1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741952 inlägg · 7967 ämnen

Brynässtatistik

Sv: Brynässtatistik
Busen: Som jag skrivit tidigare så anser jag att den typ av spel har vi testat och det har lett oss till kvalserien. Jag anser att brynäs måste ha en defensiv inriktning. Varför? Jämför vår trupp med Frölunda, HV, Linköping, Färjestad. Alla dessa lag har bättre trupper än oss. De kan spela en offensiv hockey. Vi måste se på vår trupp. Hur har det gått de senaste säsongerna? Jo, dåligt. Vi har varit ett bottenlag. Har truppens stomme ändrats? Nej. Vad kan man då förvänta sig av säsongen? Att vi åter blir ett bottenlag. Vad måste man prioritera? Att stärka defensiven, därför att man med största säkerhet kommer att bli tillbakatryckta i de flesta matcherna.

Att tro att vi med i stort sett samma lag som tidigare år ska kunna gå ut och lira ut något lag tror inte jag på. Och inte Boork heller verkar det som!

Min fråga till dig är om någon i Brynäs är en ferrari. Isf är väl Frölunda-killarna formel-1 bilar.

Ove Myling: Någon ny "Orzagh" kan vi nog glömma. Att Sundlöv scoutar i Finland tolkar jag mer långsiktigt. Vilket europeiskt lag vill idag släppa någon av sina framträdande målskyttar? Ja, det skulle väl vara någon syd/ centraleuropeisk klubb på ruinens brant.
Så vad har vi att tillgå? Danne Johansson bäste back so far, skulle behöva en kraftfull defensiv backkollega, närmast är väl Kuparinen. Ove Molin har varit mkt bra, Micke Lind kan lägga passningar och därefter återstår bara en målskytt. Konstaterar bara att Malmström gjorde en del baljor förra året utan att vara en utpräglad målskytt och Månsson verkar respektlös och hittar målet. Björne är för lik Ove och passar därför inte.

Huge: "Fantasin skall flöda när vi väl kommit in i zon och etablerat tryck."
När under säsongen skulle detta ske....på ett ungefär sådär?

Tror snarast vår målskörd kommer baseras på snabba avslut och kontringar. Inte att försöka sig på att etablera tryck, vi har för svaga lagdelar för det.

Ove Myling: Halleluja! Äntligen en skribent som kan formulera exakt vad jag tycker.

Alla som såg KS-matcherna vet vad oraklet Myling pratar om. All jämförelse med förra året 42 poäng hit eller dit. Jsg säger bara Kimmo Timmonen. Han blev väl bästa Brynäsback på hela säsongen och han spelade typ åtta matcher.

Skillnaden mellan Miettinen och Månsson är 3 - 5 gånger.
Mellan Wahlberg och Spets 3 - 6 gånger.

Det är min gissning.

Är dom så mycket bättre???

Huss: ""Fantasin skall flöda när vi väl kommit in i zon och etablerat tryck."
När under säsongen skulle detta ske....på ett ungefär sådär?"

Helst i alla matcher... :-)
Nä, det var ju mer ett principiellt resonemang jag förde:
Fantasi bör naturligtvis vara med i alla spelmoment, men att det bör ha en mer framträdande roll när man väl etablerat spel i motståndarzon.
Till skillnad mot uppbyggnadsfasen, där man mer går på inövade varianter.
För mkt fantasi i uppbyggnaden kan lätt leda till "anarki" och allmän villervalla, vilket bara underlättar för motståndaren.

Vi är nu på väg att återupprepa några av de
längsta sviter Brynäs haft, utan att lyckas vinna
efter ordinarie tid.

Den näst sämsta sviten under de senare säsongerna
är 9 matcher, omgång 3-11 säsongen 02/03.

Den sämsta sviten under de senare säsongerna är
10 matcher, omgång 39-48 säsongen 02/03.

Om det inte blir seger i nästa omgång
så tangeras den näst sämsta sviten.

Enaranger: jag är rädd att den näst sämsta sviten tangeras i nästa omgång. Eftersom vi har färjestad borta då. men mn hoppas ju att man får fel och att brynäs vinner för en gångs skull.

Enaranger: Förlorade inte Brynäs 13 raka under nokelainens ledning?

GävleLasse: jag tror det var 9 raka matcher jag med som vi förlorade, men jag är inte säker jag heller

79 Andersson:
Glöm VINST mot FBK...

claesw: men man kan ju hoppas på det i alla fall

claesw: Dysterkvist:-)

Bissett19: Tyvärr så har begreppen "realist" blandats ihop med "Dysterkvist" främst är det väl allas vår "Yoda" som envist vägrar inse faktum.

Det skall bli intressant att få ta del av vad som kommer ut av dagens möte. Nu har ju även sponsorer börjat lägga sig i det hela. Jag har en känsla av att Läkerol har börjat inse varthän det barkar och nu kommer de att kräva handling.

Att Boork har kastat ut en "förstaline" kanske ger en positiv effekt på sikt men samtidigt så försämras marknadsvärdet i marknadsföringen av Brynäs och deras hemmamatcher.

Ny "måstematch" på torsdag, för kräver vi bättre resultat än det vi krävde mot Luleå så måste vi vara konsekventa och kräva detsamma nu på torsdag, speciellt då FBK är mycket formsvagare än Luleå.

Kanske att vi kan gneta oss till en pinne eller två...

« · 618502