Brynäs IF

715075 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs jagar HV-veteran

« · 660949 · » Till forumet


Sv: Brynäs jagar HV-veteran
micke:

För att komma till 1:a våningen måste du klättra upp från källaren.
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
micke: Canserbölderna har ju redan fått sparken! ^^
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
micke: Boorken o hela föreningens målsättning har ju hela tiden varit o förbättra placeringen från förra året o slippa den förbannade kvalserien,o det ser vi ju ut att klara nu!!

Boorken blir nog inte kvar i klubben så många år,kanske nästa oxå.Jag skulle vilja att han tar in Daniel Broberg(IKO) som assisterande coach nästa, o sen säsongen efter får Daniel ta över,det är en ny ung lovande coach som kommer att bli bra!!

Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
JanT: Ja du. Vad hade du sagt om vi inte hade tagit 14 poäng på de senatse 5 matcherna? Hade tonläget varit detsamma?

Jag är åtminstone konsekvent och vet att BIF är en sjuk förening som måste bli kvitt från sina cancerbölder för att blir frisk. Det vet alla som har någon som helst insikt i föreningen. Men inte du, för du är en glad liten supporter som skiter i brallan bara för att laget för första gången på tre år lyckas vinna fem matcher på raken.

How does that cookie taste like?!!!
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
65selander: På PPV-sändningen sa kommentatorerna att det var 4 år sedan.
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
micke: För att komma framåt så vinner man matcher, vilket vi har gjort p åsistone sedan om du ogillar Boorkern är din ensak men poängen ramlar in.

När hade vi en sådan vpoängsvit senast... tala om det för mig och vem som var tränare...
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
65selander: För att komma framåt som förening räcker det inte med att vinna några matcher och avancera från plats 10:a till 9:a.

För att komma framåt krävs att vi får en kompetent ledarstab och tränare som har visioner för hela laget nästa säsong och framtiden. Visioner om framgång, guld, positiv hockey och en sund ungdomsverksamhet. Brynäs kommer inte nå dit med Boorken vid rodret, så mycket är klart.
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
micke: Hade egentligen gått och lagt mig.....Men precis som Selander konstaterar med sin "lördagsgodismetafor"; Vad krävs för att herrn skall bli nöjd?

Uppenbarligen räcker det inte med 14 poäng på de 5 senaste matcherna.

Det viftar du bort med "topplag på dekis" och drar sedan till med följande;

"bakom kulisserna vet vi att Sundlöf springer som en rädd hare för att undvika Boorken mellan parkeringen och kansliet." Vet vi????

Jag slutar fortfarande inte att förundras över att du ids att mala på med ditt negativa tugg efter den senaste tidens framgångar för Boork och hans lagbygge.

Du slår tamejfan RR2 på TIK's GB med hästlängder, och det vill inte säga lite!
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
micke:
"Jag personligen som Brynässupporter ställer dock högre krav än att undvika komma sist på laget. Helt otroligt att vissa supportar kan glömma/väljer att blunda för att som sker mellan styrelsen/ledarstaben bara för att vi råkar vinna några matcher och avancera från plats 10:a till 9:a..."

Micke det finns fler än dig som är nöjda som har följt spelet, att du är missnöjd nu läter ungeför som någon har stulit lördagsgodiset från dig.

För att komma framåt så är man tvungen att vinna vilket Brynäs har gjort på slutet.
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
JanT: Ja du, det är lätt att vara överlycklig och bubblande av glädje för att laget vunnit några matcher i rad. Helt otroligt egentligen, att få uppleva den känslan som ett brynäsfan! Det var ju så länge sedan.

"Och jag som trodde hockey var en lagsport. Boork mobbar Sundlöf???"

Att sparka spelare/bänka som Sundlöf nyss värvat eller förlängt med ju det yttersta tecknet vi utomstående får se. Vad vi alla vet är ju att dessa åtgärder är en inkompetensförklaring från Boorks sida gentemot Sundlöf och bakom kulisserna vet vi att Sundlöf springer som en rädd hare för att undvika Boorken mellan parkeringen och kansliet.

