Brynäs IF

713035 inlägg · 7953 ämnen

European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

1528091 · » Till forumet


Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
SiliconValle: Kul att du ofta håller med mig. Själv brukar jag också hålla med dom som har vettiga åsikter...   ;-)

Det handlar väl om två olika diskussioner, som jag ser det.
Jag inkluderar ju självfallet mig själv i skaran av dom som tror sig veta bättre än ansvariga, när jag ex hävdar att Rahm borde stå istf Honken.

Jag är mer ute efter föreetelsen att man bara gnäller och inkompetensförklarar ansvariga, utan att ha nån förståelse eller insikt i deras arbete och vilka förutsättningar dom har.
Som jag redan påpekat: låt kritikerna få jobba sida vid sida med de man kritiserar, så är jag rätt säker på att det blir annat liv i skällan.
Då skulle förmodligen den som alltid kritiserar så tvärsäkert från läktaren, istället försvara det beslut man tidigare hade kritiserat.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Huge: Jag har läst det här forumet länge och brukar faktiskt hålla med dig rätt ofta, men när du säger att man inte kan tycka att en spelare borde få mer speltid än vad han får utan att man anser sig veta bättre än TJ tycker jag du är helt fel ute. Det jag har gjort då är att utefter de kunskaper och insikter jag har, uttryckt min åsikt (inte nödvändigtvis rätt men ändå vad jag tycker). Det är inte att anse att man vet bättre än TJ, utan det är att säga "Hallå alla brynäskompisar på det här forumet, jag tycker att Järnkrok borde få spela i stället för Huge, vad tycker ni om det?" då kan man få en intressant disskussion och få reda på vad andra "mindre vetande" personer tycker i frågan. Skulle alla bara sitta och säga "TJ vet bäst, jag har inte kunskapen som krävs för att ha en annan uppfattning" skulle det inte bli mycket till disskussioner i detta forum. Man kan ha rätt ibland utan att "veta bättre" än nån annan.

Förresten, regerande svenska mästare... det låter bra i mina öron :o)

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Horace76c:

På något sätt så har denna diskussion blivit aningen snedvriden. Det handlar inte om att man inte får kritisera Brynäs, deras spel, spelare eller ledare. Självklart så är det ok att tycka att Ollas är dålig men inte ok att anspela på att han inte gör sitt bästa eftersom att han hellre skulle vilja spela för Leksand (som att han inte skulle spela för dem om han nu ville det). Det var också ok att kritisera NC när han tränade Brynäs men det var inte ok att kalla honom för varken ”polacken” eller för ”idiot”.  När det gäller Lars Jonsson och Micke Sundlöv så är det ok att ge dem en slev av negativ kritik också.  De har  båda haft mogångar och gjort saker  (på isen eller på kontoret) som kanske inte alltid utförts på ett perfekt sätt, men de öknamn och direkta påhopp som riktats mot dem är inte ok. De som kritiserat Sundlöv som mest kanske sitter därhemma med dumstruten på liksom de som sågat Hansen vid fotknölarna och även många andra. Nog sagt, det handlar om respekt för Brynäs, deras spelare och deras ledare och att man inte bespottar dem man älskar när de har det svårt eller gör fel. Stötta i med och i motgång måste vara supporters uppgift (därav ordet supporters).

 

Om nån ska till Fjällräven Center i morgon så kanske vi ses där…

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Huge:
"Ja, det var exakt vad du sa.
Du har inte de kunskaper och övergripande insikter som krävs för att avgöra vilket beslut som är bäst ur statsekonomisk synvinkel.
Det har dock Anders Borg, alltså vet han bättre än du vad som förmodligen är bäst.
Vad DU personligen sen anser vara det bästa ur DIN synvinkel är fullständigt ointressant när det gäller sakfrågan."

Du måste skämta med mig.....
Menar du att bara för man har en åsikt så har alla andra fel?
Det skulle ju iofs förklara varför du håller med TJ i vilket beslut han än tar, för du kan ju inte ha fel... 

