1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746676 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
KL_BT: Men HUR kan dom vara slut???

Skitstöveln:Tycker oxå det är konstigt....

Peja: Nä jag tänkte mer på den dagen då man började få göra mål stående en halv meter in i målgården. Vilka av utvisningarna i första matchen tyckte du va felaktiga ? Äh skit i de . Jag skulle också stirrat mej blind på fördelningen av utvisningar . De är svårt att vara objektiv då man håller intensivt på sitt lag .

Honken: Detta är grekiska för mig - helt jävla obegripligt!

KL_BT: Biljetterna kan omöjligt vara slut. Biljetterna släpps väl inte förrän imorgon bitti?

Skitstöveln: 8405 biljetter sålde alltså slut inom loppet av ca 5-10min till medlemmar och sponsorer, eller var förtursbiljetterna begränsade, så uppfattade inte jag det.

Honken: som medlem hade man ju hoppats att få biljetter, är 1 anledning till att man stöttar med medlemsskap

Tom-2: Absolut, jag fick iofs en biljett.

Honken: grattis får man väl säga :)

superfalle: Som jag skrev i en annan "bok". Objektivitet existerar ju bara i teorin och inte i praktiken. Hockeysnack är inget undantag. Jag är subjektiv som fan, men har åtmisntone ett tillräckligt "objektivt" synsätt på mig själv och min egen position för att inse att jag är "subjektiv som fan" ;)

Klart man blir lack på domarinsatsen när man spelar 6 boxplay och 1 powerplay. Man kan ju vinkla statistiken och konstatera att Skellefteå fick 6 gånger fler powerplay än Brynäs, DET är fan mycket det, haha. Tror 6/1 var PP-fördelningen, någon som har kollat mer på det kanske kan rätta mig om jag har fel...

Redigerad kommentar

Ja hur i helvete kan biljetterna vara SLUT som vissa säger??? Nu har man varit på nästan varje match i slutspelet o så ska man inte ens få chansen att köpa biljett till nästa match?? Då kan man ju lika gärna skita i att gå på hockey nästa säsong helt..Spec om man är medlem men ändå inte får chansen att köpa.. Åt helvete va dåligt!!! Fixa en utematch med plats för 40000 el nåt då för helvete.. =(

andreasknox: Enligt folk på twitter ligger det 2000 biljetter som ska släppas i morgon vid 11.00! Var beredd då!

andreasknox: Lider med dig. Ett tips är att köa utanför shopen klockan 8 imorgon för att få biljetter. Säkert någon biljett som kommer finnas ledig.

Clubsport:

Jag har medlemsnr 1 i Brynäs Stockholm eftersom jag bildade klubben tillsammans med Sylf och Prosten år 2004. Sedan dess har jag varje år betalat medlemsavgiften (Kan ha missat i år, det ska jag erkänna - är osäker på det).

Hursomhelst, skickade sekunderna efter matchen en intresseanmälan om en biljett och fick det här svaret:

"Befintliga medlemmar har förtur men du är uppsatt på kölista ifall det blir platser över."

Hahaha, i alla föreningar med lite koll hade Sylf, Prosten och jag sen länge varit hedersmedlemmar - i Brynäs Stockholm får vi inte ens köpa biljetter.

Macahan: Men vi som är medlemmar ska väl för tusan ha förtur på dessa 2000 biljetter. Det är iallafall av den anledningen jag är medlem - åt helvete vad dåligt isåfall!!!

Skitstöveln:håller med..man får mail om  att tryck här för förtur...my ass

Kan verkligen alla biljetter redan vara slut? Måste ju vara så att alla inte har släppts än. Själv stressade jag inte speciellt mycket. Satt och kikade på eftersnacket ett tag och gick sedan in på ticnet via länken från Brynäs och fixade enektl 5 biljetter.

Skitstöveln: Japp, låter skitskumt. Ren tur att man gick in på mailen direkt det kom. 

Det slutar ju med att någon jävel köper på sig och säljer dyrt utanför.

brynasaren: Du skämtar nu va?

Skitstöveln: Fortsätt prova, jag var in nyss och fick ytterligare en nu.

Skitstöveln: Faktiskt inte, dock var det ståplats jag köpte. Vet ju inte om sittplats var slut då jag bokade, kan ju vara så.

brynasaren: Sittplats har varit slut ändå sedan matchen blåstes av.

Skitstöveln: Nej, det funkade för 2 minuter sen.

Honken: har du köpt för två min sen? vad för platser? rad 1``?

