Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

Färjestad - Brynäs 2020-02-15

« · 2035954 · » Till forumet


Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Peja: Är Lindbäck aktuell eller varför diskuteras han?
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Auchinleck: Det samma gäller Ove Myling.

Så tröttsamt att läsa

Jag vet, jag hamnar där oxå ibland.
Men inte så ofta som vissa andra. Men nu har det vevats i ett dygn snart....
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Huge:
Zzzzz….
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Ove Myling: Och så här tänker jag:

När du och andra förminskar kunniga yrkesmän som ex Sundlöv med er härskarteknik-retorik om att ni som jämförelsevis okunniga och oinsatta lekmän minsann vet bättre, då kan jag inte låta bli att svara.
Såna ”mobbare” ska aldrig få stå oemotsagda.

Sätter citationstecken runt mobbare för att visa hur lättkränkt du är om du klassar det som mobbing om nån anser att du är okunnig och oinsatt.
Med den logiken ska det isf vara mobbing även när nån anser att du är kunnig och insatt.
I det senare fallet är jag dock säker på att du skulle ta det som en komplimang.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Peja: Håller med, finns absolut ett tänkbart scenario att Erssons öde bestämt sent nästa säsong. Att chansa och värva en given andramålvakt vore att sätta sig själv i en svår situation, bättre att säkra Lindbäck och se det som att man får det bästa målvaktsparet i ligan om Ersson stannar.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Kopenga Kickass: Tror också Brynäs gör bäst i att säkra upp Lindbäck och därmed även säkra målvaktsbiten oavsett om Ersson snappas upp av NHL eller inte. Det skulle bli ett grymt och välbalanserat målvaktspar. Lindbäck är dessutom en bra kille som kan hjälpa Ersson. Win-win för alla.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Chris11: Håller med. MEN, vad händer om Lindbäck vill hem och vi anser att Ersson räcker och Lindbäck går till en annan shl-klubb? Sen drar Ersson efter ett år till nhl, hur gör vi då? Jobbigt läge, glad att jag inte är sportchef.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
mattias - 74: jag förstår din poäng men såhär tänker jag:

När huge förminskar andra skribenter med sin härskartekniks-retorik om att kunniga yrkesmän minsann vet bättre så kan jag inte låta bli att svara.

Mobbare ska aldrig få stå oemotsagda 👊
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Chris11: Risken är ju att om Ersson blir föör bra . Då kommer ju Nhl med sina långa fingrar att norpa honom. Det har vi ju sett många gånger förr . Så inte för bra i vår hoppas jag .
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Guldet är BIF : håller med dig. Nästa säsong är Ersson en toppmålvakt i ligan.

Tidigare har jag haft en tanke att Brynäs ska lägga 200/mån på en riktigt säker toppmålvakt. Typ Lindbäck.
Nu har jag ändrat mig och anser att man ska satsa fullt ut på Ersson och värva en andremålvakt från allsvenskan kanske? Lägga pengarna på spetsbackar och spetsforwards!
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Huge: ” Om du sen tror att kritik mot en domares beslut måste innebära att man därmed själv anser sig kunna göra ett bättre jobb än denne domare så är det ju en skrattretande slutsats du drar.”

Men när jag kritiserar yrkesmän i Brynäs skriver du ju alltid att jag tror att jag kan göra ett bättre jobb själv.

Apropå skrattretande slutsatser.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Jag måste bara flika in med en liten hyllning av Samuel Ersson i målet. 🙂

Tycker han går från klarhet till klarhet, och igår gav han Brynäs chansen att ta poäng länge, innan han fick kapitulera (helt förståeligt)

På 5 senaste matcherna har han 92,2%
Samt 94,92% vid 5mot5 med 118 skott mot sig (flest av alla målvakterna)

Riktigt kul att se Ersson i målet, där han är given 1a målvakt.
Ska bli väldigt spännande att följa Erssons utveckling.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Guldet är BIF : Ersätt alltid NHL flyktade spelare och sitt inte och hoppas på att de skall misslyckas tycker jag.
Ersätt och hoppas att det går bra för spelaren i fråga känns som ett justare alternativ för alla och blir det tal om en återkomst så lös det då.
Det är till exempel ett ypperligt tillfälle att be om hjälp med finansieringen från sponsorer om det handlar om en populär spelare som vill hem, jag tror att det kan bli bra uppslutning i en sådan situation.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Ove Myling

Som utomstående är det väldigt tröttsamt att läsa Huges inlägg men det blir ju inte bättre av att ni svarar honom varje gång-.

Ett tips i all välmening, sluta svara honom.

