Brynäs IF

715128 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-Södertälje 6/10

« · 589303 · » Till forumet


Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Falken: Hmm, ska ju naturligtvis stå Brynäs IF* och inte Brynäös...
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
En lite rolig sak. Lägger man ihop dom fyra lagen i botten, deras poäng alltså, så ligger dom en efter Brynäs. :P

Djurgården 4p, Mora 4p, Timrå 3p, Leksand 0p=0+3+4+4=11p
Brynäös IF 12p = 3+3+2+1+3=12p
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
GävleLasse: Kommer nog ta lite tid för Spets. Men tror att han kan bli nyttig senare i år men främst nästa säsong. Fyra skott har kommit från hans klubba hittills.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Alisandali: Ja det är skönt att poängen ramlar in även fast laget inte presterar vad det kan. Det som är alarmerande är att det är på tok för lite skott ifrån de som ska skjuta. Det är väl främst Viitakoski och Miettinen som man vill få igång. Båda dessa är ju duktiga skyttar.

Jag undrar om Spets kommer att få iväg ett skott i nåt av sina lägen... knallpulver, vad heter det på Norska?
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Busen: Inte för att vara petig , men att dessa fem har alltså avlossat nästan hälften av Brynäs skott på mål.
Men jag ser att du har räknat upp SEX man , i din uppräkning .
Kanske bagateller en afton som
denna , grattis till tre nya poäng i kväll.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues: Det Niklas saknade var de offensiva kvaliteterna. Han gjorde det han skulle defensivt men sen försvann han liksom. Han fick dra ett ganska tungt lass under försäsongen med diverse Juniorer som partner. Det kan ha påverkat honom negativt. Jag tror att Skoog kommer att tillföra en hel del..Men som han ser ut idag så är det knappast en bra ersättare till Niklas. Det täta matchandet har gjort att de inte kunnat träna i lugn och ro. Jag var uppe igår för att kolla men de körde nt annat än isträning...

Huge: Vad gäller Lavins och Skoog så håller de inte måttet nu, så enkelt är det. Sen kan du analysera och fundera på ursäkter tills månen faller ner. Det är enkla fakta. De håller inte måttet tillsammans, varesig offensivt eller defensivt.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues:

En ung kille protesterar mindre än en etablerad som blir skickad till farmarlaget...
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
65selander: Dom skulle aldrig har skickat dit honom!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues: Dom kan ju fortfarande plocka hem honom om Skoog inte kommer upp i tempo och färdighet.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
65selander: Jag förstår inte varför han inte skulle platsa, killen har inte gjort bort sig mer än någon annan av Brynäsbackarna på försäsongen o tro mig, han är bättre än Skoog och det kommer vi att bli varse när han lämnar Brynäs för en annan klubb!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues: För en gångs skull är jag benägen att hålla med dig. Hörde att Niklas hade gjort en mycket bra match med AIS igår när dom vann borta mot Sundsvall. Iofs så spelade han med Ragnarsson men ändå.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues: Det är ju andra året i rad nu han inte platsar och i år är det en ny tränare så något måste vara fel. Lat på träningarna eller dålig helt enkelt?
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Clubsport: Jag svarade i fel tråd förut men Spets har det nog bra mycket svårare med tempot samt att i Nidaros så var han van att få ligga på topp hela tiden nnästan. Här i Brynäs hittills så får han kämpa för att hjälpa backarna istället.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
prosten: Tycker det är en katastrof att dom skickade N.A till Almtuna, vad har han gjort för fel??
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Försöker igen.

Fortfarande imponerad av Almtorp...

Spetsen fortfarande trubbig...
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Huge: Citat från AB: - Jag är stor men inte den fysiska spelaren som jag kanske borde vara, säger han.

Boorken har en del att göra där kan jag lova, i dagsläget är det ett klart nerköp från N.A.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues: " Tycker att dom kunde ha delat på killarna från början!! Jag vet att inte du tycker det så du behöver inte svara :-)"

Jag tror att dom kommer att komplettera varandra mkt bra när dom börjar bli varma i kläderna. Skall man sära på de båda så måste man ju isf även sära på andra backpar som verkar funka bra. Inte bra för kontinuiteten och stabiliteten och kan skapa oreda därbak.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
65selander:
Dom två underbarnen var totalt osynliga... Umisevic skadad i sista...
Kopitar får börja leverera nu efter alla lovord...
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Ingen större hockeymatch, första var direkt dålig.
Honken helt makalös!
Ove dominerade. Wahlberg mycket bra.
Skoog var totalt osynlig och väldigt passiv i sitt spel.
Domaren sämst i år.
Sjödda och Sunken bäst på backen.

