Brynäs IF

714979 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - Timrå 2010-06-09

« · 1288291 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Huge: Det komiska är att dom här dräggen inte vågar säga flaska om dom skulle ställas öga mot öga med sina mobbningsoffer."

Vad vet du om det? Jag räknar med att du kallar mig för drägg, omogen, gapande idiot nästa gång vi träffas, ja jag räknar kallt med att inkluderar mig i ditt senaste inlägg.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
arnio: Smolket i bägaren är att man återigen bjuder in moståndarna helt i onödan.
Hoppas att Bif försöker locka minst lika mkt folk eller flera till nästa match nu när man skapat bra drag!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
mikeymike: 40.000
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Vad blev högsta budet i auktionen på Oves tröja igår?
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Huge: Papegojan har vaknat...
Du tycker att Lauitzen och Nordan var bra igår alltså?
Vilket visar hur liten koll du har i ämnet hockey, detta gör att INGEN skulle sakna dig och dina försök till påhopp på skribenter som vädrar sitt missnöje. En tränare som kör sin favorit till absurdum gör ju att spelare; publik och sponsorer lessnar på spektaklet.

Men det är klart man ser ju inte på text tvé hur illa nån åker skridskor eller hur denne åker och gömmer sig.

Så passar det inte att få höra hur illa geniet i båset agerar och behandlar vissa spelare, gör oss alla en stor tjänst: LOGGA UT
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Fy fan va kul det var igår! Bra drag på läktaren, massor av mål, spänning och tillslut Brynässeger. Helt jävla underbart.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09

Pettisbif: "Sällan jag vait så jävla arg efter en vinst.. :P Me snart skriver jag in en insändare på hur jävla dålig #16 och #39 är! NC verkar ju,, aah.. jag vet fan inte men han verkar ju för fan inte fatta mycket. Vet att det dessutom går lite negativa bak-ord om Lauritzen och NC samspel.."

Och snart skriver jag själv en insändare som handlar om omogna fega skribenter som sitter på nätet och sprider dynga, otrevligheter och annat negativt skit omkring sig.
Gärna uppblandat med lite sexistiska spekuleringar i tron att man är jättetuff och rolig.
Det komiska är att dom här dräggen inte vågar säga flaska om dom skulle ställas öga mot öga med sina mobbningsoffer.
Hur löser man problemet med såna här omogna gapande idioter som sitter på nätet och vräker ur sig exakt vad som helst i sin anonymitet?
Nu är jag ingen moderator men om jag vore det så skulle ett gäng skitkastande omogna skribenter härinne vara avstängda på livstid och ingen skulle förmodligen sakna dom.

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
tompap71: Det beteendet fanns från båda håll då personalen i läkerolen nekade 3 Tik fans som hade köpt ståplats och smugit in på sittplats.. när de blev tillsagda började de skrika massa fula saker och det slutade med att de ropade på vakter och tog ut patrasket.

Att sen Dj Hemp inte kan ta att de förlorade ikväll och spyr en massa omogen skit i sina inlägg är en annan sak. tror de flesta supportrar från båda sidor brukar bete sig bra. Dock är denna individ långt ifrån saknad i läkerolen
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
DJ Hemp: Gillar inte sättet du avslutar ditt inlägg på. Du är lika oputsad som det laget du hejar på.

Tro mig ingen kommer gråta om du håller dig ifrån Läkerolen i fortsättningen.

Förresten..timrå-tjejer ? Gubbarna i baren gjorde nog rätt. Va glad för den pinnen ni fick och skärp till dig för fan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
DJ Hemp:

Ett tråkigt beteende som faktiskt de flesta av oss fördömmer, men tyvärr finns rötägg överallt. Jag försvarar inte det du upplevde på något vis utan beklagar att ni kände det så.
Tack o lov är det enstaka dåliga exempel, de flesta av oss är bättre än så och undviker för det mesta att kastar yuogurt på bussar, mynt i huvudet på på barn som inte håller på hemmalaget och låter bli att repa bilar som råkar ha bortalagets logo. Dessutom sopar vi framför egen dörr innan vi skyfflar skiten på andra.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Gurra88: Ekholm är redan en favorit!! Sjukt kul att hans bra spel resulterade i 2 baljor idag!!

