Brynäs IF

714842 inlägg · 7953 ämnen

Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05

630396 · » Till forumet


Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Huge: "Säg så här då:
Jag ser en klar förbättring jämfört med de senaste matcherna.
Det verkar ha vänt och låt oss hoppas att det håller i sig.

Håller du med om det då?"

OK,Jag ser en klar förbättring jämfört med de senaste matcherna.
Låt oss hoppas att det vänder.

Dit kan jag sträcka mig.

På A svarar jag:kan inte.
På B svarar jag:A
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
sylf: Säg så här då:
Jag ser en klar förbättring jämfört med de senaste matcherna.
Det verkar ha vänt och låt oss hoppas att det håller i sig.

Håller du med om det då?

Sen fick jag inget svar på min fråga.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Huge:"Same shit, different words....."

Ante mig att du skulle tycka det,det är du nog rätt ensam om.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
sylf: "Nädå,allt är inte uselt efter EN förlust,utan som nu,9 raka utan vinst.
Bättring kan jag också se,men fan ingen vändning!"

Hur ska du ha det nu då?
Om allt är uselt efter 9 raka utan vinst, hur kan du samtidigt påstå att du kan se en bättring?

Bättring eller vändning.
Same shit, different words.....
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Huge: "Och då är allt bra efter en vinst.
Och allt uselt efter en förlust."

Nädå,allt är inte bra efter EN vinst,i det här läget vill jag ha flera.
Nädå,allt är inte uselt efter EN förlust,utan som nu,9 raka utan vinst.
Bättring kan jag också se,men fan ingen vändning!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
sylf: "Å fan!! Jag som trodde det vänt när man började vinna."

Ja, men så är du ju också dysterkvistarnas egen dysterkvist.
Och då är allt bra efter en vinst.
Och allt uselt efter en förlust.
Att se en bättring trots förlust ska man mao kanske inte begära.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
sylf:

Håller med.

En vändning är när man vunnit t.ex. tre matcher av fyra
elller fem av åtta. Så man kan inte börja tala om en vändning
efter t.ex. en seger och definitivt inte efter en förlust när man
inte vunnit på nio omgångar.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Huge: "De senaste 2 omgångarna har jag sagt att det äntligen ser lite bättre ut och att det verkar ha vänt."


Å fan!! Jag som trodde det vänt när man började vinna.
Mot TIK spelade dom bra i 10-15 min i andra,igår första 10 och på slutet när matchen redan var över.Det kallar inte jag nån vändning.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Huge: Jag måste ha blandat ihop dina inlägg från förra säsongen när du ideligen trodde att det skulle vända ;)

Du vet att jag aldrig är sen med att lyfta fram positiva saker när jag väl ser dem. Visst finns det hopp, absolut. Men allt för många små individuella misstag görs varje match som kostar oss poäng... Det i kombination med den obligatoriska "underprestationen" gör att dessa misstag gott och väl kan kosta ett högt pris...

Visst har jag efterlyst ett mer offensivt spel, men du har nog blandat ihop mig och en viss "framtida fotgängare destination Gävle". Jag har mest efterlyst ett mer flexibelt spelsystem där hela rinkens bredd används och inte bara sargerna...Detta skulle givetvis rendera i att det blev ett mer "offensivt spel". Jag efterlyste även att de måste skjuta fler skott vilket har infriats.... nu skall de bara träffa mål och lära sig att skjuta direktskott ;)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
GävleLasse: "2 - 6 Luleå Hemma
3 - 4 Luleå Borta
0 - 4 Modo Borta
3 - 3 Timrå Hemma
3 - 5 FBK borta

Målskillnad 11 gjorda och 22 bakåt...och detta under den del som enligt din och JanT's sjok av "lättare" matcher..."

Du vet lika väl som jag att det inte finns några lätta matcher.
Men vissa matcher kan på förhand anses mindre svåra på papperet.
Men även dessa matcher behöver inte nödvändigtvis vara lättare än matcherna mot de s.k topplagen.

