Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs vs Saik 1/12 2016

1781513 · » Till forumet


Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
bifhjärta:
Mycket snack och lite verkstad på Granis jämfört med en riktig chef?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
MatteB: Yes..grymt stark ute vid sargen igår tycker jag. Som många amerikaner så kommer dom igång mer o mer ju mer säsongen lider.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Carlo: Känns som att tvillingarna behöver en likasinnad för att prestera som bäst. Vore nice att värva in en Zab-typ till. Men de växer väl knappast på träd.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
MatteB: Det var bra fart på första kedjan som fick bra tryck stundtals och hoppas att Nick nu börjar hitta form. Lite som i början av säsongen då laget hade många målchanser utan att få dit den och sedan lossnade det.
Hoppas att det kommer en ersättare till Zabbe snart och Granis snart är tillbaka. Innan skadan gjorde alla fyra kedjor mål och hotade så det behövs någon till klassspelare.
Hur skall man göra för att att hitta någon som passar med tvillingarna? Skall man dela på dem igen?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
bifhjärta: Instämmer. Nick ser bättre och bättre ut. Jobbar hårt, forecheckar riktigt bra, lägger smarta passningar (Som knappt medspelarna är med på i och för sig) och är alltid farligt framför målet.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
bradberry: Nicks bäst match iår. 2a är ett skämt.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
dAVydov: Igår var första gången jag hade problem faktiskt, men nu hände det hela tiden..... Jag kommer klaga och be dem kreditera mig en match på nästa faktura.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
dAVydov: Japp känner likadant, hoppas så många som möjligt mejlbombar cmore! Ang cmores arkiv så skall det vara uppe i februari och det är helt jävla ofattbart att det skall ta 7-8 månader att få upp ett arkiv!!!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Idag vaknade man förbannad. Tröttsamt att förlora matcher som man till stora dela äger spelet i. Frustrerande att domarna vägrar ta utvisningar. Gullelaget SAIK ska tydligen få spela precis hur de vill för att ta sig uppåt i tabellen.

Mest förbannad är jag dock på Cmore. Blir det inte bättre de kommande matcherna så följer jag hellre hockeyn via text-tv.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
bradberry: Var där och jobbade men försökte titta lite extra på honom och jag tyckte han såg rätt bra ut när det gäller skridskoåkning som du säger.. Om man tittar på betyg så skulle jag säga en 3a.
Det enda jag hänger upp mig lite på är hans uppenbara passningar. Många som motståndarna kan bryta genom att sätta dit en klubba 10 minuter innan om jag ska ta i lite.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Nick J... Det lilla jag såg av matchen igår visade han upp ett fjrejdigt spel. Vann puck, svår att komma åt, fina pass... Kanske börjar hitta rätt?

Så ser jag i GD att han fick en 2:a i betyg...

Ni som såg hela matchen: Var det inte lite snålt?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Metalman: vad är det konstiga med det. Innan hade han bra form nu har han mindre bra. Är väl inte konstigt att påpeka det? Är väl ingen som antyder att han är en dålig spelare.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Det är kul att se hur folk ändrar uppfattning om spelare...typ JJ han gör en mindre bra insats och genast är han kantig och faller lätt...innan tyckte dom att han var en av Brynäs klart bästa spelare..nåja sur förlust igår mot Skellefteå men bara bita ihop och gräva ner sig...livet går vidare
Kommentera


Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Tycker på det hela taget vi gör en godkänd/bra insats igår. Började matchen oerhört bra med stenhård forechecking och stark skridskoåkning, Saik hade problem att hänga med. Men inte ens jag trodde vi skulle orka hålla det tempot i 60 min och Saik tuggade sig mycket riktigt in i matchen.

Slumpmål avgör.

Förstakedjan verkar vara på väg upp ur diket igen, både Paille och Johnson gör sina bästa matcher i november och Blomman gör alltid en bra jobb och han har nog bidragit till att lyfta kedjan.

Andrakedjan blandar och ger, stundtals är tvillingarna briljanta men dom kan också slarva en del i passningsspelet och bränner lite för många lägen. Alcén gör inte alls bort sig utan tvärtom har han lyft sitt spel och tvillingarna är ändå mest intresserade av att passa varandra så Alcén ser till att bana väg för detta.