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Mittzon: helt riktigt .. Men sen finns det ju de som försvarat allt, hur jävligt det än sett ut..där finns det rum för befogad kritik.. Hade inte tränare gjort fel så hade vi aldrig behövt sparka tränare.
TJ är kung och har tagit oss upp från skiten. Finns inte mycket att klaga på.. Matchen igår var åt skogen, men med en bra Larsson och en dålig Rahm så är det svårt att vinna matcher. Vi studsar tillbaka i nästa.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Bragd-Birger: Det är väl självklart att verkligheten påverkar hur vettig kritiken är. För 5 år sen var det helrätt att klaga på det mesta runt Brynäs. Men idag? Svenska mästare, serieledare så sent som igår, slutspel i European Trophy, ekonomisk vinst 4 år i rad, senast med 14 miljoner, ungdomsverksamheten osv, osv.

Ni i Timrå är inte riktigt jämförbara.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
sylf: Klart att TJ är i sin fulla rätt att tycka att jag kört fel.
Blir dock lätt pinsamt för honom när han upptäcker att jag kört rätt och att det är HAN som haft fel, då linjesträckningen varit tillfälligt omlagd.
Vilket han hade märkt om han tagit reda på det INNAN han gått på bussen.

Inte konstigare än att det är lika pinsamt när du och andra läktarcoacher först gnäller över att TJ "kört fel" i sitt jobb som tränare innan ni känner till alla fakta, och sen upptäcker att ni inte hade nån anledning att gnälla om ni på förhand hade hade haft samma info och kunskaper om sitt jobb som TJ har.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Bragd-Birger: I vissa fall är det självklart så att kritiken från lekmän kan vara legitim, men då beror det nog mest på ren slump skulle jag tro.
Jag menar, sitter man och gnäller i 4 år över hur usla allt och alla är, klart att man sannolikt får rätt nån gång, typ.
Vi har ju haft samma scenario härinne: ett gäng gnällkärringar har gnällt i flera år, enda skillnaden är väl att dom fortfarande gnäller trots att vi nu är Svenska Mästare och leder svensk hockey.
Att dessutom ta spelarnas åsikt som nån sorts bevis i ert fall, är också nåt man bör akta sig för. Ofta handlar det om missnöjda spelare som av en eller annan anledning har en personlig anledning till att vädra sitt missnöje över ett beslut som varit ämnat att gagna hela gruppen.
Säger inte att det var så i ert fall, pekar bara på att det säkert är mer vanligt än att en tränare skulle vara så usel att ALLA spelare i truppen vill se honom sparkad.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Huge: Fram till förra november gnällde vi timråsupporters som fan på såväl vår tränare som sportchef. Dom ansågs usla, dom hade värvat fel, tränat fel, coachat fel. Enligt ditt synsätt antar jag att vi inte hade någon som helst legitimitet för det gnället?
Under novemberuppehållet sparkades såväl sportchef som tränare. Spelartruppen modifierades och spelarna sa öppet att det varit ett jävla lallande från tränarhåll. Enligt ditt synsätt blir vårt gnäll i o m den händelseutvecklingen...legitimt? Eller var det fortfarande olegitimt trots att det råkade bli rätt?
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Huge:Vitsen med ett forum är väl ändå att diskutera? I detta fall hockey i allmänhet och Brynäs IF I synnerhet.

Det skulle bli aningen enformigt om man inte fick framföra synpunkter på laguttagningar, komponerande av femmor mm utan istället alltid hänvisa till att TJ vet bäst!?

