Brynäs IF

714004 inlägg · 7953 ämnen

ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!

1605792 · » Till forumet


Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
tjugo8: Att tro på Leksand som kommersiell idé' kan vara tidernas sämsta företagsvärdering. Fermenta bleknar.
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Snart dags för skattebetalarna o småföretagare att lätta på lädret igen o hosta upp så mångmiljonärer kan fladdra runt i Twin Peaks-hålan...
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
mattias - 74:Backsidan känns väldigt tunn
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
TobiasR: Trevligt också att man testar Bertilsson i powerplay, han må främst vara riktigt bra i defensiven men hans skridskoåkning är fenomenal och han besitter ett riktigt tungt skott. Sen så producerade han ju också en del poäng som junior.
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!

foppa78:

Grattis, har nu sett matchen i efterhand och det ar inget snack om saken att ni vinner rattvist men rakna inte bort Leksand an, sjalvklart blir det en tuff sasong men inte ens en bitter javla pessimist och idiot som jag kastar in handduken an.

Kommentera


Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Treklövern1912: Matchen igår betydde dock något mer en att få en bra värdemätare. Psykologiskt hade man allt och förlora mot ett supertaggat och galen Leksands publik. Sen att man oxå vinner matchen ger ju både självförtroende och tro på vad man gör.
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
SH: Nu gäller det att TJ & Co nollställer laget. Det var inte någon bra värdemätare igår. SAIK väntar med aningen bättre motstånd.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Men bertilsson, fyfan vad bra han är, han var dominant igår. Finns tyvärr en stor chans att han sticker över till nhl nästa säsong.
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Johan Norrström: Syntes i början att han inte spelat matcher för han såg lite virrig ut... men blev bättre och bättre. Hann väl bara visa trampet en gång men kan tänka mig att det blir fler lägen mot andra lag där det blir fler möjligheter till kontringsspel...?
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
foppa78:

Ja bra att min kandidat till årets rookietitel levererar ett mål i första matchen. :)
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Johan Norrström: Sweatt att vi vann igår! :-)
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Huss:

Backarna släppt dock till en del luckor och glömde bort någon spelare framför mål vid något tillfälle. Ett bättre lag hade kunnat straffat Brynäs hårt vid dessa tillfällen. I övrigt sattes inte backarna på några större prov. Leksand var blekt. Det riktiga eldprovet blir hemmamatchen mot SAIK.

Annars var det en premiär som gick i dur. Värsta ärkerivalen besegrades, Thuresson vart tvåmålsskytt och Vi vann läktarmatchen mot de i rikspressen upphåsade Leksandsklacken. Gött så.
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
atilla: han har inte opererats på samma sätt förr, av samma orsak... Grunden till problemen är detsamma, men eftersom man inte har känt till grundorsaken har man väl mer lappat ihop det trasiga, inte flyttat muskelfästet eller byggt på bukväggen - hade det skett hade ju den senast trasiga sidan varit kurant idag, och då hade det varit fullständigt idiotiskt att inte åtgärda bägge sidor ifall detta hade varit känt och man bara hade lagat ett problem...
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!

Godmorgon!

första 3p bärgade. bra. 

Bra igår; enter, nocke, jänkarna och Thure. Men framförallt tyckte jag backspelet ser helt annat ut än förra säsongen. Fortsätt på detta spår nu, viktigt med en bra start!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!

Tväst: Härlig seger igår, vi var ett, två och kanske tre nummer större än Leksand.
Som många påpekat ser backsidan klart starkare ut i år, Bertilsson lysande t.ex.
Sen saknas det playmakers vilket märks, kommer bli mycket chanspuckar alt dump and chase i uppspelen i år. Men fart och fläkt lär det blir, lite som Luleå.
Bäst var Bertilsson, Thuresson, Scott och jag gillade även Jacobsson.
Brodin och Nordan var däremot riktigt svaga, Gundersons pp-spel alldeles för lättläst.

Nu är vi igång! En ordentlig värdemätare i nästa match dock....

Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!

atilla:

Innebar inte den nya operationen, att något slags nät skulle opereras
in för att förstärka bukväggen (som var försvagad och orsakade alla
problem med ljumskarna)?

Nu är jag i och för sig ingen läkare. Men borde det då inte
vara en operation som görs i magtrakten? Om nu bukväggen
skulle förstärkas.

Men som sagt. Jag är ingen läkare, och vet inte exakt var bukväggen sitter.

Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Peja:
JJ är före Rahm innan säsongens slut.. tro mig! 
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Riktigt skön och komfortabel premiärseger. Leksand kom som väntat ut med mycket energi, men sett över hela matchen var det ju inget snack om att Brynäs var betydligt bättre.