"Har du glömt segrarna mot LHF/MoDo/HV/LHC?" Jo, det är som sagt lätt att bli bubblandes glad när man vinner, speciellt mot lag i toppen som är på dekis för tillfället. Bör det påpekas att vi fortfarande ligger på 9:e plats och att supportrarna verkar överlyckliga för att vi ska undvika kvalserien i år.

Jag personligen som Brynässupporter ställer dock högre krav än att undvika komma sist på laget. Helt otroligt att vissa supportar kan glömma/väljer att blunda för att som sker mellan styrelsen/ledarstaben bara för att vi råkar vinna några matcher och avancera från plats 10:a till 9:a...
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
JanT: Till sängs??Nä nu börjar det roliga,om en timme är det ju Ottawa-Toronto........
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Bissett19: Dags att gå till sängs efter en helt underbar hockeyvecka. KS-hotet ser äntligen ut att vara undanröjt och jakten på en slutspelsplats är inledd...
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
JanT: Du tog mina ord!!
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Bissett19: Javisst! Bonnröta!! Kan ju inte finnas någon annan förklaring. Boork är ju inkompetent och laget i spillror!
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
JanT: "Har du glömt segrarna mot LHF/MoDo/HV/LHC?"

Bonnröta......:-)
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
micke:

"Tror du Borken kommer vara kvar efter den här säsongen?"

Ja det tror jag, det fina lagbygge som inletts måste få en fortsättning.


"Boork kör sitt race, spelarna sitt och Sundlöf sitt. Sundlöf bara önskar att säsongen ska ta slut så han kan avsluta kontraktet med Boork, sin antagonist och mobbare."

Och jag som trodde hockey var en lagsport. Boork mobbar Sundlöf???

"Efter en seger mot jumbolaget är det lätt att vara överdryg och efterklok. Har du sparat det inlägget länge?"

Har du glömt segrarna mot LHF/MoDo/HV/LHC?

"Överdryg och efterklok?"

Har hela tiden stått upp för Boork och laget. Överdryg är jag gärna gentemot dig, bäste antagonist. Helt otroligt att du kan uppbåda en sådan negativ energi efter 6 raka matcher utan förlust....
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
micke: Man skulle nästan kunna tro att du heter Wahlberg i efternamn.
Boorken har varit lysande hela säsongen! Sundlöv likaså!
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
boorken asså
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
ja hoppas för brynäs bästa att han blir kvar nästa år.
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
JanT: Nej, jag dricker inte sprit. Tror du Borken kommer vara kvar efter den här säsongen?
Efter en seger mot jumbolaget är det lätt att vara överdryg och efterklok. Har du sparat det inlägget länge?

Jag håller vid min ståndpunkt att Sundlöv är en oduglig sportchef. Hur många chefer skulle få vara kvar om dom han anställde och prisade bara nån vecka senare sparkades och fick skit av förmannnen? Boork kör sitt race, spelarna sitt och Sundlöf sitt. Sundlöf bara önskar att säsongen ska ta slut så han kan avsluta kontraktet med Boork, sin antagonist och mobbare.
Men till sist och syvendes är inte Sundlöf en man på sportchefsposten, han har alldeles får få kontakter, för liten kompetens och nada karisma för det. Bara det faktum att han är ett skämt här och vi kallar honom "mormor" är väl ett bevis på detta? Han missar storspelare till höger och vänster som skriver kontrakt med andra ES-lag samtidigt som han förklarar sig i media med att "marknaden är död", de spelare han värvar eller förlänger med sparkas i sin tur av tränaren som förklarar dom som "inkompetenta latmaskar".

Låter det som ett bra samarbete?
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
micke: Har du druckit för mycket sprit igen? Det här inlägget frånn 00.42 blev väl alldeles galet?

"Jag vet! Värva en föredetting från den italienska ligan som har spenderat det senaste året åka skidor och käkat pasta. Han pratar ju svenska, det är huvudsaken! ("Nu när vi har vunnit nåra matcher i rad så spelar det ingen roll vem jag värvar, alla tycker jag är bäst ändå. Bättre att värva ett tjog allsvenska dussinlirare/italienska föredettingar som kan fylla ut och sedan sparkas än att värva ett par riktigt bra spelare som kan FÖRstärka laget och tänkas spela vidare nästa säsong. Det kostar ju lika mycket ändå och Bårken behöver inte skämmas så mkt för sina obefintliga engelskakunskaper. Hjälp, jag blir rädd när han skäller på mig...")"