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
sylf: Du kan ju starta "busssnack" om du tycker att det är så intressant.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Huge: Om TJ åker buss med dig, så är det hans fulla rätt att tycka att du kör fel, för sakta, för fort, sover vid ratten etc. Vill han kan han även öppna en sajt som heter bussnack t.ex. där han och övriga resenärer kan diskutera hur ni tar fel betalt, kör fel rutter och kör över fotgängare typ. Kallas demokrati och åsiktsfrihet!
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Anders Berg: Inte riktigt. Dom har iaf bättre förutsättningar för att kunna göra ett jobb som blir så bra som möjligt, jämfört med om jobbet skulle skötas av dig eller mig, skulle jag tro.
Inte svårare än att TJ förmodligen skulle göra ett sämre jobb som busschaffis i Sthlmstrafiken, än vad jag gör...   :-)
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Huge: De ansvariga vet bäst och jag får tycka vad jag vill. Okej?
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Anders Berg: "Jag är inte ute efter att klaga på Brynäs eller tycka illa om dem. (Läs om, läs rätt). Det handlar om att få tycka och att få tycka precis som jag vill, i detta diskussionsforum."

Jaha.
Är det nån som hindrat dig från att tycka eller i övrigt anser att det är fel att ha åsikter i ett diskussionsforum?

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Anders Berg: Bra. Då förutsätter jag att du i fortsättningen också avstår från all form av kritik mot värvningar, laguttagningar osv.
Du erkänner ju att det ändå är ansvariga som vet bäst, så varför då kritisera deras agerande?
Kan inte se poängen med att både hävda att TJ gjorde helt rätt och sen kritisera i efterhand så fort man förlorar.
Det är ju så det funkar bland läktarcoacher som tror att dom vet allting och framförallt tror att dom vet bättre än fackmän med insikt.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Bäste Herr Huge, jag anser mig inte veta bättre än Tommy Jonsson när det kommer till ishockey. Han ser spelarna hela dagarna på träningar, luncher och allt vad det kan vara. Han vet hur de mår - även utanför ishockeyn. Han vet bäst vilka som ska spela. Absolut är det så.

Om jag tycker att någon ska spela istället för någon annan så betyder inte det att jag anser mig veta bättre än Tommy Jonsson och inte heller att han har fel! Jag tycker bara inte alltid som han gör - nu var det dock länge sen jag var av annan åsikt än Tommy. (Ollas kontra Lavander var ett exempel).

Snälla förstå detta. Kan nog inte vara mer tydlig än så här.

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Slajsarn: Inte alls. Även de som har kunskaperna kan göra fel.
Det handlar om vem eller vilka man anser ha dom bästa förutsättningarna för att göra ett jobb som blir så bra som möjligt: de som har kunskaperna och insikten eller vi som sitter vid sidan om och inte har hela bilden klar för oss?
Därför bör man akta sig för att kategoriskt såga ansvariga, som många tyvärr har för vana att göra.
Vad säger att den som sågar inte hade gjort exakt likadant om man gått i samma skor som den eller de man sågar?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Anders Berg: Dessutom har väl oppositionen alltid en egen agenda sas: man vill själv åt makten, och då ingår det i spelet att man ska kritisera de styrande så mkt som möjligt, även om man i många fall kanske likadant som de man försöker få bort.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Huge:Så din tes är alltså att "Har man kunskaperna så kan man aldrig göra fel"?
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Anders Berg: Skillnaden är att då kommer kritiken från andra politiker, som själv suttit vid makten eller i övrigt har kunskaper och insikter när det gäller att styra landet.

Du har inga kunskaper eller insikter när det gäller att styra ett ES-lag.

Hade du själv haft lite erfarenhet och kunskap när det gäller att träna och leda ett ES-lag, så hade man kanske accepterat eller t.o.m förstått din kritik när det ex gäller laguttagning osv.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Huge: Angående Anders Borg; Socialdemokrater, Vänsterpartister, Miljöpartister och en hel del andra anser ju inte att Anders Borg vet vad som är bäst för Sverige.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Huge: Oj oj oj... Jag skriver, eller säger, inte att någon bör få spela i stället för någon annan. Å även om jag gör det så antyder jag ändå inte att jag vet bättre än någon annan, exempelvis Tommy Jonsson. Vad är det du hakar upp dig på eller missförstår?

