1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741958 inlägg · 7967 ämnen

CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
{6984}: Ja, och Melin bedömer ju det han ser utifrån att det är andra försäsongsmatchen. Jag tyckte exempelvis att andraperioden mot Helsingfors var bra utifrån att det var en träningsmatch tidigt på försäsongen. Inte hade jag varit lika nöjd om det varit seriespel.

Det säger sig självt för de allra flesta.

Huge: "i stort" Tolkar jag som att han bedömer LAGinsatsen utan att gå in på specifika spelare.

Zappaholic: Haha, ja nu får du fanimej förtydliga dig och förklara för Mittzon och oss andra vad du menar, när du säger att man inte ska dra så stora växlar på vare sig laginsats eller individuella spelarprestationer i andra försäsongsmatchen.
Sen måste Melin ha haft skygglapparna på, han säger ju i dagens GD att han i stort är nöjd med insatsen senast. Samtidigt har vissa andra bedömare enligt uppgift talat om "skrämmande bleka", vete fan vem man ska tro på nu.... :-)

{5915}: Haha, ja jag ser alla matcher med skygglappar. Det blir roligare så. Prova vettja!

Tror ingen annan är intresserad att läsa det vi träter om. Skicka PM om du vill fortsätta tjafsa. Eller gå vidare

Zappaholic: du ser alla matcher med skygglappar. Är man inte entydigt positiv till Brynäs insats har man fel (=skygglappen). Jävligt osunt. Behöver jag vara tydligare?

Zappaholic: ser fram mot en rad "förtydliganden" framöver.

Huge: Aftonbladet #fakemedia

Annan intressant grej från Mellin i time outen innan 6 mot 5-målet: "Lägg puckarna på mål, men stå inte för nära målet". Vanligtvis vill man väl trycka in flera nära på kassen för att skymma/styra. Men Mellin vill inte ha det för trångt. Lyckades ju också vid målet, den passningen från Carlsson (riktigt fin förresten) hade inte gått igenom om det hade varit packat. Vi drog isär dem.

En riktig taktiker, denne Mellin.

Zappaholic: "Däremot är jag mer tveksam till Capurosso. Nu ska han naturligtvis få tid att acklimatisera sig till vårt spel, men som det såg ut igår var både Melin och Sjödda inte speciellt imponerande."

Personligen så tolkade jag ordväxlingen i båset mer som att tränarna rent allmänt konstaterade att Caporusso för tillfället inte får ut så mkt av sitt spel (det händer inte så mkt där...), mer än att tränarna inte var speciellt imponerade av honom som spelare, sas.
Kan tänka mig att man jobbar just på att hitta rätt omgivning åt Caporusso och att ordväxlingen mer var ett utslag av ett "missnöje" med att ännu inte hittat rätt där.
I övrigt ser Ölund redan nu ut som en fullgod "ersättare" till Lindblom, kommer som du säger förmodligen att bli ännu bättre efterhand.

{5915}: "Får trösta mej med att Melin inte heller var nöjd med spelet. Men vad vet han?"

Exakt VAD och i vilket sammanhang har Melin sagt nåt om att han inte varit nöjd med spelet?
Kan inte hitta nåt sånt uttalande, trots att jag letat.

Zappaholic: det är så sant. På en vettig nivå så är det helt ok att begära ett förtydligande.

{6984}: Visst, jag tycker bara att man ska kunna förklara vad man menar med det man skriver. Inte för mycket begärt på ett forum.

Zappaholic: Jag menade inte just det här tillfället med det brukar kryddas ganska rejält här när man ska beskriva hur dålig en spelare är. . Jag kanske skulle ha varit lite tydligare där. När det gäller "skygglapparna", så får man se till källan, sedan släppa det.. Det leder liksom ingenstans att hugga tillbaka.

{6984}: Ingen har väl kallat någon för något så vitt jag vet?

Och om man till exempel får höra att man ser matchen med skygglappar på så får väl den som påstår det vara beredd att förtydliga sig kan jag tycka.

Zappaholic: Det räcker att skriva typ, "jag tycker inte att X ser bra ut alls idag" Alla spelare OCH skribenter här kan ha mindre bra dagar. Det ska man få ha utan att bli kallad för både det ena och det andra.
Samtidigt får de skribenter som tycker sig vara "nyanserade", är "riktiga supportrar" eller vad man vill kalla sig, inte börja skriva en massa dynga och klanka ner på de skribenter som de inte gillar. Det är DET som sänker nivån här i boken.

