1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741964 inlägg · 7967 ämnen

CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
{6984}: Ja, och Melin bedömer ju det han ser utifrån att det är andra försäsongsmatchen. Jag tyckte exempelvis att andraperioden mot Helsingfors var bra utifrån att det var en träningsmatch tidigt på försäsongen. Inte hade jag varit lika nöjd om det varit seriespel.

Det säger sig självt för de allra flesta.

{6984}: Termen "i stort" betyder självfallet att Melin är både nöjd och missnöjd utifrån förutsättningarna (andra matchen för säsongen), utan att fördenskull och närmare gå in på exakt VAD, mer än insatsen i stort.
Finns heller ingen anledning att komma med kritik mot specifika spelare i det här läget, speciellt med tanke på att en tränare aldrig gör det efter en match, oavsett tid på säsongen. Sånt tar man isf internt, den typen av offentlig kritik mot enskilda spelare går istället alldeles utmärkt att få ta del av på såna här forum, där det som bekant vimlar av tränarexperter.... :-)

Huge: Det är ett diskussionsforum Huge, det är hela poängen att vädra sina åsikter. Precis som det är lika naturligt att andra har en annan åsikt.
Min tolkning av Melin och Sjöddas lilla konversation är att de båda konstaterar att Capurosso inte gör en bra insats och bestämmer sig för att göra en förändring. Givetvis är de medvetna om att det är tidigt på säsongen och drar inte några större slutsatser av detta. Capurosso kommer att få fler chanser.
Det jag tar med mig från det hela är att jag nöjt konstaterar att Melin är en duktig taktiker, bättre än Bulan, vars "kämpa mer", inte alltid funkar.
Många tränare förespråkar tryck på målet. Men Melin inser att Brynäs styrka ligger i rörligheten och kreativiteten inte i kraften. Melin vill därför hellre sprida ut spelet i offensiv zon än att bilda en kötthög framför kassen där det numerära övertaget inte kan nyttjas.

{6984}: Bra inlägg, jag tolkade det precis som du. En del spelare tar längre tid på sig att hitta rätt, och vissa klarar det inte alls.

Melin är duktig med människor, och förstår ju att tålamod och förtroende får spelare att växa. Han är kyligare än bulan, och som du skriver, en duktigare taktiker.

Gillade verkligen det ha sa till sina spelare under timeouten...på lite halvknackig engelska :-)

Zappaholic: Ja vi får se vad som händer med Capurosso. Han verkar ha hamnat under luppen i alla fall. Frågan är om han kan hamna i en situation där han, Mannberg och Alcén slåss om en plats. Sen finns det ju en del talanger som knackar på dörren. Så här på förhand så tror jag att Alcén är den som ligger bäst till. Det blir spännande att se hur det blir idag.

Någon som sett någon info om hur laget formeras idag?

Söndagsångesten är som bortblåst när det är Brynäsmatch!!!

{6984}: Nix inte sett nånting nånstans.
jag tror nog inte man ändrar något ärligt talat. Enda positionen som skulle kunna ändras är Caporusso. Kanske Bjurström får chansen?

Frågan är ju hur det är med Granström som sträckte sig också

Fina odds på Brynäs idag, 1,02 på bwin. Haha snacka om favoriter

{6984}: "En glad och avslappnad Roger Melin meddelade efter mötet med spelarna att laget blir i stort detsamma som mot Helsingfors. Skillnaden blir att Marc Zanetti avlöser Marcus Ersson på backsidan och att Johan Alcén och Louie Caporusso byter plats i sina kedjor."

KalleTeodor: de polska coachen är rätt ödmjuk inför uppgiften :-D

Snygg pass av Zanetti och bra avslut av Granis!

Inkazar: Distinkt 1-0 tidigt. Bra för mitt bet som trillar in när Brynäs gjort över 4, 5 och 6 mål! Kör på nu, försäsong eller inte, popcornen upphällda 👊

Ojojoj Palushaj

Renberg om Palushaj: "Det här är en klasspelare, det ser jag direkt." Oj oj vad bra han verkar!

Palushaj, visst tidigt på säsongen och svagt motstånd men visst snackar vi om ett begynnande man crush där :)

Både Fälth och Granis sågar spelet rätt rejält.

Fint med 2-0 men håller inte med experterna om att det är bra spel, tycker inte vi fick till något spel alls. Blir nog bättre i andra.

Brynäsgubbe: Med rätta De verkar inte vara på tårna alls.

Wtf Granis?

Fruktansvärt dåligt nu!!!

Fy fan vad oskärpa... 3-0 nu men herregud vad dåligt fokus...

Haha Zanetti...

Fyfan va Ölund är stark!!

Brynäsgubbe: Såja, ser ut som förväntat på bonkelaget. 1 mål till för jackpot nu

Men redan nu är det plus i kassan.

Krakow är inte så bra

Vart kan man se matchen via webben?

Koncentrationen i PP är inte Ok, förstår att dom känner att dom är överlägsna.
Men bygg goda vanor inför förtsättningen..

Kul att Carlsson får näta när han gör ett bra jobb över hela banan!

