Brynäs IF

716570 inlägg · 7953 ämnen

Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012

1530527 · » Till forumet


Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012

Anders Berg: Nu vill jag se tvåmetersCody bli ännu elakare i egen försvarszon. Tycker han ska köra över några skoterraggare så de inte vågar sig in framför Honken. 

Sen är jag ganska så säker på att det kommer släppa vad gäller målskyttet. Så här kan det inte hålla på länge till. 

Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Huge: Hade blivit 0-0 då med lite tur?
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Johan Norrström: Ja, TJ vet förstås som tränare att tur, otur och små marginaler ofta avgör matcherna. Vi gör väl egentligen två dåliga insatser vid deras två första mål och det räckte för att torska.
Större än så var inte marginalerna igår.
Tycker att det såg riktigt bra ut överlag iom att vi fick tillbaka Nordan och Lauritzen, nåt som breddade offensiven från att i ett par matcher i stort sett bara ha handlat om Lindholm och Järkrok därframme.
Sen gör Salak en sån där tokmatch som Honken kan göra och har gjort ett par gånger, och då vinner man oftast om man bara sätter ett par av sina egna chanser.
Som TJ säger: vi krigar vidare.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Huge:

@1TommyJonsson: Ibland så har man flytet och ibland så har man det inte. Så är det i idrottens värld. #Vikrigarvidare
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
The gallion: " endast två forwards som kan göra något kreativt med pucken nr 19 och 28."

Hmmm....
Jag skulle iaf inte karaktärisera nr 16, nr 39 och nr 90 som några brunkare direkt. Tycker heller inte att nr 9 är nån utpräglad brunkartyp. Klart kreativa spelare, så nog fan finns det kreativitet utöver Elias och Järnkrok, enligt min mening.
Och vi kanske ska avvakta en aning, innan vi redan nu börjar måla fan på väggen, bara för att det gått troll i målskyttet under ett par matcher.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Förra säsongen Silfverberg 54p och Larsson 36p, tillsammans 90 poäng. Vår sportchef har ersatt dessa med Harju, Thuresson och Enterfeldt. Alla tre är bra brunkare som ger 100% men är det någon som på fullaste allvar tror dessa tre ens kommer vara i närheten av att komma upp i 75-80p tillsammans? Sundlöv har byggt ett lag kring brunkare och sargråttor, endast två forwards som kan göra något kreativt med pucken nr 19 och 28. Känns som att dessa två måste göra 3p var i en match för att vi ska vinna. Varför kunde man inte ha värvat 2 snipers ist för 3 brunkare? Vi hade sedan tidigare kvar Granström, Ollas, Hansen, Widing, Johansson, Lavander...var ju inte i behov av fler brunkare direkt. Holloway, Aaltonen, Vesce, Krog, Rakhsani, Jensen, Müller, Spina ja listan kan göras lång på snipers som andra klubbar värvat men som vår sportchef totalt förbisett. Kanske dags att slå en pling till Brendl? Något måste göras, detta kommer inte hålla i 55 omg.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012

Slajsarn: Vi måste ta skiten framför mål, där är lösningen. "crash the net". Det gör ont framför kassen och vi måste in där och ta smärtan. Det var ju soprenst framför Salak igår.

Missar vi frilägena och öppet mål i våra "klap-klapp" anfall så måste pucken in ändå, den måste kämpas in och vi måste ge målisen en röv i fejset, vi har ju tuffa killar som ska klara detta.

TJ har massor att göra men linjerna finns i spelet och det är en bra grund att stå på.

Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012

arnio:Jag vet inte vilka knappar TJ ska trycka på för att få spelarna att träffa mål vid de lägen vi får. Hans arbete är ju redan gjort, för målchanser har vi ju hur många som helst. Så rent taktiskt funkar det ju.

Men jag kände det på mig igår när vi inte gjorde mål efter två perioders spel. Jag kände det i benmägen att FBK skulle göra nåt skit mål och sedan skulle matchen gå över till en deperat jakt från vårt håll.

Nej, det är för många spelare som är ett riktigt hot framåt. Går PP i stå eller om Järnkroks kedja blir nollade så blir det väldigt tunnt framåt.

Fast jag tyckte att det såg ganska spänande ut när TJ rörde om lite i kedjorna. Thuresson tillsammans med Nordan och widing kanske kan vara nåt att testa vidare?

NÅT måste alla fall göras.

Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Qvarre: PP målskyttet? Nä vi måste börja göra mål 5 mot 5 vi ligger 2:a i PP ligan!
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Slajsarn: nej, Rahm som center är jag tveksam till även om TJ skulle prova. Annars har jag väl inte direkt några invändningar om hur TJ matchar laget även om även jag ibland funderar på hur det skulle se ut om......:/

Det är mycket som är bra i vårt spel, anfallsspelet är kreativt och vi skapar långa anfall. Vi spelar oss alltid ur egen zon och är riktigt bra på spelvändningar. Även försvarsspelet är bra och inte mycket att klaga på där.

Anfallsmässigt så måste vi bli effektivare, vi måste gå mycket hårdare på avslut. Skott, skymma målvakt, sidledspass, jobba för att få något skitmål. Spelare som Granström, Widing, ollas, Lavander(när han spelar), Thuresson, Enterfeldt måste gå stenhårt på mål, störa målvakten och grisa.

Igår spelade vi vackert och de missade klara lägena är som de är (Jag minns bl a Cody, Thuresson och nån puck på mållinjen) och det är bara oflyt.
Däremot fick ju Salak jobba helt ostört, inga brynäsare fanns där för att störa honom och jobba in puckarna. Vi spelar kanske vackrast i serien och har ett riktigt bra grundspel men vi måste gå otroligt mycket hårdare på motståndarkassen för att dryga ut målskörden.

PP lossnar säkert igen och säkert målskyttet också bara TJ trycker på de rätta knapparna.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Gurra88:
Ja fy fan, vi måste få fart PP målskyttet snarast för detta håller inte.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012

När inte Järnkrok och Lindholm funkar ser det ganska tamt ut för tillfället. Då börjar man bli orolig. Thure åker runt och tacklar mest, men känns som det övriga spelet kommer i kläm.

Cody.. va fan.. känns så sjukt oroligt när han har pucken. 

Honken är riktigt jävla bra. Skönt med en klar etta.

Nordan, lauritz.. Tar väl ett tag innan de kommer in i spelet, fast de hinner förstås bli skadade innan dess... såg inget jag saknat efter deras medverkan i kvällens match..

Nej. Hem med #99 Bäckström nu för fan!

Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012

tjugo8:Ja visst skjuter vi mycket. Fast det är plockpotatis. De gånger man har en bra målchans, exempelvis efter stt sidledspass som tvingar målvaakten till en förflyttning.

Då träffar man inte mål....

Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Slajsarn:

Vi får hoppas detta går över...
...det är mkt illavarslande m 2 mål per match o att Honken har stått på huvudet kanske har dolt ett problem större än tidigare tabellplacering visat
Bara Vxj har lägre effektivitet o vi har halva Lhc:s
Tack o lov skjuter vi 3:e mest...men snart MÅSTE det lossna!!!
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
arnio:Det är ju så att DU tycker som TJ.. skulleTJ stoppa in Rahm som center i PP så skulle du hålla på det med...
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Låt hela jävla laget gå hem och när dom kommit hem så väntar 4 timmar AVSLUTSTRÄNING jävla klant arslen!
Bara Brynäs som kan förlora sånna här matcher!

Bif - Luleå 0-4 på lördag!

Jävla piss sport
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
70 Rodrigues: Att vi kan se på olika.....att TJ verkar hålla med mig ger mig i alla fall lite vatten på kvarnen.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Jag är skeptisk till att Lauritzen får en plats i den första PP-formationen. Enterfeldt har varit väldigt bra där och även gjort flera matchavgörande mål.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
arnio: Molin har gjort det jävligt bra när han har fått chansen, det är mer än vad man kan säga om Lauritzen.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
70 Rodrigues: Herregud, Lauritzen är ju klasser bättre än Molin i det offensiva spelet med sin kreativita.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
 Dom har för fan skjutit 108 skott på 3 matcher o har bara gjort 2 mål, det är minst sagt uselt :-(
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012

Över 30 skott och inte ett mål, inte godkänt.

Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012

Huge: Menar du att Lauritz är speluppläggare, en bra sådan?

I mina ögon har han gått från att vara en hygglig ES spelare till en alibispelare av rang!

Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Kan man hoppas på ett mål mot Luleå? Vore trevligt.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
70 Rodrigues: " Varför spelar man Lauritzwn före Molin undrar jag"

Därför att TJ kan hockey, svårare är det inte.
Eller vill du se Molin som speluppläggare?
Säger väl rätt mkt om hur mkt hockey du kan...
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Anders Berg:captai obvious?
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Lunkan: Ja, och det är inget bra betyg åt Brynäs!
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Brynäs släpper in fler mål än vad man gör framåt. Det är inte bra.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012

Zappaholic: Så här har dom alltid spelat. Nån kvällstidning antydde att FBK spelat rolig hockey nån gång. Måste varit nån som rökte på på redaktionen.

