Brynäs IF

714193 inlägg · 7953 ämnen

Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07

947614 · » Till forumet


Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
sylf: Alcén till Östervåla, interessant tanke, då skulle han få spela med min lillebror (ja, tragiskt nog är jag uppvuxen i hålan).

Nej, det är fan pinsamt hur lovande junisar behandlas. De flesta av dem skulle höja nivån i Brynäs just nu. Dessutom riskerar man nu att tappa dem till kommande säsonger eftersom de kanske tröttnar på behandlingen. Det är ju dem man ska satsa på samtidigt som man fasar ut de äldre. Just nu matchas inte junisarna in och man pressar ut det sista ur gamlingarna. Hur blir det då när gamlingarna slutar? Ska de ersättas att unga lovande spelare som tyvärr inte fått chansen/möjligheten att matchas in i spelet?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
munkas: Jan Huokko inledde sin elitseriekarriär med ett par plussäsonger men på de senaste sex han spelat i elitserien från -99 och framåt har han -76!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
munkas: Ok det kan jag ifs hålla med om, men han ser ju Nhl mässig ut brevid Sjödin, Johasson och Angel...

Tragiskt nog...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
Lindström: Bra och Sunken är två ord jag inte gärna använder i samma mening. Han har varit ok i de senaste matcherna, men det säger ju inte så mycket eftersom han spelar i Brynäs.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
Någon mer än jag som tycker att Sunken har varit bra sen Kankan vart avstängd, å han fick chansen??
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
munkas: Fniss... Låter väl som det, dom ska väl stå i båset å leda laget...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
"Brynästjejer uttagna i juniorlandslaget"
Hmmm, vilka kan det vara?
Är det möjligtvis Daniella Johansson och Tina Sjödin kanske....?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
Huss: Hahahah jag ångrar att jag slog sönder dosan till tv`n vid 5-0 och stängde av tven.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
65selander: Han delade ut en höger på Johansson som fick FBK spelaren att försvinna ur kameravinkeln. Snyggt...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
65selander: Oki ingen kramning utan smockor alltså.. +++++ i betyg till han då!! :)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
wap.hockeysnack.com
Sunken fightades utan handskar
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
Någon som har länk till fajten mellen Widing å Kåberg?
Sen vad gjorde Sunken för att åka ut??
Nån?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
Någon som har länk till fajten mellen Widing å Kåberg?
Sen vad gjorde Sunken för att åka ut??
Nån?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
AVGÅ: -57.......Det låter ju fullständigt vansinnigt. Undrar om det är någon annan i elitseriens historia som har ett liknande facit?
20Lindgren, fram med rapporten!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
"Cicero: Dumstrut till den som försvarar honom. Snacka om tonårsfasoner ..."

...tycker jag inte, snarare:

Tonårsläktarcoachdysterkvistmesserschmidt-fasoner

:-D
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
"Daniel Johansson kan väl inte vara SÅ dålig som alla säger, han får ju spela ..."
Så verkar många resonera.

Roade mig med att kolla upp vad våra "mesta" backar Sjödda och nr 3 egentligen bidragit med genom åren:

Tommy Sjödin(from återkomsten 99/00): 418 matcher +2 i plusminus statistiken

Daniel Johansson(8:e säsongen): 358 matcher -57

-57!!!. Daniel Johansson.

Dumstrut till den som försvarar honom. Snacka om tonårsfasoner ...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
sylf:

*asg* Östervåla ?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
Hitman: Idiotin har inga gränser i Brynäs IF. Nu har man snart lånat ut varenda talang, fattas bara Alcen till Östervåla. Jävla amatörer. Samtliga utlånade skulle göra ett bättre jobb i laget än de muppar som spelar hela tiden.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
aphac: Håller delvis med. Det är fan pinsamt när samma lallare får spela match eller match utan att prestera samtidgit som unga lovande spelare lånas ut utan att få chansen. Jag förstår resonemanget som förs dock, extremt pressande situation och vilka vill man då matcha som tränare; spelare med rutin eller unga orutinerade? Att Brynäs spelare med rutin inte levererar ställer ju då till det rejält men trots allt ställer Brynäs upp med på pappret bästa laget (även om vi hellre skulle se andra spela).

