1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Modo

Sv: Brynäs-Modo
Clarence: Nä, resultatmässigt gladde dom inte mig heller.
Skall villigt erkänna att jag så här i efterhand tycker att jag kanske var lite väl syrlig i mitt svar på ditt inlägg.
Fanns ju egentligen ingen anledning till detta, då ditt inlägg denna gång inte andades den vanliga pessismismen och försök till svartmålning av läget.
Och det där med Kajsa ska du inte ta så allvarligt?
Är det för att hon kommer från Sollentuna, liksom du själv, som gör att du verkar ha blivit trampad på en öm tå?
Nåja, det var självfallet inte så allvarligt menat, och jag kan nog uppskatta en prestation när jag ser den.
Hoppas att även du i fortsättningen kan uppskatta våra spelares prestationer när du ser dessa. Tycker det är lite si och så med den biten, nämligen.

Ambroo: "Kan dock hålla med angående Krizan, mage till målvakt med stolpe och ribba med sej har inte setts sedan Stor-Honkens dagar... Undrar hur många pinnar han vunnit åt MoDo denna säsong, 15-20 minst?"

Och det frågar du MIG om? :-)
Honken var ju nästan ensam ansvarig för vårt guld -99.....

Huge: Om man nu kan hållas "ansvarig" för ett SM guld... Skulle nog vilja använda ordet "förtjänst" istället...

Nag nag.... ;)

GävleLasse: Skulle nog vilja använda ordet "ansvarig" ändå.
Har vi inte fått lida så här i efterhand för det guldet?
Jag menar, alla förväntningar som har varit svåra att leva upp till? ;-))

Huge: Ja det skulle vara det då. Men att hålla stackars Honken som ansvarig istället för den samlade inkompetensen uppe på Sätraåsen vore jävligt orättvist. Särskilld då Honken var i staterna och försökte göra sig en karriär som målmotare i NHL... ;)

Dream Team:
Skulle vilja påstå att Krizan står i Modo...
Du har inte så bra koll på "ditt" lag...

Vi var lika uddlösa framåt mot Timrå som mot Modo i eftermiddags.

Clubsport: Det var ett understatement... Brynäs är bra på en sak.. Att göra motståndarnas målvakter till väggar.

Huge: Ja, så var det. Men vid det första målet var en Brynäsforward i bättre läge att ta bort Gästrin men istället höll man strikt på rollerna och DJ var tvungen att gena förbi sin medspelare och hann inte i tid.

GävleLasse:
MoDo är en sån match vi ska vinna om det ska bli slutspel, de är ju klara och vi hade allt att spela för. Trots skapade chanser osv räcker det alltså INTE för slutspel.
Synd, men ändå en KLART bättre säsong än vad de flesta trodde!

claesw: Otroligt löjligt att ge upp redan. Herregud...

« · 673668