Jag anser mig aldrig veta bättre än Tommy Jonsson när det kommer till ishockey. Försök att få in det nu så slipper jag tjata.

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Anders Berg: "Jag kan väl "gilla" Ollas mer än Lavander, anse att han är en bättre spelare etc."

Absolut, du får gilla vem fan du vill.

Har dock inte ett skvatt med sakfrågan att göra, vi talar om vem som vet bäst när det gäller ex en laguttagning: du eller TJ.
När du säger att ex Ollas bör få spela istf Lavander, trots att TJ med sina kunskaper och insikter väljer den senare, så antyder du faktiskt att du är bättre än TJ på att avgöra vilken av de båda som borde få spela.

Att du sen FÅR tycka att Wiklander är bättre än Custemo eller att Ollas är bättre än Lavander är väl underbart.
Eller att JAG får tycka att du har fel när du anser dig veta bättre än TJ, det är ju så det funkar i en demokrati...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Horace76c: "JAG anser att det är bättre för småföretagare att sänka arbetsgivaravgiften istället för att sänka bolagsskatten som vi kommer göra vid årsskiftet.

Sa jag precis att jag vet bättre än AndersBorg?"

Ja, det var exakt vad du sa.
Du har inte de kunskaper och övergripande insikter som krävs för att avgöra vilket beslut som är bäst ur statsekonomisk synvinkel.
Det har dock Anders Borg, alltså vet han bättre än du vad som förmodligen är bäst.
Vad DU personligen sen anser vara det bästa ur DIN synvinkel är fullständigt ointressant när det gäller sakfrågan.

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Huge: Jag börjar bli lite ställd, måste jag säga. Jag vet inte om det är jag som är dålig på att uttrycka mig i skrift eller om det är du, och vissa andra, som inte förstår vad jag skriver?

Jag kan väl föredra en spelare före en annan utan att anse att jag vet bättre än Tommy Jonsson? Jag kan väl "gilla" Ollas mer än Lavander, anse att han är en bättre spelare etc. Det handlar ju fortfarande inte om att jag anser mig veta bättre än någon annan. I ett diskussionsforum kan man diskutera och tycka på olika sätt och vis - en del kör "The Northkorean style" och tycker att ledaren har alltid rätt och får aldrig ifrågasättas. Inga problem för mig. En del andra väljer att ha en egen åsikt - MEN - de säger aldrig att de vet bättre.

Sen att "jag inte är ute efter att klaga på Brynäs", det skrev jag till Jajjen som inte är direkt läskunnig.

Jag kanske tycker att Mikael Wiklander var en bättre back än Andreas Custemo. Ketola bättre än Malmström. Lundström bättre än Thuresson. Jag FÅR tycka så - å det är det som är så underbart i en demokrati! Jag får till och med tycka att jag vet bättre än Tommy Jonsson - men det tycker jag inte - åtminstone inte gällande ishockey!

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Huge:
"Okej, Jonsson (Tommy) anser att Lavander ska spela, jag kanske tycker att Ollas ska vara på hans plats. Får jag inte tycka så? Självklart får jag det. Jag säger därmed inte att Jonsson har fel för det. "

-VAR i detta läser du att AndersBerg säger att han vet bättre än Tommy??


JAG anser att det är bättre för småföretagare att sänka arbetsgivaravgiften istället för att sänka bolagsskatten som vi kommer göra vid årsskiftet.

Sa jag precis att jag vet bättre än AndersBorg?
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Huge: Man måste väll för fan få ha åsikter så som du har på varje skribent här inne!
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Anders Berg: "Jag är inte ute efter att klaga på Brynäs "

Varför gör du det då, i stort sett varje gång du loggar in?

