bisterfinnen:
Straffen är inget att säga om, fan t o m Skrikegård som sågar Brynäs för filmningar tyckte ju den var solklar.
bisterfinnen:
Det ligger väl i sakens natur att man är lite enögd så självklart överreagerar man ju ibland, men jag kan inte, även om man skulle dra bort tveksamheter, se att Brynäs på något vis är favoriserade av domarna i den här matchserien och att Brynäs är betydligt mer utvisad än Skellefteå trots relativt snällt spel tycker jag stärker min uppfattning.
tompap71:kompensation? ;)
Plus att de är god tvåa i filmningsligan. Jag skulle tro att mycket av vad ni anser vara provocerande ligger i the eye of the beholder.
Ska man få lite bett i diskussionerna vill det ju till att man tycker lite olika och inte bara sitter och runkar av varandra med mysfilten långt uppdragen under hakorna.
Redigerad kommentar
Jag orkar inte läsa igenom den här tråden just nu. Vill bara hoppa in och säga att det var små marginaler idag (åt båda håll). Stolpar och ribbor och fan vet allt. Silfverberg gör ju allt rätt i straffen men fanskapet tar i stolpen.
Väldigt tung förlust såklart men jag är inte så bedrövad som många andra verkar vara, jag hade förberett mig på att det kanske skulle bli förlust idag. Många svävade iväg i festplaneringar och hela köret. Nej, lugn nu sa jag.. Det ska avgöras först.
Ny matchboll på tisdag..
Redigerad kommentar
bisterfinnen: Nyans och egna åsikter från andra lags fans finns det inget problem med.
Du framförde dock din syn på saken på ett sarkastiskt och spydigt sätt, dessutom kort efter matchens slut.
Uppenbart vad du vill, att få igång tjafs helt enkelt. Rätt onödigt och även dumt då i detta fallet du håller på ett ganska sorgligt ihopköpt lagbygge, en förening som misshandlat sing egen juniorverksamhet.
Välkommen tillbaks utan sarkasmer och provokationer.
bisterfinnen:
Om vi nu ska diskutera, du hävdar att domarna är på vår sida? Vad är då din förklaring på att domarna genom matchserien ger Saik betydligt fler PP?
foppa78:"Skärp till dig din jävla fjant det är lätt att vara kaxig bakom ett tangentbord!"
Say no more!
Riktigt bra match idag, den har nästan allt även att jag gärna ser ännu mer gruff.
Givetvis oerhört bittert att det inte kan få avgöras med ett straffmål från Silfver.
Robertsson - adhd?
Forsberg - sned verklighetsuppfattning?
Granqvist - envisas att säga Brynäsch konstant. Why?
Granqvists - otroliga analys om att den som gör sista målet av matchen när det återstår en minut kvar står som vinnare. No shit?
Bad_Brett:
Men i stället för att hata och hacka pä varandra kan vi inte vara jävligt glada och stolta över att nu äntligen är det hockeyn norr om Dalälven som regerar.
Vi kan visa FBK, LHC, FHC och DIF (oops sorry) att hockeyn bedrivs bäst i norr där den hör hemma.
Pease and love to you all! ;-)
bisterfinnen: har du lärt dig ett nytt ord? Maktsnack. Vad fint att du glider in här och låter oss alla ta del av din visdom. Nu när vi fått det kan du gå vidare till ditt forum och diskutera silly season eller starta en tävling där ni modoiter kan gissa var era spelare är på semester just nu. Det blir väl skoj?
Vi andra fortsätter diskutera det som berör oss. Dvs finalspel.
Zappaholic:
Ni är ju uppenbarligen väldigt intresserade av att diskutera med oss, eftersom vi inte kan få njuta av SAIK-vinsten i lugn och ro i vår egen gästbok. Nu är jag medveten om att logiskt tänkande inte är helt lätt för alla, men jag ska försöka ta det så enkelt jag bara kan.
1. Brynäs spelar SM-final
2. På Hockeysnack finns det en gästbok för Brynäs-relaterade diskussioner
3. Brynäs-supportrar är uppenbarligen väldigt intresserade av att diskutera med oss MoDoiter, eftersom ni gång på gång uppsöker vår gästbok och börjar diskutera Brynäs i den.
Med andra ord gör vi ju er ganska stor tjänst som för hit diskussionen, till den plats där den hör hemma. Är det då inte rimligare att ta denna diskusion i Brynäs-gästboken? Att höra era märkliga förklaringar till konstiga domslut är ingenting som har med MoDo att göra.
Observera att jag kommer hit och diskuterar BRYNÄS. Jag är inte här och försöker starta en diskussion om huruvida Peter Öberg är ett bra nyförvärv eller inte. Detta är tjustningen med Hockeysnack, att diskussioner rör Brynäs förs i Brynäs-gästboken coh att diskussioner som rör MoDo förs i MoDo-gästboken.
Uppenbarligen är det många här som inte har begripit detta.
bisterfinnen: fortsätt med barmarksträningen, det kan ni behöva..
Ang. biljetterna som släpps på onsdag (?) brukar dom inte släppas kl 11??