Av dessa 4 matcher så har det sett illa ut defensivt i de 2 första, men det har som jag ser det oftast varit fråga om individuella misstag som många gånger avgjort.
Nu klev vi fram och försökte spela offensivt igår, ngt du själv efterlyst och tjatat om länge. Filten åkte då upp över huvudet ett par gånger och vi fick frys om fötterna istället.
Det gäller som sagt att anpassa filtens läge mht till det material vi har.

"Givetvis måste han ha ansett att de gjorde mer skada än nytta. Men frågan kvarstår om det verkligen var på det sättet eller om det snarare var att Boork utsåg två syndabockar..."

Och om han ansåg att de gjorde mer skada än nytta, vad skulle han isf ha gjort när inget annat än bänkning verkade hjälpa?
Kalla det syndabock eller vad du vill.
Det blir isf ändå bara fråga om en ordlek.

"Skillnaden mellan dig och mig är att du bortser från det som är dåligt och du fokuserar endast på det som du ser som positivt...Tröttnar du aldrig på att hela tiden säga att det ser bättre ut, nu vänder det... nåt du tjatat om i 7-8 omgångar nu..."

Nä, jag bortser inte från det som är dåligt.
Jag undviker bara att tjata om det, då det redan finns så många som tagit på sig den rollen härinne: att enbart tjata om det som är dåligt.
Sen stämmer det ju inte riktigt när du säger att jag tjatat nu i 7-8 omgångar om att det har vänt.
De senaste 2 omgångarna har jag sagt att det äntligen ser lite bättre ut och att det verkar ha vänt.
Tidigar har jag mer haft synpunkten att det förr eller senare måste vända, vilket det oftast också gör.
Om man jobbar på gör sitt bästa...
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Huge:"Totalt haveri vet jag inte om det är, men som överdrifternas konung så måste du väl leva upp till ryktet... ;-)"

Här har du Brynäs fem senaste matcher..

För enkelhetens skull har jag satt Brynäs som "hemmalag" i samtliga matcher, även fast de spelat borta i några...

2 - 6 Luleå Hemma
3 - 4 Luleå Borta
0 - 4 Modo Borta
3 - 3 Timrå Hemma
3 - 5 FBK borta

Målskillnad 11 gjorda och 22 bakåt...och detta under den del som enligt din och JanT's sjok av "lättare" matcher...



"Boork sparkade två spelare som han ansåg förstöra mer för laget än dom tillför. Det är en ganska stor skillnad mot att t.ex sparka två spelare som han ansett gjort nytta och varit bra."

Givetvis måste han ha ansett att de gjorde mer skada än nytta. Men frågan kvarstår om det verkligen var på det sättet eller om det snarare var att Boork utsåg två syndabockar...

Skillnaden mellan dig och mig är att du bortser från det som är dåligt och du fokuserar endast på det som du ser som positivt...Tröttnar du aldrig på att hela tiden säga att det ser bättre ut, nu vänder det... nåt du tjatat om i 7-8 omgångar nu...
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
GävleLasse: "Jag lade ut det i kontrast till den rapport som Huge var så nöjd med... It's in the eye of the beholder."

En rapport som JAG lade ut i kontast mot din egen: att FBK drog sig tillbaka efter 3-1.
Som sagt: in the eye of the beholder....
Dessutom har jag aldrig påstått att FBK inte dominerade större delen av matchen, utan att vi står upp bra och ser ut att vara på rätt väg.
Och att även vi i delar av matchen får rätt bra tryck på dom också.

"Boork sparkade två spelare efter det har vi grym centerbrist och de forwards vi har får slita hårt. Tvärt emot Boorkens "gameplan" inför säsongen."

