Brynäs IF

713374 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-Södertälje 6/10

590198 · » Till forumet


Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Skön kommentar från läktaren i torsdags:
"Kan vi inte möta Leksand snart så grabbarna får spela ut.."
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
lillovechkin: Jo hoppas verkligen dom blir bättre för blir dom sämre.... ja mer kan ni ju inte rasa i tabellen direkt :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
JanT: Tror att Leksand kommer att bli bättre desto längre säsongen lider. i umed att dom har en jävla massa nya spelare!
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Asså fan va kasst det är, BIF:s hemsida har inte ens uppdaterat någon alls om matchen igår, och ingen rapport inför morgondagens, fan asså jag skulle göra det bättre ! :P
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
aphac: Några segrar till, sen är ditt tangentbord kurerat ska du se!

Apropå LIF så ser deras 5 kommande matcher tuffa ut! Hemma mot FBK/TIK/FHC. Borta mot MoDo/MIK. Masarna ska vara glada om de har skrapat ihop 6p efter 10 matcher. De lär ligga kvar i botten av tabellen ett bra tag till....
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
aphac: Det är precis sådana killar vi behöver ha, går in och gör skitjobbet,bökar o trängs isarghörnen o framför mål. Tycker att vi gör lite för lite mål. Träning på avslut är möjligen att rekommondera? Molin har gjort en ypperlig start på säsongen i det tysta liksom hela laget. I morgon väntar en ny tuff uppgift, har lagt in ett tips på oavgjort. Återstår o se hur tipset slår in.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
En Boork special igår!
Nr 33 i Brynäs var med på värmingen men var inte uppsatt som avbytare.
Varför? Han kan ju inte ha varit med som back up om nån skulle ha skadat sig på värmningen då laguppställningen ska lämnas in minst 30 min innan nedsläpp. Det är 30 min som gäller i iungdomshockeyn, tror det är 60 min i seniorhockey.

Kul för 33:an att värma och sen hoppa in i duschen...
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Huge: Ja kanske det. Men efter att ha sett en hel del av Lavins och Simon både på match och träning så förbehåller jag mig rätten att ha min åsikt...

Att sära på dessa herrar är det bästa Boork kan göra. De frekventa bänkningarna av främst Lavins talar sitt tydliga språk.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
GävleLasse: Jag tror du missförstod mig eller så var jag lite otydlig.
Förstapassen var inte alls några chanspass för att briljera utan helt enkelt försök till ett vanligt solitt förstapass under speluppbyggnaden.
Vilket nog mer tyder på att han inte är riktigt van ännu med åkvägar osv...
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Huge: "Men det märktes att han har spelsinne och bara att han vågade slå dessa pass visar att det iaf inte verkar vara ngt fel på självförtroendet."

Jag tror inte Boorken håller med dig om den saken... Det är precis vad Brynäs hela spelidé går ut på att förhindra.

Det finns en anledning till att man tar god tid på sig under speluppbyggnaden.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
GävleLasse: I bortamatchen mot SSK märktes han faktiskt inte så mkt, mer än att han slog ett par förstapass som dom läste och vi fick några snabba spelvändningar mot oss. Men det märktes att han har spelsinne och bara att han vågade slå dessa pass visar att det iaf inte verkar vara ngt fel på självförtroendet. Hade dom suttit på bladet så hade det varit målchans direkt.
Som du själv säger så har dom ju heller inte hunnit nöta speciellt mkt iom att det är matcher i stort sett varannnan dag.
Är det inte KC snart så att dom får lite tid att träna ihop sig? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Huge: Så sant, så sant.. men bara för detta faktum godkänner inte jag att man använde kroppshyddan som rundningskona...

Han hade flera chanser att proppa på, trycka ut, förlänga vägen...men icke. OM han var bra jämfört med SSK borta så måste jag undra hur han var då...
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
GävleLasse: Problemet är kanske att det där med att spela aggressivt och använda kroppen sitter i skallen, även om du har de fysiska förutsättningarna för att spela tufft och hårt.
Extremexemplet är väl Chara som mest bara använder sin enorma kroppshydda till att stoppa spelare istället för att proppa på. Även en spelare som Popovic kan nog räknas in i denna kategori. Eller varför inte Kjell Samuelsson som spelade i Philadelphia.
Anledningen kan ju också vara att stora spelare ofta inte hinner med i svängarna då en regelrätt tackling kräver bra timing och kvickhet.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
JanT:Jag rannsakade mitt inlägg och kunde inte se att jag nämnde att jag gillade DJ.Nån måste vara 6:e eller 7:e back i ett lag. #28 är knappt 6:e idag och en kurva som är på nedåtgående.Han vart åxå bänkad i Djurgårdsmatchen, vilket tyder på att Boork inte är helt nöjd kanske.BIF:s försvar har varit skitbra hittills, men det kan ju åxå beropå att flera har höjt sig sen förra säsongen(DJ,Kupan). Sjödin har öppnat betydligt bättre än vad jag hade räknat med att en slowstarter skulle göra. Öhrstedt och Sundqvist är ju nya bra backar. Så visst finns det plats för nån som backar fast laget går framåt!

