Brynäs IF

713443 inlägg · 7953 ämnen

Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07

823455 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
GävleLasse: ni får väl skrapa ihop en sisådär 600.000:- som SSK's fans har gjort.

www.fansens.se/
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
GävleLasse: Kasparaitis skulle ju kunna lära DJ att använda kroppen ordentligt, ja eller hela laget faktiskt :-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
GävleLasse: Då blir det skapliga open ice-tacklingar i LA under slutspelet :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Bissett19: Ja den killen skulle verkligen behövas.


Kasparaitis
Kronwall
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Gusten: AGERA SUNDLÖV.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huge: "Det är ju mixen som gör helheten.
Idealet vore förstås att ha 8 st spelare med Lidas spelsinne och Kasparaitis fysiska spel, men i realiteten så är det ju oftast inte realiserbart"

Ja nu är ju Kasparaitis uppsatt på waivers...bara att öppna pluskan Sundlöv ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Ove Myling: "Förövrigt har DJ -13 i boxplay, enligt hockeyligan."

Och Spets har +1...Varför har vi inte han inne jämt ;)

Skämt åsido.

Tittar man på +/- i PP och BP

Så ligger våra backar till så här:

Powerplay:
Tommy Sjödin +28
Nick Angell +22
Daniel Johansson +14
Peter Nolander +9
Jörgen Sundqvist +2

Boxplay:
Tommy Sjödin -17
Daniel Johansson -13
Jörgen Sundqvist -7
Peter Nolander -6
Nick Angell -4
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
JanT: Det jag har reagerat mot i främst Huges resonemang, men även till viss del, ditt är typ, "Johansson är inte sämste back, det finns minsann de som är sämre". Där håller jag med. Vi har backar som är sämre, men detta gör inte Johansson ett dugg bättre endast det faktum att Brynäs behöver förstärka på backsidan.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
JanT: Självklart är Sunkan sämre än DJ, men för den sakens skull behöver man ju inte vara nöjd med DJ?

Jag tycker att Brynäs backar är lite väl svaga i egen zon, kan köpa att vissa är det om de istället är bra framåt (läs Angell).

Jag skulle gärna byta ut DJ mot en defensivt bra back, inte minst inför kommande slutspel då matcherna av tradition är mycket tätare.

Förövrigt har DJ -13 i boxplay, enligt hockeyligan.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
GävleLasse: Instämmer. Bristen i min analys av speltid (vilket jag påpekade i går ;-)) är att PP/BP/EQ-tiden ej är specad. Således får man göra kvalificerade gissningar om vem som spelat mest i olika spelformer. Inte helt lätt....

Självklart vill jag precis som Huge & dig väldigt gärna se Angell i Brynäs tröja nästa år. Fick jag välja, skulle jag självklart välja Angell före DJ.

Men, DJ håller i ES. Han är inget läckande såll i försvaret. Om någon back i BIF överhuvudtaget förtjänar det epitetet, är det herr Sundqvist.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
JanT: "Eftersom DJ tillsammans med Sjödin är den back som får mest speltid av Boork så har han uppenbarligen sett något hos DJ som du och dina läktarcoachkollegor missat. "

Nu glömmer du at speltiden även innefattar Boxplay och Powerplay.

Detta innebär att vi har spelat 426 minuter och 17 sekunder i PP och 444 minuter och 6 sekunder i BP.

Hur många mål bakåt DJ har varit inne på i BP har jag ingen koll på men jag skulle tippa på att det är ett gäng...

However.

Även jag tycker att "debatten" har spårat ur. Det har blivit mycket fokus på just DJ, av naturliga skäl då Huge bad mig motivera varför jag sågat ett par av hans ingripanden. Detta har jag gjort och sedan har det rullat på.

Jag tycker att det finns en del spelare i Brynäs som måste bytas ut. Billiga alternativ från tiden när Brynäs sanerade skulder. En av dessa spelare var Casselståhl, han har lämnat oss. En annan spelare som var ett billigt alternativ var Johansson. Vi får se vad som händer men jag skulle bli väldigt nöjd om det kom in en defensivt skicklig back innan fönstret stänger.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
munkas: "Jag var på plats i globen i måndags och såg tydliga brister hos vissa aktörer."

