Brynäs IF

713970 inlägg · 7953 ämnen

European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

« · 1526003 Till forumet


European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Nu på måndag blir det en högintressant match där två av europas mest intressanta talanger möts. Tapparas Aleksander Barkov har startat säsongen sensationellt och Lindholm har varit glödhet de senaste matcherna. Värt att notera att Barkov dessutom är en årskull yngre än Lindholm!

Barkov:

www.eliteprospects.com/player.php?player=50044

Lindholm:

www.eliteprospects.com/player.php?player=33387

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Har vi ens en chans att gå vidare?? vinner vi får vi lika mkt poäng som tappara men dom har bättre målskillnad vilket gör att vi kmr tvåa. och sämsta tvåan kommer ju inte gå vidare i ohc med att bratislava inte går vidare?

Berlin bör ju vinna sin match och nån av Färjestad/Jokerit  bör vinna sin match och få bättre stats än oss... Vore dock kul att vi går vidare! :D
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

TAPPARA, heter ju laget - och inget annat...

----

TJ får säga vad han vill - det verkar som att man inte tar matchen på största allvar med tanke på alla som "vilar". Så tänker jag. Ni andra får tycka precis hur ni vill!

=)

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Anders Berg: Självklart riskerar man inget i en turnering där det endast finns mikroskopiska chanser att gå vidare.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Spinningswede:

hur tänker du nu, det är väl dom 2 bästa från varje grupp som går vidare, vid vinst så är dom ju klara!

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Clubsport: Problemet är ju att Vienna och Bratislava är direktkvalificerade för finalspel. Just nu tror jag att båda ligger sämre än tvåa vilket gör att de tar de sämsta tvåornas platser.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Varför spelar inte LJ kvällen match? Det är väl ett utmärkt tillfälle att få mycket istid och slipa lite på formen? Konstigt...
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Kvällens match ska det vara
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
munkas: Mycket märkligt! TJ säger ju dessutom att han vilar viktiga spelare.
Kommentera


Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

sylf:

Ja av någon konstig anledning så verkar Tommy kunna värdera spelare bättre än oss här på hockeysnack. :)

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
munkas: Ja, vad konstigt.
Ring TJ, vetja.
Han är säkert jätteintresserad av hur du ser på saken och hur laget borde matchas...
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Huge: Varför finns detta forum? Jag menar tränaren vet ju alltid bäst...
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
munkas:Han måste vara skadad/ ha ont någonstans annars är det som du säger ett utmärkt tillfälle att ge honom istid.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Lunkan: Huge har inte fattat det, han tycker de enda som får/kan/bör kritisera nån är den som har högre kunskap, inblick etc. Varför finns det forum?
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
sylf:

Detta forum är väl hockeyns svar på hänt extra. Det är väl förmodligen tur att inga laguttagningar görs av någon här på hockeysnack åtminstone.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Lunkan: ja varför finns detta forum? Knappast för att ta ut Brynäs lag i alla fall för det fixar TJ.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Tipsar om en bra Brynäsblogg, kanske nån redan har gjort, men men... Sprid till era brynäsvänner:)
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

VAR ÄR LJ ÄLSKARNA???? kan ni säga varför han inte spelar idag förkylning ont i huvudet eller vad är det nu för skada/sjukdom som gör att han inte spelar???? 

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Brynäs_89:Samma åkomma som Järnkrok kanske, för han spelar inte heller.. Men han kanske inte platsar han heller ;-)
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Brynäs_89: JAG ÄLSKAR LJ LIKA MYCKET SOM JAG ÄLSKAR ALLA ANDRA BRYNÄSSPELARNA !!!

TJ uttalar sig om varför LJ och några andra tunga pjäser vilar ikväll:

"– Att vi ställer över en del viktiga spelare kanske ger konstiga signaler. Men det har ingenting att göra med att vi inte vill komma med bästa laget till en match i European Trophy. Det handlar helt och hållet om att vi inte vill riskera något, säger Brynästränaren, som inte hade spikat laget i går kväll."

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Brynäs_89: Ja, både Lars Jonsson och Calle Järnkrok är säkert tokpetade i den superviktiga matchen mot Tappara ;)
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
sylf: Jodå, jag har fattat att du och andra tycker att det är skitkul att kasta skit och kritisera allt och alla (men bara när det går dåligt). Men sluta för fan med att alltid konstatera att ansvariga borde ha gjort annorlunda, när du/ni sannolikt hade agerat likadant om du/ni hade varit i de ansvarigas skor.
Räcker det inte med du/ni bara gnäller?
Det är väl tillräckligt illa att bara höra ert grinande så fort vi ligger under med 1-0.....
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Peja: Får vi se Alexander Lindgren månntro?
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Någon som vet om det går att se matchen ikväll på nätet?