Tredjekedjans spel vilar just nu tungt på Lindbloms axlar. Clark känns lite tunn i närkampsspelet men är en sniper vilket han visade igår. Jensen är kanske den i Brynäs som har det tyngst just nu, känns kantig och klumpig och får inte ut något konstruktivt spel för tillfället.

Fjärdekedjan är inte bra någonstans. Thorell och Mannberg har inte många rätt och Öhlund är ung och behöver en stabilare omgivning att luta sig emot. Har det tufft i alla delar av banan och där har Bulan lite att fundera på.

Backspelet hyfsat överlag, Bertilsson och Gunde i en klass för sig som väntat.
Pudas och Zanetti har det betydligt tuffare iår så för deras del är smekmånaden över och vi får se vart deras utvecklingskurvor pekar framöver.
Resten av backarna godkända.

Målvakterna godkända efter en darrig start på säsongen. Rautio stabil och Sandström på gång hoppas jag, han bör få chansen i nästa match.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Peja:
För övrigt behöver vi en center-"chäf" som visar vägen i vår... om vi nu skall prata slutspel i början på december.
En Christian Ruuttu-typ... det var en jävla chef det...
En nummer Tjugoåtta skulle också gå bra.

Har vi nån på lagret? = )
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
munkas:

Munkas, din buttergök! = )
Winhandlarn fixade det ju ganska bra ändå...
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Inkazar: Eller snarare... Sedan tidigare på säsongen då vi slog dom uppe i Skellefteå.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Peja:
Det där är slutspelslirare här hemma.
Mentalt framför allt. Men även fysiskt (kanske inte Kroken då).
Det är där slaget kommer att stå i vår.
50+ matcher transportsträcka betyder inget då...
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Brynäsgubbe: rena gravstämningen här inne märker jag.. har inte sett matchen utan lyssnade på radions refferarande..
men sen har jag snackat med några polare som kikade, vi verkade ju vara laget som "skulle" vunnit.

Det är så ett topplag förlorar. Man vinner några sånna här matcher på en säsong, å man förlorar några. Så är det för alla på övre halvan. Det viktigaste är att det är en skaplig prestation, nu satt inte puckarna å "nya sunken" Kilström slog in en i egen kasse..
Såhär bra, som jag förstått att de såg ut ändå, har det inte sett ut mot skaik sedan 2012.

skit händer, nya tag på lördag!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
munkas: Hatar det med svensk hockey. Lagen köper till sig bredden/spetsen senare på säsongen så de kan gå långt. Har du byggt ett dåligt lag? Inga problem! Köp in lite spets bara. Så jävla less på det. Kan inte den klubben som byggt bästa laget på försäsongen få vinna?

Vi borde ha lönetak i SHL.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Peja: Vi saknar fortfarande en "rödin" anser jag som när han var som bäst
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Peja: Saik, Frölunda, Växjö och Linköping kommer göra upp i semifinalerna. Dessa lag kommer fortsätta plocka in spets tills de har en trupp rustad för playoff. Har vi tur får vi tillbaka Granström, med lapp för ögat.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Fyfan vad detta svider, först allt med BH sen får vi stryk med ett jävla skitmål och vips så var man helt sänkt igen! Tungt är bara förnamnet!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Auchinleck: Ja, lag som SAIK, Växjö mfl blir ju bara bättre och bättre under säsongen. De kommer att lägga in ytterligare växlar innan och under slutspelet. 2012 la Brynäs också in den växeln eftersom spelare som Silfverberg, Järnkrok, Larsson, Ekholm, Svedberg mfl formtoppade och var som bäst när det gällde som mest.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
pjåtor: Luleå dumpade ju Mannberg och han är precis samma spelare nu som då. Han fixar ofta utvisningar på motståndarna, mycket eftersom han åker skridskor och faller väldigt lätt. En väldigt begränsad spelare men jag tyckte ändå det var rimligt att ta in honom. När Bulan var ny kom Mannberg in som en spelare som kunde spelsystemet utan och innan, sånt underlättar när en coach ska implementera ett nytt spelsystem. Men nu kan alla andra också spelsystemet, att ge honom ett 2-årskontrakt var väldigt konstigt.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
bradberry:

Njae, Bradivarius, slutspel är en annan sport.
Är vi rustade för det?

Hörde att tex SAIK är ute efter en ny back. Och väntar in Cumiskey och Burström från skador. Och Lindholm, Holmström, om de blir friska. Och så Bud Bundy då...

