1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742091 inlägg · 7967 ämnen

CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Brynäsgubbe: Jag tycker att man de senaste åren sett en tydlig trend på att de lag som gått långt i slutspelet väldigt tröga på hösten. Det finns säkert många orsaker till det. En orsak är säkert att sommaren med återhämtning och fys blir kortare. En annan kan nog bero på att CHL spel suger en del energi, ökad risk för skador etc. Då är det förstås extra viktigt med en bred trupp och att lita på att man gjort och gör rätt. I den bästa av världar så kan detta öppna upp för att få en bättre och mer naturlig integration mellan juniorer och A-lag. I sämsta fall hemfaller vi åt att spela de bästa spelarna allt för mycket med följd att vi presterar dåligt när det gäller.
Ska bli intressant att se om vi med fjolårets framgång i ryggen kan ha lite självförtroende i att våga matcha laget för en lång säsong.

Inkazar: Oj! Källa på det?

Spännande med Boqvist som leftare i förstalinan. Palushaj var grym mot DIF, men blev ofta "hämmad" av att vara på vänsterkanten som rightare. Taggad inför morgondagen 😁😁

Skrubben: en konversation Abrahamsson från aftonbladet på Twitter

Skrubben: ja precis som Charles skriver så är Abris källan där med :-)

Inkazar: Verkar testas hejvilt! Enda linan som varit fast hela tiden är fjärde. Tror detta kan bli bra.

KalleTeodor: Nog för att Kilas var bra i slutspelet, men isid i PP har han inte gjort sig förtjänt av. Han saknar spetskompetens där.

Peja: Hade hellre sett Berra eller Lucas Carlsson.

Skrubben: ja Lucas C hade jag gärna sett breve Larsson där!

Peja: Jo det håller jag med om. Ser det mer som en belöning för en utmärkt prestation i slutspelet. Det kan jag på sätt o vis köpa. Jag har dock precis som andra skribenter svårt att förstå varför man inte ger Lucas chansen. Han är kylig och skicklig med pucken, har bra skott och speluppfattning och är dessutom utvecklingsbar.

KalleTeodor: Om jag ska gissa varför man ger Kilas speltid så beror det på att det blir lättare med matchningen i 5v5 sedan. När power playet är slut så slänger dom in Carlsson och Ersson som är helt utvilade. Om man tar spelare från alla möjliga formationer i PP kan det bli strul med matchningen i 5v5.

Dan före dan. Här bekräftas även kedjorna.

Backparen, liten skräll med Sunken istället för Ersson, men Sunken-Carlsson var bra ibörjan av fjolåret.

Sen måste jag säga som flera andra att det är förjävla kul dehär med rapporterna från Mansson i Brynäs regi! Får hoppas på lite mer rörliga bilder senare, kan det vara "teknikproblem" månne?

Inkazar: Sunken går in på sex backar 🙈
Lite roligt dock att Zanetti får sitta på läktaren imorgon. Istället tar man in en junior som 13:e-forward (enligt GD).

Skrubben: hmm, undrar vem junioren blir?

Ja men jag tror man ser Sunken lite som en mentor till Carlsson. Var likadant ifjol i början och dom var faktiskt bra tillsammans. Vi får se vad som händer där. Tror Ersson kommer nypa Sunkens plats.

Att Zanetti är 9e back i laget är ingen direkt skräll. När Fälth är hel får vi se vart han hamnar.

Påtal om när Fälth är hel, då tror jag Sunken får sätta sig på läktaren med.

Inkazar: Stod inte vem junioren blir, men jag gissar på Bjurström. Han var en av isens bästa på internmatchen. Jag trodde dom skulle köra 8 backar och 12 forwards (som man gjorde mot Djurgården). Nu gör man istället en direkt markering mot Zanetti att han är lägst i hierarkin. Hoppas han tar petningen på rätt sätt.

Skrubben: nä jag läste den artikeln med. Tänkte mest spekulera lite. Ja Bjurström är nära till hands. Han var grym den matchen!

Är det någon som vet vad det är för fel på Mannberg? Inte så att man saknar honom direkt. Men jag måste missat vad felet är om något stått nånstans.

Det känns som att matchen imorgon blir riktigt tuff för oss. Övriga lag i SHL hade rejäla problem idag. Vi har dessutom bara spelat en match på hela försäsongen.