Ja våra målisar är en smula osäkra..
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Pettisbif: Hade varit mumma.. ! Carlsson känns väl inte helt omöjligt..Troligt byte med Clarke... Läck vore så jävla gött
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Gurra88: Läck i mål och J.Carlsson som vågar kasta handskarna vore bra nytillskott tror jag! Hoppas Sundlöv ligger på lite där..
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Gurra88: Om TIK hade fått #16 inför denna säsong så hade inte jag tackat nej till Röymark eller Hallin.. två som gör jobbet varje dag. Inte glider med på en räk-macka som #16 gör.. Pinsamt att se honom och Nordan.. blir ju bara värre för vaje match.. sen att han har 5 ass mm. Vad säger det, när han spelar mer dåligt än bra. Och ska vara stötte spelare? Kyss mig...
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Clubsport: Ersberg eller Läck Nån måste fan in. Såhär kan de inte va. Man måste kunna lita på sin målvakt..Ekholm växer för varje match, utmärkt värvning av sundlöv.!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Surt att tappa en 4-2 ledning men ändå en lättare hemresa än efter premiären mot Modo. Det var en rätt bra hockeymatch. Ekholm och Granström bäst ikväll. Nordan nog är han väldigt blek alltid. Svedberg såg väldigt osäker ut och alternativet i kassen är ännu värre, det känns inte tryggt..

Mäktig hyllning av Ove.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Zzz:

MEN HERREGUD?!

"Gör det han ska göra" vilket är slå bort nonchalanta passningar i PP.. inte ge allt i varje närkamp.. att vika ner sig och inte bryta in på kassen, att skämma ut sitt "direkt-skott", att tappa puckar på offensiva blå.. Med mera med mera!

Jävlar du vad han gör det han ska!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Min dröm till nästa match bli följade att Sandin för en gångs skull får spela en h-e-l match, att Nordan och #16 bänkas, eller att dom får stanna hemma i Gävle och jogga..! Att NC ger Svedberg mer med förtroende i mållet. Och att Kahna får spela med bättre sällskap,, så även Rödda, och att kahna får spela i PP! Berglind får testa PP!


Lag mot Lulé:

Svedberg(Bjudning)

Jonsson-Andersén
Somervouri-Granis-Kahnberg

Clarke-Ekholm
Rödin-Järnkrok-Silfverberg

Bertilsson-Sundqvist
Dackell-Hansen-Sandin

Rensfeldt-Sundström-Rohdin

Extra:Berglind-Wännström/Larsson
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Pettisbif: Jag håller i och för sig med om att Sandin borde få mer speltid och Lauritzen mindre, men vad är "kan någon se spelare x i NHL?" egentligen för argument? Janne Larsson och Ove Molin kunde man ju inte heller se i NHL men de var ändå jäkligt bra spelare i elitserien.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Gurra88: Nej men han gör det han ska.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Zzz: Ja.jag sa ju det..fan va gött att han inte gick till timrå.han är guld värd.. Bäst match efter match!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Zzz:

Jaha... :O det verkade inte som det :S
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Pettisbif: "VAKNA FÖR HELVETE!!!
Andra ass. och vem fan kollar in +/- statsen...??? jooo NC! :D"

Jag är vaken..
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Zzz: 5 päng på 9 matcher och delad andra plats i +/- tycker jag är helt ok från seriens sämsta spelare.

