Brynäs IF

714121 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26

« · 2016979 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Huge: att som du prata om detaljer är som att prata om att vi behöver en kofångare till bilen. När det inte finns nån bensin , ingen ratt batteriet trasigt Verkstaden är stängd och vi befinner oss mitt i ödemarken utan karta och kompass!
Jag gillar inte att sparka tränare men uppenbart är något väldigt fel när man har haft 18 miñ på sig att prata om hur man ska uppträda efter paus och inget händer...och att det ser ut så är numera en regel och inget undantag!
Räddninen kan bli att vi har skaffat oss lite mer poäng än lagen under och att de knappast tar så många mer poäng de heller..för just nu är det tamejfan inte bra någonstans
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
varulf: En kappvändare behöver inte inse något, de väljer vem de följer och gör det sedan blint in i kaklet tills andra åsikter framkommer..
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Huge:
”Tror inte det hade hjälpt så mkt i det läget, TO-snacket och utskällningen måste ju MS ha tagit redan i pausen. Kan tänka mig att han ville låta spelarna själva börja med att försöka reda ut det hela i det läget.”

Det gällde ett tidigare läge i matchen.
Det behövs knappast något form av ett snille att minnas vad man själv har skrivit..
Men hockeysnillet Huge har ifa talat..

Läsa innantill har du förövrigt aldrig kunnat, förutom möjligtvis vägskyltarna (får man hoppas) men se till att du vet vad själv skriver innan du skriver det.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Huge: det handlar om att man skrev med sundqvist, och det försvarade du också. För jättelänge sen. Sluta greppa halmstrån att rättfärdiga ditt ständigt pågående resonemang, börja se helheten och inse att det måste göras nåt nu för att undvika negativt kval. Släpp stoltheten och raljera i nåt som kan vara bidragande istället?
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Till i kväll trodde jag det bara var Leksand som kunde hota Brynäs SHL-status men nu inser jag att Oskarshamn också kan sno vår plats i SHL. Har vi nånsin varit sämre?
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Axle San: Det värsta är ju att 90% av oss stod som frågetecken när det förlängdes med Sundqvist!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
#33:
Det som är så jäkla surt är prestationerna mot lagen under oss i tabellen, vi ligger inte plus poängmässigt mot något av dem och det är riktigt illa.
Tänk 5fem poäng mer för oss där och det hade sett avsevärt bättre ut.
Idag var det fruktansvärt jobbigt att se Brynäs lobba ut puckar ur egen zon, gång på gång, mot OSKARSHAMN!!