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Huge: detta är ett öppet forum där vi skriver vad vi tycker ibland blir det ris ibland blir det ros kan du inte ta detta så förslår jag att du byter till golfforumet!
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Huss:

Ja han spelar med Elias och Emil.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Huss: Ja, hoppas han kan få chansen i elitserien också. Jag är fortfarande tveksam till hur vettigt det var att förlänga med Lauritzen.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
foppa78: I golfforumet gnälls det så fort det inte blir birdy och blir det en boogey så blir det bara för mycket.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
foppa78: Precis .
Och jag risade precis alla som grinar vid minsta motgång .
Om du inte kan ta att jag gör det så föreslår jag att du byter till nåt gnällforum där du kan gnälla ostört.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
foppa78:

När ska ni börja med ros? :) Skämt och sido men ibland undrar man ju om ni vill att det ska gå bra för Lars? Man får känslan av att vissa av de värsta gnällspikarna inget hellre vill att han ska misslyckas. Detta bara för att de skadeglattatt ska kunna säga vad var det jag sa. Underligt supporterskap i min bok.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

arnio:var det därför han vilade mot växsjö I sista perioden?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Huge:

De kan ju skapa sig en tråd,där de tävlar om vilken som kan hitta på den barnsligaste, och fyndigaste elakheten om Lars Jonsson. Om eller när Jonsson försvinner kan du ju bara enkelt byta till en ny hackkyckling.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Brynäs_89:

Du vi har ingen aning. Men antar att du kan upplysa oss? Du kanske pratar med Gunnar och Tommy efter matchen, och de informerade dig om orsaken till att de vilade Jonsson.

Så låt höra. Detta ska bli spännande.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Johan Norrström: Börjar inte det argumenet lite väl slitet nu. huge har haft det som mantra de senaste 6 åren, sedan kom arnio som ett litet eko. Börja inte du med nu.

Jag håller inte med Brynäs_89 för fem öre men inte sitter jag och nästn spammar gästboken med samma argument om och om igen.

Det är ju solklart att ingen här inne vet varför TJ och company gör si eller gör så. Det enda vi kan diskutera är om man anser att de gjort rätt eller fel.

fast det är klart, då kommer huges andra stora mantra. Att TJ är en rutinerad och kunnig tränare och vi endast okunniga läktrcoacher. Så jag vet inte riktigt vad vi sk diskutera.

Vädret kan vi ju inte diskutera för ingen av oss är meterolog. ;-)

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Målvakt
Robin Rahm
(Johan Holmqvist)

Kedjeformationer
Johan Harju- Sebastian Enterfeldt- Mats Lavander
Emil Molin – Elias Lindholm – Alexander Lindgren
Andreas Thuresson – Jonathan Granström – Daniel Widing
Martin Johansson – Mads Hansen – Jesper Ollas

Backpar:
Simon Bertilsson – Ryan Gunderson
Christian Djoos – Cody Franson
Jörgen Sundqvist – Victor Berglind
Simon Löf

Kedjan Molin-Lindholm-Lindgren ska bli riktigt intressant att se!! Men borde inte Lindgren centra??

Sen känns tredjekedjan med Thuresson, Granström och Widing också riktigt intressant :) Nu Kör vi över FINNARNA!! =!)


 

Kommentera


Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Justefan, Finnarnas 19.00 är ju 18.00 i sverige!!!! :(  
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
HappyX3: Finns ingen sida där man kan se kvällens matcH???
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Gurra88: nope

Hansen 1-1

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Slajsarn: kom igen, inte bli bitter nu bara för att det dykt upp en sansad person till på forumet.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Gurra88: alternativt tv-kanal.. csports...??
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Gurra88: Harju 2-1 NU!

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Brynäs_89: haha Harju!
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

arnio: 3-1 Harju igen!

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
arnio: 3-1 nu harju!
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Slajsarn: Här sitter det ett stadigt gäng som regelbundet spammar boken med inlägg där man sågar tränare/ledare/spelare och påvisar alla fel dom gjort och gör, samtidigt som man uppenbarligen anser sig kunna ha gjort jobbet bättre själv.
I det läget vänder du dig till mig och andra för att vi går i svaromål, istället för att vända dig till alla dessa "jag-vet-bättre-än-tränarna"-spammare och uppmanar dom att slute med sitt eviga spammande.
Intressant.
 
"Det enda vi kan diskutera är om man anser att de gjort rätt eller fel."

Precis.
Problemet är att kritiken aldrig åtföljs med nåt försök till djupare analys, kring VARFÖR man gjort si eller så.
Kan bara tala för mig själv, men jag försöker alltid att backa upp mina åsikter med tänkbara förklaringar till varför Sundlöv gjort så, TJ gjort si eller varför laget vunnit eller förlorat.
Det komiska är att man då (enligt dig själv och många andra) bara kommit med bortförklaringar.
Även det ett intressant fenomen.....
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Slajsarn:

Ska du komma dragandes med klagomål om slitna argument och mantran? Här kastas det stora stenar i glashus. :)
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Johan Norrström:Jag kastar bara igelkottar i gummibåt.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Hej! Någon som någon stream till denna match?
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Peja: Håller med om att Lindgren bör få chansen i Elitserien, han har verkligen utvecklats till en duktig playmaker. Bör ses som ett alternativ till Hansen eller när Nordans ljumskar havererar på riktigt...
Kommentera

« · 1526003