Boork sparkade två spelare som han ansåg förstöra mer för laget än dom tillför. Det är en ganska stor skillnad mot att t.ex sparka två spelare som han ansett gjort nytta och varit bra.
Frågan är då om gameplanen i detta fall (att gå runt på mkt folk) skall försöka hållas "in absurdum", sas.
Och hade det varit säkert att 2 omotiverade spelare som kommit på kant med tränaren hade varit förstärkningar? Eller ens breddningar?
Tveksamt....

"Brynäs defensiv har totalt havererat och vi ligger runt samma snitt baklängesmål som vi gjorde förra säsongen"

Totalt haveri vet jag inte om det är, men som överdrifternas konung så måste du väl leva upp till ryktet... ;-)
Defensiven har iaf blivit klart ojämnare än vad den t.ex var i början av serien, då den i stället nästan var osannolikt bra.
Helt klart måste vi försöka komma tillbaka till de vi hade i början, fast spelet då också förmodligen fick det att gå ut över offensiven.
Återigen: den berömda filten som jag tycker illustrerades rätt bra av gårdagens match.
Vi skapar mkt framåt men åker också tack vare detta på en del saker bakåt.

"Det svårt att gå runt å tycka att allt är frid och fröjd."

Ja, om det nu är ngn härinne som tycker att allt är frid och fröjd.
Tveksamt.
För att inte säga knappast....
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Jonas: Björne har spelat center förut o gjorde det rätt bra!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
70 Rodrigues: Har Björne D spelat center förut? Är han lämplig?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Kom på en sak. Fick dom fast Bagdad Bob i Irak börjar misstänka att Huge och han är densamme. ;-)

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
70 Rodrigues:  "Om Brynäs tar full pott på dom kommande 4 matcherna, så lovar jag att gå upp till Gävle och Läkerol Arena till nästa säsongs hemmapremiär i ES eller AS. Rätt riskfritt att skriva det"
 
Jag o några andra lovar att stå längs vägen o ge dej lite vätska:-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Jonas: Jag vill nog behålla D Johansson som back, för som det är nu så är han den enda av backarna som kan slå ett riktigt 1:a pass, tyvärr så är det där det har brustit i mångt o mycket, vi måste ha backar som kan leverera anfallet det så viktiga första passet, som det är nu så är det för omständigt. Eftersom att det snart är jul så önskar jag en ny back och 1 spelskicklig center och en forward med näsa för målet, dessa spelare ska vara av en så bra klass att dom går direkt in i en 1:a eller 2:a formation.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Gusten: Ja, så kan jag känna också ibland. Igår i första perioden var det tur att det fanns kuddar i närheten så att inget gick sönder!

Men efter att ha lästa allas analyser och lyssnat på radion etc så känns det ändå lite som att de är på gång. Nån gång måste det komma. Visst de gör återigen en hel del oförklariga misstag som beror på bristande rutin, otur, oskicklighet etc.

Vi måste dock hela tiden ta nya tag o stötta laget. Och alla - även dysterkvistarna - märker väl att det håller på att hända ngt. Som så många ggr förr skriver jag o andra: Det tar tid. Och spelet är högt. Visst om allt går emot (som det verkar nu, lillhonkens skada, Bäckis borta snart etc) så blir det nog otroligt tufft för grabbarna. Men då kommer kanske ngn annan att stiga fram. Och det är isåfall en AS-spelare som har fått förtroende förut (Månsson är riktigt på gång!). Så fungerar idrott. Du investerar först i en spelare "människa" och får sedan resultat. Vi måste låta laget få den tiden nu när de håller på att skapa det nya och även då försöka nyanserat se på framstegen. Men självklart hela tiden kritiskt granska. Men inte hålla på med att bara skälla- Det hjälper inte, utan tenderar till att göra saken värre. Kom då med förslag till förbättringar. Konstruktiv kritik. Som att ngn på Kebs sida föreslog att göra om D. Johansson till center. Kanske en bra idé?

