Brynäs IF

714830 inlägg · 7953 ämnen

BRYNÄS-Saik 140201

1610688 · » Till forumet


Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Zappaholic: Sundlöv skulle inte nosa upp en dussinlirare om han så stod inne på hans kontor med en skylt "ledig" hängandes runt halsen. Han slutade nosa i september när serien startade. 
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Zappaholic: Tror han kommer passa bra in i SAIK och det är en breddning inför slutspelet som jag tror kan vara viktig. Sen är det inte någon spetsvärvning men jag antar att man anser att han förbättrar deras backsida något som man inte är nöjd med (ett friskhets tecken). Är väl 2-3 backar i BIF som är bättre...
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Rossa: Du ser alltså Stefan Warg som en fin värvning av SAIK? Tror det blivit ett jävla liv här  om Sundlöv hade nosat upp denne dusinlirare...
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Rossa: Tveksamt om det är så stor förstärkning en kille som inte platsade i SHL och där borta petats från AHL ned till ECHL. Den känns lite sådär faktiskt.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
SAIK förstärker baksidan inför slutspelet, måste vara skönt med en förening som inte bara snackar utan visar att man inte är nöjd med att komma 2:a.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201

Precis bevittnat reprisen, och är förbannad av flera olika anledningar just nu;

– Vi missar så många solklara målchanser att det nästan blir löjligt. Spelarna ser ju paralyserade ut så fort de hamnar i ett fritt läge framför mål.

– Skellefteås äckliga jävla flyt i slutet av andra perioden. Först drattar någon på ändan, sedan går en klubba av. Snacka om avgörande moment.

– Lägg av med den där urtjatiga "vi kan hämta upp underlägen, vi har gjort det förr"-kommentaren. Det är nästan som om spelarna tror att det går på automatik numer, eftersom de aldrig är i närheten av en upphämtning längre.
Daniel Brodin, du är duktig, men GE FAN I att ta minst en idiotisk utvisning per matchjävel. Skärp dig ffs!

– Ruggigt sävlig kommentator. Okunnig, släpig... aldrig hört förr, vill aldrig höra igen. Men inget bra tecken att han kommenterar i Gävle...
– Och apropå Gävle, för sjuttioelfte gången i ordningen pallar inte Brynäs trycket när det publiksiffran ligger över snittet. Sju trepoängare på 23 matcher är inget annat än patetiskt.

– VART I HELVETE VAR BRODECKI!?

I min värld känns SAIK absolut inte som glasklara SM-guldmedaljörer. Försvaret ser fantastiskt håglöst ut och målvaktssidan känns inte sylvass. Hade man mött ett normalt presterande lag idag hade det blivit förlust, var så säker.

Nu står de två sista direktplatserna till kvarten mellan fem lag. Modo (som man aldrig vet var man har), Färjestad (som jag vet kommer ta en av dessa platser i slutändan), Brynäs (som jag egentligen nästan räknat bort ur detta), Leksand (inte en chans) och HV71 (som i min värld kniper sjätteplatsen bakom FBK).

9 matcher återstår, varav fem spelas på resande fot. Men bortaplan verkar ju inte vara något negativt denna säsong (en poäng sämre än hemma). Jag överdriver inte när jag säger att matchen på tisdag – "sexpoängsmatchen" mot FBK – kan komma att avgöra streckstriden.

 

Jaja, Rödin gjorde ju mål i alla fall. (obs. ironi)

Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Vi lyckas hålla sjundeplatsen några dagar till, alltid något. Med SHL:s sämsta backuppställning, massor med skador och loj inställning till varannan match får vi hoppas att 16 poäng ner till Örebro är tillräckligt. Vi tar dom nästa säsong när Sundlöv har fixat 17 nya kontrakt med juniorer, halvskadade högriskspelare och dyra föredettingar. Forza Brynäs!
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Jajjen: Där har du fel, med Henke i mål hade vi vunnit båda och hållit nollan dessutom;-)
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
FBK på tisdag då, ytterligare en 6-poängsmatch på ganska kort tid. Tar Brynäs chansen den här gången?
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
4-0 t Luleå
Snart gör våran (Vita Hästen) Sperrle come back i shl
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201

Både Skellefteå och Luleå är för bra för Brynäs som säsongen har utvecklat sej. Det hade inte hjälpt med Henke Lundqvist i mål. Hur det kunde ha sett ut under normala omständigheter, med en mer normal skadenivå, det får vi tyvärr aldrig veta. Nästa säsong måste det bli nån sorts nystart. Annat upplägg på försäsongträning, ett SHL-mässigt försvarsspel och kanske "en ny röst i båset".

Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
tjugo8: Enkelt svar bekvämlighet
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201

Om vi får spela på utsidan mot Fusksand, klart som fan vi inte kommer in på Saik...

Vilken var TJs game plan?

Måste man gå ner djupt vid varje anfall?

Är det fel att flippa mot målvakt och skicka 2 spelare?

Är det fel att vända upp efter blå för att spela andra våg?

Varför myser vår första femma i hörnerna när det spelade rakt mot mål i höstas?

Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Zappaholic: Lag i uppförsbacke har aldrig medflyt, en klassisk devis.
2 riktigt bra matcher men vi har tyvärr marginalerna mot oss rejält både idag och senast. Håller förstås inte mot så pass bra lag som Luleå och SAIK, blir jobbigt att hämta in dom billiga skitmålen som sänker oss.
Tycker att Löf såg bra ut idag, liksom defensiven överlag.
Tur i oturen om man ser till tabelläget och striden om direktplats till kvartfinal, är väl att både Färjestad och Leksand förlorar, fattas nu bara att AIK vinner ikväll.
Nä, matchen avgörs tyvärr när Lindgren inte sätter 2-1 och Bertil ramlar i momentet efter. Mål där och vi vinner matchen.
Med eller utan JJ.
Avd spågubbe....
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Zappaholic: Den här säsongen blir ju som förra.. Enda sättet är att Tommy tar sig i kragen och visar lite GO i sig!
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Jaja, just nu har vi inte råd med misstag som Bertilsson x 2 bjuder på.

Nästa danzbandet, tre lätta;-)
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201

ja ja...inte helt orättvist. Bara att hacka i sig. Vi har spelat betydligt sämre än så här...Det som retar mig mest är att vi gör så få mål numer...

Nåja, bara vänta på att kolla på Mello eller nåt.. kvällen är ju liksom redan förstörd...

Skål Brynäsbröder, hoppas ni lyckas förtränga verkligheten...

Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201

Om vi ska bryta ner målen då...

0-1 - Bertilsson gör blindpass och friläge.

1-2 - Bertilsson kan inte stå på benen.

1-3 - Harju tjänar för lite pengar för att jobba hem när Granis klubba går sönder. Honken borde tagit den också.

Blir så trött... Varför slarvas det så mycket? Varför kämpar inte spelarna? 

Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Rumpelstiltskin: Inget slutspel i år skriver du...det var ju kunnigt.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Zappaholic: Dom här två säsongerna..
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201

Rumpelstiltskin: Okunnigaste? Vad grundar du det på?

I övrigt tycker jag vi gör en helt ok match, små marginaler gör att det blir1-2 istället för 2-1. Ett klart fall framåt. 

Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Zappaholic: Varför ta ut överhuvudtaget. Försämrar ju bara målskillnaden ännu mer. Finns ju inget som tyder på att vi var på gång att hämta ikapp
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Sen 1-3 är den här matchen död. Finns trots allt hopp om poäng framöver. Vi gjorde det bra fram tills 1-2 men sen föll det ihop.
Nordqvist bra som vanligt och hyfsat i övrigt.

Bertilsson usel sen comebacken och borde få vila nån match.
Brodin har inte många rätt + en jävla massa skitutvisningar.

Blir nog inga fler poäng förs Starkbaum är tillbaka.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
inget slutspel iår.. Vad gör Tommy Jonsson? Kan vara den mest tråkigaste och okunnigaste tränaren i Sverige..
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
smallround: Tycker det är tidigt att ta ut målisen på mer än tre minuter kvar. 
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
What... Tar man inte in Honken när tekningen lyfts ut?!
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Zappaholic:jag är på lite stingslit humör... givetvis tror jag inte det blir kvalserien. Avd verklighetsförankring
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Zappaholic: Verkar inte helt ologiskt med nuvarande form....
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
smallround: Förlåt, då blir det givetvis kvalserien...
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Zappaholic: 17p
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
tjugo8: Tycker kommentatorn gör ett bra jobb. Lite orutinerad men potential...
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
TJ vilken lallare
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
LHC & Brynäs är sjukt lika denna säsong. Båda gör mycket mål, har ingen fungerande defensiv och halvtaskig inställning till flertalet matcher samt två mysgubbar i båset.....
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Rossa: Kvalserien? Hur tänker du nu? Ska vi tappa 19 poäng på Örebro på tio matcher?
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Rossa: Snart kommer TJ ta ut Skellefteås målvakt!?
Genialt!
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201

Brynäsgubbe: Kombinationen av vår svacka samt det faktum att SAIK är väldigt skickliga i sitt försvarsspel är förödande för oss. Vi skapar inte så mycket.

Det syns att Ledseniögat-Bert har studerat Luleås försvarsspel.

Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Hu så spännande! Ska vi komma ikapp?
Är Bertil bänkad? Ska honken hålla nollan i tredje?
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Zappaholic: Då börjar man bli orolig för kvalserien...
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Där hade vi behövt mål...
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
köp antilla från örebro och gulas från fbk till nästa säsong nu sundlöv
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Rossa: En liten tröst att Örebro gjorde mål precis...
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Rossa:
Varför slutade första femman att driva mot mål?
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201

Örebro :)

Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
maddog1970: Skulle självklart spelat från början med en normal tränare
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Rossa: Skulle man kunna få be om lite Brodecki nu?
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Rossa: Är det bara jag som tycker vi börjar se piggare ut i spelet igen?? Däremot behöver vi snurra mindre ute vid sargkanterna och komma in på mål...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Rossa: Skönt att TJ rullar på så slipper man va nervös...
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201

kämpa örebro

Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
BIF är grymt bra i hörnen..
Kommentera

Sv: BRYNÄS-Saik 140201
Zappaholic:
Mmm vill se repris innan jag dömer
Kommentera

1610688 · »