Brynäs IF

716191 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - Linköping lör 1/10-16

1764870 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Carl Lejonkräk: Förlåt det gäller från säsongen 17/18
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Mittzon: 7-8 mille mer från Cmore nästa säsong, viktigt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
bifhjärta: "Undrar hur mycket Gefles uttåg ur Allsvenskan påverkar Brynäs?"

Förmodligen så går Gefles publik till Brynäs matcher istället så vi lär öka snittet med 500 pers. 😉
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Undrar hur mycket Gefles uttåg ur Allsvenskan påverkar Brynäs?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Carl Lejonkräk: Borde du vara med tanke på dina svar😚
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
bifhjärta: Så du var inte allvarlig? Jag är chockad.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Carl Lejonkräk: Ironi Calle..Ironiiiii
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
bifhjärta: Någon miljonstad i Kina skulle väl vara perfekt. Billigare korv dessutom!
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
bifhjärta: Så du menar att vi skall flytta och bygga en mindre arena någon annanstans?
varför inte bara stänga typ övre etagen och bygga hyreslägenheter däruppe med balkonger med utsikt över isen? Succe' tror jag och det inbringar intäkter året runt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
bifhjärta: Öh, har vi råd att bygga nytt trots att vi ska fortsätta pröjsa Gavlerinken så kan vi lika gärna betala folk för att komma till Gavlerinken. Mycket bra med tanke på den höga arbetslösheten och utanförskap. Ge folk 500kr per match, det finns säkert nåt bidrag att få om vi betalar till ensamkommande flyktingar och arbetslösa.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Carl Lejonkräk: Bygg nytt..Gavlerinken är för stor. 🤗
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
bifhjärta: "Vart ska Brynäs flytta till? Om vi spånar lite..?"

Lär vi löst den frågan så kan vi spåna på vilka som tar på sig uppdraget att flytta Gavlerinken.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Mittzon: Gärna Kalmar😎
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Zappaholic: Till Bofors. Bara för att jävlas med FBK.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
bifhjärta: Jag tycker vi flyttar till Karlstad och slår ihop oss med Färjestad. Vad ska vi heta?

Färjenäs eller Brystad?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
bifhjärta: Söderut, där hardcorefansen och tillväxten finns. Eskilstuna? Kalmar? Borås?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Mittzon: Vart ska Brynäs flytta till? Om vi spånar lite..?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Gamnacke: Precis, en av anledningarna till att det inte finns några förutsättningar för Brynäs i Gävle. Brynäs får kolla upp hur Dalkurd och AFC United i Superettan jobbar med sina flyttar.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Brynäsgubbe: Det är ganska dyrt att gå på hockey (det tycker även jag som har råd) och Gävleborg har den högsta arbetslösheten i Sverige. Kan finnas ett samband, om än inte hela förklaringen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Brynäsgubbe: Det är så mycket matcher så det är många som enbart går på ett fåtal matcher och LHC är inget som naturligt är en attraktiv match. Sen är gårdagens siffra också ett dåligt betyg på förra årets hockeyrock, det verkar som att många valde bort just hockeyrocken.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Carl Lejonkräk: Kommer publiken för att se bortalaget eller Brynäs? Varför stödjer inte Gävle Brynäs som Jönköping gör med HV t ex. Konstigt resonemang, det borde inte spela någon roll vilka motståndaren är. Det bor tillräckligt många i Gävle för att det ska komma 7000 per match.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Gamnacke: Årets kommentar..sucken!😂
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Lätt att bli överkänslig efter förlust här i Gävle idag..men det är en gnagande oro det här med publiksiffran..Tunga mil hem imorgon.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Carl Lejonkräk: Dags att dra huvet ur sanden
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
mustigahjalmar: Men hur är dom bortskämda? Med ett lag som vinner sm vart 15e år? Det är en jävla mentalitet i Gävle som måste tvättas bort..flytta BRYNÄS IF från Gävle.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Pettisbif: det är tillräckligt lustigt att du levererar tre olika uppställningar inom 2 timmar som du "vill se". Men när du mitt i det lägger in "nu måste Bulan matcha rätt!" blir jag mållös. Säg att du driver med oss.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Mittzon: Äh det är inte så att det är tomt på matcherna.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Någon som vet hur det gick med Mannberg?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Carl Lejonkräk: Äcklar mej mer att Gävle skiter i Brynäs, Sveriges finaste idrottsförening, min förening. Medlemmarna äger Brynäs, inte Gävle.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
mustigahjalmar: LHC är inget traditionellt publiklag, jag tro det blir bättre.

Danne, japp du hade rätt...synd.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Carl Lejonkräk: Okej missat att det diskuteras och det är ju pinsamt isåfall. Brynäs är Gävle och publiken där borde uppskatta det, så som föreningen kämpat! Men tror man är för bortskämda? Iallafall när jag pratat med Gävlebor om det så säger dom detta... kan det ligga någon sanning i det?