Jag jobbar med 7 åringar och som lärare väljer jag mina strider med barnen och det tycker jag ni andra skall göra med Huge också,

Låt han bete sig som en barnuge ifall han vill men ge honom inte tillfälle att skriva sina försvarstal om och om igen.

Tack för mig.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Ove Myling: Nu visar du brist på läsförståelse igen.
Jag har aldrig haft åsikten att kunniga yrkesmän ALLTID vet bäst eller ALLTID gör rätt.
Jag säger att kunniga yrkesmän vet bättre och är bättre lämpade när det gäller att kunna ta så korrekta beslut som möjligt, jämfört med dig, mig eller andra lekmän hemma i soffan.
Om du sen tror att kritik mot en domares beslut måste innebära att man därmed själv anser sig kunna göra ett bättre jobb än denne domare så är det ju en skrattretande slutsats du drar.
Som vanligt, höll jag på att säga.
Och du har helt rätt: jag och många gnällde som dagisbarn på domarna igår.
Liksom du gör när du gnäller som ett dagisbarn på Sundlöv fastän du inte känner till förutsättningarna som han jobbar utifrån.
Vilket jag hela tiden sagt att du gör och du nu också verkar hålla med om.
Sent ska syndaren vakna...

Ang Boken så har jag uttryckligen påstått att Sundlöv gjort vare sig rätt eller fel eftersom det är svårt att avgöra det iom att vi inte vet hur stor sannolikheten var för att han skulle lånas hem, baserat på de indikationer han fick från Devils.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
bradberry: ...å plussa på med en hemvändande Boqvist å det är lätt att se att det kunnat gå åt annat håll med lite mera flyt...(å pålitligare scouting...)
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Guldet är BIF : Små marginaler... En Descheneau som på försäsongen och succé på Zetterberg.... Guldkamp istället för streckkamp?
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Axle San: "Hur fan tänkte Dacke och Sundlöv? En hel jäkla säsong utan en tung pjäs avsedd för förstakedjan.
Tro hur Brynäs legat till i serien med en spetsforward till från start?
IG på Dacklöv här."

Man ansåg i Brynäs att laget var tillräckligt starkt byggt utan Boqvist. Sundlöv tippade topp4, lite väl optimistiskt kanske...
Tycker dock att Sundlöv har gjort mycket bra ändå under säsongen. Speciellt nu på slutet.

Sen behöver man ju även ta med i beräkningen hur bra det hade gått för Brynäs med Boqvist i laget och Magnus Sundquist som tränare? Då hade vi förmodligen inte heller värvat Brodecki eller Molin heller.

Med Molin som tränare från start, tror jag att Brynäs hade haft åtminstone en 8-10e placering efter 52 omgångar.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Ove Myling: Vi fattar din poäng.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Jigsaw : han har bara med forwards
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Peja: Robin Salo Örebro Björk till oss oxo😉
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Huge: som du troligtvis förstod så var jag ironisk i mina inlägg. Men eftersom DU har åsikten att kunniga yrkesmän ALLTID vet bäst så borde du avhålla dig från att kritisera domare framöver.

För kritiserar man kunniga yrkesmän är man ju ”ett grinande dagisbarn” som du alltså var igår.

Vidare så kan du ju lägga ned huruvida sundlöv agerade rätt eller fel i Bokvist frågan eftersom du inte känner till förutsättningarna han jobbade efter
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Skrubben: Man kan ju förmoda att om Brynäs ersatt Boqvist med en spetsspelare och Boqvist kommit hem så hade det nog löst sig ändå.
Det hade nog gått att bli av med en spelare under säsong om man ser till hur död marknaden har varit....
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
eltifoso: och Latta
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Peja: mustonen och widerström på fbk också
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Peja: Ville bara peka på Sundlövs förmodade vånda och att man kan ha viss förståelse för beslutet att avvakta ifall han nu fått indikation på att det var ex 80% chans att Boken skulle lånas tillbaka.
Varje fall är iofs unikt men om samma läge uppstår med Söderström inför nästa säsong så lär nog Sundlöv ta det säkra före det osäkra och gå på bonuslinjen.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Peja: Tror inte vi riskerar att hamna i samma sits med Söderström nästa säsong. Han har inte kontrakt med oss (vilket Boqvist hade denna säsong). Så oavsett vilka läxor ledningen lärt sig (och inte lärt sig) efter denna säsongs misslyckanden så sitter man i alla fall inte i samma sorts rävsax gällande Söderström nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Huge: Nej, det är inte ointressant att säga hur Brynäs borde ha agerat kring Boqvist med facit i hand. Nästa säsong kan Brynäs hamna i samma situation med Söderström och då är det viktigt att ha dragit lärdom av Boqvist-debaklet. Det vill säga måste man värva en ersättare till Söderström oavsett vilka indikationer NHL-klubben ger och endast betrakta honom som en bonus.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Försöker mig på en sammanställning över forwards som SHL-klubbar har värvat under säsongen, apropå Boqvist:

Brynäs: Persson, Molin
Djurgården: Axelsson, Widing
Frölunda: -
Färjestad: Forslund, Albin Eriksson + Latta, Mustonen, Widerström (tack eltifoso)
HV71: Lias Andersson, Bergström
Oskarshamn: Palmberg
Leksand: Matt Carey
Linköping: Hardt, Helewka, Kärki
Luleå: Komarek
Malmö: Brodecki, Myttynen
Rögle: DeSousa
Skellefteå: Nowick, Anton Holm, Kallela
Växjö: Micflikier, Paulsson, Bailey
Örebro: Kovacs

Har jag missat någon?
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Peja: Sannolikt i stort det bästa man kunnat hitta idag, jämfört med hur många andra lag har värvat.
Angående Bokens ersättare så är det svårt att avgöra ifall det var rätt eller fel av Sundlöv att avvakta definitivt besked från Devils, eftersom vi inte vet hur starka eller svaga indikationerna var på att Boken skulle lånas tillbaka.
Med facit i hand skulle man förstås ha börjat leta ersättare på direkten, nåt som iofs är självklart men ointressant att påpeka.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Peja: Håller med. Brynäs är kanske det lag som hittills träffat bäst med ”undersäsongenvärvningsr”. Tre helt okej värvningar, till och med bra... som man kan bygga vidare på nästa säsong också. Bättre än någon halvfet legoknekt...

Tycker lite synd om de som här på HS har svalt snacket från Pettisbifpopcornwillelök. Hur långt får man gå innan trollstämpeln ska sitta där? ”BOOM, Boken klar” med detaljer om kontraktet vilseleder såklart någon ny HS-stackare... Personligen dras jag tillfälligt med då övertygelsen verkar så stor. Dock när jag analyserat vem miffot bakom nicket är, lägger sig entusiasmen. Att komma med rykten man snappat upp är ju helt okej och en av anledningarna till att undertecknad faktiskt hängt här i snart 20 år... Men att sprida lögner i rent jävelskap borde rendera i avstängning... Nu är det ju så att personen bakom skriver på ett sätt att han ganska snabbt genomskådas så vi får väl tillsammans vara uppmärksamma om trollet visar sig igen, under nytt namn...
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Forsberg 1978: Sundlövs sena värvningar gjorde ju båda målen igår. Gjorde två sena värvningar mål för något annat lag i den senaste omgången?

Tycker också att Dackell gjorde ett dåligt jobb med sina rekryteringar inför säsongen men Sundlöv har ju hittat dugliga spelare på en mycket begränsad marknad. Molin, Persson och Björk är spelare som man kan bygga vidare med.

Tycker personligen att Dackell borde ha ersatt Boqvist inför säsongen, i ett tidigt skede, att det skulle gå i ett sent skede när ett guldjagande Färjestad tar in Emil Forslund trodde jag aldrig på. Förhoppningsvis lär sig Brynäs något av detta - det är ju fullt möjligt att det blir ett likadant scenario med Söderström nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Forsberg 1978: Hur fan tänkte Dacke och Sundlöv? En hel jäkla säsong utan en tung pjäs avsedd för förstakedjan.
Tro hur Brynäs legat till i serien med en spetsforward till från start?
IG på Dacklöv här.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Peja: Nä jag har redan avslutat
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
xxx BIF xxx & zappaholic - det där får ni ta i bubbla från och med nu.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Zappaholic:
” Jag har inget emot att nån säger ifrån och kastar en paj mot mig. Eller att jag kastar en paj, brukar hända mot munkas ibland. Och nu mot ellis.”

Svårt att sätta en skarp gräns någon stans på en gråskala.
Kanske då bäst att sluta opponera sig på pajkastningen helt då..
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
xxx BIF xxx: Ok, jag tar åt mig av din kritik. Ska försöka vara en del av lösningen och inte problemet.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Zappaholic:
” Så det är alltså vårt agerande, vi som inte vill se dessa långa diskussioner, som gör så att de fortsätter?”

Ja, eftersom ni korrigera ”fel” personer för att få effekt, Det är min poäng.
Dessutom gör era inlägg det ännu glesare mellan det verkliga hockeysnacket.

Antingen måste vi kollektivt lösa problemet (och då inte på ett selektivt sätt) eller acceptera dess existens.

” Dina frågor är felställda, därför har jag ingen lust att besvara dem.”