Varför får jag en underlig känsla av att du koncentrerade dig enbart på att hitta spelare som gjorde misstag?
Boorka har gjort ett kanonjobb, laget har gjort ett kanonjobb, vi ligger trea och du låter exakt likadant som när vi under ett par år låg nere i träsket och harvade.
Stor komik....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
JanT: "Så varenda jävel härinne anser att det är "eoner" av klasskillnad mellan DJ & Angell? Har du gjort en marknadsundersökning?"

Ja.
En undersökning bland dysterkvistarna, och den får man väl ta för vad den är...

Mylingen undrade vilken back jag skulle ta om jag måste välja mellan Danne och Angell.
Ja, det är väl rätt självklart att jag skulle ta Angell, då han ju passar bättre in i den långsiktiga planeringen som succesivt ska förbättra truppen på alla punkter. Danne kommer väl troligen automatiskt att fasas ut när kontraktet går ut efter nästa säsong och då har vi förhoppningsvis hittat en fullgod ersättare till vår spelskicklige elegant. De båda är lite olika till karaktär och det är ju mixen av spelarnas olika kvaliteter som räknas. Hit hör ju inte enbart det man uträttar på isen, utan också andra saker: ledaregenskaper, vilja att anpassa sig och underordna sig givna direktiv, agerandet utanför banan, osv osv. Det bästa laget behöver nödvändigtvis inte bestå av spelare som på varje plats anses hålla absolut toppklass rent spelmässigt. Sen verkar mylingen jämföra de bådas skicklighet baserat enbart på hur många mål dom gjort, dvs den som gjort flest mål måste vara bättre.
Grattis. Så resonerade jag också när jag var tolv år gammal.
Ingen har ifrågasatt att Angell totalt sett är en bättre back än Danne.
Det vi ifrågasätter är ju den enorma överdriften man sysslar med, när man ex surrar om att det skulle var "eoner" i skillnad mellan de båda. Har man någotsånär intresse och kunskap om hockey öht så inser man att det bara är skitsnack.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Ove Myling: Eftersom DJ tillsammans med Sjödin är den back som får mest speltid av Boork så har han uppenbarligen sett något hos DJ som du och dina läktarcoachkollegor missat.

Kan det möjligen vara så att hockeykunskaperna hos den gode Leif är aningen vassare än dina?

Så varenda jävel härinne anser att det är "eoner" av klasskillnad mellan DJ & Angell? Har du gjort en marknadsundersökning?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
munkas: det bytet går jag med på sju dar i veckan!
Trots att dessa herrar ,enligt JanneT, är så dåliga så har ingen av dem sämre +/- än Sunken och Lavins.

Men det förstås vi kanske måste kolla på hur många minuter de går innan de är inne på ett baklängesmål...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
JanT: Och du kanske kan få jobb som tv-expert.

Vari ligger idiotförklaringen av Boork? Är det för att jag tycker att Angell är klasser bättre än DJ?

Om det är din ståndpunkt, så har väl du idiotförklarat varenda jävel härinne genom att påstå att DJ ens är i närheten av lika bra som Angell!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
JanT: Ja, ingen dum idè faktiskt. Vi kan ta Johansson, Louma och Holmqvist av Linköping så kan de få Lavins, Sunken och DJ av oss. Helt ok för min del! Synd bara att den enda tränaren som skulle gått med på ett sådant byte har fått sparken...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
munkas: "Jo, om vi ska gå långt i slutspelet räcker dagens backar inte till. "

Varför inte ta och byta med LHC? Där har vi en redig samling klassbackar! Dyra drift och med endast 127 insläppta mål i baken. Till råga på allt är de storaväxta och rejäla i egen zon.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Ove Myling: Nu argumenterade jag mot Lasses påstående att DJ var inne på 1/3 av alla mål. Vilket den gode Lasse fick att låta som något väldigt negativt.

Att titta på antal spelade min/insläppt mål tycker jag ger en rättvisare bild av hur spelaren i fråga fungerar i egen zon. I detta avseende är det jämnt skägg mellan DJ och Angell.

Eftersom du tycker att det är "eoner" i klasskillnad mellan dessa både herrar och därmed indirekt idiotförklarar vår nuvarande tränare tycker jag du skall ringa upp Sundlöv och fråga om det inte finns plats i båset för en tvättäkta läktarcoach.

Se matcherna live? Gärna det - betalar du mina bensinräkningar? (160 mil tur & retur)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huss: Och en stor stark back stavas Kronwall!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Ove Myling: Nog är det tydligt att det saknas en defensiv, kraftfull back som kan ta en duell framför mål men värvningsansvarig har valt att satsa på spelskickliga, offensiva backar istället. Lite väl ensidigt kanske, men å andra sidan. Vi ligger trea, trodde väl knappast många innan säsongen började...