Från tokoffensiv i början på serien till en modifierad igelkott är en sorglig resa att följa......hur tänkte Dacke vid förlängningen med MS egentligen? Fan tränarsidan är ju otroligt viktig och det går inte att chansa för, gång på gång dessutom. Nu har det gått prestige i det och jag tror att Magnus alltjämt sitter säkert.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
xxx BIF xxx: Det gällde frågan om att ta eller inte ta en TO några minuter in i sista, inte mitt i perioden.
Ett par minuter in i sista hade MS knappast nåt mer av värde att säga och som isf skulle väcka spelarna, än vad han redan sagt några minuter tidigare i pausen.
Att låta spelarna först få en rejäl chans att genomföra det man ex snackat om i en paus kan ibland vara bättre än att i panik ta en TO nästan omgående in i en period.
Nåt större snille när det gäller att läsa innantill i de inlägg du svarar på, verkar du iaf inte vara....
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
varulf:
Billigt att skylla på hc...
Storpublik vittnar om det prekära läget för Bif i SHL,,
Många arbetstillfällen går förlorade om Brynäs åker ur högsta serien..
Organisationen/administrationen jobbar dygnet runt för att värva publik till dåliga matcher......
Brynäs har snålköpt spelare från lägre division.
Västerås/bandymetropolen används som plantskola till Brynäs hockey..
Tror inte att spelare fostrade i Västerås IK, är bättre val bara för dem spelat på samma is som exempelvis Niklas Lidström..
Avsätt högsta ledningen nu..
Värva in folk som törs ha en åsikt..
Måste vara djävligt lågt i tak nu, ingen törs yppa någon negativ kritik..
VD, sportdirektör, sportchef, spelaragenter...........
Brynäs är en klubb för inbördes beundran och som sådan kommer den att gå under..
Måste vara högt i tak i en föreningen, för att föreningen ska ha en chans att överleva...
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Jan Grismöbel: man har snålat med hc. Kostade förmodligen en spottstyver och tänkte med det att man skulle ha extra flyt med hemvändare och annat inavel och säkra en kvartsfinal för att hålla hedern vid behåll. Ha ha ha
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Jan Grismöbel: helt klart saknar han verktygen. Går inte att reparera bilen med bara en hammare i lådan. Inget att bygga vidare på.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Huge:
Tycker hockeysnillet som anser det är idiotiskt att ta en time out mitt i perioden då laget ligger under och inte får till spelet.. ..för man troligen pratat tillräckligt i pausen.
Idiotiskt enligt hockeysnillet här inne..
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Carlo: Har länge letat efter någon tendens på spelidé. Har ännu inte sett något täcken på det å det är HC :s ansvar . Därför har jag sedan förra säsongen väntat på att Hc måste bytas . Inget personligt men MS har inte shl klass i sin verktygslåda .
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Jan Grismöbel: tror inte spelarna är loja. De överarbetat allt och då ser det ut så. Det saknas en spelidé som gör att alla vet vad de skall göra som ett lag.
Och det är HC ansvar... HC bort få börjas om i AS
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Huge: Å vår hc har kommpitens att framföra det till våra loja spelare ? Tveksamt . Sundqvist måste bort . Var ett misstag från början att förlänga med honom . Det är det största misstaget , som Dackell får ta på sig .
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Jan Grismöbel: Idiotiskt att ta TO med 5 sek kvar och tek i offensiv zon för att snacka ihop sig om vilken tekningsvariant man ska använda i sista möjligheten att ta 3p.
Idiotiskt enligt hockeysnillet härinne...
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Forsberg 1978: jag tror att spelarmaterialet håller för 4-8. Dock tror jag tyvärr att Sundqvist har tappat omklädningsrummet och spelarnas respekt. Vi kan ju inte ens ta oss in i offensiv zon i PP. Detta kommer inte att gå utan ett tränarbyte...tyvärr. Gillar egentligen Sundqvist men han har inte kompetensen att styra ett SHL-lag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Forsberg 1978: Håller helt med. Finns inga linjer i spelet. Vi spelar inte upp pucken längre, alla åker upp med pucken en och en. På 60-talet kunde man kämpa hockey, och det räckte. Det är 2020 snart!
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Back: Inget fel på HC . Allt är bara otur å loja spelare . Allt enligt oraklet här inne ...
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Makita: Här hjälps det inte bara med förstärkning utan det måste in en ny HC, inte bra när det börjar läcka ut att spelarna är less på Sundqvist ledarskap...
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Garanterad torsk mot Leksand känns det som, tyvärr.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Davey85: Tror inte det hade hjälpt så mkt i det läget, TO-snacket och utskällningen måste ju MS ha tagit redan i pausen. Kan tänka mig att han ville låta spelarna själva börja med att försöka reda ut det hela i det läget.
Det här ojämna uppträdandet med höga toppar och alltför djupa dalar har vi ju sett i Brynäs sen mkt länge, oavsett tränare (Bulans tid som tränare borträknad).
Mao mer av spelarnas eget ansvar än tränarens, finns en del att jobba på här när det gäller inställningen under 60 minuter.
Går väl inte att skylla så mkt på rinkrost idag heller, såg ju Ok ut i första och fram till kvitteringen.
Sen blev det skitnödigt och rädslan för att torska tog över. Och stackars Rödin; sliter som fan men är helt iskall när det vankas målchans. Symptomatiskt att han bränner ett jättefriläge framför PW men nån minut kvar av ordinarie.
Nya tag mot Leksand, tror på en bra insats i 60 min där.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Carlo:
Vi har en överårig trött forwardssida och en backsida från allsvenskan, detta håller inte i den kokurrens det handlar om idag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Axle San: om Dacklöv mot förmodan skulle få fram en målskytt så kommer vi förmodligen att vara avhängda ifrån allt vad slutspel heter.
Kan dock vara nyttig för oss för att rädda oss undan eller hjälpa oss i ett kval annars kommer Vi ha en spelare på avlöningslistan till i slutet på April dvs betald semester.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
spolaisen: med denna spelidé så kan dom värva vem som helst utan att det gör skillnad. HC med större kompetens som får spelarna att prestera som ett lag.
Den administrativa delen behövs och BIF har inte någon större än andra lag. Men en fw och back behövs. Men just nu en HC som får spelarna att spela som ett lag!
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Tycker det är svagt av Brynäs att dels gå in i säsongen utan täckning för Boqvist, och sen inte lyckas stärka laget varken framåt eller bakåt. Molin var en bra värvning, men nästan mer en räddningsåtgärd för missräkningen på Zetterberg.