Fast det är ju mina frågor, så huruvida det är rätt ställda eller inte har jag ensamt tolkningsrätt till, så det var bara ett billigt sätt ducka för varför du agerar som du gör, ffa då du samtidigt slänger in fler (retoriska) frågor som öppnar upp vidare dialog.

Ska vi ha regler bör de väll diskuteras, lite meningslöst att beklaga sig annars..
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Zzz:

Jag är också en av dom avskyr FBK mer än något annat lag, ser hellre att Mora eller Brynäs vinner SM Guld. Dagens sanning
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
xxx BIF xxx: Jag har inget emot att nån säger ifrån och kastar en paj mot mig. Eller att jag kastar en paj, brukar hända mot munkas ibland. Och nu mot ellis.

Det är när det ältas och ältas och ältas och ältas som det blir extremt tröttsamt. Det tar ju aldrig slut...
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
xxx BIF xxx: Det är precis den här typen av diskussioner jag inte orkar se i ett hockeyforum. Långa innehållslösa inlägg som inte handlar om hockey.

Så det är alltså vårt agerande, vi som inte vill se dessa långa diskussioner, som gör så att de fortsätter?

Dina frågor är felställda, därför har jag ingen lust att besvara dem. Dessutom skulle svaren inte handla om hockey och blir då kontraproduktiva.

Men det är tråkigt i forumet att vi har en person som hackar på massa personer, och dessa gör gemensam sak och hackar tillbaka på den personen. Jävligt barnsligt agerande från båda parter. Även Huge.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Zappaholic:
” ellis: Din läsförståelse är sämst. Det var inte det jag skrev.”

Apropå pajkastningen du är så emot - vad tillförde ”Din läsförståelse är sämst” till motargument till ellis inlägg?

Antingen bör vi ha en 0-tolerans med sådant här inne mellan forum-medlemmar eller så får man acceptera att det förekommer och inse sin egen roll i det..
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Zappaholic: Du försvarar och tar parti för en tjurskalle, som inte finns nån annanstans.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Zappaholic:
”Varför startar personer här diskussioner och riktar dem mot Huge”

Det är väll väldigt tydligt att det inte är ”personer” som startar det mot Huge, utan det handlar om efterslängar, annars borde det inte vara ”personer” på ena sidan och Huge på andra (med direkt eller indirekt support av dig och Johannes).
Hade det varit ett generellt problem här inne hade måltavlorna för pajkastningen varit mer diffusa. Varför allt för de pajer som flyger tillbaka.

Ditt och Johannes agerande slänger ju bara mer ved på brasan, och är det medvetet har ni all rätt att göra det om ni vill, men sen piper ni att det är för varmt till vedhuggarna och ber dem sluta hugga ved.

Frågan var därför initialt varför du och Johannes alltid kritiserar pajkastningen som uppkommer/förekommer här genom att ”läxa upp” de som ger tillbaka, men ni vänder aldrig er frustration till källan av problemet.
Vilket du aldrig besvarade.

En följdfråga är kanske mer, är ni verkligen emot pajkastningen eller är ni bara emot den pajkastning som riktar sig TILLBAKA mot Huge? (Är det det förstnämnda bör du och Johannes ändra taktik, är det det sistnämnda bör du nog inte slänga in ett ironiskt ”vuxet” i dina inlägg framöver.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Lunkan: Ja, om Sören fick döma samtliga hemma- och bortamatcher för alla lag så hade det iaf blivit rättvist.
Lite svårt att genomföra rent praktiskt bara....😉
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Ove Myling: ”Så löjligt att kalla domarna enögda när du inte har någon insikt om vilka förutsättningar dom har när dom fattar sina beslut”

Precis.
Exakt vad jag hela tiden också har sagt.
Du har mao äntligen fattat hur löjligt det är när du själv kritiserar Sundlöv för hans jobb, trots att du inte har någon insikt om vilka förutsättningar han haft när han fattat sina beslut.

Även om det tog tid för dig att komma till självinsikt så: bättre sent än aldrig....
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
ellis: Om du i ett debattforum inte tål att nån lägger sig i dina synpunkter på föreningen och hur den jobbar, så borde du kanske skriva inlägg till dig själv istället och inte posta dom härinne.
Ett litet tips bara.
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
ellis: Din läsförståelse är sämst. Det var inte det jag skrev...
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Zappaholic: Skitprat. Karln lägger sig ju i alla synpunkter och dubier man kan komma med mot föreningen, inte mot honom. Ska vi inte göra några inlägg alls då för hans bästa eller?
Låst ämne

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Forsberg 1978: Marknaden har varit död sen september 2019 ,allt enligt Dacklöv .
Låst ämne

« · 2035954 · »