Brynäs IF

715295 inlägg · 7953 ämnen

Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07

« · 821211 Till forumet


Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Dags att lämna FBK matchen nu:) Ser fram emot att åka till Globen och se när vi piskar hem Djurgården:) Hoppas Hauhtonen gör debut. får se vilken kedja han hamnar i och vilken/vilka spelare som blir bänkvärmare:) skulle ja få bestämma skulle DJ få de men vi behöver backarna så de lär han inte få:)


Tips: 2-5:)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
21olsson: Kritisera DJ? Passa dig så du inte blir uppläxad av Huge...

Han är ordförande i "Rör inte min kompis".
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
21olsson: Ska faktiskt ner och se matchen. Tror på revansch från vår sida och vinst med 4-2!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
GävleLasse: Sade ordföranden i "Totalsåga alla som gör ett misstag"...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Falken: 4-2 till DIF...Hemmaplan, rejält revanschsugna efter stryk mot Timrå, KS närmar sig, tappad slutspelsplats.

DJ avgör i öppen kasse...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huge: Så han gjorde ett misstag i alla fall..



Progress!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Alla spelare kan göra misstag men ja tycker Daniel Johansson har gjort många misstag. Ne vi ska vinna på måndag inge snack om saken å Hauhtonen gör mål i debuten:)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
GävleLasse: "Så han gjorde ett misstag i alla fall..



Progress!"

Felaktig slutledningsförmåga från din sida. Regress!!
Det var ett generellt påstående från min sida, och betyder inte att jag anser att Danne gjort ngt misstag i just den här situationen, mer än resultatmässigt.
Däremot har han gjort massor av misstag i andra sammanhang.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huge: Så rent generellt gjorde Johansson ett misstag...

Generellt sett så kostade det oss matchen, eller i alla fall en ärlig chans att få till en kvittering.

"Däremot har han gjort massor av misstag i andra sammanhang."
Som du vid dessa tillfällen bestämt förnekat att de varit misstag...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Jag håller fullständigt (som oftast, förresten) med Bengt Persson i hans senaste AB-krönika. Det vore huvudlöst av Brynäs att inte ge Leffe Boork fortsatt engagemang i föreningen efter denna säsong. Boorken har under två säsonger gjort ett utmärkt jobb i klubben och visat vilken skicklig kraft han fortfarande är.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Hauhtonen ska bli spännande att följa. Hoppas Sundlöv kan skaka fram en ny back nu också inom tio dar. Även om försvarsspelet som helhet fungerar förvånansvärt bra just nu behövs ändå en ytterligare förstärkning.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Clarence: Med facit i hand så har ju försvaret funkat bra överlag. Men detta beror mycket på att Boork fick backa "utvecklingen" och dra ner filten över fötterna igen. Brynäs började ju säsongen med att spela ett mer offensivt spel, något han fick ändra på för att det läckte mer bakåt än producerades framåt.

Jag hoppas verkligen på en förstärkning med en defensivt skicklig back redan i år. Sett till betygen i GD idag så behövs det mer konkurrens bland backarna. Då tänker jag inte enbart på Johanssons lilla solonummer.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Clarence: Frågan är bara NÄR vi får se Hauhtonen i spel,Boork verkar ju vara lagom intresserad av den nya finnen.
Han blir spelklar tills på Lördag,o undrar om han verkligen blir inkastad i elden innan SHG?
Dessa matcher är han tillgänglig för spel innan SHG:
LHC 27/1
MoDo 30/1
FBK 1/2
VF 3/2
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Bissett19: Ja det ska bli intressant. Boork kan ju hävda att han inte behöver någon mer center och vill inte skapa oro i truppen genom att tillföra en spelare till. Kan detta bli lite av en shism mellan Boork och Sundlöv?

Då skulle tidiningarna få nåt att skriva om.

Förhoppningsvis så kommer Boork att testa #15 så snart som möjligt och vila Bäckis som inte varit sig själv på ett bra tag.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Clarence: Jag håller med! Klart som fan att Boork ska fortsätta träna Brynäs...Bara att titta på resultaten sen han kom hit...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Boork har satt Janne Hauhtonen i hårdträning o Månsson är tillbaka i spel imorrn igen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Falken: Jag ska också ner och kolla på matchen, jag tippar 2-4 till brynäs jag
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
wap.hockeysnack.com
Enl dagens "CITY" så saknar ev DIF en hel del folk i kväll. Vill det sig illa så saknar dom tre ordinarie backar. Marusak, Ronnie Pettersson, Timmy Pettersson. Dessutom Enqvist och Ask är osäkra till spel. Nu på förmiddagen så bestäms det vilka som kan spela. Allt som sagt enl "CITY"
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
65selander: Givetvis så spelar de med fullt lag. Jag tror inte de saknat någon spelare mot oss förr, även fast det flaggats för en hel del skador på nyckelspelare.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
GävleLasse: Återstår att se när laget kliver ut på isen ikväll. Får väl checka in deras hemside efter lunch för att se vad som står.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
65selander: Jo man får göra det. Men det ska inte spela någon roll vilket lag de ställer på isen. Brynäs lär vara jävligt revanschsugna efter bloopern i lördags.

I och för sig lär DIF ha en del att revanschera sig för de med. Stryk med 5-0 mot Tallefjantarna är ju inget man skriver hem till mamma om ;)

De fick visst iväg hela 11 skott mot Timråleepern på hela matchen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
GävleLasse: Har inte orkat leta fram artikeln på nätet ännu. Men det stod iaf att tabelltvåan kommer rejält revansch sugna. Får hoppas att brynäs är det också ;-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
65selander: Ligger vi inte tvåa då? Hur som helst så vore en förlust väldigt tung. Det gäller att komma ur den tillfälliga svackan och ånga på fram till landslagsuppehållet, sen kan man eventuellt softa ner lite och fokusera på slutspelet. Fast en topp 4 placering vore ju att föredra ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
GävleLasse: Tänkte mer på att dom är revansch sugna.