SSKs utländska nyförvärv direkt dåliga hur kan man misslyckas med alla? Vet att kvällsblaskorna också klagat på dom..
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Huge: Tycker att dom kunde ha delat på killarna från början!! Jag vet att inte du tycker det så du behöver inte svara :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Busen: Så kommer dom nya från serien under också. Fattar inte varför dom inte satsar på mera backskott och har folk framför mål
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues: Precis.
Dom har ju kamperat ihop djävligt länge nu.....
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Bissett19: Måhända, men det verkar som om han o Lavins inte kompleterar varandra särskilt bra. Litar till 100% på Lasses matchanalyser :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues: Lite intressant statistik om vilka som hat skjutit mest skott på mål. Lite överraskande kanske. Är gamlingarna rädda för skjuta på mål eller vad beror det på att det nästan bara är nykomlingarna som törs?
Dessa fem har alltså avlossat nästan hälften av skotte på mål (106)

Almtorp 11
Månsson 9
Sundqvist 8
Casselståhl 8
Bäckström 7
Öhrstedt 7
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues: Boorken verkar vara nöjd,iaf med Skoog:

"Skoog börjar komma in i vårt spel nu och var mycket bättre än i premiären i tisdags, tyckte Boork".
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues: Håller med är nog inte så bra att köra med två st match otränade individer.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
GävleLasse: Skoog o Lavins måste nog ta o börja jobba lite nu, annars så är det nog dax att sära på dom!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
prosten: Nä, att nämna Brynäs i samma mening som bedrövligt är ju tabu, även fast det skulle vara sant!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
GävleLasse: Tycker kanske att du tar i lite väl mycket på bedrövligt...men en välförtjänt seger var det defenitivt inte. Tyckte Ove var bra idag.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Mitt största intryck från den här matchen var att det är precis tvärtom mot föregående år, vi vinner de täta matcherna. Södertälje var bättre än vad jag trodde, men BIFs försvar höll hela vägen trots den dåliga starten.

Noterbart i BIF var att Månssons mål var samma variant som i premiärmatchen, alltså en styrning på Johanssons skott från blå.

Det som gör en lite nervös är att BIFs uppspel inte alls fungerade och att det stundtals var lite gamla vanor över backspelet, vi hamnade djupt i egen zon och missade några markeringar. ENTER HONKEN. Vilken keeper. Strålande idag (också). Starkt att inte deppa över tidigt insläppt utan han satte dit en extra planka och spikade igen ordentligt.

Överlag ganska jämnt mellan utespelarna, men mitt "hatobekt" (om man nu kan säga så om en BIF-spelare), Daniel Johansson måste ha hållt landslagsklass eftersom jag inte störde mig en enda gång på han backspel. Han har tagit ett (behövligt) snäpp i rätt riktning.

Kuparinen var ute och velade ibland, men fick även en orättvis utvisning på sig när domaren lekte NHL-domare och tyckte sig se en hakning. Hakningar var för övrigt dagens tema.

Lavins gjorde ett redigt misstad som gav ett friläge + utvisning. Han gjorde tyvärr inget vidare intryck. Skoog var osynlig, mkt pga lite istid tippar jag.

Tror inte att något av lagen var särskilt nöjd med domarens inkonsekvensa dömande. Viitakoski ut 2+10 för en crosschecking som var utvisning, men inte så farlig. Sedan missar han totalt när Månsson K-RO-S-S-A-R en SSK:are mot sargen 1,5m från sargen (så där farligt ni vet) 2 meter från domaren. Trodde SSK skulle tömma båset och åka in och misshandla Månsson, men inget hände.

Molin gick ned för räkning efter en riktigt ful grej framför SSKs mål i slutet av matchen. Domaren tvekade, tittade, och efter 4700 vrål från läktaren höjde han armen. Helt plötsligt 5 minuter PP, det tackar vi för.

Från anfallarnas sida var det skönt att se Linds fina passningar i PP, Bäckströms kyla i egen(!) zon när backarna hade problem. Han kan verkligen hålla i pucken den killen.

Malmström trummade på med sin fina skridskoåkning som vanligt. Aarnio hade ett par patenttacklingar som tjöt fint mot sargen i hallen.

Kul att se Walle på hugget också, inga fjolårsfasoner idag.

