Brynäs IF

714986 inlägg · 7953 ämnen

Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17

« · 2014585 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Jan Grismöbel: ja håller fan med en back och 2 fwd hade varit riktigt bra men de kan vi nog glömma ....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Makita: det är svårt att spela hockey när våra bästa backar är borta det är ingen RAKETFORSKNING, men som vanligt är vi med vårat Brynäs i hård motvind som idag.....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
JanT: plats 11 el 12 får vara målet i år högre kommer dom inte med detta lag å Tränare
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Alexnoll: Jag väntar å väntar jag med på att dom aggerar . Men tvivlar mer för varje dag som går . Är ärligt konfunderad på varför inget sker . Hur illa måste det bli ?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Jan Grismöbel: De slutar där de ligger nu, tror jag också. Möjligen, kanske troligen, att Linköping går före. Så sannolikt bara 12:a före LIF och OIK .
Big step från 18/19 - NOT...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Jan Grismöbel: Nu är det så att dessa herrar har en obotlig tro på att laget är bättre än det är det är därför det ser ut som det gör både spelmässigt och i tabellen.
De kommer förvånat att konstatera att det som inte kunde hända hände precis som Harrisburg om laget skulle åka ut.
Minns Modo det var ingen gammal Modo ikon som ville att Modo skulle åka ut trots det så hände det.

I deras fall berodde det dock på obotligt dåliga värvningar det är dock inte riktigt fallet i Brynäs utan bristen på värvningar.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Dom bara snackar hela tiden, känns inget bra längre... Brynäs handlar inte om hockey på samma sätt.. För mycket runt omkring som de håller på med
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
spolaisen: Bara en tidsfråga innan vi är där. Kraven sänks för varje säsong som går. Många tycker ju dagens Brynäs är på rätt väg och sitter och sneglar mot topp-6. Detta trots att säsongens upplaga har mäktat med att ta mindre poäng vid denna tidpunkt än fjolårets. Hur fan är det ens möjligt???
Förra året spelades den sämsta hockeyn sen 1912. Vi är riktigt illa ute.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Jan Grismöbel: Om jag får titta i min spåkula så tror jag att vi hamnade under strecket för gott idag. Nästa streck ska vi klara, men att ta sig upp på en tiondeplats tror jag blir svårt - titta på målskillnaden, den är en god indikator på lagets spelstyrka. Vidare så bör vi landa en bit över 70 poäng för att vara säkra på top 10. Vad talar i dagsläget för att vi höjer spelkvalitén och spelar in minst 40 poäng på andra halvan av serien? Kort sagt - ännu en säsong åt pipsvängen!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Mattson: Japp, då blir det revansch 2.0 🤣
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Jan Grismöbel: om dom inte vill det så bör dom visa handlingskraft typ NU
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Sportnisse: Har så pass stor tro att laget klarar plats 11-12 . Å inte spela kval . För vilken spelare tränare eller sportchef vill sätta i sitt cv .. jag var delaktig i att skicka ner Brynäs If efter 45 år i ES SHL till as för första gången Det kommer finnas i historieböckerna . Tror inte Dackell Sundlöv el Magnus S vill det .
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
När ska Brynäs ledning agera när ska de hända nått , de här är skrämmande
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Guldet är BIF : Lite för ofta bara som vi inte har ”en bra dag på jobbet”. Anledningar och ursäkter kan vi alltid hitta, än si än så. Så här vilsna är vi bara för att vi saknar fungerande matchplaner.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Guldet är BIF : Den här matchen är bara att släppa bakom sig efter att läget haft videogenomgång av sekvenser i matchen där man inte spelar dom man ska...kan bli en lång ihopklippt filmsnutt.

Sen är det bara att parkera matchen i dåtiden och gå vidare...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
KulaShaker:
Djurgården är inte ens ett bra hockeylag, känns för djävligt att Brynäs åker dit genom att försöka vinna med ett team från allsvenskan, och det är trots allt inte någon naturlag som säger att Brynäs ska tillhöra eliten år efter år,,,,,,,,,kanske dags att åka ur högsta serien...........
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
KulaShaker: haha ja han ser vi verkligen fram emot skulle Sundlöv värva han då ger jag upp
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Alexnoll: Men på torsdag kl elva då presenteras det en Spink, så det så!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
ellis:
nu ska vi inte deppa kan finnas fler adepter att prova från klubben väster..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Vilket jävla lag som helst hade agerat nu !!!! Va i helvete gör Sundlöv och dackell ........
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Makita: Det grundmurade felet i Brynäs-hierarkin stavas övertro. Övertron på sig själv och föreningens konkurrenskraft. Sen är man tjurskalligt passiva och snåla i en farlig mix när uppenbara åtgärder och förändringar larmar.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Jan Grismöbel: Vad är det för skitsnack Janne. Absolut inte bortkastat. I kvalet mot ett trimmat Björklöven behöver mMER kompetens. Spelar ingen roll hur mycket laget saker sig själv i spegeln
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Ja det var en riktig tung förlust ikväll.
Tror dock att de flesta lagen i SHL inte spelar sin bästa hockey med 3 backar borta som går in på topp 6.