Brynäs spelar bra, lekte med FBK i två perioder på bortaplan. DET är lovande. Jag räknar med att vi får betalt för all jävla otur när slutspelet börjar. (Om det börjar. Åtta poäng till strecket.)

Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
sylf: Det räckte med 3 bra för FBK! 
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012

sylf: Det har du rätt i, jag tror vi båda vet vad vi menar...

Är det bara en jävla synyvilla men jag tycker alltid att dansbandet kommer undan så jävla billigt med sin regelvidriga hockey?

Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Leif Carlsson sympatisk vinnare. Ber nästan om ursäkt för segern. Nu hatar jag FBK 0,0034% mindre...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Zappaholic: Javisst, men att spela bra i 40 min räcker inte i min värld för att göra en bra match.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Brynäs måste ta sig en rejäl funderare. Man spelar snyggt men helt sanslöst ineffektivt. Jag anser att det är spelet som föder ineffektiviteten. Man måste börja spela rakare, rejälare samt slänga in puckar på mål samtidigt som man har trafik där. Sluta göra allt så jävla snyggt annars kommer vi att få slita hårt för slutspel. Laget har sm-guldpotential (som många andra lag iofs) men måste börja VINNA matcherna på mål istället för på poäng.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
sylf: Jag menar bara att vi hade vunnit matchen om vi haft flytet under de första 40, det måste du ju hålla med om...sen vänder skiten. Du ser väl också att vi spelar riktigt bra de två första?
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Zappaholic: Inte ett rätt dom sista 20 min, tragist att några har gräddfilen in i laget.

Honken strålande ivf!
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
rafalski: Ja, vi gör en riktigt bra match men det är ju målen som räknas.
Oturen och ineffektiviteten grinar oss i ansiktet ikväll, inte mkt att göra.
Dom får det där skitmålet som förlöser lite av deras kramp, får 2-0 billigt och kan sen backa hem. Vi gör ändå ett bra försök i slutminuterna men har inte flytet då heller. Harju missar ett närskott och Enterfeldt slår hål i luften när han har öppet mål.
Färjestad VET att dom kommit undan med blotta förskräckelsen, ibland vinner det för dagen sämre laget.
Idag var det en sån dag.
Bara att bryta ihop och komma igen. Är inte oroligt så länge det skapas så pass mkt och alla jobbar in i kaklet.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Zappaholic: Vi är bra i 40 minuter, det räcker inte på nån jävla nivå. Det här är förbannat illa.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012

90Steen_: Nej har tjatat om det länge nu

Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012

Lindström: Ska vi vara ärliga så dominerar vi matchen i fyrtio minuter och spelar nästan ut FBK totalt på deras hemmaplan...sen studsar pucken dansbandets väg och matchen är förstörd.

Det som oroar är målskyttet såklart...i övrigt är vi ju riktigt bra. Med normal utdelning så vinner vi ju denna match, det vet ni ju alla.

Det kommer ju vända för oss snart, det är jag tämligen säker på.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
70 Rodrigues: En jävla gåta faktiskt! Lindgren är bättre!
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Så jävla besviken, brukar kunna ta en torsk men ikväll känns det som ett hån. 2 mål på 3 matcher borde oro TJ men det är bara tugga på och hoppas det vänder. Fy fan så bittert det känns!
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
sylf: Varför spelar man Lauritzwn före Molin undrar jag, är Emil skadad eller??
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Kan Gunde TRÄFFA MÅL!!!???
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012

Så har det sett ut hela säsongen - om inte Honken/Rahm spikar igen, då vinner inte Brynäs. Undrar om det finns nån världsspelare därute som kan tänka sej att spela för Brynäs? H-G Karlsson, vet du nån?

Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Lauritzen är tammefan helt jävla lam!!! Vilken lagspelare, NOT!!!!
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Domarna har helt klart varit värdelösa, me det är ju våran egen ineffektivitet som gör att vi torskar, ingenting annat.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Qvarre: Det väger inte upp för resten av matchen...starkt av dansbandet att vinna när de varit så in i helvete dåliga på hemmaplan. De borde fan skämmas...
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Som sagt så kladdar Bif bort 3 pinnar idag. Hurfan Nordan & Lauritzen kan kliva rätt in i PPet gör att man funderar.
Widing mf l kan gå hem och skämmas hela vägen.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012
Zappaholic:
Med tanke på att Färjestad nu har haft två i stolpen så har vi haft marginalerna med oss gällande stolparna i alla fall ;-)
Kommentera

1530527 · »