Jag för min del är nog lite nere nu. Hade väl trott att året skulle vara lite positivare än ifjol resultatmässigt. Men som ngn skrev, nu finns det linjer, man ser att ngt håller på att hända. Eller?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Enaranger: Trots mitt oerhört låga resultat i optimisttestet så tror jag att vi vinner mot Mora.
Cirklar har en tendens att slutas, senaste 3-poängaren kom ju just mot Moringarna.
Tror att Korhonen slänger in 5 puckar men vi vinner med 7-5. Matchen vänder när Ross Lupashuck drar på sig en 5:a i slutperioden och Bäckis stänker in ett par baljor.

Eller...njää, förmodligen gör vi en jävligt bra match men torskar hedersamt.
Men då tar vi med oss dom positiva intentionerna till Djurgårdsmatchen...å DÅ jävlar vänder det, kanske inte men mot Södertälje hemma på torsdag tror jag iaf att vi får en oavgjord.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Clubsport:

Jag tror Brynäs hade 17 raka utan vinst säsongen 87/88.
Så det måste vara det absoluta bottenrekordet i Brynäs historia.

De 10 matcherna 02/03 bör vara det näst sämsta.
På lördag blir det nog en tangering. Undrar hur Boork
skall lyckas förklara bort det?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Clubsport: Jag följde matchen via webradio och såg typ 3 sekunder matchbilder i fyran. Mormor tyckte att Brynäs "gjorde en riktigt bra match, en jävligt bra match." Med sådana kommentarer efter en förlustmatch kan man ju bara undra vad han ska säga när vi vinner en match. När det nu händer. Lördag?

Tycks vara mer energi och speed i laget. Man har samlat ihop sig efter de senaste veckornas rabalder. MEN: Vi måste ha in mer folk i laget. Folk som är bra idag, inte utvecklingsprojekt från allsvenskan. Bredd och tyngd. Dackell, Lind, Sjödin och Molin drar mycket tunga lass nu, guhjälpe oss om en dom går sönder. Vi kan inte hänga vår framtid i elitserien på en lovande 18-årings axlar. Han är fenomenal och kommer att bli ännu bättre, men han är inte redo att ta sådant ansvar.

Vi behöver poäng. Vi har haft en närmast osannolik tur med resultaten i andra matcher. Hur kan man ligga bara ett par pinnar under slutspelsplats efter att inte ha vunnit på nio omgångar?

Nu har vi ett gäng matcher framför oss då vi möter lag som ligger kring oss i tabellen. Sist vi hade sådana matcher gick det inte bra. Ska vi ha en chans att undvika kvalspel måste vi vinna några av de matcherna. Det tror jag faktiskt att vi gör. Sen måste vi få in etablerade nyförvärv. Man vinner inte elitseriematcher med allsvenska spelare. Man kan ha tur och hitta guldkorn i AS, men man kan inte ha som regel att värva från lägre divisioner för att spela i högre divisioner. Jag får liksom inte ihop det.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
VIK hade 17 raka utan vinst i elitserien, det närmar sig sakta men säkert...

Gubbarna verkar ha gjort en ganska bra insats trots allt.
Men man blir totalsågade på text-tv...

Radiosportens reporter tyckte ju att vi spelade bra...

Kan verkligen inte fatta varför Boorken vill fylla laget med allsvenska Gellerstedtar... Vi behöver spelare som går in i nån av dom två första kedjorna inte spelare som platsar i 4:e kedjan och får sporadiskt med istid.

Hoppas att Sundlöv kan leta fram nån form av pondus och värva nån meriterad spelare.

Bäckström kan ju glömma JVM, vi har inte råd att undvara honom.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
prosten: Jag lade ut det i kontrast till den rapport som Huge var så nöjd med... It's in the eye of the beholder.

Fakta:

- Brynäs har inte vunnit på 9 omgångar.

- Boork sparkade två spelare efter det har vi grym centerbrist och de forwards vi har får slita hårt. Tvärt emot Boorkens "gameplan" inför säsongen.

- Brynäs defensiv har totalt havererat och vi ligger runt samma snitt baklängesmål som vi gjorde förra säsongen. En säsong som alla är överens om att vi helt vill glömma.

