1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745966 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Skellefteå Saknar Jonas Forsberg och det är osäkert om Goren kan spela.

tobhund:
Vad är det som händer?????? Vi har faktiskt halva benet i SM-bucklan och jag sitter här och är helt apatisk nästan!! AVGÅ!!!
Hoppas man blir mer taggad med publik runt en...

arnio: Jag håller inte med om att TV4 bjuder på hockeyn. De tjänar pengar på dessa sändningar, förmodligen grova pengar.

Skillnaden mot Canal+ är att priset vi betalar till TV4 är uteblivna repriser, intervjuer, kommentarer etc. på bekostnad av reklam.

Till TV4:s försvar kan sägar att de inte är lika ruttna och usla som Viasat. Jag har inte sett en VM-match på många år i sin helhet. Jag sett delar av matcher men aldrig orkat genom hela skiten...

Bissett_19: Visst kan man klaga på TV4s produktion men att hata dem då de trots allt bjuder på hockeyn är fel tycker jag. Hatet ska i så fall riktas mot Canal+ som lovar hela Elitserien i sin marknadsföring.

Bissett_19: Håller med till fullo. Man pröjsar Canal+, Säsongskortet och HD-paketet för att inte missa nån match och kunna se så många som möjligt i HD-kvalitet på 50-tummaren. Boxen med hårddisk för inspelning har man naturligtvis. Frun tycker att det är "sådär lagom korrekt använda pengar"...

När det nu äntligen blir final så kommer naturligtvis kommentaren: Varför måste du betala så mycket för de matcher som inte betyder så mycket när det viktiga, finalen kan ses av alla, gratis...

Jag vill i detta sammanhang säga att jag gärna betalar en hel del för att:

1. Få se matcherna i bra kvalitet med bra kommentatorer.

2. Få intervjuer och kommentarer i spelavbrott, pauser och efter matcher.

3. Slippa som i tisdags efter matchen. Fyra minuter reklam, två minuter Wikegård, fyra minuter reklam, slut på sändningen...

För övrigt ser jag kvällens match live för att i morgon kväll se den inspelade varianten och njuta en gång till!

Bissett_19: Vilket man givetvis kommer vara ;-)

arnio:

TV4 är en hockeymördarkanal,det är reklam,reklam osså lite hockey.Jag betalar för att se Elitserien på Canal Plus.
Det är klasskillnad på sändningarna,och sällan något eftersnack.
Tänk dej på Söndag om det skulle vara en guldmatch,matchen börjar 19.10 och kan vara slut 21.50
Då kommer fyran garanterat gå på reklam och nyheterna direkt och alla tittare missar det roliga efteråt.

Bara se till att vara på plats om så skulle vara fallet...

Bissett_19: va fan ska du hata TV 4 för? De visar Brynäs spela sm final gratis och de brukar följa hockeyn på sporten med. Tack gud för tv4 säger jag.

Redigerad kommentar

Johan Forsberg spelar inte i SAIK idag, frågetecken även på Lee Goren. Skulle vara skönt att slippa honom.

Redigerad kommentar

bombastic: Se där ja, de visar hockey där. Då hade jag hört rätt :)

MarcusElving: tackar för tipset bord bokat på rack,n roll, nu sticker vi från sälen direkt!! KÖR HÅRT NU BRYNÄS

Gick och köpte Sportbladet och trodde i min enfald på massa läsning inför SM-final 2 ikväll.Men ack vad man bedrog sej,hela 1 1/2 sida om SM-hockeyn,men däremot en av Europas sämsta fotbollsligor Allsvenskan lyckades man trycka in 8 sidor läsning på.
Och ändå fanns det inte ett enda mål att rapportera från igår.

