Brynäs IF

715244 inlägg · 7953 ämnen

DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011

1447993 · » Till forumet


Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
arnio: En fight med kastade handskar hade knappast endast gett en tvåa.. Självklart var han förbannad, men att ta en eventuell avstängning när det är 2 sekunder kvar är idioti. Vi lär behöva honom nästa match.. Så tack Ölvestad för att du behöll handskarna på denna gång. Spara den fighten till när den har betydelse.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Bissett_19: Fyfan vi har inte råd att tappa silver:-(
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Gurra88: Det här med att slåss kan man ju se på flera sätt, får man en tvåa så är det ju bra om det bara är två sekunder kvar. Allt måste inte analyseras in i minsta detalj. Granis var väl förbannad thats it.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011

Macahan:"Granis kastar handskarna. Avstängning?"
Inte då, handskarna hans är ett par storlekar för stora bara.
Han tappade klubban i en liknande "face to face" situation så nog verkar det vara ett materialproblem ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Davey_22: Absolut, och då väljer man att vänta till 2 sekunder kvar.. Hur tycker du att en fight här skapar tändvätska till nästa match, där han förmodligen blivit avstängd? 
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011

Gurra88: Har uttryckt hur jag ser på saken. Fattar inte varför du fortsätter fråga ?

Sen har ju du inte en aning om vad som föranledde Granis ilska,mycket som händer därute under 3 perioder.

Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Gurra88:

Skadeläget efter dagens match:
Jakob Silfverberg trasigt ledband i axeln,ingen fara med Lauritzen.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Davey_22: Som jag sa.. hade tyckt precis samma sak om det varit en spelare i frölunda, hv, luleå som velat ta en fight med 2 sekunder kvar.. Tycker du att det ger tändning till laget nästa match om granis blivit avstängd? snarare ett jävla antiklimax.. Granis ska nog va nöjd att Ölvestad var smartare än så.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
foppa78: Hehe:) Ja, och då blir det ju knappast en tändning inför nästa match, utan ett bakslag där man får klara sig utan Granis.. 
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011

mattiaskarlgren: Kanske väcker han ingen...kanske gör han det. Vi vet inte. Tro vad du vill, pinsamt tycker jag inte det är iaf.

Sen vad jag menar med det negativa har med vissa skribenters syn på sitt lag i allmänhet. Alltså inte bara angående kvällens match.

Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Gurra88: Jojo om det blivit en fight ja! Fan där skrämde du mig;-)
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Gurra88: Igen med läsförståelsen. Jag menar : Jag är inte förvånad att du tyckte Granis gjorde fel eftersom du sällan tycker någon gör rätt i Brynäs.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011

Davey_22: Men man väcker inget lag som han gör idag. Det blir bara pinsamt som det blev nu.

Sen så att man bara ser det negativa, vad menar du då? För som jag ser på det idag så finns det inte mycket positivt att ta med sig.

Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
foppa78: Om det nu blivit en fight hade det mycket väl kunnat leda till avstängning. 
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Davey_22: Att jag tycker det är fullständigt idioti att ta en fight med 2 sekunder kvar har väl knappast nått att göra med vad jag tycker om brynäs i allmänhet.. Det hade varit lika idiotiskt om det varit någon i Luleå, frölunda eller vad fan som helst.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Gurra88: Avstängning??? Nae
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Gurra88: Nej,du får ju tro precis vad du vill. Du har framfört din syn,jag min. Jag vet ju att du sällan tycker Brynäs gör något rätt.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Davey_22: Tror inte en jävel bryr sig om de signalerna i nästa match. Alla vet att Granis är en tuffing.. Alla vet att han kan slåss.. Det va ingen ny information direkt..Jag tror inte en fight här, gjort varken det ena eller det andra i nästa match.. Förutom en jävligt onödig avstängning. Tänk om tänk rätt..
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011

mattiaskarlgren: Vet inte vem som har fastslagit att han försökte väcka laget dock ? Iaf inte i den bemärkelsen att det skulle göra nån skillnad med två sekunder kvar, men kanske till nästa match eller vad som helst.

Jag tycker det enda pinsamma ikväll är spelet i första perioden. Sen är det ju allmänt pinsamt med sk fans som 9,5 gånger av 10 bara ser det negativa hos laget de påstår sig själv stötta.

Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
mattiaskarlgren:Håller med fullt ut
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Gurra88: Nej. Det är min inställning. Det handlar om att skicka signaler. När som.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Davey_22: Absolut inte. Att försöka "väcka" laget med två sekunder kvar är bara pinsamt.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Davey_22: Men ge dig för fan..
Kommentera


Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011

Gurra88: Det är alltid viktigt att väcka/tända/stå upp för laget. Om det sker med två sekunder kvar på hovet eller på barmarksträningen är oväsentligt.

Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Davey_22: Som du säger.. det skulle han tänkt på lite tidigare.. Eller tycker du att det var viktigt att väcka laget med två sekunder kvar? Han kanske skulle ta den efter 4-2.. med tio minuter kvar, för att få en extra kick..Ölvestad hade förmodligen inte vågat ta fighten mitt under match iallafall, men tanken hade varit bättre.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Huge:Så du tycker att det är motiverat att slänga handskarna med två sekunder kvar? För övrigt tror jag inte att någon varit intresserad av att slåss när matchen är klar.. Ölvestad är klokare än så, även att jag hatar honom nått fruktansvärt.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011

Gurra88: Ja,han får ett plus i kanten för att han iaf visar känslor där ute,efter en match där många just inte gjorde det.