Det är DEN i första hand som vi moderatorer värnar om i första hand.

{5915}: Typ👍

Eller kommentaren om "skygglappar". Gravt oskön.

Zappaholic: "är du full eller", typ.
😀

Tror det var Helsingfors fjärde match, så insatsen igår känns rätt ok.

mk: Håller med. Tycker alla ska vara sakliga och inte kasta ur sig svepande formuleringar utan substans.

En allmän uppmaning.
Det har gått två matcher och redan är skitkastandet igång.

Kom igen nu för fan!!!

Håll en bättre nivå!!
Jag kommer INTE orka läsa detta hela säsongen fram till slutet av april.

Vi kommer att ha olika åsikter.
Acceptera och gå vidare.

Att diskutera konstruktivt är inte fel, eller hur?

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️

{5915}: Då kan du ju passa på att förklara vad du menade med skygglappar.

KulaShaker: Om du läser vad jag skrev igår ser du hela bilden.

{5915}: Om du läser ditt tidigare inlägg förstår du nog vad jag far efter. Huges jämte Melins uttalande.

KulaShaker: Har en bestämd känsla av att det är fler som är medvetna om att vi bara spelat två matcher.

{5915}: Nu tror jag inte jag behöver försvara Huge men det beror väl på vilken måttstock man använder när man mäter. Huge var väldigt tydlig med att han utgick ifrån att det var match två, Melin tror jag ser betydligt längre fram än så.

Huge: Får trösta mej med att Melin inte heller var nöjd med spelet. Men vad vet han?

Zappaholic: Ölund fortsätter som han avslutade förra säsongen. Kommer bli ett utropstecken och har alla förutsättningar att på sikt axla Lindbloms roll. Han har alla verktyg i lådan.

Helt enig vad gäller Capurosso som känns som en tveksam värvning. Med tanke på att Bengtsén värvade honom tidigt så hade jag förväntat mig mer. Men det är tidigt och han ska givetvis få chansen. Otroligt kul att vi nu har två snipers av högsta klass i Clark och Palushaj som kommer vara ett ständigt hot och öppna upp förr två vassa PP uppställningar.

Skrubben: Klockren analys! Kul att du nämner Melins coaching. Jag gillade också vad jag såg. Tyckte det var flera detaljer i slutet där Melin var aktiv och tog rätt beslut. Lite mer fingertoppskänsla som att låta Lucas slå en av straffarna. Med tanke på att detta var andra matchen och med tanke på hur sovande övriga svenska lag varit så var vår insats riktigt bra.

Huge: Skygglappar eller inte så tycker jag man efter två matcher kan se att Ölund ser starkare ut. Fortsätter han utvecklas så kommer han vara riktigt bra den här säsongen. Palushaj är en ledare, han driver på i båset och på isen. Troligtvis en klockren värvning av BZ.

Däremot är jag mer tveksam till Capurosso. Nu ska han naturligtvis få tid att acklimatisera sig till vårt spel, men som det såg ut igår var både Melin och Sjödda inte speciellt imponerande.

Rautio såg stabil ut, antar att Felix står i morgon.

Zappaholic: Som sagt: för att vara ett gäng "skrämmande bleka" spelare så måste man ändå säga att det såg oförskämt bra ut för att vara andra matchen för säsongen. Men jag kanske glömde att ta av mig skygglapparna, vem vet....

Pigalle: Allting är relativt. Hans engelska är så gott som flytande när man har hört Micke Sundlöv försöka sig på det 😀

en grej bara Offsiden i förlängningen, om man gör offside över båda blålinjerna så ska den alltid flyttas i försvarzon

Nyligen hemkommen från matchen. Mina tankar:

Betydligt bättre stämning i arenan än vad jag förväntade mig. Klacken var ganska välfylld och hördes i princip hela matchen. Stor eloge till dom. Även om det "bara" kom 2400 så kändes sittplats ändå ganska välbefolkad. Idén att stänga av övre etage tror jag kommer göra skillnad för att det ska kännas mer kompakt.

Matchen i sig kändes som att den gick i ganska högt tempo. Brynäs anfallsspel var det inget fel på, däremot var försvarsspelet risigt stora delar av matchen. Generellt sett var backspelet undermåligt. Man satte sig i dåliga situationer rätt ofta och det var sällan uppspelen till forwards satt på bladet.