Det svårt att gå runt å tycka att allt är frid och fröjd.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
prosten:
nää jag frågade bara
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
WarhawK: Har jag påstått det?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
prosten:
Så du tycker vår kära skvallermedia är nyanserade i detta då ? floppa var ju helt dominant enligt dom i en träningsmatch när han hade gjort 1 mål .. sen att Sim hade gjort 3 i samma match det var ju oviktigt det
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
oj, blev en puck för mycket...
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
GävleLasse: Nu ska jag inte lägga mig i er oerhört viktiga diskussion men inte fan är text-tv känt för sina balanserade analyser.

Kolla deras fullständigt katastrofala rapporter från Nhl, alltid så har någon Svensk varit fullständigt dominant och lekt med motsåndaren när dom råkat styra in en puck eller annan puck.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Huge: Saxat från textTV:

"När Brynäs Tommy Sjödin reducerade
till 2-4 mot Färjestad var det ett
smickrande resultat för Gävleiterna.
Och trots att laget tryckte på i slut-
perioden kunde FBK vinna med 5-3.

I två perioder var det kattens lek
med råttan. Färjestad snurrade runt i
Brynäs zon och gjorde precis som de
ville, exemplifierat av Pelle Prest-
berg när han ensam åkte förbi stir-
rande Brynässpelare fram till 2-0.

Brynäs ska ha en eloge för att de inte
gav upp, men i två perioder var laget
inte elitseriemässigt. Brynäs har inte
tagit en trepoängare på nio raka nu. "

Jävligt positivt.. eller hur huge...

Du fick EN matchrapport å den svalde du med hull å hår bara för att den var positiv i Brynäsögon....
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
65selander: Ja, det där lät ju som att FBK drog sig tillbaka efter 3-1.
Eller vad säger du, Lasse? ;-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
GävleLasse: Finns nog en del dysterkvistar däruppe, men oftast handlar det nog om tradition....
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Huge: Ja det är nog bättre drag på bortamatcherna...det kan nog dras en parallell med att Gävlepubliken oftast är "dysterkvistar" enligt dina beräkningar...
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Här är FBK's ord om matchen.

Kan tidningarna vinkla så kan jag ;-)

"Med 4-1 och ett spel som bitvis var fullständigt glimrande var det nog många som räknade bort ett Brynäs som i långa stunder inte riktigt hängde med i Färjestads frejdiga och fyndiga anfallsspel. Men Gävlelaget vek inte ner sig utan utnyttjade de chanser man fick. 4-2 satte Tommy Sjödin efter att på egen hand kämpat sig runt bakom Daniel Henriksson och med en lång klubba föst in pucken i mål."

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
GävleLasse: Jag går på alla bortamatcher härnere (SSK och Djurgården) och då brukar det vara bra drag på bortaklacken.
Tror att det generellt sett är bättre drag på bortamatcherna hos våra fans än vad det t.ex är på hemmafansen i Gävle.
Då kan man ju försöka värdera vilket som spelarna uppskattar mest:
ett Globen eller en Scaniarink där bortafansen överröstar hemmasupportrarna eller en dödstyst Gavlerink där man oftast bara hejar när hemmalaget leder eller är på väg att vinna?
Så jag vet inte vem av oss som isf stöttar mest?
Också en filosofisk fråga, kanske..... :-)

Annars undrar jag om det var en medveten taktik idag att kliva på lite mer och spela offensivt?
Eller om det bara är den nyfunna energin och tendensen till bättre självförtroende som gör att vi vågar kliva fram och ta för oss?
Ska bli intressant att se nu på lördag.
Tror det kommer att gå undan rejält och att moringarna kommer att få det tufft.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Huge: Ja du är ju känd för att stötta Brynäs på matcherna...;)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
GävleLasse: "men problemet är att de inte lär av det negativa."