En stor, stark forward stavas Janne Hauhtonen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huss: Jo, jag tycker att både Lavins och Sunken är sämre. Men Sunken "Moment 22" är ju iaf yngre än DJ som ser mer och mer mätt ut för varje match.

Hade Brynäs bättre backar tror jag absolut att vi vore ett lag som ständigt var i toppen. Tycker absolut att Brynäs ska försöka värva innan fönstret stänger, och satsa på att gå långt i slutspelet.

En stor och stark forward vore inte heller helt fel, men det kanske vi fått i vår nye finne.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
JanT: Det är roligt att inte vanlig +/- statistik duger åt dig när man ska jämföra spelare. Nej du lutar dig mot statistik som anger hur många minuter en spelare är inne innan det blir mål.

Hur som helst har Angell elfte bäst +/- av backarna i ES, medans DJ ligger på den undre halvan. Svårt att bortse från det.

Ett annat tips är att se matcherna live. Då kan man ganska lätt konstatera följande: DJ är kass i egen zon.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huss: Jo, om vi ska gå långt i slutspelet räcker dagens backar inte till. Jag var på plats i globen i måndags och såg tydliga brister hos vissa aktörer. En som absolut måste tillbaka till frysboxen eller hem till DDR är vår käre Lavins, en mycket medioker insats från hans sida.
Lavins offensiva egenskaper i matchen var lika usla som DJs defensiva.
Nu måste jag avsluta denna rapport innan pulsen blir för hög. Mitt arma hjärta skulle nog inte palla med en vidare analys av backarna.
Det finns fortfarande ett "moment 22" kvar att analysera....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huge: Nej, det känns som att Hulken inte blivit "grön" ännu :-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Ove Myling: Nåja, skulle inte Sunken, med ett färskt två-års kontrakt på fickan, och Lavins behöva bytas ut innan DJ?
Angell är också en betydligt mer offensiv back än DJ om man pratar stats och rollspelare.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huss: Jo, jag tar gärna emot en defensivt stark back som kan flytta på lite folk. Hulken i all ära men jag tycker inte att han riktigt motsvarat det JAG iaf hade förväntat mig. Känns som att Hulken är en kopia av Nolander och man kanske hade förväntat sig lite mer fysiskt spel och rejäla rensningar a la Skrbek i Luleå, som jag för övrigt tycker är en riktigt bra back.
Svårt att säga hur man resonerar i frågan, men det räcker ju med en skada på ngn av de 7 ordinarie vi har, så blir det ju ännu tuffare i ett slutspel.
Ett nyförvärv skulle ju inte minst höja självförtroendet ytterligare hos spelarna, när det nu ändå gått så bra med det material vi redan har.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Ove Myling: Risken är väl att dom bara KAN behålla en av dom.....Och det lär inte bli Nick!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huge: För att brynäs ska bli ett riktigt etablerat topplag måste man göra sig av med backar som sunken och DJ.

Och i sammanhanget fattar inte jag att man kan jämföra Angell med DJ. De är ju eoner från varandra i klass.

Angell är ju (enligt statistiken) en av elitseriens bästa backar. Medans DJ har väldigt medelmåttliga stats.

Om Brynäs bara kunde behålla en av DJ och Angell, vem skulle du då ha kvar om du fick välja?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huge: Jaså, det var så du lindat in det... Såg en mängd statistik som GL hävde fram som bevis för sin tes men alla slog tillbaks på hans egen argumentation.
DJ är en av de spelskickligaste backarna i laget, att han inte har en Kronwall eller Tuulola vid sidan är bara synd.
Men någon ny back behövs kanske inte eller?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huss: "Kan vi få en liten redogöresle på vilka/vem som är syndabocken/syndabockarna månntro?"
Varför det, vi har väl tre backpar, att respektive backpar släpper in ungefär lika många mål får väl knappast att få DJ att stå i dålig dager?"

Ja, och min retoriska fråga ville väl visa på just det faktum att det finns andra backpar som måste ha varit inne på dom två övriga tredjedelarna men som inte kritiseras för det i lika hög grad som Danne blir kritiserad.
Och att det därför inte finns ngn större anledning att slå ner på just Danne, vilket väl var syftet med hans påstående att han varit inne på 1/3 av målen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
rackham: @ Snart i Central Park...