Ingen föredetting, de allsvenska dussinlirarna dominerar, Bårken firar nya taktiska triumfer, Widing ansluter till truppen, vi nollar LIF på bortaplan.

Härdsmälta igen, micke............
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Makkan: Blev tydligen ingen Ekelund,iaf om man ska tro Keb!!


Tjenis Keb!
Jag måste säga att Almtorp, Felsner, Hermansson gör sina bästa matcher här under dessa senaste matcher när poängen har trillat in...
Undrar bara hur det ser ut nu på värvningsfronten när fönstret på måndag öppnas, förutom att man lyckas knyta upp Widing?
Bor i mittersta och mörkaste Norrbotten, så jag måste säga att jag har aldrig varit så glad att Brynäs vinner, ska och kolla nu 31 januari när Luleå och Brynäs spelar i Coop Arena.

"Trogen brynäsare" i Haparanda

Kebs SVAR: Ja, Sundlöv ska ha en center till, han jagar febrilt en sådan. Inte minst när nu Peter Ekelund i dag också sagt nej till att komma hem och spela för Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
65selander: Ja du är inte ensam om att vara glad, jag är lika glad jag med efter dagens seger mot leksand
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
65selander: Kanonjobb i klacken,Selander!!!GävleLasse zoomades in i PPV-sändningen efter matchen när ni hyllade Brynäs:-)
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
wap.hockeysnack.com
Så jäva enkelt. Är så jävla glad efter hemkomsten från Leksand. 3-0 till Brynäs så jävla nice...
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Ehmm kan Keb spå in i framtiden: "Detta då Peter Ekelund sa nej tack till Brynäs under söndagen." ?
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
AD: Hahahaha !!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Springsteen: Rolator eller ej, skriv på 5-år med "grabben" för än håller han måttet och ser ut att göra det ett par dagar till
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
88Lindkvist: Tommy Rolatorn Ja !!!
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Springsteen: Är de tommy du syftar på? Ja!
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
88Lindkvist: Är Rolatorn sjödin med än ?
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Falken: Nää alltså de blev för mkt idag bara.. ursäkta mig! :P

Men leksingar.. va tysta ni är! lika tysta som sista perioden ju..
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
88Lindkvist: Vad surrar du om nu? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Falken: Hur går de till? de står ju att han är klar!
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Brynäs1912: Såg det i Kebs spalt nu... Synd!
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Brynäs1912: Källa?
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Ekelund sa nej till Brynäs!!!
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Huss: Att Sundlöv uttalar sig om bristen på spelare beror väl främst på att det verkligen varit brist på bra spelare.
Nu verkar det ju ha släppt en aning, som det känns iaf. Tycker att värvningen av Felsner var ett bra exempel på att Sundlöv har hyggligt bra koll på marknaden trots allt.
Vad beträffar Jantunen så var det väl knappast så att han var speciellt svårhittad iom att han blev sparkad från sin finska klubb.
Alltså inget speciellt deckararbete från Nubbens sida, direkt.
Jämtin lessnade tydligen på inställningen hos många av sina lagkamrater då laget inte gick till slutspel och när man heller inte kan ramla ur FM-liiga.
Han är heller inte den spelartyp vi just nu framförallt behöver, enligt min mening.
Rosa tycker jag däremot kunde ha varit ngt för oss.
Att kategoriskt förutsätta att vi skulle ha ett dåligt kontaknät eller att vi skulle vara oattraktiva som lag bara , och att detta enbart skulle vara anledningen till att man väljer andra lag, det tycker jag är att se saken lite ensidigt.
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Davydkin: Jo men det är just det som är så intressant. Den är heldöd men ändå dyker det upp flera guldkorn. Att sedan jämföra meriterna mellan Hermansson och Jantunen/Rosa/Jämtin gör ju att man önskar att Sundlöv kunde bredda sitt upptagningsområde.
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Huss:
Felsner och Hermansson värvades ju även de i en heldöd spelarmarknad. Så illa tycker jag nog inte att Sundlöv sköter sig...
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Huge: Men medge att vår sportchef gång på gång uttalar sig om den brist på tillgängliga spelare som finns på marknaden samtidigt som andra lag lyckas landa spelare som Jantunen, Jämtin, Rosa, Mapletoft m.fl.
Antingen har Sundlöv dåliga källor (faxpappret slut??) och därmed inte ett tillräckligt brett kontaktnät eller så är Brynäs ett synnerligen oattraktivt alternativ för dessa spelare. Välj själv.
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
JanT: Jag klagar inte direkt över denna spelare. Min "drömvärvning" i detta läge är någon som har fler mål än assists samt har bra +/- statistik. Personliga egenskaper är ju också viktigt samtidigt att spelaren passar in i laget samt trivs utanför isen.
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
70 Rodrigues: "Mer än en gång" ??