Här texten från City iaf.


ISHOCKEY. Tabelltvåan
Brynäs på besök. Då
har Djurgården stora
problem i försvaret.
- Vi bestämmer på
förmiddagen vilka som
kan spela, säger tränaren
Hans Särkijärvi.
Vill det sig illa saknar
han tre ordinarie
backar mot Brynäs.
Som lär vara extra taggat
efter årets självmål
och förlust i lördags:
- Klart att det inte
gör saken enklare, men
vi ska göra allt för att
spela bra ändå.
Jiri Marusak har redan
missat två matcher,
Ronnie Pettersson missade
senaste matchen
på grund av sjukdom,
medan Timmy Petterssons
ljumskar tvingade
honom att kliva av efter
en period mot Timrå.
Dessutom är Andreas
Enqvist och Morten
Ask osäkra till spel.
Måste ni ändra spelet?
- Det kan hända,
men hur vill jag inte
säga. Marie Hallman
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Ska också se matchen på plats och det lär bli fullt ös! Oooiiihh!! Väl mött! :D

Men! Kan nån vänlig själ tala om för en liten, halvsenil människa med guldfiskminne var vi sitter?
Alltså, i vilken sektion i Globen Brynäsklacken sitter.. Jag höll nämligen på att få svindel förra matchen (satt "i taket") och tänkte försöka flörta till mig en plats längre ner om det går. Men jag måste kolla först så jag vet vad jag pratar om (för nu svammlar jag nåt så ini.. ;P )
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
vhcfan: B27-28 är platsen där den enormt stora klacken inkl mig kommer att sitta :-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
65selander: Månsson in i laget. Skall bli intressant att se honom om han är riktigt spelsugen.
Gynge har nu 27 pinnar på 28 matcher trots en formsvacka i december.
1+1 nu senast mot Leksand.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
65selander:
Tackar tackar! :D
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
GävleLasse: "Det gäller att komma ur den tillfälliga svackan"

Hmmmmm...
Vi spelade minst lika bra mot FBK som vi gjort under tidigare 8 raka vinstmatcher. Dessutom mot ett betydligt bättre motstånd än vad vi tidigare mött, framförallt så mötte vi ett betydligt striktare försvarspel i kombination med högklassigt målvaktsspel. Att i det läget mer eller mindre föra matchen och lite snöpligt förlora, känns väl mer som en tillfällighet än en svacka.
För nog ska det väl ändå till en aning större underlag än en förlorad match mot ett taggat FBK, för att kunna ställa diagnosen "svacka"?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huge: ha ha jag tänkte samma sak. att gå från 8 raka segrar till "tillfällig svacka" på en match är något överdrivet.

jag tror nog jag förstår vad du menar, du vill ta 3 nya pinnar för att kunna skaka av sig förlusten så snabbt som möjligt.

jag skall gå på matchen ikväll och jag vet inte varför men jag är alltid nervös när Brynäs kommer till stan för att möta DIF, är det för att jag är så rädd att de skall förlora trots att de är ett bättre lag och i mycket bättre form? usch fy fan va jobbigt det är att vara Brynäsare ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Anemyr:
Som lag är vi snäppet bättre än DIF, så det finns goda segerchanser. Går alltid på matcherna i Sthlm, men givetvis har man åkt på magsjuka....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
claesw: Då är det bara att snabbt ta dig i taxi till Globen och smita in i DIFs omklädningsrum...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Huss: Pucken skrev i sin krönika precis det jag har sagt här i forumet för ett tag sen: Bäckis är iskall, låt grabben vila!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Bortamötet med Djurgården är viktigt enligt Leif Boork. Brynästränaren menar att det är efter att en längre segerrad brutis som man ser lite av karaktären hos spelarna.

- Nu får vi se vad killarna är gjorda av, säger "Leffe" i "Puckprat".
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Anemyr: Vore bra att passa på, speciellt när det är ett tag till nästa match.
Fast å andra sidan, för att vara ett lag med 6 centrar skulle vi vara en kort mot DIF i sådana fall.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
65selander: Vi har väll egen ingång som vanligt vid ingång 2 på Globen?
Jag kommer ner vid 18,30 tiden om trafiken flyter på.
Vi blev bara 13st som åker ner med mej idag, fast idag så har 4-5st ringt och vill åka med:)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Lundström 6: Så här sriver DIF.

Bortaklack
Bortaklack har direktinsläpp i entré 2 på Globen och entré 11 på Hovet från 60 minuter före match. Biljettpris: 100 kronor. Antal biljetter är begränsat.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
3 pinnar ikväll, helt idiotsäkert ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Det verkar som om vissa har lite svårt att släppa torsken mot FBK. ;) Diskussionen i tråden fortsätter...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Det känns som att vi bör ha Dackell på banan...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Westergren: Jo om han kan hålla sig på isen så ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
GävleLasse: Än så länge är vi 100%-iga i powerplay. Bättre än DIF. Det här kommer gå bra...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
VIKTIGT! 2-2
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Westergren: japp
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
JA! FINT SOM SNUS!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Westergren: Skönt med en kvittering... Härligt Salle!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
GävleLasse: Vad sa jag?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Westergren: Ja det är ju bara 40 minuter kvar...Med en för dagen darrig Sperrle i kassen. Brynäs måste fan shejpa upp sig om detta skall gå vägen
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
wap.hockeysnack.com
Och HV leder med 3-0 efter första.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
rafalski: Det verkar som att Tallefjantarna får långt hem efter matchen ;)
Kommentera


« · 821211