Brynäs IF

713632 inlägg · 7953 ämnen

Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126

« · 1207309 Till forumet


Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Tyckte det var märkligt att det fanns en tråd om Brynäs-Luleå matchen, som är 2 dagar efter denna match, därför var det på tiden att starta denna tråd. Håll till godo!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Ses vi på Johanneshovs Isstadion imorgon?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Anders Berg: Jag är hemma i feber fortfarande.. Vet inte om det är "svinet" som tagit mig... Jag gör som Huge. Förnekar till det löst sig själv.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Vaktar Läck målet även i morgon? Jag hoppas såklart på det efter matchen mot FBK.

Djurgårn är väl förövrigt rätt dåliga på hemmaplan om man ser till resultat? Men å andra sidan är ju inte Brynäs ES bästa bortlag direkt :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Venom:

Kryssläge?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Bissett19: Luktar 2-2, eller kanske snarare 1-1. Somervuori målar för oss!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Hence: 1-3 sista i öppen kasse
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
GävleLasse: 5-2
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
70 Rodrigues: 4-2 i mål. 17-42 i skott på mål.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126

Hong Kong: Kan ligga nåt i ditt tips.
Djurgår´n har spelat bra i sin två senaste men torskat med uddamålet.
Känns det igen?
Intressant batalj blir det iaf: deras revanschlusta kontra vårt nyfunna självförtroende?

Tips: 3-5

Kahnberg gör hattrick och Kokko avgör i tom kasse....  

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Huge: Har du missat följande fråga från rackham eller har du medvetet valt bort den?

Häng me...

Sundlöv värvar tränare.

Sundlöv värvar offensiva spelare (Aero, Kahna, Rödin. Thegel).

Tränare spelar en defensiv gameplan som resulterar i minst gjorda och minst insläppta mål. Tränarens defensiva gameplan leder till många oavgjorda matcher och därmed en plats i Ingemansland. Tränarens defensiva gameplan premierar defensiva gnuggare på bekostnad av de offensiva spelarna.

Publiken måttligt imponerad.


Nu till frågan:

Vad gör Sundlöv?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
1-2 OT

Eero och Dixon målar.

Huge: va det ironiskt menat eller tor du verkligen Kahna gör 3 kassar? (Snälla inge försvarsställning nu, det är inte direkt uppenbart).
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126

70 Rodrigues: Väljer aldrig medvetet bort frågor om dom inte är uppenbart oseriösa.

Sundlöv har gjort helt rätt eftersom utgångspunkten i rackhams resonemang är överdrivet, enligt min mening.
Brynäs HAR ingen speciellt uttalad defensiv gameplan över säsongen.
Att man sen i vissa matcher av olika orsaker tvingas eller väljer att spela mer defensivt ändrar inte på helhetsambitionen, som jag ser det.
Tycker att de offensiva försök vi trots allt sett prov på motsvarar det man hade förväntat sig i offensiv väg, i stort.
Det jag kan vara lite besviken över är just målskyttet. Där hade man hoppats på lite mer från ex Kahnbergs och Eeros sida, även om Eero ser ut att ha fått upp farten en aning. Finns ju tid för Kahna ännu och om mitt tips för kvällens match slår in så vore det väl fan om det inte skulle lossna även för honom...

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Venom: Lite ironi, lite allvar men framförallt mkt förhoppning när jag hoppas att Kahna nätar 3 gånger ikväll...   ;-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Huge:

Ikväll?
Bättre att spara dom till imorrn kväll kanske;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Huge: För min del är det ok om han gör det på träning I KVÄLL. Men det är viktigare om han gör det på matchen I MORGON.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Bissett19: Blixten!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Huge: "Djurgår´n har spelat bra i sin två senaste men torskat med uddamålet.
Känns det igen?"

Djurgårn har varit helt bedrövliga i de 2 senaste!!

Läge för dem att kamma till sig, 5-1!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126

Huge:

"Sundlöv har gjort helt rätt eftersom utgångspunkten i rackhams resonemang är överdrivet, enligt min mening."

Svaret på frågan "vad gör Sundlöv?" är alltså: Ingenting.

För övrigt... vad är det som är överdrivet?

Minst gjorda?

Minst insläppta?

Defensiv gameplan?

Värvning av offensiv kapacitet?

Som utslagsfråga:

De värvade offensiva spelarnas poängskörd?

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
sylf: Frågetecken för vår förstacenter som huserar i tredjekedjan.. Ljumskproblem. Nu börjas det ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
GävleLasse: Ja, efter typ 7 matcher,,,,,,,, Kanske kanske får vi då se Wännström!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
sylf:

Är Wännström bra då?Har tyvärr aldrig sett honom spela..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Bissett19: Har heller aldrig sett Wännström spela, men hans stats är imponerande i alla fall..