Inkazar: Hittar inget annat än bif. som förklaring:
.Publicerat 18 mars, 2017; Skrivet av Måns Karlsson; 0 Kommentarer ... Innan den första perioden var över hade Daniel Mannberg dessutom dunkat in ... utgick med en ryggskada redan i den första perioden, och tvmålsskytten Jensen spelade

Skrubben: Sänds matchen idag? Hörde att den skulle gå på svt men kan inte hitta något

atilla: någon gissning på publiksiffran? Jag tror 1700

Överst på agendan idag: inga skador...

Matchdag!
Jag har alltid tyckt att CHL är en Kalleankaturnering...en väldigt dålig kopia av den där stora fotbollsturneringen. Nu går man här och räknar ner till nedsläpp! Jaja... man kan väl få ändra sig! ;-)

mustigahjalmar: Trodde också matchen ikväll skulle gå i nån ordinarie SVT-kanal, som igår. Men det är i Play den sänds, efter friidrotts-SM där.

ellis: kan ju tycka att dom borde kunna sända det i SVT24 för där är det ingen sändning fram till 21.

Inkazar: Fast det är "Barnkanalen" på den kanalplatsen innan 20 eller 21 tror jag...

SnowKing: För min del så tycker jag fortfarande att CHL är lite Kalle Anka Cup. Det ska bli spännande att se hur den här uppladdningen påverkar säsongen.

Nån med koll; sitter och beställer biljetter till söndagens match, men kan inte plastboka.
Ska man ta det som att det är fri placering tro? 🤷🏼‍♂️

Lindström: Det borde ju framgå på bokningssidan kan man tycka.

Lindström: det är väl som vanligt att du får välja sektion och sedan får du "bästa" platserna på den sektionen.

ellis: så då visas den inte live om jag fattat dig rätt? Eller?

Lindström: Du måste beställa på datorn. Där kan du välja platser själv.

Skrubben: Melin??
Sunken bland dom 6??
Ingen Boqvist på backen??
Kilas i PP??

Dock är Zanetti äntligen petad.... bra de iaf

{6984}:
Som träningsmatcher betraktat bör dom väl ge en del, ekonomiskt är det svårbedömt med tanke på det klena publika intresset historiskt sett. MEN... måtte laget inte drabbas av några allvarligare skador!

Pettisbif: Whtf!?

Pettisbif: Du känner ju honom. Framför dina synpunkter till honom och återkom gärna med vad han svarar.

SnowKing: Det är främst skador man blir nervös över. Sen finns det ju en risk att det blir ett jobbigt spelschema under säsongen. Fast å andra sidan ett utmärkt tillfälle att testa lite nya taktiska upplägg. Formationer och att lufta lite juniorer.

Henrik Larsson?

Henrik Larssons backspel i 3,5 perioder är... sådär.

{5915}: Minns Gunderson i början...

{5915}: Nu var du lite snäll. Tycker han verkar väga aningen för lätt. Men men...

{5915}: Bra boxplay. Med tanke på att det är andra matchen för säsongen så ser det helt ok ut.

ellis: Ett mål framåt på snart fyra perrar är rätt betänkligt också.

Clarence: Det här luktar fiaskosäsong långa vägar!

{8302}: Alltid samma visa...fiasko redan alltså? Hur många matcher grundar du den klarsynta bedömningen på?

Zappaholic: Brynäs har nog mest pessimister av alla supportrar i landet 😂

{8302}: För er som inte ser: Ganska slarviga första minuter. Sedan tar Brynäs över helt och är inne i "flow" med en 2-3 farliga chanser. Sedan växer Helsingfors in i perioden som renderar i ett snyggt mål för bortalaget. Sista 5 är Brynäs något bättre. Likaläge hade varit rättvist. Ingen i Brynäs som sticker ut mer än Ölund. Helsingfors känns bra. Har Varakas och Laakso på backen.

pekka85: Tycker det ser virrigt och stressat i egna zonen så fort dom stressar våra backar.

Ölund ser sjukt bra ut, synd att han inte nöp in läget bara.

Sunken otroligt dåligt synkad, tacklar ut motståndarna med fart ur situationerna.

Klart bättre tempo än vad jag hade vågats hopps på!

Boqvist ser mycket större och starkare ut i år.

Vad är det för zebror i kväll?

Lindström: Fem mot tre i över en minut. Ska vara 1-1

Och där en utv till. Grovt tjänstefel om inte Brynäs gör mål

« · 1833871 · »