Brynäs IF

710588 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - Luleå 2020-01-25

« · 2027942 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Peja:
”Molin är förmodligen en av de bästa värvningarna som något SHL-lag har gjort mitt under den här säsongen, måste vara topp 5.”

Topp5?
Han blev bänkad av Malmö som ligger ovanför huvudet på oss i serien.
De kickar molin och tar in en som gör skillnad i Malmö. Vi tar in molin som gör skillnad i Bif.
Det påvisar väll att det inte var molin som var en supervärvning utan Bif som var dåligt värvad från start.
Sen kan man prata roller och nytändning osv men jag hade hellre tagit Malmös finne över Emil.

Just nu med knapp tid kvar för fönstret hade jag tagit in fan vad som för chansvärvning då det värsta som kan hända är att värvningen hamnar på bänken och tickar en peng. Måste vara extremt svårt att missa en back som inte tar plats före lindelöf tex.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Charles: Alla tre parter, Brynäs, Devils och Boqvist borde fan bara bestämt vad som skulle gälla innan säsongen. Nu körs grabben i AHL lik förbannat. Brynäs står utan ersättare, Devils har fått ha Jesper på läktaren istället för att testa han AHL tidigare och Jesper själv har gått miste om speltid.

En jävla soppa man bara borde undvikit.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Devils hantering av boqvist har inte varit annat än idiotiskt, hade han hellre på läktaren i en massa omgångar för att man inte kunde skicka honom till AHL, men nu när den dealen är borta så låter dem han vara kvar nu även efter all-star veckan, känns som en ledande roll i Brynäs en hel säsong till hade varit bra mycket bättre än denna hantering.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
xxx BIF xxx: Du kan släppa Nikita, en av KHLs bästa defensiva backar och ryktas om att han vill tillbaka till NHL efter denna säsong. Varför skulle Hultström eller Rahimi vilja gå till oss om man är krass? Finns nog både lag i Sverige och utomlands som kan ge mer pengar och erbjuda större chans att vinna något.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
xxx BIF xxx: Jag tolkade kritiken mot Sundlövs icke-värvande som kritik för att han inte har värvat de senaste veckorna, när många andra lag i serien har gjort det. Gammelgäddorna som Växjö har fiskat upp eller den meriterade backen som inte spelat på 2 år innan Luleå chansvärvade honom är inte spelare som jag hade velat se i Brynäs, heller inte Oskarshamn oerhört desperata värvningar.

Brodecki och i synnerhet Molin har varit bra värvningar av Sundlöv. Molin är förmodligen en av de bästa värvningarna som något SHL-lag har gjort mitt under den här säsongen, måste vara topp 5. Brynäs PP har gått från ett av ligans sämsta till att faktiskt vara att vapen som vinner matcher åt laget och Molin har väldigt stor del i det.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
munkas: Det är bara att göra ett överslag på hur många i nuvarande lag som skulle vara kvar om vi åkte ner i HS. Bland forwards - halva gänget om du frågar mig.....

Vi är inte bättre än nuvarande tabellplacering..
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Peja:
Fast det är ändå värvningar,

Molin och brodecki var ju också spelare som värvades för att de inte var önskvärda.
Vart vore vi utan dem?

Dessa lag blir ju inte sämre med dessa spelare, men de kan i värsta fall får nöta bänk.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Rödin1912: Du ska nog se att vi landar ikonen innan veckan är slut.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
lapad: Vilka spelare hittar de andra lagen? Växjö radar upp gamlingar, Oskarshamn värvar spelare som ingen annan i ligan vill ha. Färjestad har just värvat en forward som inte längre är önskvärd i Skellefteå och då är de typ ligans mest attraktiva lag.

Junland och Lias Andersson är bra värvningar - men hemvändare som Brynäs rimligtvis inte hade en chans på.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Chris11: Hoppas inte de blir kvar, lindelöf har inte visat mycket och andersens lön kan användas bättre - om någon vill hit.

Carlsson har väll kontrakt kvar,
Men varför skulle Brynäs vara mer lockande och/eller mer utvecklande än ahl för en i hans ålder som vill in i nhl?
Behöver han nytändning och/eller vara nära släkt och vänner, så ja, men annars?

Bertilsson gör det väll bra där av det lilla jag följer honom, och borde få förlängt eller erbjudande från konkurrent.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Rödin1912: Fantastisk att andra lag lyckas hitta spelare till höger och vänster men Brynäs sitter med armarna i kors sedan september och anser att markaden är död. I mina ögon handlar det om kombination av att Brynäs inte är ett attraktivt lag, att Sundlöv inte har kontakter men även av att Brynäs inte jobbar tillräckligt hårt med Sundlöv i spetsen. Han har trots allt varit anställd sedan maj i fjol och det enda han värvat (om man kan kalla det för hans värvningar) är Molin och Brodecki som ville hemåt.....
Om vi ska klättra uppåt behöver vi både en forward och en back. Sedan så tycker jag att det är ett måste när det gäller ny coach. Vi behöver en trygg ledare, vi behöver en person som brinner för sitt arbete, en vinnarskalle och en som vågar ställa krav.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Auchinleck:
Förstår hur du menar,
men sedan,
oavsett vem ”tomte-mormor” försöker handplocka så måste det bli ca samma jobb. Scouta, erbjuda kontrakt/förhandling, invänta svar, ev omförhandling och signa.

