1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739066 inlägg · 7967 ämnen

Färjestad BK - Brynäs IF 2019-11-14

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 2019-11-14
spolaisen:
Jo helt klart har tappet av Bertilsson och Gunderson satt sina spår utifrån vad vi ersatte med. Det håller jag med om.
Men resp. spelare rår ju inte för hur brister i backuppsättningen ser ut.
Det ansvaret ligger på ledningsnivå.

Sigalet har spelat vingklippt, liksom rödin/scott.
Är det deras fel?

xxx BIF xxx: Dålig inställning/attityd är tydligen orsaken till att Ersson varit borta i en månad viskas det från Monitorns katakomber

Sportnisse: Vilket artikeln i GD sannolikt antyder, om man läser lite mellan raderna...

Sportnisse: Utan att veta ett skit. Så kanske man kan förstå det.
Är han så mycket sämre än de som spelar?
Om man är samma som en likvärdig spelare men inte får chansen så...

mk: Men för helvete! Förstå det? Man biter ihop å kör! Kommer aldrig acceptera och ”förstå” dålig attityd...

bradberry: Tror faktiskt tyvärr att det är ett missnöje i truppen på ledningen. OBS jag bara tror!

bradberry: Förstår hur du menar.
Kan hålla med till viss del. Men ändå inte:)

Om man är på samma nivå så vill man ju få chansen. Får man inte det utan förklaring, så kan det ju hända.

Forsberg 1978: Varför tror du det?

Forsberg 1978: Inte då, utan nuvarande ledning hade flera av grabbarna inte spelat i SHL.

{8399}: Såg du Rödin i Tre Kronor i helgen som var vilken skillnad det var att se han bland andra spelare?

Blixt1980: Nä faktiskt inte

Boqvist spelar nu han spelar även pp tror helt ärligt inte att new Jersey släpper honom .... Sundlöv dax och göra nått snart??

Kevin47:
Kapital för spelarköp saknas troligen, när administrationen/organisationen i föreningen är en tung utgiftspost. Brynäs ambitioner att synas i andra sammanhang än de rent sportsliga kostar hela tiden stora summor. Om Brynäs haft tröjorna fullkletade med reklam hade ekonomin sett annorlunda ut idag. Sponsorerna hade inte accepterat Brynäs kräftgång. Sponsorerna hade troligtvis krävt resultat och därmed spelarköp. Nu har ju viljan för Brynäs handlat om en röst för världens barn i första hand i stället för att vara ett topplag i SHL.

Alla ska med.

Dagens rätt på Monitor:
Torsk igen
Magnus special med brunsås
Mos på banan
Pannkaka
Lättmjölksbuffé

spolaisen: Du kan förstås ha en poäng i att om sponsorers fokus i första hand är en bra start så kanske de är mindre benägna att ställa krav på det sportsliga och pynta in en extra slant vid kräftgång.
Sen är ju frågan om de lokala sponsorerna räcker till både till Brynäs och till En Bra Start, pengarna lär ju komma från samma budgetpost hos företagen och någonstans ligger ju taket.

{8889}: Mot Saik har vi 1-16 senaste 17 matcherna.
3 lätta pinnar in på kontot ikväll...

munkas:
De har kass form enligt insatta källor. Tre lätta.

spolaisen: Vad har du för belägg för dina påståenden?

munkas: det stämmer inte. De 10 senaste matcherna har Brynäs vunnit 4 och SAIK 6.

Ska du nödvändigtvis förvärra misären för oss Brynäsare kan du åtminstone kolla upp fakta först.

KulaShaker:
Inte från annat än det som finns tillgängligt på nätet angående UNICEF,
Gävle kommun, (tröjkostnader 700 000 som indirekt togs från skattemedel).

Hur viktigt är UNICEF för vice VD? Kan inte låta bli att tänka att vice VD kanske suktar efter egen karriär inom FN.

Många i Brynäs organisation idag som ser till sin egen karriär.

Och där blev jag avstängd, då takhöjden är relativt låg på hockesnack.

"Unicef, en förkortning av engelskspråkiga United Nations Children's Fund (UNICEF), ursprungligen United Nations International Children Emergency Fund, eller FN:s barnfond är ett organ inom Förenta nationerna, grundat 11 december 1946"
Källa: Wikipedia

spolaisen: Fortsatt svammel!

Permanent 3-rätters meny på restaurang "Gnällspiken" i Brynäs gästbok:

Gravad gamnacke i krokodiltårar a la "munkas"
Surströmming med gnällsylta och soffpotatis a la "Bagdad Bob"
Halvruttna omogna surkartspäron i extra svart dystersås a la "ellis"

Allt nedsköljes lämpligast med surt och överjäst vin från Klagenfurt

Mvh
myling och brynäsgubbe
Tf och assisterande kökschef

spolaisen: Hål i huvudet inlägg🤬🤬

Berge:
"Brynäs har vunnit 4 och SAIK 6"
Onödig kommentar... munkas anstränger sig flera gånger dagligen för att ingen Brynäsare skall ta han på allvar... är det troll dom kallas?

spolaisen: "En konspirationsteori (av latinets conspirare som betyder "andas tillsammans") är en hypotes eller teori om en komplott, sammansvärjning eller konspiration. Ofta används termen i nedsättande bemärkelse men kan även syfta på sakliga hypoteser kring faktiska sammansvärjningar.[1]"

Källa: Wikipedia

Huge: meny a la Huge..

Förrätt...Optimist skinka på formbröd utan smör

Huvudrätt ihopplock utan varken ide eller finnes

Efterrätt oturspudding

Förust idag o vi är under sträcket ..Leksand tar poäng idag!..