Däremot om DIF eller AIK spelat final hade det säkert varit nån extraibilaga om finalen.
Nu hatar jag inte bara TV4,nu finns Aftonbladet på den listan med;))

70 Rodrigues: 4-0

Ekholm, Järnkrok, Widing, Silverberg

Vill bara tala om att vi vinner med 4-2 ikväll med följande målskyttar: Silfverberg, Rohdin, Ollas och Larsson :-)

MarcusElving: tackar vi prövar.

bombastic: Ställena Horace76c nämner är ju de vanliga men jag tror att den lilla puben Cheers uppe på söder visar matcherna också. Biljardstället Rack´n Roll som ligger vid teatern visar också matcherna skulle jag tro.

Inte helt säker dock, men om ni inte lyckas få bord på någon av de vanliga sportbarerna så ring och kolla med dessa.

Redigerad kommentar

Vuollerim: synd att e4an inte svänger förbi där ;-)

bombastic: Allstar och interpool vad jag vet. Allstar har lite sämre bild har jag upplevt, och interpool är inte lika stort. O'learys är bäst i mina ögon.

Horace76c: vilka resturanger/ pubar mer än o,learys brukar visa matcherna i Gävle?

bifhjärta:

Om du har en biljett över får du gärna svänga förbi Tjörn och hämta upp mig ;)

Snart börjar den 60 mil långa resan, kör upp från Småland så bara skriv om nån behöver skjuts :-)

Det kommer självklart inte att bli så men jag vill se laget så här ikväll:

Målvakter: Svedberg(Holmqvist)

1:a Gunderson-Bertilsson   Ollas-Larsson-Molin

2:a Ekholm-Andersén   Wännström-Järnkrok-Silfverberg

3:e Löf-Sundqvist   Widing-Nordqvist-Granström

4:e                       Rohdin-Hansen-Johansson

Extraforward: Lavander

Extraback: Jonsson

Redigerad kommentar

Horace76c: Kan nästan hålla med, men det är väl dels för att det fortfarande känns en smula overkligt med Brynäs i final men också för att det gått så förbaskat lätt på slutet. Segern mot FBK hade också element av good guys mot bad guys, däggdjuren mot dinosaurierna, det nya mot det gamla.
SAIK är inte några hatmotståndare direkt, mer som att möta en bra polare i squash eller nåt...

Horace76c: nu kör vi, full fokus på finalen och silly tar vi efter guldfirandet!!! Guldet ska hem...

arnio:
Nu blir det väl att ställa sig i skamvrån, men är det ingen annan än jag som inte riktigt känner att det är final?
Kan det vara så att man blev så euforisk att vi krossade färjestad att man blev lite mätt?
Tycker allmäna stämningen är lite sån med faktiskt...inget drag på olearys i tisdags...silly season snack här på forat...

Jajjen: hålla Saikmatchen var grym

Jajjen:Man får inte glömma bort att FBK var riktigt högt rankade i BP och har varit väldigt täta större delen av säsogen. Att PP inte funkade bra igår är inte konstigt med tanke på att Kroken var hemma. Han är hjärnan bakom mycket av vårt fina PP under säsongen.

Man kan dessutom utgå ifrån att SAIK har specialkollat vårt PP och gjort sitt yttersta att hitta motmedel. Men nu har ju målskyttet i 5-5 lossnat vilket gör att vårt PP inte är lika livsviktigt. Då är det nästan viktigare att vårt BP funkar lika bra som igår :)

Redigerad kommentar

Slajsarn: Tycker Brynäs tre senaste matcher varit sådär. Allvarligt. Framförallt PP har sett slött ut. Har ändå inneburit två segrar mot FBK och en mot Saik, varav två på bortaplan. Får grabbarna ordning på spelet bara kan det här bli kul.

Jajjen: Haha, igår var det ju genom ett grymt BP som vi levde på. Det och skärpa i avsluten...

Jajjen:

Brynäs PP suger

Avgå nån.

Länge sen man läste nån klok expertkommentar om att Brynäs bara lever på sitt PP. Var är alla experter när man behöver dom?

Jag gillar statistiken över period 3 i slutspelet:

1 Brynäs      12  8  4  0  16  -  5   +11  20  

2 Skellefteå  14  4  5  5  17  -  17     0  13

Av 24 spelade perioder 1 och 3 har Brynäs förlorat 1.