Sen om ingen vill komma hit så ja då går den kedjan i repris,
ju fler som skall in i och genom den ju mer och mer blir scoutingarbetet lidande ju mer tiden går - liksom tjockleken på plånboken.
Till slut står man kanske där med ha-spelare iaf, för de är de enda som känt sig tillräckligt smickrade över att fått erbjudandet att komma till Bif.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Auchinleck: Peter Andersson och Stefan Nyman, kan det va nåt?
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
xxx BIF xxx: tror inte lindelöf blir kvar va? Sundlöv kan inte va nöjd med honom.
Sen tycker jag man ska klippa bandet med Andersen. 250k/mån för honom är hemskt.
Förmodligen blir Djoos kvat någonstans i NHL. Inte i Washington iallafall som har tajt lönebudget.
Carlsson, spelat i AHL hela tiden. Kan han va nöjd med det? Hur utbecklas han där?
Kan hända att Bertilsson blir kvar, ja. Om han trivs bra där borta.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
xxx BIF xxx:

Tomte-Mormor och hans nissar får jobba HÅRT i värvningsverkstaden med den önskelistan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Chris11:
Du glömde Andersen och lindelöf - eller kickas de?

Djoos, Carlsson o berra stannar nog i de ligor de befinner sig i.
Men har vi råd med dessa så kanske vi kan ha råd med:

Nikita Tryamkin (khl) - Hultström (DIF)
Sigalet - Kristian Näkyvä (örebro)
Andersen - ingmann
HA-chansvärvning/junis - lindelöf

Rahimi (Växjö) som reservvärvningsalt. för Nikita (som är min 1sta prio)
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Rödin1912: Vårt enda hopp står till Scott och Rödin. De bär detta fuskbygge på sina axlar. En längre skada på någon av dem och vi spelar allsvenskan nästa säsong. Garanterat.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Jahopp nu är Lias Andersson klar för utlåning till hv för resten av säsongen, får se om brynäs tar in någon men förmodligen inte. Ett långskott såhär dags men såklart drömnamn är ju fortfarande J. Boqvist, men föga troligt tyvärr
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Huss:
I bästa fall ingenmansland även ekonomiskt?
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Måste säga att jag gillar Josef Ingman. Där har vi en back som jag tror kan göra samma resa som Jonathan Pudas.
Skicklig, bra med pucken och har bra skridskoåkning. Bra skott och spelsinne också.
Med rätt tränare kommer han utvecklas till en toppback nästa säsong.
Tycker även Ersson har spelat rätt bra den här säsongen. Gjorde sin bästa match igår. Har en del saker han behöver slipa på för att vara en stabil SHL back.

Kan tänka mig backsidan såhär till nästa säsong:
Sigalet-Carlsson
Bertilsson-Djoos
Ingman-Ersson
(Nörstebö)
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Auchinleck: Kul att man drar folk, frågan är väl om de tjänar lika mycket på marginalen per biljett? Merförsäljningen lär förvisso öka men det återstår att se om publikökningen ger klirr i kassan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Axle San:
Ekonomiskt Boqvists ersättare?
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Peja: Molin och Brodecki har förstås kostat en del också
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Peja:
Beror på lottning också. Rätt stor spridning på möjligt utfall. Just nu ingenmansland. Kanske play in, mindre troligt med kval. Om allt faller på plats kvart. Spänningen är oooolidlig.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Auchinleck: Om Boqvist-ersättaren också är inkluderad i budgeten, men inte värvas, bör det också ge plus i form av utebliven budgeterad utgift. Dock tveksamt om man når kvartsfinal?
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Mattson:
Budgeterat för 5500 åskådare 19/20? Ungefär plus 2,5 mille räknat på nuläget i publikökningen då.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
JanT: Ökningen jmf med förra året är uppseendeväckande. +800 åskådare! Får det genomslag i budgeten kommer det märkas trots att vi missar slutspel.

Just nu drar vi mest åskådare på bortaplan också. LIF populärast i Sverige? My ass!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Peja: Precis; gratisbiljetter har alltid funnits! Marknadssidan levererar trots att laget inte gör detsamma....

Viktigt!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
JanT:
Det verkar som att man träffat rätt med insatserna på marknadssidan trots de svajiga prestationerna på isen. Samtidigt är det kontinuerligt framgångsrika slutspel som bygger vinster och förbättrat eget kapital. Där har vi lite förbättringspotential.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
JanT: Skulle kännas bra att ha Rödin, Scott, Lindbäck och Bertilsson på flerårskontrakt. En grym stomme att bygga vidare på.