Fel trädgård, Rackham, det är den fyrkantiga i Madisson du skall till....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huss:

Finns egentligen bara ett namn att lägga till i det här forumet:

Brindàmour


Tillsammans med Messier och Yzerman de killar som leder/ledde laget på isen utan pardon.

"Work hard off ice and you can leave all excuses behind"


BRINDÀMOUR!

GRRR!



Ankan
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huge: "Om nu Danne varit inne på 1/3 av målen i 5 mot 5 som du påstår så kan han ju näppeligen lastas för resterande part (fast det är förmodligen bara en tidsfråga innan du kommer att göra det).
Resterande 2/3 har alltså andra spelare varit inne på isen och antagligen spelat "för tamt i egen zon"
Kan vi få en liten redogöresle på vilka/vem som är syndabocken/syndabockarna månntro?"
Varför det, vi har väl tre backpar, att respektive backpar släpper in ungefär lika många mål får väl knappast att få DJ att stå i dålig dager?
Att GL drivit denna fråga in absurdum för läääänge sedan kan bara ha att göra med att du gick i replik. Argumentationen blev till slut så urvattnad att det blev patetiskt...

Den intressanta frågan är väl om det blir någon mer back innan fönstret stängs igen. Centrar har vi nu sex stycken av men sju backar är i tunnaste laget.
Den debatten tycks helt dött underligt nog (speciellt med tanke på kritiken att somliga våra backar inte är tillräckligt kraftfulla..).
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Anemyr: Ja, fast Bäckis lämnar en hel del att önska i defensiven. Sen är det de här med hans brist på respekt i mittzonen. Han göra många snygga dragningar men han gör även en hel del misstag som nästan ser ut som om han inte är koncentrerad..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
GävleLasse:

Sant. Han hade två bra lägen i måndags, synd att han inte fick sätta dit den. Detsamma gäller Bäckis...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Anemyr: Ja Sjödda har verkligen imponerat. Han hade det jäkligt tungt under Lockoutsäsongen och man började fundera i banorna kring att han kanske borde lägga av innan han gör bort sig totalt.

Men efter att ha lagt om sina matvanor och gått ner 5 kg så är han hur bra som helst. Jättekul för den gamla kämpen :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
GävleLasse:

nu får ni ursäkta mig lite grann för jag tänkte komma med ett positivt inlägg om en back...

Tommy Sjödin är KING! Alltså mannen är hockeyns Henke Larsson: ett fenomen! Lirar 30 minuter på en match och det är helt makalöst vilken hög klass han håller.

Sådär nu var det gjort, men jag är ganska ny här så jag hoppas att ni har överseende med mitt icke-gnäll mail ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huge: "Ok, då är jag med.
Så när en back tokrusar i offensiven och inte tar hänsyn till att centern kanske kan bli överspelad, så är han alltså ursäktad när spelvändningen kommer bara för att han är "offensivt lagd", och sen överlåter han resten till backarna (ibland Danne med partner) ??"

Om riktlinjerna från Boork läggs upp på detta sätt och Angell följer dessa riktlinjer så gör han rätt...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huge: "Om nu Danne varit inne på 1/3 av målen i 5 mot 5 som du påstår så kan han ju näppeligen lastas för resterande part (fast det är förmodligen bara en tidsfråga innan du kommer att göra det).
Resterande 2/3 har alltså andra spelare varit inne på isen och antagligen spelat "för tamt i egen zon"
Kan vi få en liten redogöresle på vilka/vem som är syndabocken/syndabockarna månntro?"

Förslagsvis dessa...
Sundqvist, Jörgen -4
Widing, Daniel -3
Hulkkonen, Antti -1
Casselståhl, Daniel -1
Lavins, Rodrigo -4
Lind, Mikael -3
Bicek, Jiri -1
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huge: Och att man HELA tiden försvarar absolut ALLT som företar sig inom Brynäs IF. Nyanserat, NOT!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Tycker att följande lilla passus i ett av Timråboken inlägg känns ganska passande i DJ-"debatten", och kan väl också gälla i det stora hela härinne:

"Därför skriver jag ytterst sällan. Läser och ruskar på huvet och tänker istället: ATT MAN BARA ORKAR LETA FEL HELA TIDEN."
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
GävleLasse: "Och hur många poäng har DJ själv bidragit med, offensivt spelgeni som du vill ha honom till.."