Sen tycker jag som sagt att detta borde gjorts redan i första. Ölvestad hade inte tjänat något direkt på det..inte Granis heller, Ölvestad visade bara att han är en kyckling..en ryggtacklande kyckling. En Ledin-light ,som Sylf var inne på.

Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Roger Ramkvist: Absolut, klart som fan man gör fel ibland när känslorna rinner över. Men jag står fast vid att jag tycker det är idiotiskt när det är 2 sekunder kvar. Granis är en av mina favoriter i laget så har inget alls emot honom i övrigt.. 
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Gurra88: Och vad vet du om anledningen till att Granis ville kramas i slutet?
Skit samma om det är i slutsekunderna, om inte annat så handlar mkt om att sätta sig i lite respekt inför nästa möte.
Och då backar man inte för lite kramande oavsett tidpunkt i matchen.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011

Gurra88:

Ibland kokar det över och då tänkar man inte speciellt logiskt. Bra nej inte alls men pinsamt näää. Har du aldrig någonsin gjort nått som kan räknas som dumt när du själv idrottat? det har jag både på fotbollsplan och Rugbyplan om det räkte med dessa idrotter vore jag nöjd...Förlusten kan jag ta när jag smält den, men jag är mer nervös över skadorna hoppas på att dom är lindriga.

Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Huge: Jag kan köpa att killarnas spelschema inte varit optimalt, men tycker nog vi gjort fler än två dåliga insatser, två som dyker upp direkt i minnet är senaste Aik-matchen och Modo borta.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Davey_22: Du skrev att han fick ett plus i kanten.. För något som jag tycker är totalt idiotiskt och hjärndött när det är två sekunder kvar..Nej verkligen inte, men exakt vad hade han tjänat på att ta en fight med 2 sekunder kvar.. Ölvestad gjorde det ännu mer pinsamt för Granis genom att neka fight.. 
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011

Davey_22: "Du föredrar kanske själv spelare som gömmer sig bakom en domare."

Typ Per Ledin! 

Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011

Gurra88: Du har inte mycket läsförståelse i dig,eller också läser du inte klart inlägg innan du börjar skriva.

Jag skrev att Granis borde gjort det i första perren om det skulle gjort nytta. Sen tycker JAG att när man blir utmanad till fight..då tar man den.

Du föredrar kanske själv spelare som gömmer sig bakom en domare. Smaksak.

Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Huge: Ja, kämpa är ju verkligen deras signum!!
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Davey_22: Ja, men att vi inte är med mentalt inledningsvis har ju sina förklaringar: förmodligen lite halvtrötta skallar efter 5 matcher på 8 dar.
Sett över hela säsongen är väl det här vår andra riktigt dåliga insats, den andra är första bortamatchen mot Växjö.
Klart godkänt, finns många lag som svajat betydligt mer så här långt.
Nu är det bara att hoppas på lindrigare skador på dom som klev av idag.
Skönt att det snart är uppehåll, men först kämpar vi ner Frölunda på lördag.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Davey_22: Ölvestad är väl inte dum nog att kasta handskarna när det är 2 sekunder kvar.. Enbart pinsamt gjort av Granis. Ska det slåss ska det göras när man har chans att förändra en matchbild. Alt, bli av med en av motståndarnas bättre spelare. Vad hade han att vinna på en ev. fight i slutsekunderna?
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Davey_22: Jävla skitkväll blir det inte bättre och vinst mot Frölunda så får vi börja kolla neråt på allvar fy jävla fan säger jag bara:-(
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011

Macahan: Nä, Granis fick bara en 10, så bör inte vara en avstängning. Trist att Ölvestad hade bokat tid för könsbyte och inte vågade köra mot honom.

Dock borde Granis släppt handskarna i 1a perioden och skakat om matchbilden, men han får ändå ett litet plus i kanten.

Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
sylf:

Och United på väg ur CL;)

Brynäs är inne i svacka,det är ju helt klart.
Nu gäller det att samla ihop kraft till att ta 3 poäng mot Frölunda på Lördag.
Svackorna får inte bli mer än 3 matcher,då är det inte så farligt med tanke på att Brynäs samlat ihop bra med poäng i årets ES.
Skellefteå hade en liknande svacka för några veckor sen där man förlorade 3-4 matcher,men nu är man tillbaka och leder serien.

Nu såg det illa ut med Silfverberg och Lauritzens skador tyvärr.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011

Gurra88: Du är bara avis på mustaschen ;-)

Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Huge: Tommy säger ju själv efter matchen att Brynäs "får för sina egna synder idag".
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
sylf: boumedienne är inte lite ful.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Clarence: Det bästa med hela kvällen inträffade just, matchen slut!
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Huge: Hellre svartmålare inför verkligheten än skönmålare i en naiv existens av problemförnekelse!
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Bissett_19: Granis kastar handskarna. Avstängning?
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
TRE raka förluster. Ovärdigt. Dåligt.
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Hade killarna visat samma vilja de första två perioderna som de stundtals gjort i 3e så hade vi tagit äckliga Djurgården...
Kommentera

Sv: DIF Hockey-Brynäs IF Hovet 7/12-2011
Bissett_19: Ja jag vet inte vad man säger.. Det är för jävla dåligt iallafall.. man får chansen, men man är inte ens i närheten av att ta den.
Kommentera

1447993 · »