Brynäs har inte samma offensiva spets den här säsongen. Det märks inte minst i PP-spelet att 'kusinerna' inte längre är på plats, men man har en avsevärt mycket bättre bredd. Som Wikegård var inne på känns årets stomme betydligt bättre.

Med Bertilsson skadefri, Kilström i laget, Jacobsson från start och Djoos några kilo tyngre känns backsidan betydligt tryggare. Den här backuppsättningen kan låsa fast motståndarna mycket bättre. Nu är man inte längre numret för små längs sargerna.

Det som oroar mig mest är egentligen målvaktsuppsättningen. Visst håller Honken en acceptabel nivå, men när han är skadad och sjuk (som vi vet att han kommer att bli framförallt andra halvan av säsongen...) ska Rahm stå... Och det känns... sådär.
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Enaranger: Ja som jag fattat det så är det väl det? Han har väl opererat ena ljumsken tidigare, och har fått samma problem med den andra nu? Eller är jag fel ute?
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
atilla:

Var det verkligen för detta han opererade sig sist?
Det var ju först nyligen han fick en riktig diagnos på vad som orsakar problemen.

Om han skulle ha gjort den här operationen sist, då borde väl det
redan ha varit känt, vad som orsakar hans problem?
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
HappyX3: Kan du länka vart det står? Han missade ju halva säsongen + försäsongsträning sist han opererades för samma sak.
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
atilla: Enligt vad media säger så är det "bara" 8 veckors rehab på operationen. sen är det väl självklart några veckor tills han är fitt for fight. Men då äre efter jul som jag önskar! ;)
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
pekka85: Bra analys. Scott och Sweatt tillför en ny dimension som vi saknat: ettriga giftiga forwards som fiskar runt kassen och hugger när chanserna kommer. Vi kommer att få många "skitmål" den vägen.
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Även om Nokelainen kanske inte kommer att göra så många mål och assist,
så bidrog han dock med råge i denna match, med vad jag hoppades.
Han spelar 3-0 i 5 mot 5. Vinner nästan alla tekningar (mer än 4 av 5).

Fortsätter han på den nu inslagna vägen kommer han att vara
oerhört nyttig, utan att vara den poängkung som kanske eftersöktes.

Vi har i allt för många säsonger, varit på tok för beroende av mål
i numerära överlägen. Det kommer ju att bli viktigt den här säsongen
med, att göra mål i numerära överlägen. Men nu, då vi kanske inte
kommer att kunna få så extremt bra utdelning där, då blir utdelningen
och spelet i 5 mot 5 och 4 mot 4 desto viktigare.

Sen fanns det tendenser till att det kanske kan bli några mål i numerära
överlägen, även denna säsong.
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Oerhört skön seger, det var faktiskt klasskillnad:)
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
HappyX3: Blir det operation för basse så blir han väl antagligen borta hela säsongen? Har ju blivit så tidigare i alla fall...
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
pekka85:

Nokelainen höll dock på att bli poängräddare till Leksand efter en idiotisk blindpassning i fyra mot fyra. Men i det stora hela en habil insats.
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!

Å Martin Johansson nätar i sin första match för Örebero...Så dags att vakna nu???

Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Larutizen gjorde det bra i powerplay och riktigt bra när han tog bort Ryno från Honken. Visar att han är en i laget (då det florerat rykten om att är osams med laget??). Dock så syns det när Lauritzen "tvignas" åka skridskor att det är nått som inte stämmer. Bättre att han tar sin operation nu så är han fit for fight efter jul!!

Stekhet trio i J20 laget som som låg bakom 3 av 5 mål mot Leksands J20 (Björklund, Strid och Ljunggren) samt självklart Lindgren och Molin som gärna kan ta Lauritzens plats någon månad! =)

Älskar Enterfeldts spelstil! Tycker han var lagets bästa spelare ifjol tillsammans med Gunderson. Fötjänar enligt mig ett A på bröstet, dels för sitt spel och Go och dels för att det är en Gävle kille. Blivande Kapten i laget om han väljer att stanna några säsonger.. (FÖRLÄNG FÖRBÖVELEN!)

Sweatt, aa han är riktigt snabb som dom säger, kommer skapa många kontringar där. Annars är ju förstakedjan med Thuresson, Nokke och Scott den bästa idag! Hade ju dock innnan säsongen trott att Thure skulle lira defensiven och Scott stå för målen, men Scott får gärna passa och Thure får gärna fortsätta göra måL! ;)
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
70 Rodrigues:
Lillebror kommer be om att få återvända t AS, sicket uselt gäng!
Skönt drag på läktaren...lite lättare bussresa hem...
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!