Så länge jag kan komma ihåg har det alltid delats ut gratisbiljetter under "serielunken". Bara det att det inte alltid uppmärksammats, sån info sprider sig nog mer nu via sociala medier etc.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Peja: Flerårskontrakt på Bertilsson skulle smaka mumma!
Sen kan jag inte låta bli att förundras över publiktillströmningen på matcherna trots att det är en medioker produkt som erbjuds. På marknadssidan ligger vi tack och lov i framkant!
Trots att en del härinne hävdar att det är "gratisbiljetter" till barn som förklarar publiksnittet så får man inte glömma bort att när publiken väl är inne på arenan så genereras raskt inkomster på diverse kringförsäljning.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Axle San:
Ungefär lika ofta som Dackells ersättare och en ny headcoach.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
KulaShaker: Nån som hört nåt om Boqvists ersättare??
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
willyyoung : Bara anspelar på...
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
mk: Jättetråkigt för Sundlöv! jo kommer nog ihåg när jag blir påmind. Tror och hoppas att både han och andra (normala) läsare här på forumet klarar av kommentaren och att andemeningen var att det inte händer mycket på spelarfronten...inte Sundlövs tidigare utbrändhet som jag återigen inte hånar honom för på något sätt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
willyyoung : Förstår du inte din kommentar så..

Men du kanske är för ung för att komma ihåg Sundlövs sjukskrivning för utbrändhet?
Därav min kommentar.
Kommentera


Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
willyyoung : Växjö verkar ha förhoppningar om att få hem Robert Rosén från Sochi. Sundlöv kanske har lika mycket is med magen gällande Simon Bertilsson?

Att få hem Bertil på flerårskontrakt vore en fjäder i hatten för Sundlöv.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
willyyoung : Att fälla en sådan kommentar om Sundlövs sjukskrivning kan bara komma från någon som inte har haft närstående som har råkat ut för liknande....
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
ellis: Det är helt klart att en förändring/tillskott i gruppen kan få fart på dynamiken i densamma..precis som tränarbyte....
Är det någon som sett om Sundlöv jobbar eller är han kanske långtidssjukskriven?
...det verkar stendött där uppe...
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Charles: Huseliusvarning på Tellqvist.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Charles: Var på plats ikväll och när jag såg situationen live så ser det ut som Molin svänger undan för att undvika kontakt. Deras back styr in Molin lite mot
Målisen som samtidigt har huvudet utanför målområdet. Tycker det inte ens ska vara utvisning. En lätt touch där deras målis spelar över å det grövsta. Pinsam spelförståelse från domarna som vanligt.

Vette fan vad Tellan yrar om faktiskt. Men han är ju gammal målis så.....
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Enaranger: Sen nackdelen med tom kasse och utvisning är ju att det inte är icing och motståndarna kommer då att lägga puckar mot den tomma buren utan att oroa sig för icing.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Jeppe:

Det är alltid osmart att ta ut målvakten då man spelar 5 mot 4 och det är över 2 minuter kvar.
Plus att det var ca 40 sekunder kvar av 5 mot 4 (1/3 del av det numerära överläget).
Sannolikheten att matchen ska vara över är för stor. Man kan i praktiken säga att
man själv "ger bort tid" som återstår. Plus att spelet i 6 mot 4 ofta blir för försiktigt
och sämre, än att spela 5 mot 4. Ge det alltid chansen att spela klart 5 mot 4 och
om inte det lyckats. Då hade man fortfarande haft en och en halv minut att chansa
på 6 mot 5, med ett måls underläge. Nu "slösas" de sista 2 minuterna av matchen
bort.

I övrigt så är det annars en 1-1 match utan misstaget vid deras 2-1.
Så vi får hoppas att inte den tappade poängen hemma mot FBK
och den en (eller två) poängare som tappades här blir dyrköpt
i slutändan.

För övrigt så kunde vi varit en poäng i stället för sju poäng
efter Malmö, om inte domarna stulit 2-0 målet för oss i
förra matchen mot dem, hemma.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Charles: Molin gjorde inget fel i den situationen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Ständig: Det enda jag tänker på när jag ser PKn är hur mycket jag vill ha tillbaka Bulan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Lesky: Säg det, varför kallar SAIK fansen Luleå för Qatar?

Framförallt varför läser man ens 1% av vad de skriver? Det är på sin höjd snömos.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Här nu lyssnat på pk efter match. Micke H måste vara dum i huvudet. Han kunde lika gärna skrivit en anmälan mot Emil och skickat den till Disciplinnämnden.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
xxx BIF xxx: Absolut. Men att Brynäs inte vinner över dessa 2 gör mig inte sömnlös om man säger så. Men viktigare mot Malmö. Då jävlar...
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
ellis:
Men dessa behöver de inte besitta då tränare byts då menar du?
I kombo med tränarbyte kunde de ge ytterligare effekt, absolut..
Kommentera

« · 2027942 · »