Period 2 däremot är inte lika bra.

sylf: Ja då börjar pulsen gå upp lite smått inför matchen i morgon och nervositeten kryper allt närmare när detta slutspel är över ska jag lägga in mig på spa:-)

Jajjen: Enl statistiken har Goren 40 min på botbänken på 51 spelade matcher, inte särskilt mycket för en så pass ful spelare. Igår hade han 4 min, ett för en tackling i ryggen på Ekholm och en 2:a för att han vevade som en väderkvarn efter Löf, där han ska vara glad att han bara fick 2 min.

Fahlman är dum i huvet!

Jajjen: Ja, kan vara så. Ett rent korkat uttalande!

"det är faktiskt skamligt hur den svenska domarkåren behandlar kanadensaren; Goren förväntas ta emot ungefär allting men blir själv utvisad för ungefär ingenting"

Kan vara det mest färgade och oseriösa jag läst från en medlem av presskåren. Han kanske är en återkommande skribent på Modosidan?

70 Rodrigues:

Riktigt viktigt och skönt att Järnkrok spelar imorrn,ett annat glädjeämne som rapporteras från träningen var att Pekka Alcén återigen var på plats i Läkerol Arena efter sitt hjärtbesvär som skedde i serien mot Frölunda.

Pekka är kung.

70 Rodrigues: Ja inte delar jag hans åsikt om domarinsatsen igår. Det största problemet är dock att nivån skiftar från match till match. Vi är nu inne i finalspelet och ingen vet vad som kommer att falla ur domartombolan till nästa match. Jag begriper inte hur man kan låta domaransvarig leka vidare med domarkonstellationerna. Under i stort sett hela slutspelet har man vaskat om i uppställningarna och skickat ut domare som inte tidigare dömt tillsammans. Hur skulle det låta i denna bok t ex om TJ fortfarande höll på att labba med kedjorna för att han ännu inte hittat rätt konstellationer, eller är det helt fel att träna ihop lag, det kanske blir bättre om man aldrig upprepar samma kedjor. Nya varje match...

Man kan ju undra vilken match den här lallaren har sett.

bj21:Tänk att jag bara behövde nämna Sold och hela hs-systemet la av! :-)

arnio:
Skööön vinst, men samtidigt blev det ett antiklimax...
Jag menar, när kunde man som brynäsare slappna av inför 3:e perioden???..skum känsla.
Man är ju van att sitta på helspänn med uddamålsledning..
Ang. domarinsatsen så var det väl inte det värsta jag sett...men det kan ju gå hand i hand med att vi vann med:)

Anders Berg: "Vilka möter vi i finalen?"

Vi möter Skellefteå Anders.

lucky luke:Kan ge er ytterligare ett domarnamn: Sven-Erik Sold! Jag var bara tonåring när han verkade som mest/värst men det har satt djupa spår. Under många, många år var Sold själva definitionen på en värdelös domare.

lucky luke: Orvar Cerwall, den jäveln hade jag förträngt. Idiot!

Fyfan vilken underbar vinst! Nu Javlar vinner vi hemma ocksa! Jaklar vad Jarnkrok saknades idag, Trots malen sa kom inte forsta femman alls till lika mycket lagen istallet. Nar silvferberg och Jarnkrok brukar spela runt pa sma ytor sa hade Larsson snarare en tendens att tappa pucken som tredje man. Gillar verkligen Larsson men foredrar han som ytter.

Har nagon lust att klippa ut och posta texten fran nya Aftonbladet plus artikeln om Brynas nagonstans? Den om Silvferberg vore ocksa riktigt rolig.

Slajsarn: Boork mer hår än hjärna.

Dock rätt grymt jobbat av ett lag som bara filmar och har domaren med sig att dra på sig ca 15 utvisningar (pallar inte kontrollräkna) i en relativt snäll match.

bradberry:"-Jag röstar på Daggen Olsson och Jörgen Grundström, två världskatastrofer..."

-Glöm inte Orvar Cervall som stal guldet från Brynäs 1975!!!

« · 1491225 · »