Nån frågade om Molin: Sicket jäkla jobb han lag ner igår.Mycket skitjobb som inte får några rubriker, men fan va bra!!!

Det är inte lätt att vara BIF-fan vid datorn när tangentbordet gnäller av sig själv,det är det ju van med de senaste 4 åren. Vi jobbar på förändringar mitt lilla tangentbord och jag!!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
GävleLasse: haha, jag behöver tydligen inte ens gå så långt. Allt jag behöver göra är att dyka upp. Jag antar att grabbarna i laget känner av min närvaro och vill göra allt för att min tvåmilaresa ska vara värd besväret :D
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Pontiac: Ja det är en bedrift att kunna pricka in de matcher som Brynäs vinner...I synnerhet förra säsongen. Jag började gå på hockey förra säsongen då jag flyttade hit och jag såg tre matcher på raken utan förlust.
Men det var visserligen hemma.

I år har jag börjat med en ritual, att alltid köpa en ask Läkerol Salvi innan match... det har funkat hittills ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
GävleLasse: Jodå, tillräckligt många för att kunna tycka att det är sjukt att jag lyckats undvika någon förlustmatch :)
Jag kan inte säga att jag går regelbundet, då jag har en ganska begränsad ekonomi, men då följer man ju matcherna hemifrån i vilket fall :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Pontiac: Du har alltså inte sett vidare många matcher med Brynäs de senare åren.. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Huge: Jag litar på Boorkens omdöme i övriga frågor så jag får vika mig där med. Fast som det såg ut igår så har Skoog en bra bit kvar. Han använder inte kroppen i sitt defensiva spel. Boorken gav honom en skopa av sleven på täningen idag. Han gjorde samma sak på matchen igår. Släppte in en forward på tok för enkelt och lät honom runda honom. Sånt kan man inte göra på den här nivån. Väger man 100 pannor så måste man använda dessa.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Var det bara jag som tyckte att Honkens räddning med den vansinniga sidoförflyttningen var bland dem sjukaste räddningarna på länge?
...Jag har för övrigt ännu att se Brynäs förlora live. Så, vill ni att Brynäs ska fortsätta vinna så är det bara att köpa en biljett åt mig ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Ni borde ha ett alternativ med BARA Selander...
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
I morgon vill jag höra Leinonen säga perkele minst fyra gånger! :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
GävleLasse: Man vet ju inte hur Boorken resonerar, men isf borde han väl ha särat på de båda rätt snabbt.
Tanken är väl annars att Skoog ska stå för det defensiva och att Lavins skall ha en lite friare roll, som jag fattat det hela.
Nu tyckte ju Boorken att åtminstone SS såg bättre ut igår jämfört med nere i Scaniarinken. Så han kanske har lite mer tålamod än vad vi har.. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
svennis: det skulle vara -16 och inte -6.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
GävleLasse: Det var ungefär så för oss i malmö när vi hade elitseriens sämsta backpar.Det tog tränarna 45 omgångar innan de särade dom.De hade -18 när de spelade ihop.När de särades förbättrades den ens till -6 och den andre ökade till -21
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Falken: Han skall få sina fiskar varma..*L*

Jag såg att Fredrik Strid är tillbaka ifrån sin knäskada. Han står uppsatt i J20 laguppställningen som skall åka på norrlandsturné.

Trevligt att läsa. Hoppas att han utvecklas lika positivt som han gjort innan skadan.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Leinonen säsongsdebuterar i morgon mot oss.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Huge: Om du sett vad många av oss såg hade du förstått vad jag menar.
Jag tykcer att det är en tabbe att matcha dem tillsammans när båda är matchotränade och ur form.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
GävleLasse: " Vad gäller Lavins och Skoog så håller de inte måttet nu, så enkelt är det. Sen kan du analysera och fundera på ursäkter tills månen faller ner. Det är enkla fakta. De håller inte måttet tillsammans, varesig offensivt eller defensivt"

Kanske inte nu, men är det inte lite väl tidigt att så kategoriskt avskriva paret efter 2 matcher?
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
aphac: Kul förresten att även du gillar DJ numera..... Men det är klart, någon "syndare" måste det ju finnas, #28 vad det verkar...
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
aphac: Så du menar på allvar att Mora IK och AIS är dussinlag? Mora var väl ett topplag i AS när BIF skickade spelare dit, AIS var väl i topp i fortsättningsserien i fjol. Platsar inte Niklas A. skall han inte heller ta upp plats i A-laget, ganska enkelt faktiskt. Hur många saknar Niklas D. och Mattias K. idag?
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Härlig läsning!

En sådan inledning har inte Brynäs haft på den här sidan millennieskiftet.
- Jag kan inte komma ihåg att jag har varit med om att spela fem raka matcher utan förlust, säger Ove Molin.
Orsaken till att ni gör det i år?
- Nu har varje spelare rätt inställning. Det syns på isen. Och har vi inte rätt inställning, då får vi höra det direkt. Det kan jag lova, säger Ove Molin.

