Brynäs IF

716633 inlägg · 7953 ämnen

Djurgården - Brynäs 24/9-15

« · 1699943 · » Till forumet


Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Skrubben: Underbart att se ett Brynäs som vill anfalla, som vill vinna och också vågar göra just detta även på bortaplan. Vi klarar oss faktiskt bra utan Silfverberg, Järnkrok, Gunderson och Larsson. Dax att lämna gamla spöken bakom oss och börja tro å oss själva igen, nu Jävlar kör vi!!!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Underbart o se Brynäs idag! ! Alla till Gavlerinken! !! Forza!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
MatteB: Grattis till segern Brynäsare! Inte behöver ni vara orolig för säsongen, tvärt om. Bulan verkar fått till laget nu när han fått sätta sin prägel på laget och inte ärvt ett lag att få till.
Väl mött i framtiden mot oss i Luleå. Skall vi göra som vi brukar och äga våra hemmamatcher och dela på poängerna. Sen i slutspelet må bästa lag ta allt. Ok?
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Jag vet inte hur länge sedan det var jag såg ett så disciplinerat Brynäs. Bulan är verkligen kung!

Sedan har någon slags förvandling skett med Kilström och Sunken. Enormt kompakta idag. Bertil kliver in och gör sin första match på ett halvår, och är också ruggigt stabil.

Jag har bokat biljetter till lördag. Gör det ni också!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Tar med mig 2 Pers från Hudiksvall jag med! Nu GÄVLAR ska vi skapa stämning på lördag! Laget är VÄRDA en grym stämning!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
SWEATT: det blir sitt. Vi åker 3 pers från Göteborg ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Skön seger, Sandström var stabil!!! :)
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Chris11: Kanon! Tagga igång alla nu förfan! Kör ni ståplats eller?
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Okej allihopa nu har Brynäs vunnit BORTA mot ett Djurgården som har en stark publik i ryggen. En match som slutade 2-1 men som lika gärna kunde sluta 5-2 till oss. Djurgården har sin målvakt att tacka för att inte bli utskåpade, för jag anser BIF borde haft mer mål i första och andra. Men sedan ska vi tacka Sandström som bara släppte in ett mål i en sån het match.
En riktigt bra match!

Nu sluter vi upp och fyller stolarna i Gavlerinken på lördag. Ni som bor utanför Gävle - inga problem, ta tåget, bussen, bilen, cykeln, ja vad som helst till arenan. Ni har ingen ursäkt att inte vara på plats på lördag. Sitt inte hemma och kolla på den där jävla burken som ni har på väggen. Nu fyller vi Gavlerinken!
Jag kommer att åka ner till Gävle och ta med mig två polare. Gör detsamma ni också, visa ert stöd för fan!
Till er som bor i Gävle och hellre kollar på matcherna på tvn: Masa er ut ur stugan, vad är problemet?

NU GÄVLAR KÖR VI!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Nu gävlar fyller vi rinken på lördag! Ta med er vänner, släkt, familjen och grannen! Dags att sluta upp för laget
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Härlig med seger på hovet. Tycker vi vinner rättvist,effektiviteten var inte särskilt bra idag men Felix ser till att två kassar räcker.

Älska Brynäs.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Så jävla SKÖN-T. Underbart att nita dit de gnälliga DIF-fansen. Felix stod för två ofattbara räddningar, vilken jävla kung och vilken talang.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Underbar seger! Tvillingarna, Bertilsson, Zanetti och självklart Sandström får extra mycket beröm från mig idag, riktigt kul att se!
Nu längtar man ännu mer till Lördag och att vara på plats i Gavlerinken! Nu fyller vi hallen!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Hoppas att Felix får lira mot HV på lördag med, han är bättre än att bara få hoppa in när Starky är skadad/sliten.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Defensiven ser skitbra ut. Även om det är mycket i egen zon stundtals så harvar DIF i kanterna. De kommer inte in på mål alls.

Som någon nämnt, storleken på våra backar i år verkar göra enorm skillnad.