VAKNA FÖR HELVETE!!!
Andra ass. och vem fan kollar in +/- statsen...??? jooo NC! :D

Ludde.R, Jocke rohdin wänna, sandin alla är tusen gånger mycket bättre och inte blir skitnödiga dom kommer nära en motståndare i fart..
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Pettisbif: du kan redigera inom 5min ist för att göra nytt inlägg....
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Vill bara tilläga att kan någon här inne se Sandin i NHL? Ska det vara
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Vill bara tilläga att kan någon här innte se Sandin i NHL??

Jag kan det!!!!!

Kan NC se det?

NEEEEJ!! Idiot? JAAA!

Kan någon se #16 i NHL??

Ha ha ha ha, NEEEJ!!!

Kan NC det??

eeeh, Ja jag tror fan de,, han e ju trots allt polare med Z.. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Lindström:
Håller helt med dig.. Nordan har en grym lön och ska vara en ledande spelare i 5 mot 5, i PP, i BP... Tycker han inte visat någonting alls under alla omgångar hittils.. tråkigt som fan, då jag hoppats otroligt mycket på han. efaren och rutinerad center som han nog måste kallas för. förste center är han defenitivt inte och kommer inte så heller att vara om han inte blir den som för några år sedan spelade till ett VM-GULD till Sverige. Men just nu ligger
han häst längder efter den form han var i Luleå och i landslaget. Tycker det är mycket märkligt med tanke på att just nämnda LÄNK(Dixon) inte fick förlängt.. han visade ivf lite K*K. Nordan ser vilsen ut mest hela tiden, nonchalant, fantastiskt värdelös puck känsla, ännu mera seg på skridskorna än någonsin.. mm. mm. :( Kan lova att han har en lön på över 130.000/mån vilket jag tycker är skammligt! han platsar INTE i PP där han inte slagit en enda "ove" macka någon gång i Brynäs dressen.. tamt lojt skott och teknik.. lama sega pass.. rädd i närkamperna.. viker undan i närkamperna och tycks glömma att det är HOCKEY som spelas.. att han ens har varit i NHL känns för tillfälligt som en gåta..? :S


Fröken Lauritzen.. jaaa.. jag orkar inte säga något om honom.. jag orkar inte längre.. att han ens spelar i Brynäs och i elitserien är för mig en till gåta.. NC måste se något som vi andra inte ser.. för vem fan kan säga att Lauritzen har varit GRYM i år???!!! HAn får spela varje PP?!?!?!?!?! Han skämmer ut sig för fan,, han står där och matar skott efter skott(direkt skott) och det blir mest pinsamt att se.. hahahah! han kan ju inte styra ett PP han kan ju inte skjuta!! han kan ju för fan inget annat än att spela "NC tredje perioden, gå ner i fart och backa hem hockey" fan vad han är kass! Fattar ni att han spelat alla matcher hittils varje PP och står på N-O-L-L mål! Fucking jävla kass!

Clarke... ja han alla dagar i veckan före Löf..

Zzzz:
"Kalle Johansson knackar på dörren..." Har du sett han spela?? Han är nog inte elitserie mässig än, ska du se ;) hehe. En liiiten bit kvar.. ;)

Sen utfryssningen av en mängd med talang fulla junisar som går bort när NC toppar med Nordan, Fru CZ-Lauritzen mm. Spelare som Sandin, Wännström, Larsson, Rensfeldt, Rohdin, som skulle visa varför man spelar i Brynäs dressen i elitseren.. ge ALLT! och visa fan så myket mer än dessa två stolpskott...


Sällan jag vait så jävla arg efter en vinst.. :P Me snart skriver jag in en insändare på hur jävla dålig #16 och #39 är! NC verkar ju,, aah.. jag vet fan inte men han verkar ju för fan inte fatta mycket. Vet att det dessutom går lite negativa bak-ord om Lauritzen och NC samspel..

Skänk bort fanskapet..
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Gurra88: 5 päng på 9 matcher och delad andra plats i +/- tycker jag är helt ok från seriens sämsta spelare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Slarvig match av båda lagen idag. Tycker dock att domaren gör två betydande misstag.