Huge:

Tänkte ge mig på en matchanalys! Fan vad skönt med seger! Vi gör en bra match men leksand är ganska bleka. Vad gääller våra spelare så är förstakedjan med Nokelainen, Thuresson och Scott en riktigt bra offensiv kraft. Nokelinen är en klasspelare, framförallt när han tar in puck över offensiv zon, vänder om, och hittar bra passningar! Gillar Swett, inte bara för han gör mål, han är också väldigt transatlantisk i sin spelstil och nosade på mål flera gånger. Han ligger och smyger runt mål, flera gånger under matchen, vilket jag gillar...skarpt! I övrigt är Kilström den stabila back som jag hoppades han skulle vara. Helt felfri i denna match! Frågetecken då! Ja, Harhu gjorde ingen glad, tycker inte att Lauritzen är het heller. Nordguist och Rödin är väll inte heller lysande men heller inte dålig. Brodin skall ha beröm också, avig och åker mycket grillor! Ingen värdemätare för Brynäs ännu men trots en mardrömsstart så kör vi över leksand på bortaplan! Det känns riktigt bra!! För alltid Brynäsare!!! Tack för mig.....HEJ!

Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
SH: Stabil seger...bra arbetsinsats. Vi är inst två nummer för stora för Lyxfällan som kommer få problem i egen zon med det taffliga försvarsspelet...
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Tväst: Kanske var för att han var blek han fick spela lite? Eller också är det nåt annat... lite oväntat att han är i fjärde.
Kommentera


Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!

SH:

Harju spelade väl inte så mycket? Nån som hörde nåt snack om det? Eller bedömde bara T J att de andra förtjänade mer speltid?

Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Huge: Någon som gjorde dig besviken, sorry större chans att månen skulle trilla ner innan du erkände något sådant ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
EskilstunaLasse: Olles verkligen bra, även Larsson gjorde ett ok jobb i fjärde men Harju var blek....
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!

EskilstunaLasse:

Ja... många rejäla närkamper över hela banan. Ser bra ut inför fortsättningen. Väldigt skönt att börja med 3 poäng..... serieledare just nu ;-)

Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Tväst: Lite svårt att bedöma vår insats då Leksand kändes väldigt bleka.
Oavsett så märks det vilken klasspelare vi har i Nokelainen, var väl inblandad i samtliga mål som det kändes.
Hårt jobb från Ollas, Rödin, Brodin, Sweatt och Scott, var det verkligen Brynäs vi såg på isen och inte Luleå?
Stabilt backspel överlag, Kilström visar bra pondus.
Men som sagt: svårt att bedöma vår insats pga det bleka motståndet idag.
Ändå bra spel för att vara en premiär.
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!

Tväst:Ja Brynäs spelade upp sig rejält efter den bleka inledningen av matchen. Jag gillar att många spelade på gränsen och delade ut mycket stryk.

Bäst idag var nog i alla fall Ollas...

Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Sådär ja, enkel seger mot LEKsand ;)
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!

rafalski:

Godkänt till slut.... om än ett par mål för lite kanske. Men premiär mot ett taggat Leksand är väl inte det lättaste.... såg ju oxå väldigt tafatt ut i första.

Bra fart på Sweatt, Brodin o Rödin, borde vi få nytta av längre fram. Ganska tryggt bakåt, men LIF hotade inte så många gånger. Hyffsat positionsspel i PP några gånger.... kan bli bra längre fram.

Det kommer nog att ta en del matcher innan jag fullt ut kan lyssna på regelanalyser av Sanny "bentackling" Lindström.... men han hade ju rätt om Enterfeldts bröstvärmare på Ryno.

Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
70 Rodrigues: Går du redan på morfin...?
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
En perfekt premiärmatch, precis som jag hade hoppats på. Honken började lite darrigt men växte ju mer matchen gick, försvaret var top notch, man plockade bort leksandspelare som om dem våre damspelare och anfallet såg faktiskt bättre ut än vad jag trodde där våra nyförvärv verkligen tog för sig. Det enda negativa var dock johan harju, helt osynlig, segast på isen nej han tillför verkligen noll. Tycker vi kan skicka iväg honom. Nej väldigt skönt att premiären är över. :)
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Vad har ni för magkänsla, reder vi ut det här eller tappar vi på slutet?
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
70 Rodrigues: Serieledning...! :)
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
rafalski: Stabilt förutom första 10. Men Leksand kändes bleka...
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Tommy: Så jävla enkel(visslar och flackar med blicken ) ;-)
Kommentera

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Skönt att kunna pusta ut...
Kommentera

1605792 · »