1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742091 inlägg · 7967 ämnen

CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
bifhjärta: Vill du styra lite i det? Eller vem kan ha det pp sitt bord? Jag är i vilket fall intresserad av att åka. Sen om det är Helsingfors eller krakow spelar inte så stor roll för mig.

{7057}: Absolut det kan jag göra!

De som eventuellt är intresserade kan skriva ett PM så uppdaterar jag listan på min profil! Sen återkoppla jag efter spelschemat kommit ut!

15328 pers tar Krakows arena..!

Det är nog ingen omöjlighet att vi stöter på Zaborsky i CHL, då hans nya klubb mycket väl kan bli IFK Helsingfors igen.

Skrubben: Så han kanske kommer att zabba för Brynäs.... hmm.

bifhjärta:
Vänta nu, vad har Krakow för arena?

"The team made Polish hockey's debut in the CHL, and despite losing two games saw an average home attendance of 6,666 for their matches"

"Capacity: 2514 (all-seater)"

tjugo8: Enligt Eliteprospects har den en kapacitet på 4500 pers(ytterligare en siffra) så fan vet.

tjugo8: Läser på deras hemsida med google translate till engelska, då står det så här om rinken:

Basic data:
- dimensions of the ice rink 28x58 ms
- usable area of ​​6753.5 m2
- volume 77080,0 m3
- number of spectators in the stands 2514 (all sitting)

Peja:
Här hade de 6000 mot fbk o 7000 mot Prag
Förvisso 9000 tomma stolar
De lär ju knappast flytta tillbaka till lilla hallen

tjugo8: På wikipedia står det flera arenor listade under deras lag varav en är riktigt stor. Tror dom alternerar beroende på tillfälle

tjugo8: Låter konstigt att de skulle ha en jättehall, med tanke på hur liten hockeyn är i Polen... Fast det kanske är någon slags multiarena där de kan lägga is?

tjugo8: Yes det verkar vara en multiarena. Event arenan haft senaste åren:
puu.sh/vT5SM/8926ca7240.png
Så arenan används nog vid speciella matcher och/eller när den är ledig typ. Har en kapacitet på mellan 11 500-18 000 beroende på vad det är för evenemang enligt wiki.

6 st som anmält intresse till bortaresa i CHL till hösten! Skriv PM till mig om du/ni är intresserade så lägger jag till er på listan! Verkar som att dom flesta är sugna på Krakow!

Save the dates, fre & sön...om gd är rätt ute. Dessutom 3 träningsmatcher

25 och 27 aug: CHL-matcher (hemma eller borta)
1 och 3 sept: CHL-matcher (hemma eller borta)

17 aug: Djurgården (i Sandviken)
6 sept: Örebro (i Arboga)
13 sept: Mora (i Bollnäs)

Krakow borta en söndag eller Helsingfors en fredag!? #bortamatch

bifhjärta:
Sthlm-Helsingfors
Helsingfors-Krakow
Krakow-Sthlm
#turné

tjugo8: synd med så många dagar emellan bara😂

bifhjärta: Krakow söndag, då tar man en weekend och festar dagarna innan 😉

Mrassarson: tycker vi får ha en liten omröstning bland dom som intresseanmält sig! 7st än så länge.

tjugo8: Hoppas vi åker ur CHL så fort det går...

Jag hoppas vi fullständigt mosar HV i andra omgången nästa säsong. Fyfan jag har det fortfarande tungt efter finalen...

Brynäsgubbe:

Flyg bokat Krakow
Kom igen Gubbe, blir kul!

Någon som känner sig hugad?

KulaShaker: Jag nominerar ellis, Lindström och munkas😀😀

Har ni problem med det här jävla sommaruppehållet o solen kan ni göra som jag o boka biljetterna till Krakow som nu släppts!

Anssi19:
Tråden o biljetterna
K är vår sektion

tjugo8: Tackar. Någon som har koll hur många vi blir?

Anssi19:
20 platser bokade just nu enl siten, gissar på minst dubbla

tjugo8: Nice. Hur gör folket? Vi tar en weekend från tors-mån i Krakow. Vi måste dra ihop gänget o ta ett par öl innan match...?

Anssi19:
Öl är gott!
43 bokade platser t Krakow helt plötsligt!