Den där meningen borde man också rama in och hänga upp tillsammans med Gurras berömda citat om det sämsta lag som Sundlöv nånsin ställt på isen....

"Jag har dock aldrig påstått att jag vet bättre än  Tommy Jonsson."

Nähä.
Märkligt.
Om du anser att Ollas ska spela och TJ anser att Lavander är ett bättre val, är inte det en antydan om att du vet bättre än TJ?
Eller hur menar du?

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Anders Berg: Halleluja Amen
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Barn förstår inte ironi förrän runt 12-års ålder och därför ska man försöka undvika att vara ironisk mot barn yngre än 12 år. Sen blir det givetvis ännu svårare att förstå ironi i text, ja ibland blir det till och med svårt trots att man lägger till en smiley. Det är lättare när man talar då det även går att läsa in kroppsspråk, minspel mm. Så jag ska tänka på att vara sparsam med mina ironiska inlägg, de kan ju vara svåra att tolka för vissa.

Hur började då allt detta? Ja, arnio skrev att ingen som själv är hockeytränare (ungefär så) får heller inte kritisera Tommy Jonsson. Även Huge är inne på denna linje - man får tycka - men veta bättre än Tommy Jonsson, nej det gör nog knappast ens Sandlin där uppe i hockeyhimlen. Jag har dock aldrig påstått att jag vet bättre än  Tommy Jonsson. Men jag måste ju få tycka i detta diskussionsforum. Annars kan vi verkligen snacka Nordkorea. 

Jajjen, kära du; Du jobbar inte inom något människovårdande yrke, ej heller inom socialt arbete märker jag. Läskunnig verkar du inte heller vara - eller du visar då att du åtminstone inte orkar läsa en tråd från där det aktuella ämmet startade. Synd, för dig. Jag är inte ute efter att klaga på Brynäs eller tycka illa om dem. (Läs om, läs rätt). Det handlar om att få tycka och att få tycka precis som jag vill, i detta diskussionsforum. Okej, Jonsson (Tommy) anser att Lavander ska spela, jag kanske tycker att Ollas ska vara på hans plats. Får jag inte tycka så? Självklart får jag det. Jag säger därmed inte att Jonsson har fel för det. 

Så, arnio, Huge, Jajjen - upp på banan nu va!

Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
rafalski: Ja, inte mkt som stämde ikväll men lite väntat, som du säger.
Trötta skallar ger oskärpa i avsluten, samtidigt som Larsson står på huvet.
För nån vecka sen hade vi enkelt vänt en sån här match, men idag tog det stopp.
Jag satt mest och skrattade åt alla missar i öppna lägen och baklängesmålen vi bjuder på:
Rahm får ta på sig ettan.
Sunken agerar juniorback innan tvåan.
Löf styr in trean i egen kasse.
Vi går bort oss efter tekning i PP vid fyran.
Sen avslutar Liwing med att sätta en misslyckad rensning i tom kasse.

Vill inte ta ifrån AIK vinsten, dom jobbar hårdare och har det flyt man förtjänar i dom lägena.
Plus lite flyt med domarna, nån som såg Lavanders hakning innan Harju gör det alla tror är 2-1?