Betyder det 2 eller 3 gånger?
Det var väl mer principen att låta 3 på papperet mkt bra spelare lira ihop utan någon naturlig center som styr det hela.
Om man gör det pga skador är väl en sak, men annars känns det som slöseri med resurser.
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Huge: Alla 3 har spelat center mer än en gång, alla 3 är mycket duktiga passningsspelare, tekare.
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
70 Rodrigues: "Om Tik vinner dragkampen om Pärssinen så får dom en hyfsad 1:a lina med Jantunen-Rosa-Pärssinen."

Vem ska isf spela center i den femman?
Strålman eller ngn annan back?
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Huge: Om Tik vinner dragkampen om Pärssinen så får dom en hyfsad 1:a lina med Jantunen-Rosa-Pärssinen.
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
micke: Rosa ser på papperet helt klart ut som en drömvärvning.
Men det gjorde väl även Leska, om jag inte helt missminner mig, så varför inte vänta med superlativen och dina tvärsäkra profetior ang Rosa.
Han har ca 10 matcher på sig att visa vad han kan, i en liga som kommer att bli en ny bekantskap för honom.
Kanske en lika obehaglig bekantskap som den Leska fick, då det inte bara är tränarens ideer som avgör om man lyckas eller inte.

Ser inget större fel i att värva ex Ekelund för resten av säsongen. Vi får en rutinerad center som jobbar för laget. Han vet dessutom vad som väntar, då han redan spelat i ES.
Om vi sedan lyckas värva en sniper eller en bra back, så är det heller inte helt fel.
Men varför inte i detta fall även vänta och se vad som händer, INNAN fönstret ens öppnat, istf att redan nu börja ifrågasätta vår Sportchefs kompetens?
Dessutom verkar det ha undgått dig att vårt "tjog allsvenska dussinlirare"
börjar få fason på laget.
Som Lorrytomten från Sundbyberg sa: "Tänkte inte på det...."
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
fredrikj: Rosa... oj oj oj. Snacka om drömvärvning. 10 resor värre än SSK:s Zalesak och snäppet värre än Leska. Drömspelare helt enkelt! Tyvärr vet ju inte Taavola hur man förvaltar sådant kapital men det gör TIK. Räkna med succe!

Man hade bara kunnat hoppas att vår sportchef hade lite kompetens oxå, massor av stålar på banken men ingen aning om hur dom ska spendera dom.

Jag vet! Värva en föredetting från den italienska ligan som har spenderat det senaste året åka skidor och käkat pasta. Han pratar ju svenska, det är huvudsaken! ("Nu när vi har vunnit nåra matcher i rad så spelar det ingen roll vem jag värvar, alla tycker jag är bäst ändå. Bättre att värva ett tjog allsvenska dussinlirare/italienska föredettingar som kan fylla ut och sedan sparkas än att värva ett par riktigt bra spelare som kan FÖRstärka laget och tänkas spela vidare nästa säsong. Det kostar ju lika mycket ändå och Bårken behöver inte skämmas så mkt för sina obefintliga engelskakunskaper. Hjälp, jag blir rädd när han skäller på mig...")
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
JanT: Såg det där för ett tag sen och har letat febrilt på diverse obskyra sidor (i värsta Munkasstil) efter information. Hittade bland annat:

"former Canuck center Harold Druken was not in the line-up as a healthy scratch. It took Druken just four games to run out of favour with Basel’s Canadian coach Kent Ruhnke due to his selfish and ineffective play."
Kommentera

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
vi tar honom och den gamle hv killen så har vi fyra centrar.
Kommentera

« · 660949 · »