Först missar han en solklar interference på tik som bäddar för 1-1, vid ställningen 4-2 håller Brynäs på att utöka ledningen, tik har där två förseelser som soklart borde lett till utvisningar,istället tillåts de att gå till kontring och reducerar.

Svagt av domaren.

Sett till hela matchen känns 2 poäng rättvist.

Personligen tycker jag Dackell gör en mycket bra match idag,2 assist och smart i offensiven. Granström, bäst på plan ?
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Zzz: Tack gode gud att Lauritz stannade och inte gick till timrå
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Lindström: Ja. Ge honom en hel skadefri säsong. sen kan han prestera
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Lindström: Vad får dig att tro att Lauritz tjänar 120k/mån? Timrå bjöd på honom i summor som Sundlöv inte kunde matcha och där Sundlöv också rådde honom att lämna och han ville stanna ändå.

Ingen aning om Jonte vill till Brynäs, men varför inte? Han gick i skolan här och fick spela elitserien, tror att han skulle må bra av att komma till en miljö han känner sig bekväm i.

Största floppen hittils får stå för dig, jag vet inte vad du förväntade dig. Jag hoppades att han skulle ta ett jättekliv från förra året men realistiskt så var det nog inte möjligt. Jag hoppas fortfarande att han kan komma upp i den nivå han hade i Luleå.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Gurra88: De klart han behöver säkert 55 omg rehab...
Men jävlar nästa år kommer han att ösa in baljor å ass!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Lindström: Är det verkligen i år han ska prestera då? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Zzz: Att man slantar 120"/mån till Lauritzen kanske inte var så bra trots allt..

Vad får dig att tro att Jonte VILL till Bif?

Å visst finns det spelare som knackar på A-lags dörren, men då har man inte råd att skriva fantasi kontrakt med spelare som med lätthet kan ersättas med J20 spelare för en spottstyver.

Klart som fan att man som 1á center ska bidra offensivt, Vi hade ju Hansen, Sundström å Dacke redan i truppen, som ska vara defensiva.

I mina ögon är Nordan största floppen hittills i år i Bif.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Lindström: Det står iof inget om att han ska vara förstacenter även om jag förstår vad du menar. Han bidrar även om man väntat sig mer av honom offensivt.

Klart det finns pengar kvar, men man måste förmodligen göra sig av med Clarke för att göra någon stor värvning men Jonte borde det finnas pengar till.
Men Clarke ska bort om det ska värvas, Brynäs har inte budget för att ha en etablerad spelare på bänken. Dessutom knackar Berglind och Kalle J på dörren.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Zzz: KAN det vara glasklarare nu då att han är våran uttalande 1á center?
För Dixon var väl det innans vad jag vet, eller?
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Zzz:"Om det nu är Nordqvist som du kallar förstecenten"
Inte bara jag även NC och Sundlöv..


Ja varför inte tycker du Löf är bättre?
Ledningen har ju gång efter annan sagt att det inte finns några pengar..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Lindström: Jag tycker också det är märkligt med Sandin, jag har inget bra svar där. Lauritzen ger lite fart till en annars ganska långsam kedja. Håller med om Rödin, han är den junior som mognat minst av en säsong i elitserien. Så många misstag varje match, men jag har tålamod med honom även om han måste bli mer nogrann.

Om det nu är Nordqvist som du kallar förstecenten så tycker jag inte att det finns någon anledning att sparka honom. Han bidrar defensivt och ger stabilitet, offensivt finns det dock mer att önska och jag hoppas han kommer igång även om det ser tungt ut, Nordan tjänar inte bäst i Brynäs..

Varför skulle du vilja ha Dale kvar?
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
sniper: Mm, jag gjorde precis samma observation som du, tänkte om du eller någon annan hade hört mer om honom. Synd att han blev skadad, han var riktigt, riktigt bra dessförinnan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Zzz: Då kommer frågan VARFÖR spelar inte Sandin isf??!
En ISKALL Lauritzen går före, en seg Hansen, en helt under isen Nordan, en virrig å vilsen Rödin går före. Ska jag forsätta?

