1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741643 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs Mora

Sv: Brynäs Mora
Huge: Nu är du igång och spekulerar igen. Ville du inte vänta och se INNAN du spekulerade?

Tyvärr så är det ett faktum att 9 gånger av 10 så är det målvakten som "drabbas" först när laget underpresterar/har en dålig period.

Huge: Jag ifrågasätter inte utan konstaterar och det verkar ju få önskad effekt annars skulle han inte använda samma knep flera gånger under karriären.

Om det är en början eller inte får väl tiden utvisa jag sätter dock en liten slant på att något liknade kommer att hända nån gång under säsongen.

GävleLasse: Jag spekulerar inte om någonting. Jag tolkade bara agentens uttalande, där han inte säger ngt om att Kristan skulle vara en dålig målvakt när LAGET har motgång. Vilket det är DU som spekulerar om, trots att vi ännu inte sett Kristan i riktig motgång.
Hur många gånger har inte ett bra målvaktsspel räddat ett lag, trots att laget i övrigt kanske går trögt?
Visst kan inspirationen kanske få en skjuts ifall laget i övrigt spelar bra, men den kan ju i det läget lika gärna få sig en törn: dvs målvakten står och slappnar av och tror att det här löser sig nog ändå eftersom utespelarna spelar så bra.
Jag tror som sagt att agenten mer vill hävda att Kristan lever högt på sin inspiration, dvs att han ex blir extra tänd då utespelarna också är tända och ger allt. Trots att laget kanske har motflyt och spelet inte stämmer alla gånger.
Har svårt att se att agenten vill framhålla att Kristan är en värdelös målvakt när laget generellt sett har motgångar, och att han bara kan spela bra i medgång.

Huge: :) Det där låter som en MYCKET bättre hemresa än när jag åkte med Drakarna efter 5-9 förlusten...*ryser*

positiva nyheter för oss utomsocknes (från aftonbladet):

Nya E4-sträckningen Uppsala-Björklinge kan kanske öppnas redan till jul, skriver UNT. Det säger såväl vägverket som vägentreprenören. Allt beror på vädret under hösten, det ska helst vara torrt.

Nya E4 mellan Uppsala och Mededeby ska invigas om ett år, men är i stora stycken redan färdig. Det rör sig om en sammanlagt 78 kilometer lång, helt ny, motorväg från Uppsala i söder till Dalälven i norr.

Stigsson: Nä, jag misstänkte nog att du inte ifrågasatte Boorkens agerande, iom att jag satte ett litet frågetecken efter ordet, inom parentes.
Sen tycker jag inte att man ska dra för stora växlar på ex Malmens petning, vilket många verkar göra i det här fallet.
1 matchs vila ger ju egentligen ingen fingervisning om ngn eventuell utfrysning av spelare, det är det jag vill få fram.
Jag sätter isf också en slant på att ngn spelare i framtiden också kommer att få vila 1 eller t.o.m ett par matcher.
Men att sätta en slant på ngn mer sorts utfrysning a la Wahlberg-Miettinen, och att det skulle vara ngn sorts eller självändamål i Boorks tränarfilisofi, det sätter jag inte några större slantar på.
Om det nu är det (självändamålet) du försöker antyda....

Anemyr:

Låter underbart!!

Har haft två resor den vägen sista månaderna, och det tar ju otroligt med tid mellan Tierp och Uppsala...

Blir kanoners med nya vägen...

Huge: "Hur många gånger har inte ett bra målvaktsspel räddat ett lag, trots att laget i övrigt kanske går trögt?"

Men om nu målvakten "räddar" laget gång på gång så kommer man ju aldrig att befinna sig i en dåligt trend med många förluster på raken.

Att du "tolkar" agentens uttalande som du vill förstår jag. Du har en vana att kunna ta till dig information som du fått från media när det hjälper dig. Men oftast så brukar du mest gnälla på hur "fel" de har bara för att de går emot dina egna spekulationer.

Jag kan däremot lugna alla med att Kristan ser bättre och bättre ut på träningarna (så även matcherna) Det var några detaljer som Alcén har fått bukt med.

Med tanke på Boorkens uttalande angående bästa laget spelar så skall det bli intressant om det kommer att gälla när Sperrle börjar klaga på för dåligt med speltid/brist på förtroende. För det K o m m e r...

Huge: Trafiksituationen är inte ett straff om man bor i Orsa, ju längre tid man är ifrån skiten ju bättre mår man! (har man kusiner i Mora vet man ;)

Lunkan: Nu jävlar...

wap.hockeysnack.com
Gusten o Lunkan:Börja slåss så får ni Popcorn:-)

Bissett19: Jävla härmapa, hitta på nåt eget ;)

Gusten: Trafikproblem i Orsa? Är inte det när knätofsarna trasslat ihop sig?

*evil grin*

GävleLasse: Eller svårt att hitta ut ur rondellen vid Willys?

GävleLasse: Ni kan alla dra åt helvete! *sätter på mig MIK-tröjan* ;)

Gusten: Ja nu jävlar (spöar vi Mora så man får dissa kusinerna) enda gångerna de hör av sig är när MIK vunnit.

Gusten: Ja nu jävlar (spöar vi Mora så man får dissa kusinerna) enda gångerna de hör av sig är när MIK vunnit.

är Bäckis med ikväll eller är febben ej över?

mattiaskarlgren:
Du kan nog glömma honom

claesw: okej tack för svaret :)

mattiaskarlgren: på väg upp till LA, enligt officiella laguppställningen spelar Bäckis...

claesw: Nja,Bäckis spelar nog,han tränade idag.Han är även med på uppställnigen på swehockey.
Malmen fortafarande i frysboxen.....
Se länk!!

Bissett19:
I'll be damned!

Bissett19: Vet inte om man ska säga att Tuben är "i frysboxen". Vi har fyllt på med forwards, det har blivit konkurrens i truppen och någon måste ställas över.

Jompe: Men den ända forwarden, jämte Bäckström, som skulle platsa i Timrå. Brynäs ända powerforward?

Boorken är knepig...

Swordster: 5 min kvar

jimmy_90_bif: 2 min kvar

Jompe: Men nåt är ju lurt när man har Alcén som extraforwards istället för Malmström.

Bissett19: Visst,ingen rök utan eld!! Synd på sätt och vis då Malmen är en hårt arbetande kille.

Hyggliga gratulationer till Ove!

sylf: gratulationer till Ove

sylf: Instämmer,Ove är kung!

Bissett19: Ja,han är en av de allra största.

Game!!!

Dem börjar med att kladda i egen zon direkt.

PP dax.

Kom igen nu boys.

Bissett19: BP dax.

Kom igen nu boys:-)

sylf: Dax att rasta knähunden nu!

65selander: Är Westerlind hos Sylf?

65selander: Förstår att 40 kilo hund knappt märks i ditt knä:-)

Poffa: Näe,han sitter bergis i Selanders knä!

sylf: 08.51 2 min Brynäs 10. NOLANDER, Peter HOOK

Dax igen

sylf: Då var det väl dax för Brendl att stänka dit den.

Bissett19: JAAAA!!

Bissett19: Ha ha,1-0.Spets!!!

Bissett19: Öh hade inte MIK PP?

Heja Norge friskt humör :-))

Spets den gamle målsprutan!!

sylf: jaaaaaaaaaaaa