GP G A TP
19 18 15 33


18 mål på 19 matcher ser ju fantastiskt bra ut, vi behöver ju målskyttar! :D

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
MarcusElving: Inget för a-laget, NC satsar stenhårt på Herman!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
sylf: Ja tyvärr har du rätt! Så jävla tråkigt..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
MarcusElving:Ge honom tid. Tänk på att man behöver några matcher för att komma in i det.. I hans fall ett par hundra.. men i varje fall. :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Förbannat oroväckande om Nordans ljumskar skall börja krångla....fan om det blir "Micke Lind ljumskar", då får Sundlöv ut och leta en ny förste center..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
teddykgb:Nja, med tanke på att Nordan varit av isen under en lång period så kan det vara någon form av överansträngning, Fast det är en varningssignal att man får lugna sig lite...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Kryssa Djurgårn - klapp, klapp, klapp!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
GävleLasse: Problemet för Norda att tat lungt är nog stort eftersom han känner pressen på sig likt Kahna. Hur gamla får de överåriga i J20 vara? ;-)

DJ är fortfarande kung i Mannheim... Nej Huge det var ett skämt, fast det är nog också onyanserade här ;-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Det blir oavgjort på Hovet imorgon enligt mina förnuftigt superklyftiga beräkningar!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Random: Det står på aftonblaskans hemsa att DIF byter målvakt efter tre raka torskar...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Ses vi på Hovet ikväll?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
o varför är Nordqvist ev inte med ikväll då..? Skadad igen??
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126

andreasknox: Ljumskarna krånglar. Antagligen så har han gått ut för hårt så han fått en överansträngning.

Det som oroar mig mer är Sandins handled. När han inte fick spela så var det inga problem och nu när han är aktuell för spel igen så har han plötsligt ont.

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
GävleLasse: hmm okey knepigt.. Undra om Läck får fortsätta mellan stolparna..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
andreasknox: Enligt Arbetarbladet så får Läck fortsatt förtroende.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
GävleLasse: Andersén har inte riktigt känts igen på sista tiden vilket också många påpekat. Nu får vi den sannolika förklaringen och här kan jag passa på att ge ett gott råd till alla som generellt gnäller över en spelares insats på isen: tänk efter före. Hur kul är det för en småskadad spelare som är laglojal, biter ihop och med stort hjärta sliter vidare, att få höra alla negativa sågningar från supportrar som inte tänker längre än näsan räcker?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
GävleLasse: okey inte mer än rätt att Läck får fortsätta..Blir tufft att ta poäng ikväll, men hoppas hoppas! Nu jobbdags snart igen..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126

Huge:Visst kan det tyckas orättvist med kritik många gånger, speciellt när man inte vet till 100% vad som ligger bakom. Att Andersén har spelat skadad är något jag har påpekat länge med tanke på att han inte varit lika rejäl i närkamperna.

Samtidigt så måste man kunna kräva en del av en spelare. Även fast man har ont i en axel så måste man kunna ligga rätt i banan och göra sitt jobb. Kan man inte det så ska man inte spela, hel eller skadad. Det finns ju de som blivit skickade till Mora av just den anledningen. Att man inte "räcker till riktigt".

Jag tycker däremot att det är väldigt intressant att man numera inte är så "nöjd" över alla enpoängare man tagit. Vi är många här som har haft åsikter om just det. Något du har beklagat dig över och tyckt att vi är onyaserade och gnälliga. Nu ligger vi där vi ligger i tabellen och Cz har uppenbart fått en obehaglig känsla av flåset i nacken från lagen under oss i tabellen. De är ju inte så många.

Har Cz ändrat sin kravprofil från "att inte förlora" till "Vinna" månntro? Jag hoppas att det ger genomslag på hans coaching med. När ska han sluta rulla runt på kedjorna i PP tex.