Om vi tittar på de olika kedjorna så känns våra två toppkedjor ruggigt intressanta. Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte bestämma mig vilken som är den "riktiga" förstakedjan. Vi har helt enkelt två förstakedjor :) Detta kanske är för tidigt att säga än, men jag skulle inte bli förvånad om dessa två toppkedjor kommer vara bättre än förra säsongens toppkedjor. Det har redan skrivits spaltmeter av hyllningar till Palushaj så jag har egentligen inte så mycket mer att tillägga om honom. Vi kan helt enkelt konstatera att Bengtzén har lyckats ersätta Lindblom på bästa tänkbara sätt.

Boqvist fick kanske inte fick ut sin fulla potential ikväll, även om han blixtrade till ett antal gånger med sin enorma skridskoåkning. Ge honom mer tid med Jensen och Clark så tror jag att det kommer bli bra.

Till sist vill jag lyfta fram Melins coaching i slutminuterna av matchen. Vi fick en offensiv tekning med tre minuter kvar. Melin tog en time out men behöll Rautio i kassen. Vi fick bra snurr i anfallszon trots att det var 5v5. När målet inte kom tog man ut Rautio med ca 1,5 minuter kvar samtidigt som vi hade fortsatt bra tryck i deras zon.Till slut orkade inte Helsingfors stå emot och Clarks mål kom välförtjänt.

Förra säsongen lyckades vi inte kvittera en enda gång i spel 6 mot 5 på totalt 72 matcher. För Melin tog det två matcher att lyckas med det. Bulan hade garanterat tagit ut Rautio direkt efter time outen, vilket tidigare allt som oftast har lett till att motståndarna snabbt kunnat göra mål i tom kasse. Melin tog enligt mig helt korrekt beslut och var mer kylig i slutminuterna. Det var definitivt ingen slump att vi lyckades kvittera och jag tror att vi kan tjäna in ett antal poäng gentemot förra säsongen med denna typ av coachning gentemot Bulans.

Pigalle: den var tillräckligt bra. Han fick ut det nödvändigaste.
Han snackar ju iaf engelska. Värre med den finska coachen, där behövdes nog översättning till utlänningarna

honken21: Melins engelska var extremt... begränsad. Lite märkligt med tanke på alla klubbar som han har varit i.

Mja, personen som kommenterade highlightvideon får ju inte direkt CHL att verka mer seriöst direkt. Felix Sandström står tydligen i mål. Kevin Clark kvitterar till 1-1 och "kapten" Clark står även för tredje straffmålet.

Bra att dom har koll.

{5915}: Jo det var ju just det jag skrev. Vår andra försäsongsmatch. Inget annat. Vad är det för skygglappar du pratar om? Är du full?

Zappaholic: varför tror du det? Jag kommenterar det jag ser. Utgår du från vad du vill se? Det var en typisk försäsongsmatch. Trots att det var Brynäs som spelade. Du behöver släppa skygglapparna.

honken21: Får bli att kolla reprisen när man kommer hem :)

Skrubben: hade mic hela matchen. Finska tränaren också. Snappade upp citatet under ett avbrott när han diskuterade med Sjödda. De ville flytta upp Alcén på Capos position. "Tycker inte det händer nånting där"

I time outen var det anmärkningsvärda att han pratade engelska. Knackig sådan

bradberry: Hänger inte med riktigt. Sågade Roger Caporusso efter att han fick en fråga, eller lyckades tevesändningen snappa upp det han sa utan att han visste om det?

{5915}: Andra försäsongsmatchen. Vad begär du? Klappklappspel och mördande tempo?

Skrubben: ...skämskudde...

honken21: Hade dom mic på Roger i sändningen?

pjåtor: Runt 2400

honken21: Hur många i publiken?

Alltid så jävla skönt med seger! Vi möter ett bra lag. Mycket som kan bli bättre, och kommer bli bättre.

Matchens topp 5:
+++++ Linus Ölund
++++ Aaron Palushaj
+++ Kevin Clark
++ Daniel Paille
+ Jesper Boqvist
... nåt sånt. Backarna slarvade mycket.

Matchens citat: "Det händer ingenting där" - Mellin om Caporusso. Svårt att inte hålla med. Osynligare än osynlig. Luktar megaflopp.

Zappaholic: Bra match med förvånansvärt bra spel så tidigt på säsongen. Palushaj har med all rätt lovordats så straffmissen är förlåten.

Zappaholic: hade det varit en SM-final hade jag hållit med. Nu - knappast.

« · 1834175 · »