Är geniet i båset helt vilsepankaka eller?

Idag hade en vägkon vart bättre än våran 1á center ändå så toppas det med han gång efter annan, när ska det snackas om att kicka han?
Att han som tjänar bäst i Bif ser ut som skit på isen det är det få som vill tala om, sparka han NU eller skicka han till Aik.
Pengarna som vi spar där kan vi ta hem Kudden och Jonte för, dessutom kan vi ha Dale kvar då.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Lindström: "Ja så varför köra med sendraget Dacka, Hansen mfl när det finns spelare på bänken som kan ösa på."

Vem ska annars spela när det ser ut som det gör? Det är väll i princip Sandin som inte spelar som borde när man är så pass tillbaka tryckta som dom är.
Om jag får utveckla det jag skrev tidigare om att man inte backar hem, så är det klart att man blir extra noga med att inte tappa puckar på fel ställen och att inte tappa någon i offensiv zon när spelet vänder. Men jag tror inte att man har för avsikt att lämna över initiativet som det blivit senaste matcherna.

"Inte ett sport kepa att dom skeppar han, såvidare inte nån annan klubb tar över hans kontrakt."

Det har hänt förr och kommer att hända igen, man gör en deal där han får en del av pengarna som är kvar på kontraktet mot att han lämnar omedelbart. Nej jag tror inte att dom ställer sig med bara fem backar utan att det i så fall kommer en ersättare. Jonte Carlsson är på ingång enligt expressen (en hel skopa salt), och någon substans borde det ligga i det.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
sniper: Sendraget Dackel krockade med han så han ramlade på en Tik spelare. Granis landade på axeln, å det såg inte bra ut..
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Peja: VA e du galen han var ju över 185cm och vägde över 90kg snacka om att förstöra gruppdynamiken...
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Peja: "Granström skadad?"
Granis krockade med en annan brynäsare och fick ont. Gjorde ett byte efter det och hade ont, utgick i tredje perioden. Såg ut att vara problem med axeln eller nacken.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Zzz: " tre sista matcherna så ser det ut som att man tröttnar i tredje"
Ja så varför köra med sendraget Dacka, Hansen mfl när det finns spelare på bänken som kan ösa på.

"Som sagt jag tror inte att han gör så många fler matcher i Brynäs."
Inte ett sport kepa att dom skeppar han, såvidare inte nån annan klubb tar över hans kontrakt.
Tror du dom skeppar han å står med 5 backar bara?
Dessutom betala +100" i månaden och låta han ligga hemma å pilla naveln.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Zzz: Ja, det är ju uppenbart att Clarke inte håller elitserieklass. Han kan åka skridskor och skjuta, men hans defensiva spel är under all kritik. Han måste ersättas av en stabil back. Skulle ha behållit Kudroc.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Lindström: Jag är minst lika missnöjd som dig med att man tappad en poäng, men jag hånar inte tränare och spelare för det.
Klart att man inte ska backa hem, men varför skulle Brynäs backa hem och vara nöjd med 1 poäng på hemmaplan med i princip hela perionde kvar att spela? Som jag skrev nedan som Brynäs spelat dom tre sista matcherna så ser det ut som att man tröttnar i tredje och det oroar mig mer än att man skulle ha backat hem.

Jag är förövrigt helt klar med Clarke nu, han har -3 igen och pallar inte med spelet i egenzon. Han spelar mer än Bertilsson idag vilket jag inte tycker är rimligt. Han drar dessutom med sig Andersén i fallet likasom han gjorde med Sundqvist dom första matcherna. Som sagt jag tror inte att han gör så många fler matcher i Brynäs.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå 2010-06-09
Granström skadad?
Kommentera

« · 1288291 · »