Ja, det är väl en filosofisk fråga, som jag ser det.
Om man gör något positivt i en match, så måste ju det bero på ngt.
Kanske att man lärt sig av det man gjorde dåligt? :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
munkas: "Det är väl inte så konstigt att du hade rätt med din analys idag? Du är ju alltid väldigt positivt inställd trots förluster."

Du får betyget: läst men inte förstått.
Eller så VILL du inte förstå.
Båda delarna är lika illa.

Jag är aldrig positivt inställd till en förlust som sådan.
Men jag ser de positiva sakerna som gjorts, trots förlusten.
Och det är en jävla skillnad. Ett agerande som spelarna måste anamma, speciellt i det läget vi nu befinner oss i.
Och som supporter vet jag att spelarna även uppskattar detta tänkesätt hos oss fans, då detta stöttar spelarna när det går trögt.
Till skillnad från dig och många andra dysterkvistar som i sin supporterroll verkar ha som sin främsta uppgift att gnälla och se det som är dåligt i allting. Vilket knappast är till stöd för spelarna.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Huge: Visst måste man ta med sig det som är positivt från varje match... men problemet är att de inte lär av det negativa...vilket är minst lika viktigt.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
GävleLasse: "Lika enkelt är det att konstatera att du är positiv efter en förlust... jag har svårt att vara det..."

Jag är inte heller positiv till förlusten i sig.
Bara till sättet vi förlorar på, sas.
Och det nog så killarna måste göra, och de facto även gör i detta läge.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Huge: "Annars är jag mest lycklig över att du först ifrågasatte min analysförmåga idag, men sedan blev tyst när eltifoso bekräftade mina synpunkter."

Det besvaras enkelt med att jag sitter i photoshop och designar BT's nya hemsida...

Lika enkelt är det att konstatera att du är positiv efter en förlust... jag har svårt att vara det...
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Huge: Det är väl inte så konstigt att du hade rätt med din analys idag? Du är ju alltid väldigt positivt inställd trots förluster. Om brynäs lyckas göra bra ifrån sig i en av de 25 bortamatcher man förlorar per säsong så kan man ju ge sig fan på att du är den förste att gratulera till en hedersam förlust...
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
GävleLasse: Skillnaden är att tidigare har vi för det mesta varit långt från den intensitet, energi och vilja som visades upp idag.
Vilket ger gott hopp om att vi äntligen verkar vara på väg upp ur svackan som delvis orsakats av turbulensen, men mer av att vi helt enkelt haft dålig form och självförtroende.
Annars är jag mest lycklig över att du först ifrågasatte min analysförmåga idag, men sedan blev tyst när eltifoso bekräftade mina synpunkter.
Och det trots att jag inte sett matchen..... ;-))
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Huge: ja och du verkar nästan lycklig över att vi spelat bra fast vi förlorat... hur många matcher har det inte varit så den här säsongen???

Tyvärr så räcker det inte att bara spela bra...man måste vinna med...
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
GävleLasse: Var det inte Bäckman som nåt år försökte stoppa sina duktiga junisar från JVM-spel, pga många skador i laget?
Dock utan framgång om jag inte missminner mig...
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
rafalski: Märkligt vad tyst det blev härinne på alla dysterkvistar, när dom fick läsa eltifosos matchrapport...... :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Huge: hehe... sånt ska en tränare ha i åtanke...
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
rafalski: Ja, och hoppas även att Björne kan vara med på lördag.
Vore mumma.
Annars känns det som att Bäckis medverkan under JVM just nu är det jobbigaste.
Hade nog inte många haft en tanke på då Boorken började ge honom mer förtroende.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
munkas: Kan du inte springa ner till bocken, så kan vi alla få se dig i den munderingen i webkameran som finns där...=)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
wap.hockeysnack.com
Ser med förväntan fram mot kommande matcher, trendbrott på G !
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 1/12-05
Huge: För mycket skitmål bakåt för att man skall vara nöjd...

Visst saknar vi honken...och Karhu saknar Tomma ;)
Kommentera

630396 · »