Se länk också.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Det som stör mig mest efter gårdagsmatchen var att SSK hade bättre anfallsspel än oss, medan vi är bättre organiserade, kyligare och en bättre målvakt.
Men anfallsspelet! Alldeles för långsamt i uppspelsfasen, så att SSK hinner sätta press på spelförande back som får panik istället för passningspoäng...
Dags att släppa på kopplet till våra vinthundar till forwards, Boorken? :o)
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
aphac: Ja, om vi snackar enbart Brynäsjuniorer så stämmer det. Jag tänkte på hela hockeysverige med alla hockeygymnasier och alla juniorer, att steget junior-allsvenskan-elitserien torde vara en ganska vanlig (och egentligen naturlig) utvecklingsstege.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
micke: Jo säkert, men det beror på vilket lag som har vilken farmarklubb.Jag berörde bara BIF och tyvärr så är väl BIF:s farmarklubbar mindre framgångsrika än andras.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
aphac: Vet inte riktigt om jag håller med där. Det är väl inte alltför många spelare som lyckas med att ta steget från junior direkt till elitserien. Jag har en känsla av att väldigt många elitseriespelare har spelat ngn säsong i allsvenskan för att sedan ta steget upp.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
JanT:Att BIF skickar spelare till AIS för att utvecklas är nog en sanning med modefikation. Farmarklubbarna som BIF har använt är deras sopstation. Jag kan inte minnas nån spelare som gått ner till farmarlagen för att sedan komma tillbaks och blomma ut. Jag tror vi har sett det sista av Niklas A.i BIF.Kanske är Adam A. de senaste som BIF har misslyckats rejält med.
Nä, ner med Cassel i AIS och behåll nån yngre kvar i A-laget, för så bra/dålig tycker jag #28 är.DJ klassar ut honom,synd att dom lirar ihop.
Skoog kommer att ta ord. plats, däremot Lavins!!!! vad i h-e är det för dussinlirare? Står på fel ben och druttar på arselet i en en mot en situation med friläge som följd igår. Hans spel håller icke!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
JanT: Ja den tanken har även slagit mig. Men Soling har varit en nyttig spelare hittills enligt de rapporter jag har fått. Men det har väl inte gjort ont än...
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
JanT: Lördag skall det vara!
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
GävleLasse: Tror jag med, han lär nog sluta i 3/4 formationen. Kanske redan på måndag när Samuelsson ansluter?
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
JanT: Han brände två klara målchanser mot leksand hörde jag. Jag och Busen satt och funderade igår hur mycket tålamod Melin han. Det måste bara vara en tidsfråga innan Soling börjar dala i femmorna.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Tabulatorerna blev åt h-e, men det får ni ursäkta! Återstår att se om Soling hittar målet, själv är jag skeptisk.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues: Apropå misslyckade värvningar....

Name Pos GP G A TP
Månsson, Mathias RW 5 3 1 4
Soling, Jonas RW 5 1 0 1

Soling verkar inte ha kommit gång riktigt än.....
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues: Jag är ganska säker på att Skoog hamnar i AIS om han inte levererar det han ska göra den närmaste tiden. Men han måste få lite tid och dessutom tror jag han besitter en högre kapacitet än Niklas A. Var nog därför han värvades.
Alla spelare som misslyckas i BIF måste inte med automatik lyckas i andra klubbar, vilket du tycks förutsätta i de flesta fall...
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
wap.hockeysnack.com
Westerlind: Tänk så bra vi skall bli om vi får till spelet. tror att Bartecko har suttit uppe hela natten och kollat på hur Honken rör på sig. Han kommer säkert att lyckas samt Fabricius skickar några att köpa korv. Det spelar ingen roll eftersom Spets avgör 18:59 i 3e
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
westerlind: Ett lag som är bra vinner även då de spelar dåligt och man har den tur man förtjänar! Klyshor, javisst. Men ack så sanna....
Så njut av att hålla på ett vinnande lag igen! Själv har jag det inte lika lätt.

Forza TIK!!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Alisandali: Casselståhl är en gammal räv som smygit med. Därför är det rätt att det är fem nya.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Falken:

Finurligt. En skribent vilket min blygsamhet förhindrar mig att nämna vid namn skrev följande 2005-10-04 23:29:
"Leksand, MoDo, Djurgården och Södertälje får lägga ihop sina poäng för att ha mer än Brynäs."

Sådär, nu var det klart. Liksom alla andra tycker jag det är oerhört kul att vi startat så bra poängmässigt - däremot blir jag mer och mer oroad över spelet. För ytterligare info läs Brynäs gb utom Sylf & Rodrigues.

.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Här ser ni i vilka perioder vi skjuter mest samt gör mest mål:

Mål i första perioderna: 4-1 (Skott: 42-39)
Mål i andra perioderna: 7-3 (Skott: 29-46)
Mål i tredje perioderna: 1-2 (Skott: 32-45)
Mål i sudden death: 1-0 (Skott: 3-6)
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Men va fan! Får skylla på att jag är trött... Ska vara följande!

Leksand + Mora + Södertälje + Timrå = 0+4+4+3= 11p
Brynäs IF = 3+3+2+1+3= 12p
Kommentera

590198 · »