Som sagt: bara att skratta åt eländet.
Nästan lika roligt som att läsa alla grinollar som i sedvanlig ordning ska sparka allt och alla efter en förlust....    :-)
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
smallround: Du är ett hatfans av rang, alternativt så är det bara ironi när du kallar dig brynäsare. Fick jag bestämma så skulle jag skicka dig till ett annat forum speciellt utformat för hatfans, där kunde du och likasinnade sitta och tracka med på spelare och ledning i ert "favoritlag" tillsammans.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Skoj att vi trashar hela målskillnaden som vi gneeeetat ihop på fyra raka segrar - hemma mot AIK.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
arnio: Du är ett Troll utan dess like!
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Jag håller ju inte på ngt av lagen.... AvD Ironi hos wikegård
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
smallround: jo jag vet någonting och det är att du inte stöttar Brynäs spelare i motgång vilket är trisst att se. Kakhålet är det hålet i mitten på en munk eller?
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
arnio: Ollas miss sammanfattar matchen bra, ingen energi och flyt ikväll. Väntat bottennapp? Ja får nog medge det men 1-5 är lite väl pinsamt.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
arnio: Du vet inget om mig! Så knip kakhålet!
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
smallround: haha ring Sundlöv vetja, eller faxa. Kanske du kan be Sundlöv sparka TJ och sedan söka jobbet. Eller så kanske du ska byta lag för Brynäs verkar du ju inte ha förmåga att stötta i motgång. God natt !!!
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
arnio: Spelar ju inte roll vem som gör det, bara ngn gör det!! Ta med LJ också. Sundlöv gör ju det inte :D
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
smallround: nu är det ju inte MarcusElving som sköter det där med utlåning/försäljning av spelare.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
MarcusElving: Otroligt bedrövlig insats. Löf kan ha gjort den sämsta insatsen jag sett i en BIF tröja sen LJ gjorde 3 självmål förra hösten!
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
MarcusElving: skicka löf till sundsvall eller mora!
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Ligga under med 4-1 mot AIK på hemmaplan är inget att skryta med precis, pinsamt!
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
sylf: Så uselt, kan man gå och läsa en bok istället. Bara ladda om till seriefinalen. Godnatt!
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
rafalski: Näe, skiten bara fortsätter!!
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
arnio: Bara att hålla med, vi får hoppas på lite flyt i tredje så energin kommer tillbaka. Vända det här vore moral i kubik.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Anders Berg: jag är på banan herr Berg, jag är på banan!
Tyvärr så är inte Brynäsarna på isen ikväll och för mig är det inte oväntat. Tufft program nu med bortamatch i Sibirien i måndags och toppmöte på g på fredag. Lägg till en rejäl Segersvit i ryggen och några tunga skador och bottennappet kommer lika väntat som Tomten på julafton.
Nu vill jag se upprättad heder i tredje perioden och givetvis tre poäng.
Kommentera

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Barn förstår inte ironi förrän runt 12-års ålder och därför ska man försöka undvika att vara ironisk mot barn yngre än 12 år. Sen blir det givetvis ännu svårare att förstå ironi i text, ja ibland blir det till och med svårt trots att man lägger till en smiley. Det är lättare när man talar då det även går att läsa in kroppsspråk, minspel mm. Så jag ska tänka på att vara sparsam med mina ironiska inlägg, de kan ju vara svåra att tolka för vissa.

Hur började då allt detta? Ja, arnio skrev att ingen som själv är hockeytränare (ungefär så) får heller inte kritisera Tommy Jonsson. Även Huge är inne på denna linje - man får tycka - men veta bättre än Tommy Jonsson, nej det gör nog knappast ens Sandlin där uppe i hockeyhimlen. Jag har dock aldrig påstått att jag vet bättre än  Tommy Jonsson. Men jag måste ju få tycka i detta diskussionsforum. Annars kan vi verkligen snacka Nordkorea. 

Jajjen, kära du; Du jobbar inte inom något människovårdande yrke, ej heller inom socialt arbete märker jag. Läskunnig verkar du inte heller vara - eller du visar då att du åtminstone inte orkar läsa en tråd från där det aktuella ämmet startade. Synd, för dig. Jag är inte ute efter att klaga på Brynäs eller tycka illa om dem. (Läs om, läs rätt). Det handlar om att få tycka och att få tycka precis som jag vill, i detta diskussionsforum. Okej, Jonsson (Tommy) anser att Lavander ska spela, jag kanske tycker att Ollas ska vara på hans plats. Får jag inte tycka så? Självklart får jag det. Jag säger därmed inte att Jonsson har fel för det. 

Så, arnio, Huge, Jajjen - upp på banan nu va!

Kommentera

1528091 · »