Skitstöveln: Jag kan inte tänka mig att dom håller några biljetter eftersom dom inte gjort det tidigare. Jag var som sagt in tre sekunder efter att jag fått mailet och då fanns det bara skitplatser kvar. Kan inte tänka mig att dom har stoppat undan dom bästa sittplatserna till imorgon. Som jag skrev tidigare så fick jag höra att man kunde beställa redan igår om man var sponsor och det är väll inte så konstigt att det tar slut då. Men det är pinsamt att man som medlem inte går före en sponsorer. Nu fick jag tag i mina biljetter trots att det blev ståplats men jag lider verkligen med er medlemmar som inte fick. Skicka ett mail och klaga, det har jag gjort.

Skitstöveln:Ja, rad 1.

Macahan: vad?å köa för biljett vid shopen hur många säljer dom där då??

Ticnet har inga släppta biljetter ännu det är ju bara skitsnack..

Jag har två grymma biljetter. Viktigt!

Peja:

Och nu har alltså medlemmar redan lagt ut biljetterna till försäljning på Blocket.
Jävla grisar.

Redigerad kommentar

Macahan: har också hört det att ca 6000 ska ha varit för medlemmar och att resterande 2000 släpps imorgon. inte så konstigt att dom inte finns på ticnet nu isf....

Ska bli skönt att vinna på torsdag, om inte domarna stoppar det hela genom att fortsätta tillåta Saiks ryggsäcks - eviga hakande- hockey...

claesw: Håller me hakar o vispar me klubborna mest hela tiden.. På tosrdag ska guldet hem, vare sig man får tag i biljett eller inte..!

Blizzard: Du snackar ju riktigt i nattmössan.

6000 till medlemmar? Hahaha... Och 2000 till allmänheten?

Få se nu.... Det blir alltså 405 biljetter till sponsorer, loger plus ALLA som har seriebiljetter..., Nä- Tänk om!

..och nu till frågan..:vem ställer vi i mål på torsdag??:/

Så det var domarna som hjälpte SAIK till seger ikväll. Det måste kännas förjävligt att dom alltid dömer i mot er. Jag sänder mitt djupa deltagande i er sorg efter denna förlust.

yngwie: Saik har ett bra anfallsspel men när de försvarar sig gör de det genom Hakningar och fasthållningar- ej ok i NHL t ex

claesw:

Det är er syn på det hela. Frågar du en SAIK:are så får du en annan. Jag tror ni vinner på torsdag iaf.

claesw: Jag tycker inte att Brynäs spelar mindre regelvirigt än Skellefteå. Tycker snarare lagen är ungefär likadana på den fronten. Och just därför är det förjävligt att Skellefteå alltid får otroligt många fler powerplay än Brynäs. Det har åtminstone varit så i matcherna där uppe.

Peja:

"Nu förväntar sig Skellefteås coach Anders Forsberg att mötas av den där ljusskylten i Gävle med orden "Grattis till SM-guldet Brynäs IF".

Ja det gör jag. För om kommunen har börjat backa, då tror jag Brynäs vacklar, säger Forsberg till HockeyExpressen.se."

Ja så måste det vara. Om skylten inte lyser när Forsberg åker förbi, då har brynäs börjat vackla. En 5årings resonemang.

Släpp den där jävla skylten och se det roliga i de.

Guldfest på Torsdag mina vänner

bifhjärta: jai är övertygad om att Svedberg står i morgon om han är kry. Med lite distans till förlusten så blir det gott med en final till i Läkerolen och den här gången får vi se till att avgöra så att inte domarna kan gå in och döma bort oss igen.

arnio: Någon som vet numret till Brynässhopen?

Skitstöveln: Kan det vara det här? Tel:026-18 20 12

Det är iaf den info man får på Hitta.senär man söker på ordet "Brynässhopen".

Redigerad kommentar

Wayne Gresky: Tack - jag får testa!

yngwie: Synd att du inte förstår. Ska försöka förklara så att även du begriper:

1. Brynäs gör sig skyldig till regelvidrigheter, SAIK får PP. Är du med så här långt? Bra, då går jag vidare, annars läs om en gång till och fråga en vuxen om du ändå inte förstår.

2. SAIK begår liknande regelvidrigheter, men domarna blåser inte.

Detta kallas för att vara inkonsekvent. Något svenska domare utöver till perfektion...

Det handlar alltså inte om att döma mot Brynäs, det handlar om att anamma Regelboken likvärdigt oavsett lag eller vilken arena hockeyn spelas i. 

Hänger du med?

Redigerad kommentar

Skitstöveln: Det är rätt nummer och det står på hemsidan! :-)

Zappaholic: Bra inlägg, det är precis vad det handlar om.

Zappaholic:

Du ser det så, då måste det vara så med eller vadå? Andra ser det på ett annat sätt, det får du leva med.

Domarn dööööööm!

65selander: Vafan ingen svarar på Brynässhopen :S

Skitstöveln:  upptaget hela tiden...

Tom-2: ja men när det går fram signaler svarar dom inte ens - DÅLIGT!!

« · 1494328 · »