Salmela, Berra, Kilström och FRAMFÖR ALLT, ZANETTI spelar så jävla resolut. Riktigt tungt försvar.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Rumpelstiltskin:

Djurgårdsfansen verkar ta förlusten bra. :)

"där hade ni sjuk tur brynäs för ni förtjänade inte segern ni kan tacka domaren för det skulle varit 3 utvisningar på brynäspelare med minuten kvar. sen tycker jag synd om alla som håller på ett sånt äckligt lag som brynäs. ni borde alla lära er att hålla på ett lag som sveriges finaste lag Djurgården"

😂
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Lindström: Instämmer ser riktigt bra ut. Tyckte även Kilström spelade resolut idag👍👊
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Lindström: Och Bertil gör en bra match och spelar enkelt trots att detta va första riktiga matchen sen februari😀👍🏻👍🏻👍🏻
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Zappaholic: Vinst borta mot ett svårspelat DIF, trots en rostig Bertilsson
och Salmela ännu bara på 75(?) procent av sin kapacitet.
Allt ser oförskämt bra ut, Bulan regerar!!
Tur att vi behöll twinsen, var ju många härinne som tyckte annat ifjol... 👊😀
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
FELIX KUNGEN!!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Steenm: Det som inte funkade idag var PP:t . Men på lördag ska det sitta som det ska och då ska det gå kanonbra! :) känns bra!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Oj, vad den här segern måste svida för Sportbladet!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Zappaholic: Vilken skillnad det är i egen zon denna sessen. Syns vas Salmelas & Zanettis kilon gör.
Underbart att se Bertil på isen igen!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Steenm: 3 poäng på bortaplan..
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Forsberg 1978: För jävla skön seger på Hovet. Offensivt ser det riktigt kreativt och bra ut. Defensiven är mycket bättre. FAN VAD GOTT!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Zappaholic:
Härligt med en seger och det borta. Felix stabil och Westerholmarna klart bäst.
Det negativa är effektiviteten och Brynäs borde ha gjort minst 2 mål till.
Hur som haver så känns det jävligt gott med 3 poäng ✌
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Hahaha, Kilström, hatad forlife om det hade blivit mål där. Matchen var vunnen och så gör han så. Inte ok.

Bra match, vår match, våra poäng!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
TRE POÄNG!!!!
Fullt rättvist. Så jävla skönt. 6 poäng efter tre matcher, varav två på bortaplan. Väl godkänd inledning på säsongen!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Zappaholic: Fyfan vad UNDEBART!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Zappaholic: Grym insats av HELA laget idag.
Nu sover man gott inatt 👍👍👍👍👍
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Steenm: Hahaha, vad gör Rödin??
Kommentera


Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Rödda på tok för övertänd ikväll, missat för mycket.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Det är ju inte 1:a gången tyvärr?
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Lindström: Puck out är en för jävla bra regel...
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
AVGÖR nu!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Tycker Oscar ser lite otajmad ut. Kanske läge att byta med Brodecki några matcher...?
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Zappaholic: Ja fyfan va den segar sig fram..
Jag har nog 2345 i puls nu 😁
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Känns som utespelarna känner sig lugnare framför Sandström än Starkbaum. Jag är iallafall lugnare i soffan.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Lindström: Vem har hällt bromsolja i klockan?
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Rödin lite för het ikväll, saknar lite kyla i det han gör ikväll.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Jaja, straffar är inte våran grej, det vet vi sedan länge. Man blir knappt besviken.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Lagom kall där Salmela..
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
bradberry: Puck out är en jävla skitregel...
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Men puckout, jävligt bra tajming där... Fan, det här blir tufft. Så onödigt.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Satt å väntade på kompensationsutvisningen. Där kom den!

Alcén för "Puff'...
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Tror och hoppas få se en riktigt taggad, förbannad och vass kapten i tredje, efter slarvet i slutet på andra :)
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
honken21:
Att Brynäs ofta släpper in mål i slutsekunderna i perioderna är ju klassiskt Brynäs.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Kändes onödigt... Inget för Felix att göra på det målet. Irriterande men tror han behåller lugnet. Det här är vår match!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Slappt i 5 s vips 1-2...
Kul å se Zanetti, Alcen mfl hålla rent framför kassen.
Kommentera

« · 1699943 · »