Man kanske skulle kunna ha lite "förståelse" att det inte liras klapp klapp hockey a la CCCP.
Men det är nog bara jag som kan ha lite förståelse för att Brynäs inte hade en bra dag på jobbet.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Forsberg 1978: Tycker man får sortera lite vad som är felet.
Jag tycker det är våra sportchefer som bär ansvaret.
Ser man till vad utomstående experter tippade Brynäs inför säsongen så ligger vi ungefär som förväntan.
Spelet hade inför denna match sett bättre ut innan krisen på backsidan förutom det faktum att målskyttar saknas.

Att Sundqvist har fått spelare som mestadels skjuter utanför eller i magen på målvakten är knappast Sundqvist fel det har dessa spelare gjort större delen av sina karriärer.
Vi har inte många spelare i laget dom gjort över tio mål speciellt många Shl säsonger.
Samtidigt har några kraftigt underpresterat i målskyttet denna säsong.

Hade vi nu haft ett lag som på pappret skulle tillhöra topp sex hade jag hållit med men det tycker inte jag vi har.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Inget kan rädda denna säsong . Glöm förstärkningar . Bortkastat .. Finns bara en räddning, spelarna ser sig i spegeln å söker i sig själva efter yrkesstolthet. Finner dom inte stoltheten blir det kval .
Vi alla får bara hålla alla tummar att klarar sig kvar . Sen MÅSTE en ny tränare in till nästa säsong .
Finns det 5 spelare som är något att satsa på ? .
En fullständig reabuild av truppen måste till .
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Lunkan: Blir annat nästa säsong. Då jvlar! 😂
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Mattson: man inser att man håller på ett riktigt dåligt lag när enda glädjeämnet är att lif och öik förlorar. Herregud dessa avarter till klubbar borde man inte behöva bry sig om alls.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Fyfan, det där var riktigt illa. Igen. Fyra minuter in i andra ville man bara att matchen skulle ta slut.

Matchen mot Oskarshamn blir jäkligt viktig men där bör vi ha en bra chans. Drygt halva säsongen kvar och 7 poäng till kval. Just nu känns det som alldeles för litet avstånd.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Snyggt kämpat för Oskar förresten. Den kan ni vara stolta över Brynäs.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Anders Berg: 4 av de 6 backarna på banan idag lär knappast finnas med i nästa års trupp. Med reservation för om vi trillar ur förstås...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Rödin1912: Vi låter en helt urkass målskytt göra hattrick på osss. Vi är så jävla dåliga.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
” Med Victor Söderström på JVM och Niclas Andersén och Josef Ingman på skadelistan håller Brynäs redan svaga backsida i bästa fall allsvensk klass.”
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
nyb: minns inte vem det var, men den som radade upp Högströms statistik inför matchen måste nog vinna pris för årets jinx.
Sunkan drar sin vanliga i intervjun, nu ska grabbarna i omklädningsrummet få reda på ett och annat... eller inte...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
SWEATT: Ägde vi andra halvan av matchen också?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Yes, Leksand förlorade!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Forsberg 1978: Jag håller med, förändring måste ske nu
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Forsberg 1978: Varför? Tycker vi spelar fin hockey
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Nej, när man låter Marcus Högström göra 3 mål varav 2 st på 15 sek då är man inte värdiga att få ut sin lön den här veckan.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Skicka Sundqvist åt helvete nu!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Ibland gillar jag verkligen inte det här laget. Känslan är mer förakt, snarare.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Steenm: Skönt att bo i ett Comhemhus...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Det här är en sån där match som man bör skrika ut:

”SÄSONGENS SÄMSTA MATCH”

Men det är ju ”tur” vi kan luta oss tillbaka mot Leksand borta, Luleå borta, Örebro borta å HV hemma...

Det är fel på det här laget...

5 frkort förbrukade... Av tillgängliga/acceptabla 2... (två på 52 omg)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Däremot spelar det nog ingen som helst roll om vi till slut får in nåt isolerat nyförvärv till. Förutom lite visad handlingskraft kommer det inte hjälpa det här urbleka laget. Säsongen är i praktiken död. Tar bara en spelare ur högen. Anton Rödin. Vilket praktfiasko...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Här har man suktat efter Brynäsmatch i hundra veckor och så får man se Marcus Högström(!!) göra hattrick. Kul.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Djurgården har lekstuga och boostar sitt självförtroende.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Jävla statister.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Edit 6-0.... skämskudde
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
ellis: Gör väl för fan inget att det är allmänhetens åkning sista tio...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Zappaholic: Gör det allt visst det. Själva faktumet att ligga under med 0-5 i en match spelar en j-la roll...
Kommentera


« · 2014585 · »