Men skönast idag (förutom tre poäng) var nog Sjöddas täckning av skott i 3 mot 5. Det var fan så jag fick tårar i ögonen av att se den gamle kämpen slänga sig hänsynslöst mot backen och täcka ut skottet i mittzon. Detta tackades av publiken med en lååång applåd.

Fan vad skönt det är att vara Brynäsare/tabellrunkare dagar som denna!
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
GävleLasse: "Dysterkvist" :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
JanT: Jag såg vinsten ikväll.. jag vet inte vad man skall göra, skratta eller gråta. Spelet är till 80% bedrövligt 10% OK och 10% Bra. Det som ger oss vinsten är SSK's oförmåga att göra mål samt deras totalt vansinniga utvinsningar. Boork MÅSTE verkligen jobba med det här för det kan inte fortsätta på det sätt som det gjort nu i tre raka matcher. Vad är poängen med att köra på fyra fulla femmor om man skall dra ner på tempot?

Simon Skoog och Rodrigo Lavins... de är en katastrof i BP

Att ösa superlativ över Brynäs är att göra en höna av en fjäder.. Vi har lååångt kvar till att prestera som ett stabilt slutspelslag skall göra.

Jag måste i alla fall dela ut lite beröm... Honken, what a man, what a man what a maaan Aarnio..kanonbra ikväll, lite synd att ribbuslingen satt ivägen för hans spik i kistan. Månsson.. osynlig långa stunder men ett mål och en tung tackling på Umesevic som fick utgå sådär lagon mörbultad
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues: Mjo, också :P
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues: O hur skönt är inte det??
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Falken: Verkar som om det är stjärnlaget Leksand som blir/är årets flopp :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues: Som jag sa innan säsongen. Timrå kommer bli årets flopp :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues: Är ganska tyst om många lag. Skall bli intressant vad bloggarna skriver om tabell läget.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
65selander: Tänk vad lite det skrivs o pratas om timrå den här säsongen, undrar varför, kan det bero på att verkligheten har hunnit ifatt dom kanske :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
70 Rodrigues: I andra var det svårt för oss. Fick ju fan utvisning på utvisning. Vart ju en boxplay period den andra. Men Honken är i ruskigt bra form just nu. Om segern var rättvis eller ej är väl svårt att säga. Men tycker Brynäs spelade bra trots alla boxplay minuter som man fick mot sig. Men vi är riktigt bra i powerplay. Sedan hade ju Almtorp ett friläge som han sköt i stolpen och Öhrstedt hade ett skott i ribban/stolpen.

Kan inte fatta det. Vi är fortfarande obesegrade. Vem hade trott det egentligen... :D
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
HF: Får se om han är med på lördag då. Umicevic och Kopitar får gärna börja spela för Brynäs i stället.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
65selander: Nja, inte vad jag såg. Dock som HF sa så fick Ove en "checking to the head" i slutet av matchen. Vet inte hur pass illa det tog på honom.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Tur att "Honken" är så förbannat bra, vi ska vara glada över dom 4 p vi har fått mot SSK, nu vill jag se att laget rycker upp sig o spelar hela matcherna, "Honken kan inte rädda oss varje match :-) Fan vad skönt o vara obesegrade!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
65selander: Dragan Umicevic (hur det nu stavas) klev av, såg lite lustigt ut när han tog vägrn genom Brynäsbåset, framför spelarna.

Ove åkte på en smäll i slutet (femminutaren) men jag tror inte det var så farligt.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Falken: Var det någon som fick kliva av för skador eller liknande?
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Falken: Berätta!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Nyss kommit hem från matchen. Måste bara skriva en sak....

UNDERBART!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
65selander: Visst kan det göra det. 12 p på 5 matcher är dock sensationellt bra med tanke på att spelet inte varit det bästa på sista tiden. Men kan vi fortsätta att vara täta i defensiven blir det slutspel.

Masken har nog börjat tugga på slipsen vid det här laget.....
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
JanT: nja det är ju 45 matcher kvar och det kan hända mycket. Masken lär nog svettas iaf
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Metal Guru: Jag har ända sedan LIF's seger i Mästarcupen påpekat för Leksingarna att KS-spöket fått upp ögonen för dom. Dom har inte lyssnat, nu ser vi resultatet.
Kommentera

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
JanT: Förlusterna kommer, skadorna kommer men har vi tur så har vi en buffert nedåt när det väl händer. Bara för att påminna om det som varit så lägger jag upp en bild från förr ;-)

Kommentera

« · 589303 · »