1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745915 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Skitstöveln:håller med..man får mail om  att tryck här för förtur...my ass

Kan verkligen alla biljetter redan vara slut? Måste ju vara så att alla inte har släppts än. Själv stressade jag inte speciellt mycket. Satt och kikade på eftersnacket ett tag och gick sedan in på ticnet via länken från Brynäs och fixade enektl 5 biljetter.

Skitstöveln: Japp, låter skitskumt. Ren tur att man gick in på mailen direkt det kom. 

Det slutar ju med att någon jävel köper på sig och säljer dyrt utanför.

brynasaren: Du skämtar nu va?

Skitstöveln: Fortsätt prova, jag var in nyss och fick ytterligare en nu.

Skitstöveln: Faktiskt inte, dock var det ståplats jag köpte. Vet ju inte om sittplats var slut då jag bokade, kan ju vara så.

brynasaren: Sittplats har varit slut ändå sedan matchen blåstes av.

Skitstöveln: Nej, det funkade för 2 minuter sen.

Honken: har du köpt för två min sen? vad för platser? rad 1``?

Skitstöveln: Jag kan inte tänka mig att dom håller några biljetter eftersom dom inte gjort det tidigare. Jag var som sagt in tre sekunder efter att jag fått mailet och då fanns det bara skitplatser kvar. Kan inte tänka mig att dom har stoppat undan dom bästa sittplatserna till imorgon. Som jag skrev tidigare så fick jag höra att man kunde beställa redan igår om man var sponsor och det är väll inte så konstigt att det tar slut då. Men det är pinsamt att man som medlem inte går före en sponsorer. Nu fick jag tag i mina biljetter trots att det blev ståplats men jag lider verkligen med er medlemmar som inte fick. Skicka ett mail och klaga, det har jag gjort.

Skitstöveln:Ja, rad 1.

Macahan: vad?å köa för biljett vid shopen hur många säljer dom där då??

Ticnet har inga släppta biljetter ännu det är ju bara skitsnack..

Jag har två grymma biljetter. Viktigt!

Peja:

Och nu har alltså medlemmar redan lagt ut biljetterna till försäljning på Blocket.
Jävla grisar.

Redigerad kommentar

Macahan: har också hört det att ca 6000 ska ha varit för medlemmar och att resterande 2000 släpps imorgon. inte så konstigt att dom inte finns på ticnet nu isf....

Ska bli skönt att vinna på torsdag, om inte domarna stoppar det hela genom att fortsätta tillåta Saiks ryggsäcks - eviga hakande- hockey...

claesw: Håller me hakar o vispar me klubborna mest hela tiden.. På tosrdag ska guldet hem, vare sig man får tag i biljett eller inte..!

Blizzard: Du snackar ju riktigt i nattmössan.

6000 till medlemmar? Hahaha... Och 2000 till allmänheten?

Få se nu.... Det blir alltså 405 biljetter till sponsorer, loger plus ALLA som har seriebiljetter..., Nä- Tänk om!

..och nu till frågan..:vem ställer vi i mål på torsdag??:/

Så det var domarna som hjälpte SAIK till seger ikväll. Det måste kännas förjävligt att dom alltid dömer i mot er. Jag sänder mitt djupa deltagande i er sorg efter denna förlust.

yngwie: Saik har ett bra anfallsspel men när de försvarar sig gör de det genom Hakningar och fasthållningar- ej ok i NHL t ex

claesw:

Det är er syn på det hela. Frågar du en SAIK:are så får du en annan. Jag tror ni vinner på torsdag iaf.

claesw: Jag tycker inte att Brynäs spelar mindre regelvirigt än Skellefteå. Tycker snarare lagen är ungefär likadana på den fronten. Och just därför är det förjävligt att Skellefteå alltid får otroligt många fler powerplay än Brynäs. Det har åtminstone varit så i matcherna där uppe.

Peja:

"Nu förväntar sig Skellefteås coach Anders Forsberg att mötas av den där ljusskylten i Gävle med orden "Grattis till SM-guldet Brynäs IF".

Ja det gör jag. För om kommunen har börjat backa, då tror jag Brynäs vacklar, säger Forsberg till HockeyExpressen.se."

Ja så måste det vara. Om skylten inte lyser när Forsberg åker förbi, då har brynäs börjat vackla. En 5årings resonemang.

Släpp den där jävla skylten och se det roliga i de.

Guldfest på Torsdag mina vänner

bifhjärta: jai är övertygad om att Svedberg står i morgon om han är kry. Med lite distans till förlusten så blir det gott med en final till i Läkerolen och den här gången får vi se till att avgöra så att inte domarna kan gå in och döma bort oss igen.

arnio: Någon som vet numret till Brynässhopen?