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
andreasknox: DIF byter målvakt efter att ha torskat tre matcher på raken. Nu är det upp till bevis för våra gubbar att bevisa att man inte får trendbrott mot oss. Något som brukar vara något man ser ofta, tyvärr.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Anders Berg:

Tyvärr,ikväll missar man sin första BIF-match i Stockholm på många år..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
28. Eddie Läck 18 (4) 94,32

(25. Jacob Markström 23 (21) 92,16)

Förstafemman:

32. Petri Kokko 2 0+1

9. Niclas Andersén 18 1+0

8. Eero Somervuori 23 5+9

14. Steve Dixon 23 9+6

12. Andreas Dackell 20 3+7

Andrafemman:

11. Juuso Hietanen 23 6+5

22. Jörgen Sundqvist 23 2+0

31. Jonathan Granström 23 3+4

24. Mads Hansen 23 3+8

16.Sebastian Lauritzen 23 3+7

Tredjefemman:

15. Simon Bertilsson 19 0+0

10. Peter Nolander 21 2+6

21. Ove Molin 22 1+12

39. Jonas Nordquist 7 0+1

29. Magnus Kahnberg 23 1+5

Fjärdefemman:

17. Daniel Hermansson 21 0+1

37. Alexander Sundström 23 1+1

33. Jakob Silfverberg 23 3+3

Extra back:

5. Simon Löf 23 0+0

Extra forward:

2. Sebastian Wännström 2 0+0
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
GävleLasse: Hade varit intressant och se Somervuori-Nordqvist-Kahnberg ihop.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126

Gävlelasse: Häng med lite nu...

Rackham frågade mig återigen "vad gör Sundlöv"?

Hans (rackhams) resonemang går ju ut på att vi har ett uttalat defensivt upplägg som spelidé den här säsongen, vilket jag anser vara överdrivet och att vi alltså skulle ha värvat helt fel spelartyper eftersom dessa varit och är offensivt lagda.

Men iom att jag tycker att hans resonemang känns överdrivet och en aning felaktigt så innebär ju det att jag följaktligen anser att Sundlöv gjort det han kan så här långt och att det bara är att fortsätta spela vidare med samma idé man hela tiden haft.
Bara för att vi gjort minst mål, släppt in minst mål och i vissa matcher kanske varit lite mer defensiva i vårt spelsätt betyder väl inte det att spelidén vi haft varit medvetet defensiv överlag?

Så ja: vad ska Sundlöv i det läget göra?
Snöra på sig skridskorna och börja producera mål?

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126

70 Rodrigues: Jag är faktiskt mer och mer skeptisk till Kahnberg i förstalinan, det blir för plåttrigt liksom.

Jag skulle vara mer nyfiken på att se Kahnberg ihop med Dixon. Dixon har visat att han gärna går in på mål och trycker in returer, precis som Granström.

Granström Dixon Somervuori
Dackell Nordqvist Kahnberg

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
GävleLasse: Ja, det ser intressant ut :-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126

Huge: Det är väl ingen hemlighet att Cz har haft en defensiv spelidé, det har du ju själv kostateat i flera inlägg.

Som jag tolkar situationen så körde man en defensiv taktik förra säsongen och ville behålla densamma till den här säsongen. Men man vill ha lite vassare avslut framåt och därför skaffade man Somervuori.

När det gäller Kahnberg så är jag lite mer frågande. Sundlöv gjorde nog en chansning där. Han tog in en spelare som haft det tungt med en förhoppning att han skulle hitta tillbaka till sitt forna jag. Något som inte fallit så väl ut. Vi får se hur långt tålamod man har när det gäller honom. Speltiden har ju redan nu börjat minska och man har sett att han ofta fått stå åt sidan när det skall toppas mot slutet av matcherna.

Om Rackham tycker att värvningarna och spelidén inte går i linje så är jag benägen att hålla med honom. Kanske inte i just värvningarna av Somervuori och till viss mån Kahnberg. Däremot så saknar Brynäs en spelartyp och det är en spelare som är fysisk i närkamperna och som har en arbetsmoral som en arbetshäst. Istället har vi Lauritzén och liknande..

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126

GävleLasse: NU har jag supit...

Dackell Nordqvist Somervuori
Granström Dixon Kahnberg

Skulle du vara ju...

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
GävleLasse:

Min våta (orealistiska) dröm:

Kahnberg-Nordqvist-Somervuori
Rödin-Järnkrok-Silfverberg
Granström-Dixon-Sandin
Dackell-Hansen-Molin

PP 1: Kahnberg-Nordqvist-Somervuori
PP 2: Rödin- Järnkrok/Dixon - Silfverberg/Molin

BP 1: Dackell-Hansen
BP 2: Granström-Dixon

Extra: Lauritzen

Utlån: Sundström-Hermansson

Säger bara: VILKEN BREDD!...OCH SPETS! Har tidigare varit skeptisk till junisar i samma kedja men med förtroende växer man. Dax att acceptera generationsväxlingen!

Backformeringen skiter jag i. Blir bra med dagens...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126

bradberry:

Åh, du är så offensiv, Braddan! GRRRRRRRRRRRRRRRRRR! = )

Spela för att vinna?

Nä, nä, inte vi int...

Kommentera

« · 1207309