Man sitter alldeles för lugnt i båten och hoppas för mycket.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Jim80: Två torsk mot Oskarshamn, en mot Leksand sen även mot LHC en tror jag...
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Davey85: Men Dackell hade kungligt besök på hedersläktaren......
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Carlo:
Självklart sparka "Sunka" och ta in fler backar från Allsvenskan.
Inte någon spelare i världen kan göra underverk med UNDERMÅLIGT MATERIAL.
De som skriker byt ut tränaren förstår inte hockey.
Värva målgörare, som kan göra 3 ggr fler mål än backarna från Allsvenskan medverkar till att släppan in..............ALLSVENSKAN NÄSTA om inte något radikalt konkret görs...............KÖP två KLASSBACKAR FRÅN KHL/SHL, sparka halva den administrativa organisationen i föreningen, så frigörs kapital till spelarköp eller lägg ner drömmarna om fortsatt spel i högsta ligan...
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Davey85:
Finns inga spelare som vill spela för Brynäs längre då det inte finns några pengar att hämta i denna förening. Brynäs får hålla till godo med medelmåttor som är på väg ner.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Vid underläge mot OIK på hemmaplan i tredje perioden, man ser att Brynäs inte ens får tryck framåt. Varför kommer inte en TO redan efter 6-7 min?
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Sparka Tränaren omgående och värva spelare för helvete nån som kan göra mål !!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Forsberg 1978: två förluster mot Oskarshamn är ju inget vidare , bara Brynäs som lyckas med det iår tror jag
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
OveForShow:Långsiktigt synd att vi tar en poäng idag. Nu tror ju alla att vi ligger bra till. MS gör vårt lag sämre och ängsliga. Även AD gör vår Brynäs ledning också sämre. Keep om the Hood work.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Blixt1980: Helt ärligt bryr du dig (Och Huge) ens om vi skulle ramla ur? Jag tror ni ärligt ni skiter i vilket för resultat intresserar nog inte er utan ni är nöjda med att bara deltaga... jag förstår verkligen inte hur man bara kan rycka på axlarna bottennapp efter bottennapp?
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Zappaholic: Kanske inte men en ändring i spelet hade ju haft mer än 5 sekunder på sig att ge resultat i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Nu måste Sunka snart sitta löst!
Finns bara ett verktyg i hans verktygslåda! Och ofta verkar det vara fel verktyg
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Blixt1980: Hahaha, du är så jävla obrydd. Lever i molnen eller huvudet i sanden?
Kommentera


Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Då hoppas vi på nya tag mot LIF, bara gräva ner huvudet och staka på som Mora Nisse sa... God natt nu munterjökar och heja Brynäs 😘
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Axle San: Varför då? Hade inte gjort nån skillnad.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Brynäs saknar målskyttar och försvarsspel. Återigen en match som inte är godkänd mot SHLs sämsta lag.

Blir en lång kamp för att undvika kval.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Blixt1980: fy fan det är inte lätt att vara Brynäsare i år alltså , det blir tyvärr sämre och sämre och inte konstigt att man super
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Ahh..Det är svårt att sansa sig även om man försöker. Förstår mig inte på varken Brynäs lag eller ledning. Man väntar på rätt spelare, är det Crosby man hoppas på? Förstärk. Och scouta ny tränare till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Zappaholic: Brynäs borde ha tagit timeouten vid 2-3
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Blixt1980: Ja, fantastiskt roligt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
JanT: Det var ju klass på dom . Det kan ju alla se . Bara otur att det stog en målvakt ivägen .
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Varför lyfte inte bara Scott upp den pucken 😂
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
varulf: Oj va ordet sa Bill
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Jävla skitlag. Så otroligt förnedrande. Och som vanligt var man ju beredd på skiten.

🤮🤮🤮
Kommentera

« · 2016979 · »