Skitstöveln: Kan det vara det här? Tel:026-18 20 12

Det är iaf den info man får på Hitta.senär man söker på ordet "Brynässhopen".

Redigerad kommentar

Wayne Gresky: Tack - jag får testa!

yngwie: Synd att du inte förstår. Ska försöka förklara så att även du begriper:

1. Brynäs gör sig skyldig till regelvidrigheter, SAIK får PP. Är du med så här långt? Bra, då går jag vidare, annars läs om en gång till och fråga en vuxen om du ändå inte förstår.

2. SAIK begår liknande regelvidrigheter, men domarna blåser inte.

Detta kallas för att vara inkonsekvent. Något svenska domare utöver till perfektion...

Det handlar alltså inte om att döma mot Brynäs, det handlar om att anamma Regelboken likvärdigt oavsett lag eller vilken arena hockeyn spelas i. 

Hänger du med?

Redigerad kommentar

Skitstöveln: Det är rätt nummer och det står på hemsidan! :-)

Zappaholic: Bra inlägg, det är precis vad det handlar om.

Zappaholic:

Du ser det så, då måste det vara så med eller vadå? Andra ser det på ett annat sätt, det får du leva med.

Domarn dööööööm!

65selander: Vafan ingen svarar på Brynässhopen :S

Skitstöveln:  upptaget hela tiden...

Tom-2: ja men när det går fram signaler svarar dom inte ens - DÅLIGT!!

Skitstöveln: okej, så långt har inte jag kommit..bara tutat upptaget

Tom-2: nu blir man ju nästan lite förbannad

yngwie: Ja men tydligen uppfattade du ju inte vad många av oss menade, därav mitt försök till en saklig och opartisk förklaring :-)

Sen har jag inga problem attleva med att folk tycker annorlunda.

Förövrigt vet du väl själv hur domsluten kan falla uppe i Skellefteås arena...

Skitstöveln: dom kan väl åtminstone ha ett kösystem

Skitstöveln:  riktigt tist, hade räknat med biljetter man är ju medlem och ska ha förtur men nu känns det som man inte ens får chansen

Jag tycker för övrigt inte vi brynäsare behöver måla fan på väggen. Vi har tagit två matcher upp i Skellefteå, och dom slog oss senast hemma. Det vore grymt naivt att tro att inte SAIK har de kvalitéer som behövs för att ta matcher mot oss i en finalserie. Det står fortfarande 3-2, vi har guldläge och matchboll återigen. Många tycker det är fördel SAIK och att allt har svängt över till dem, men hur kan man tycka det? Vi leder matchserien och har en utmärkt chans i morgon att spela hem guldet. Det är också påfrestande, att som SAIK, spela med kniven mot strupen varje match...det tar på krafterna

Jag tror att det smyger sig in en liten liten falsk säkerhet när man leder med 3-0 i matcher. Laget kanske går ner sig någon procent i noggrannhet, man känner att man har fyra matcher att avgöra detta på. Det räcker för att SAIK ska två matcher av oss. Nu är läget ett annat, tror vi kommer se ett desperat kämpande Brynäs, heltaggat och med en grym skridskoåkning. Det känns så.

Tom-2: Nu har jag pratat med dom på Brynässhopen och ALLA biljetter är slutsålda.

Enda sättet att lyckas få är att sätta upp sig på en kölista för ej uthämtade biljetter.

Skitstöveln: inga biljetter som släpps kl 11.00 ?

Skitstöveln: Enligt guldjakten på twitter har Catharina Carlsson sagt att det kommer att det finns biljetter kvar att sälja klockan 11. Men om Brynässhopen säger annat så tror jag mer på dom.

Zzz: Tydligen har Johan Svensson på mrmadhawk.com retat upp sig på att det är slut på biljetter så nu jagar han medlemmarna som lagt ut biljetterna på blocket =). Namnet på den som bokat står ju på biljetten så får man bara tag i en så är det lätt att få tag på syndaren..

Zzz: mrmadhawk.se

I nuläget finns 8 st annonser på blocket...

Zappaholic:

Här är antalet numerära överlägen som lagen haft i respektive match.

När Skellefteå spelat hemma har fördelningen varit följande (SAIK - BIF):
9 - 6
5 - 3
5 - 2

Totalt: 19 - 11

När Brynäs spelat hemma har fördelningen varit följande (BIF - SAIK):
3 - 2
5 - 4

Totalt: 8 - 6

Sammanlagt för de fem matcherna har Skellefteå 25 - 19.

Källa: www.hockeyligan.se

Men hur kan dom inte släppa biljetterna på ticnet så alla får chansen ?

Zzz: och vad ska man göra med "syndaren" skjuta dom?

F.ö har folk köat sen 4 inatt utanför

« · 1494346 · »