Osv... vi får se.

.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Jag förstår besvikelsen såhär tätt inpå matchen men allt måste inte vara så svart-vitt hela tiden. Visst, 0 poäng. Men det här är en match som lika gärna hade kunnat sluta 3-2 till Brynäs. Och hade det varit fallet så hade tongångarna här varit rätt mycket annorlunda. Det känns oerhört surt att förlora såhär och ja, det skulle behövas komma in en till forward.

Men för att vara lite positiv så är det sällan Brynäs har haft det såhär jämt mot Skellefteå. Det har lite med Skellefteå inte har sin bästa säsong men det har också med att göra att Brynäs har ett rätt starkt lag i år.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Peja: Bulans kelgris Mannberg är tragisk att se just nu .
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Pettisbif: Fjärdekedjan har blivit väldigt mycket sämre av att Mannberg tog Blommans plats. En konsekvens av Zaborskys skada.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Pettisbif: Förstår inte hur Kilström är helt oberörd när han skjuter in den i eget mål... Borde göra en Bertilsson när Brynäs torska final 4... Visa att han bryr sig...
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Brynäsgubbe: och om vi vinner på lördag så kan helt plötsligt ligga 2a. Fantastiskt va?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
bradberry: Ja, det ser faktiskt ut som ett guldlag när man skriver en laguppställning utan målvakter.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Gundersson Bertilsson
Fäldt Kilström
Carlsson Pudas
Zanetti

Paille Blomqvist Johnsson
Westerholm Westerholm NY
Lindblom Jenssen Clark
Alcén Granström Mannberg

SM- guld...
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Bratwursten :
Kilström = nya Kenneth Kennholt? Hårt men det var väl ifjol sist han träffa mål


Krävs ersättare för Z/Enter. Det duger inte att ha Alcén med twinsen och Mannberg OCH Thorell i fjärde. Videll är ju ledig... kanske kan vara något?
Känner ju till Gävle och Brynäs då han var här under J20 tiden.

Storhets formen har sett sina dagar. Jag lovar att vi kommer få ångra att behålla en bänköppnande Felix till förmån för Limpan.. som likt Jocke vill hit.

Limpan och Videll och då kan vi vara med i racet om topp 4 placering och ett guld. Annars, dala i tabellen och ut i playin.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Fan vad jobbiga matcher vi har framöver...
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Brynäsgubbe: sådärja nu börjar det bli som vanligt hade glömt hur det brukar vara 😂
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Bratwursten : Tycker vi gör en OK match. Skellefteå är bättre än vad tabellen visar just nu. Men irriterande de små marginalerna.

Lite surt att domaren missar highstickingen i Pudas nylle innan deras kvittering också.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Bratwursten : inte dålig men knappast bra
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Chris11: ja de ja menar men vissa fattar ju inte ett dugg
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Davey85: tycker vi gör en bättre match totalt sett än de tre senaste, tungt såklart med förlust..
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Brynäsgubbe: Växjö och Malmö har en match mer spelad.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Och vips är vi 5a... HV vann på straffar.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Tjurn : han tappade ju ut hur många returer som helst idag. Verkade ha tvål i plocken idag
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Lunkan: Vad är det frågan om? Rautio var på riktigt en av våra bästa spelare. Det var jävligt surt men vi hade lika gärna kunnat stått som segrare ikväll. Det här är hockey och det är det som är tjusningen med sporten, ibland mår man jäkligt bra och som ikväll piss. Om man är med i leken så får man leken tåla... Hörs hej!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Lunkan: Rautio var knappast dålig
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Zappaholic:
Jag sa det innan Örebro matchen. Att vi skulle dala.

Jensen hade inte många rätt idag.. och sämre skridskoåkning än Thorell har vare längesen. Ser väldigt kantigt ut och ramlar lätt. Mannberg.....? Har han varit med dom senaste 5 matcherna?

Äntligen spelare Pudas mindre! Sanny har uppfattat det jag gjort. Han är inte bra defensivt.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Lunkan: inte fan va han bra iaf höll han en enda puck säkert?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Lunkan: Rautio var inte dålig. Men han hade inte det där lilla extra som vinner matcher åt laget idag.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Mittzon: Tycker det är ett ganska oresolut agerande från Fälth i den situationen. Gå in bestämt och lyft undan spelaren, tycker han ska visa mer pondus där.
Kommentera

1781513 · »