Hittade själv ☺️

Vackert 6-0! Viktigt för Caporusso!

Caporusso igen!

Brynäsgubbe: Tack för kaffet Krakow

Vårt PP suger i den här matchen.

Brynäsgubbe: Power play brukar ofta suga tidigt på säsongen

eltifoso: Hur stor vinst blev det? :)

Jaha, det var ju en behaglig resa...

Kul att Capurosso fick hänga ett par baljor. Kan vara viktigt för framtiden. Palushaj och Öhlund ser fortsatt grymt bra ut.

Om jag förstod Härenstam rätt så kommer man att ge Adam Boqvist chansen i nån av kommande träningsmatcher. Det ska bli kul tycker jag och i ett läge när PP inte är superbt kanske det kan ge mersmak.

Helt klart en godkänd insats överlag. Ölund, Palushaj och Paille känns som en given toppkedja.
Clark, Jensen också givna men tror inte Boqvist får nog svårt att hålla sin plats där. Behövs nog lite mer muskler där.

Intressant detalj ur intervjun med Palushaj. Största anledningen till att han kom till Brynäs var för att det är ett topplag som spelade final. Man får mycket gratis i bara farten när man ligger i toppen, blir lättare att rekrytera bra spelare etc. Hoppas Brynäs kan befästa den positionen på lång sikt.

Adam Boqvist kommer antagligen få spela en träningsmatch. Spännande.

Brynäsgubbe: "Han kommer spela i en träningsmatch inom kort".

Bra Roger!

Tydligen gjorde vi så många mål ikväll att CHL inte hunnit posta höjdpunkterna. 😁

Skrubben: Kul att vi har en till back av högsta klass även efter Adam Boqvist. Victor Söderström gjorde Hat-trick mot Finland i U17 landskamp i kväll. Totalt 5 poäng på tre matcher och vald till matchens lirare i två av tre matcher.

{6984}: "Det är ett diskussionsforum Huge, det är hela poängen att vädra sina åsikter. Precis som det är lika naturligt att andra har en annan åsikt."

Jaså, du säger det?
Exakt VAD i min egen argumentering härinne skulle isf visa att jag inte har fattat att det här är ett diskussionsforum där man ska vädra just sina åsikter?

Huge: Du raljerar och kallar skribenter för "tränarexperter" när de delger sin åsikt/tolkning.
Ett diskussionsforum är till för att diskutera, inte att förminska andra.

{6984}: Vadå "raljerar"?
Om nån nu har åsikter om hur en tränare borde göra eller inte göra så måste jag ju som oinsatt bedömare anta att denne person verkligen ÄR en tränarexpert.
Och varför skulle jag då inte benämna denne person för just "tränarexpert"?

I övrigt och i sak när det gällde det vi diskuterade, försökte jag bara säga att om Melin nu inte vill komma med individuellt kritik riktad mot en specifik spelare efter match, så brukar det finnas flera "tränarexperter" härinne som är mer än villiga att såga specifika spelare när man anser det vara befogat.

Huge: Lyssna på Linnea Claessons sommarprat.
Där pratar hon lite om härskarteknik.

Det är EXAKT det du håller på med.
Förminska människor genom att kalla vanliga medmänniskor för olika epitet.
Det är så mycket härskarteknik så det sjunger om det.

Jag gjorde ett inlägg häromdan, som fick mycket mer likes än jag anser ska behövas.
Kan du inte svara en skribent utan att förminska den på nått sätt.
Så gör oss andra en tjänst.

Logga ut för gott!!!

Huge: Oj, måste man vara expert för att ha åsikter? Vad är kraven då, är det steg 3 för att tycka till om Rautio och Sandström eller elitutbildningen för att tycka till om tränare, spelidé, taktiska drag osv.? Bara så man vet liksom ;-)

eltifoso: Gevalia antar jag då ;-)

mk: Så om jag tycker att nån är överdrivet pessimistisk/negativ och kallar denne för "dysterkvist" (ett målande uttryck), då drar du automatiskt slutsatsen att det är härskarteknik från min sida och att jag vill förminska den skribenten som person och medmänniska?
Skulle vi be alla härinne att logga ut för gott varje gång nån praktiserar härskarteknik genom att odugligförklara/kritisera/ ha åsikter om spelare/ledare (medmänniskor), ja då skulle det nog bli rätt så tyst i vår gästbok....

KalleTeodor: Eftersom det är så mycket trams här så kan det va på sin plats att hylla nån lite=)

Tycker KalleTeodor är klockren och skriver saker som man får ut nåt av att läsa!

Sen vet jag att det är svårt att det inte blir en del trams fram och tillbaka när man tycker nån har korkade åsikter.
Vissa vill spy ur sig sin ilska på spelare/tränare utan att ens ha spelat hockey själv osv.

Men tex Huge som verkar ha koll kan ju svara på ett proffsigare sätt och inte sjunka till trams nivå.

{2064}: Nä, du behöver inte vara nån expert för att ha en åsikt.
Härinne känns det i många fall snarare som att det räcker med att vara totalt okunnig och oinsatt lekman, för att ändå anse sig vara expert..... 😉

« · 1834175 · »