Då måste resturangägarnai köket ta bort kökschefen..eller få hit en Gordon Ramsey..

Huge:
Kan så vara en konspirationsteori, men jag tycker inte om personer; vilka slår mynt av BRYNÄS för vad det kan se ut EGEN VINNING, kommunens avhopp pekar på vissa saker åt detta håll i sammanhanget.......................

KulaShaker:
"Det har gått ett år sedan kommunen gick in som partner i Brynäs projekt "En bra start".
Prislappen för kommunen landar strax under 18 miljoner för fem år.
Men Brynäs duckar för alla frågor om hur skattebetalarnas miljoner spenderas.
– Siffror redovisar vi i styrgruppen, inte externt, säger Brynäs vicedirektör Johan Cahling."

Källa Gefle dagblad 13 juni 2015

mk:
vill med mina inlägg visa att organisationen är upptagen av allt annat än hockey

spolaisen: Du är en citatmaskin och ingen är intresserad av dina citat.

spolaisen: Då tycker jag du ska skriva på dom sidorna där det debatteras. Här pratar vi (oftast) hockey..

spolaisen: Du kommer med gamla citat från en Bra Starts barndom. De problemen har stötts och blötts många varv sedan dess och funnit en form under en separat organisation. Så att det går ut över det sportsliga håller jag inte med om.
Hur mycket mindre sponsorpengar drar vi in nu jämfört med innan den rena dräkten?

spolaisen: enl årsredovisningen har Brynäs 103 anställda
Jag tog en slumpmässigt lag som varit i SHL ett tag HV71 har 108 st.
Brynäs har ökat Omsättningen sedan 2014 och vänt negativt resultat till positivt. (Undantag 2017 då både resultatet och omsättningen peak:ade)
De andra år har varit ganska lika.
Om man går långt i slutspel ökar omsättning och kassan.
Nu har inte Brynäs gjort det så då måste man göra saker för att få in mer pengar för att komma dit. Det är lite hönan och ägget.
Du kan princip läsa vilken verksamhetsberättelse för valfritt SHL och det står likande saker så som socialt engagerad i samhället, ha verksamhet för barn (både tjejer och killar) osv.

kamratkompaniet bojkottar igen alltså fint tack till honken

Huge: humor från naivisternas chefskurator 😉
Keep it up!

Gör Brynäs 2 mål (eller mer!) i dag blir det fest.

Charles: Tycker de är fantastiskt ett de backar upp sina medlemmar och visar lojalitet. Men att rikta deras missnöje mot ett beslut mot Honken (ja indirekt blir de så) så har dom fel fokus..

Mattson:

Jag spelade över 5,5 mål i matchen ;)

Spajderman: Honken vill knappast se KK på läktaren

{8399}:

Du som är så duktig och kan allting. Snälla säg mig en anledning för att Honken inte skulle vilja ha KK på läktaren. Ser fram emot ditt svar.

Haha när man tänker efter så älskar verkligen Brynäs IF att skjuta sig själva i foten.
Att skriva ett 3-års kontrakt med en tränare som har nedflyttnings statistik sedan han kom till klubben och stänga av den gruppering av fans som är viktigast för klubben för att klubbens egna supporterpoliser skämt ut sig.

Jag har ganska bra tålamod med mitt supporterskap men just nu håller bägaren på att rinna över även för mig. Patetiskt.

{8356}: Så du tror att det är Brynäs supporterpoliser som skämt ut sig här? KK har ju i många år ställt till med problem, slagsmål, pyroteknik, trackaserier osv men ändå väljer du att tro på huliganen som blivit avstängd.
Det är en person som stängts av här och det är KK som bojkottar och inte Brynäs som stängt av KK.

{8399}: Ja det tror jag. Varför skulle jag inte tro det?
Brynäs supporterpoliser har förstört för Brynäs ultras läktarkultur i flera år nu. Varför tar du för givet att de alltid är KK som är syndaren? Haha snälla sluta säga att det är en huligan, vet du vad en huligan är?

Jag vet om att det inte är Brynäs som stängt av grupperingen KK. Jag vet att Brynäs stängt av en av medlemmarna i den lilla gruppen KK.

{2064}: Tack! Ja, man är väl naiv som tycker och tror att ansvarigt yrkesfolk sköter jobbet bättre i föreningen än vad random hobbytyckare härinne skulle göra...😉

{8356}: Därför att jag sett KK i aktion många gånger och det är ett gäng idioter. Varför tror du att det är just de som ständigt hamnar i problem? De är en liten klick på läktaren men de står för 99% av all skit som sker.
Helt ologiskt att Brynäs skulle porta folk bara för skojs skull.

Huge: Den där menyn går inte av för hackor!

👍😀

Huge: Problemet är ju om yrkesfolket i Brynäs lyckas sämre än yrkesfolket i de andra klubbarna eller hur? Nu tillhör jag dem som tycker att vi skall ha tålamod med dagens setup, men det är inte samma som att vi fans inte får uttrycka synpunkter om hur just vårt yrkesfolk lyckas. Sundqvist är väl licensierad och därmed per definition yrkesman men om Dakell & Sundlöv är 100% yrkesmän i sina nuvarande roller det är en annan sak. Visst Sundlöv har en hel del erfarenhet men hur framgångsrik över tid han varit kan i alla fall diskuteras.

Stefan R 63: Jag tror inte att Leksand tar poäng mot HV, har du sett LIFs hemmastatistik?

Jag tror även att Brynäs kan skaka saik idag.
Men de är en mardrömsmotståndare..

Linköping och Växjö ser ut att ha fått ordning på grejorna. LIF och Brynäs får göra upp om andra kvalplatsen. Blir spännande fyra månader.

« · 2004883 · »