Anssi19:
Bortasektionen i Krakows arena snart fullbokad
Minst 130 pers då...
Kul!

ante08: Jo då. Viasat kommer sända ett antal CHL-matcher under hösten. I senaste avsnittet av Viasat hockeys podcast sa dom att första matchen dom sänder är med Frölunda 24/8.

ante08: nu vet jag inte hur logik funkar i Schtaan. Men hur kan en fråga bli ett konstaterande?
Iof förklarar det en hel del varför det är som det är i skellefteåboken här på HS.

Här ser man att kaptenskvartetten verkar bli en kaptenstrio denna säsong. Fälth verkar bli av med sitt A, annars är det samma som förra säsongen.

Spännande att se vilka PP-uppställningar man kör på fredag. Jag skulle föredra följande:

PP1:
Palushaj
Ikonen-Ölund-Jensen
Gunderson

PP2:
Granis
Clark-Paille-Boqvist
Larsson

Svårt beslut var Clark ska spela, men förra säsongen blev PP1 betydligt bättre när Ikonen ersatte honom på vänsterkanten. Då fick han istället ta positionen framför kassen (vilket gick helt okej), men jag tror att Palushaj kommer göra det ruskigt bra på den positionen. Med sin högerfattning kommer han hitta fina samspel med Ikonen på vänstersidan för att sedan bryta in framför mål.

Läste någonstans att man skulle köra med kommande match-uppställning idag på träningen. Någon som vet något?

www.svenskafans.com/hockeyzon/chl-saknar-den-svenska-publiken-574961.aspx

Rätt intressant läsning om det iskalla CHL-intresset som vi har här i Sverige.

Jag själv har ju fått upp ögonen för den här turneringen nu när vi ska vara med själva. Även så gillar jag och tror att det är helt rätt att man får vara med efter sportsliga grunder.

Vad tycker och känner ni för CHL?

mustigahjalmar: jag älskar det. Gillar upplägget nu när det är sportsliga grunder. Och gillar hockeyn när inte alla ska försöka spela likadant hela tiden.
Det är lite landslagshockey över det på det viset.

Gillade CHL innan och nu när Brynäs är med längtar jag till fredagen nått så förbannat!

mustigahjalmar: Mycket bättre att delta i CHL än att bara spela försäsongsmatcher. Däremot kommer man säkert svära åt det när vi måste klämma in CHL-matcher under säsong samtidigt som en majoritet av lagen i SHL får vila.

Jag är riktigt taggad att få åka till Gävle på fredag och se första matchen live för säsongen. Smolket i glädjebägaren är tyvärr dom episkt fula tröjorna vi ska spela i.

Skrubben: Ska bli fantastiskt roligt. Ser personligen fram emot att se Paille igen, eftersom han saknades mot DIF. Plus hur nyförvärven beter sig i tävlingsmatch.

KulaShaker: idag körde man frivillig träning tillsammans med NHL spelarna. Det finns att läsa på Brynäs hemsida :)

Inkazar: Kul med Manssons artiklar på hemsidan. Saknar dock lite mer rörligt material, och då menar jag inte filmklipp där Johan Alcén säger "Nu går jag in i omklädningsrummet" 😂

Studio Brynäs, vad hände med det egentligen?

Spännande att se hur Gävlepubliken har tagit emot CHL. Det har varit publikfjasko för nästan alla andra svenska lag hittills. Kan det bli över 3000 på fredag?

Skrubben: jag tror det. Och då mycket tack vare att KK nu gått ut och stöttat CHL och sagt att dom kommer vara där.

Tror det kommer vara ungefär som en tisdagsmatch=3000-3500

Skrubben: Jajamen.

Och kedjor tränas enligt följande:

Clark-Jensen-Boqvist
Palushaj-Ölund-Paille
Caporusso-Granström-Ikonen
Alcen-Liljewall/Blomqvist

Inkazar: Spännande och kanske lite oväntade 1:a och 2:a formationer. Undrar om Asklöfs frånvaro spelar in?

Sen tycker jag kanske att man i CHL-spelet hade kunnat prova A Boqvist som back med främst uppgift att spela i pp2 istället för Kilas. Å andra sidan har Kilas förtjänat att stiga i hierarkin efter sitt magnifika slutspel.
Ska bli kul att följa matchen!

Skrubben: CHL för mig är ett stort fiasko. Ingen bryr sig om turneringen känns det som. Så jag kommer som du säger vara rätt frustrerad när vi inte får vila.

« · 1829192 · »