Inte min mening att skapa konflikt Lejonkräk om det uppfattades så, vi håller ju på Brynäs det finaste man kan hålla på och vi alla borde vara enade i det och dyka om om man kan och vill när det vankas match! :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
mustigahjalmar: Jag blir så trött på snacket om att flytta laget som dyker upp så fort det är lite glest på läktarna.
Brynäs kommer aldrig att flyttas så detta är en ickefråga egentligen men det äcklar mig att frågan ens tas upp, Stockholm nä fy fan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Carl Lejonkräk: Dumt svar utav dig. Med det svaret så sänker du hela nivån på forumet.

Annars så tycker jag det är sjukt tråkigt med så lite publik... Bor tyvärr på fel halva utav Svea rike o enligt Lejonkräk så ska jag hålla på Frölunda usch... Snittar minst två matcher per säsong i Gävle! Sedan en hel del borta matcher med på det. "Redan" en bokad i december. Fattar inte vad Brynäs ska göra för att locka publik? Vi har ett sjukt intressant lag!! Låt det gå några matcher innan vi deppar. Hade ju vart katastrofalt ifall vi spelade dåligt. Det gör vi ju inte.
Förhoppningsvis så kommer målen å då blire sköj!:D
Det är 2017 då allt avgörs inte nu på dessa 4 matcher.

Älska Brynäs o skål! :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Brynäsgubbe: Brynäs är ju Gävle, Sätra, sånt kan man inte flytta.
Publikstödet låter jag andra förfaras över, hög håller mig till att heja på Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Carl Lejonkräk: För att jag hejar på Brynäs och inte Djurgården...?

Får jag inte kritisera Gävle? Du kanske är nöjd med publikstödet?
Kommentera


Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Carl Lejonkräk: Varför skulle jag göra det? Konstigt svar.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Brynäsgubbe: Du kan ju byta lag till Djurgårn helt enkelt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
lordi73: Ett så uteblivet publikstöd kommer bli den här klubbens undergång. Jag skojar inte. Hur ska vi fixa ekonomin?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Brynäsgubbe: Ja va fan, det är på gång inom fotbollen, så varför inte?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Pettisbif: Hahahaha! Nu måste du ändå fått fnatt?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Inte orolig för laget. Vi kommer fixa nytt kontrakt i år också. Men publikstödet! Hur ska vi kunna hanka oss kvar utan ett SHL-mässigt hemmastöd?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Pettisbif: Något måste göras åt kedjorna, Johnson, Granström och Zaborsky passar absolut inte ihop. Tycker inte det klaffar för Paille, Clark och Westerholm heller. Rör om i grytan Bulan!

Clark-Granström-Paille
Westerholm-Jensen-Zaborsky
Lindblom-Westerholm-Johnson
Thorell-Blomqvist-Mannberg

Det här tror jag mycket på. Granström som är så otroligt seg behöver två speedkulor bredvid sig.
Få igång Zaborsky genom att sätta honom med bästa centern och Pontus.
Lindblom-Westerholm-Johnson funkade bra förra säsongen. Nick tillsammans med Pathrik tror jag kan bli bra då Nick behöver bli serverad. Lindblom står får förarbetet
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Pettisbif:
Håller med, hur fan kan det vara 4600 pers en Lördag, löningshelg, bra tid. Tycker Gävlepubliken sviker jämt!!!! Från en som går på varje match.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
bradberry:
Får fan börja hålla på Karlskrona! 😃
Ser att Gårdagens Boforsare (Wännström och Rhodin) levererar.
Hade varit kul för Gävleborna om de spelat i rätt färger.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Håller för övrigt tummarna för att Mannberg är tillbaka till nästa match. Tycker han är lite av en glas lirare. Krävs inte mycket för att Danne ska gå sönder... synd för han har inlett superbra hittills!
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
bradberry: Zaborsky är i grund o botten en sniper. Han behöver en speluppläggare!! Vi har bara två stycken. Det är Paw och Jensen. Därav att jag vill se dessa. Även Nick verkar ha lessnat på sina kedje kamrater (läs gd)

Clark - Jensen - Lindblom
Johnson - Granström - Paille
PoW - PaW - Zaborsky
Mannberg - Blomqvist- Thorell (som jag tycker spelat till sej en startplats!)
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Pettisbif: Hellre så här med kedjorna:

Clark - Jensen - Lindblom

Zaborsky Granström Paille

Pow Paw Johnsson0

Mannberg Blomqvist Thorell/Alcén
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Ståplats gjorde allt vi kunde idag..jagade iväg en jävel från lhc dessutom. Nu ut o göra stan. Kramar
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Brynäsgubbe: samma här! Då driver vi den kampanjen vidare ;-)
Kommentera

1764870 · »