Jaha, så nu har jag också påstått att han är ett "offensivt spelgeni".
Det går undan i svängarna minsann när man över- och vantolkar inlägg.
Har bara påstått att han är en spelskicklig back som fått oförtjänt mkt kritik från onyanserade skribenter.
Och dit hör du i det här fallet.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
GävleLasse: "Jag tycker att man kan titta lite på VAD som händer när misstagen görs. Angell är som sagt offensiv och en vanlig situation vid baklängesmålen är att Angell klivit fram och att en forward, oftast centern gör ett misstag på offensiv blå med en spelvändning som följd. Då är det långt hem för Nick.

Dj är ofta inne på mål bakåt efter att ha spelat för tamt i egen zon. *pet* *pet* *pet*.

Ok, då är jag med.
Så när en back tokrusar i offensiven och inte tar hänsyn till att centern kanske kan bli överspelad, så är han alltså ursäktad när spelvändningen kommer bara för att han är "offensivt lagd", och sen överlåter han resten till backarna (ibland Danne med partner) ??

Om nu Danne varit inne på 1/3 av målen i 5 mot 5 som du påstår så kan han ju näppeligen lastas för resterande part (fast det är förmodligen bara en tidsfråga innan du kommer att göra det).
Resterande 2/3 har alltså andra spelare varit inne på isen och antagligen spelat "för tamt i egen zon"
Kan vi få en liten redogöresle på vilka/vem som är syndabocken/syndabockarna månntro?

Ärligt talat så börjar din kampanj att få lite av ett löjets skimmer över sig nu...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huge: "Var inte Danne nere på -9 eller nåt sånt ett tag innan jul?
Nu ligger han på +1 vilket kanske säger en del också."

Och hur många poäng har DJ själv bidragit med, offensivt spelgeni som du vill ha honom till..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
JanT: Sunken har ett dåligt år och han måste shejpa till sig rejältDet som skiljer Sunken och DJ är rutinen. Om du kollar och gör en jömförelse medbackar som har lika mycket ES rutin som Johansson så kommer du snart att inse att man kan kräva mer av DJ. Har man strax under 600 elitseriematcher så måste man kunna ställa krav därefter

En stor skillnad mellan Angell och DJ som du nu har gjort en jämförelse mellan så är den markanta skilnaden i produktionen framåt. Angells roll är att vara offensiv och den har han skött på ettbra sätt. Kanske kan denna roll även ha påverkat Sunkens dåliga siffror. Man kan inte vara på två ställen samtidigt.

Jag tycker att man kan titta lite på VAD som händer när misstagen görs. Angell är som sagt offensiv och en vanlig situation vid baklängesmålen är att Angell klivit fram och att en forward, oftast centern gör ett misstag på offensiv blå med en spelvändning som följd. Då är det långt hem för Nick.

Dj är ofta inne på mål bakåt efter att ha spelat för tamt i egen zon. *pet* *pet* *pet*.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
JanT: Ja, det sistnämnda borde ju iaf få dom värsta kritikerna att åtminstone tänka efter en liiiiten aning, istf att helt kategoriskt och i svepande onyanserade ordalag totalsåga en spelare som haft flera tränares förtroende i flera år i klubben.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huge: Alltid svårt att göra en bra statistisk analys. Men helt klart är DJ knappast ett läckande såll i egen zon som Lasse vill göra gällande.

Det faktum som dock skjuter alla "läktarcoachteorier" i sank är att han matchas flitigt av Boork. Jag har en viss aning att han är något mer koll på läget än både du, jag & Lasse.

Intressant det här. En "allsvensk back" får näst mest istid i ett Elitseriens mest defensivt starka lag..........
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
JanT: Var inte Danne nere på -9 eller nåt sånt ett tag innan jul?
Nu ligger han på +1 vilket kanske säger en del också.
Men det är ju å andra sidan en förbättring så det bortser en dysterkvist naturligtvis ifrån.
Sen måste man ju också titta på vilka femmor som resp spelare ställs emot, när man tittar på statistiken.
Det finns som sagt en del parametrar att ta hänsyn till innan man kategoriskt sågar eller hyllar en spelare baserat på statistiken.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
xal: "Slutsatsdragandet överlämnar jag med varm hand åt intelligensreserven här."

Fan att man är på jobbet...äh skitsamma... *hämtar hushållspappersrullen*
Kommentera

823455 · »