Boork hade antagligen gått på ungefär samma linje liksom de flesta andra ES-tränare, problemet ligger kanske inte där utan istället att Brynäs bästa lag inte är bra nog. Felet är i mina ögon varken Östbloms eller spelarnas, utan det är Sundlövs uppgift att se till att Brynäs har ett slagkraftigt lag. Det har han misslyckats med under en längre tid och det är nu smällen kommer.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
70 Rodrigues: Man skulle ha låtit Boorken sparka Sjödin och Molin. Isället var det han som fick gå. Blodet är tjockare än vatten. Det gäller i högsta grad Brynäs IF.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
GävleLasse: Brynäs IF är den sämst skötta klubben i ES alla kategorier. Det är ju så pinsamt så det finns inte.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
AVGÅ:
Jan Reander har/hade modet, kunskapen, proffesionalismen samt klarade sig utan svågerpolitik o ryggkliande!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
GävleLasse: Felet Östblom gör är att han bara vandrar vidare i Boorks fotspår. Gör nått själv,bänka, rör om ordentligt i grytan. Vad har han att förlora???
Samma jävla femmor varje gång så när som på nån spelare hit&dit, det är allt han har gjort!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
AVGÅ: Jo jag tror det jag med. För mig är det en omöjlighet att Sundlöv sitter kvar. Han var själv med och tänkte ut den plan som blev Boorks bila. Hur kan han som delaktig och YTTERST ansvarig ha mage att sitta kvar. Han skulle ha avgått samtidigt som Boorken sparkades. Men han är väl av samma skrot och korn som många i organisationen. Vinst eller förlust gör ingen skillnad, lönen kommer ju i alla fall.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
aphac: Hur Brynäs löser den ekonomiska biten bryr jag mig inte om. De har satt sig i den situation vi befinner oss i nu och får helt enkelt lösa det.

Men vad gör Brynäs egentligen? Jag ska åka upp tillträningen idag och se om de har gjort några förändringar. Jag har inte sett en träning på länge nu men jag har hört att det lallas runt en hel del. Fast nu vet man ju inte, de kanske inte ens tränar längre...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
GävleLasse: Jag känner på mig att vi menar ungefär samma sak, men lägger tonvikten på lite olika ansvariga. Vi verkar överens om att det är fler än en person eller grupp på olika poster som inte lever upp till förväntningarna, för att inte säga ansvar. Ja, Sundlöv är ytterst ansvarig. Sedan tror jag att t o m han är en marionettdocka i händerna på maktgrupper bestående av gamla spelare och doldisar bakom kulisserna som inte är officiella maktinnehavare, men har makt i alla fall. Jag tror att dessa inofficiella makthavare har alldeles för stor påverkan, men säkert också tillför både pengar och andra nyttiga tjänster. Inget ont i det, men det är olyckligt om dom kan påverka hur själva klubben och laget drivs. Grundröta alltså! In med helt nya proffesionella personer med hög integritet och utan historisk eller lokal anknytning, det går att driva både företag och idrottsföreningar framgångsrikt utan svågerpolitik och ryggkliande!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
GävleLasse: I det korta perspektivet blir det ingen skillnad om Sundlöv är kvar eller inte. Han är ytterst ansvarig för hur laget är uppbyggt och han har ju misslyckats totalt.
Om han skulle avgå/avsättas så har ju klubben visat att man agerar iallafall.

Ny tränare eller nyförvärv är osannolikt då det inte finns 5 spänn att spendera.
Sponsra gärna BIF, föreningen är i stort behov av PLÅSTER, blödningen är som en avskuren kroppspulsåder!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
AVGÅ:
så länge det finns personer, supporters sponsorer som vill se en förändring
omgående, så är jag positiv till framtiden.
Det värsta vore om man bara var likgiltig o ej engagerade sig.

Jag vet att så ej är fallet
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
aphac:

Haha Gammalt mjölkpaket :)


Widing visade känslor i onödan igår iaf.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
AVGÅ: Jag tror att du är lite fel ute. Problemet ligger i att Olle är en "Boork light" Ser man på spelidé och matchning av laget så är den allt för lik det Boork körde med för att kalla det förändring. Att bara skylla detta på någon slags spelarmaffia går inte. Men spelarna sa sitt angående Boorken, Sundlöv som är gammal kompis med spelarna gick på deras linje, så visst har spelarna en del i röran, men det är SUNDLÖV som har det yttersta ansvaret. Ett ansvar som han inte lever upp till.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
mattias - 74: Enkelt svar på din fråga: Gamla hockeyspelare är inte som rödvin,dom blir sämre med åren. Sjödin,DJ skulle ha slutat inför denna säsong. Dackell börjar bli som ett bortglömt mjölkpaket i kylen,luktar illa men ännu värre nästa år.Danielsson,Spets er tid är slut midjets! Hur kunde Hermansson få ett kontrakt? Alla mormors foppavärvningar,flertalet spelare som underpresterar och en tränare som "kunde vara" Sjöddas son. Det kan inte funka!!!!!
Gör nån såpa typ Idol: Vinnaren leder Brynäs resten av säsongen. Vem vet det kanske skulle dyka upp nån som ingen hade räknat med. Absolut, Absolut INGET kan bli sämre.

Undrar vilka spelare som spelarrådet har tagit ut till matchen imorron???
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
mattias - 74: Skillnaden ligger i att då hade vi Boork som, jag tror, "gamla gardet" inte kunde lattja runt med hur som helst. Numera har vi "elevledda" lektioner där gamla gardet sitter längst bak i klassen och läraren står som en strykrädd skolpojke och inväntar deras direktiv.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
Huss: Skrapa rutorna kan jag alltid göra med en bajskorv... Det blir ju ingen större skillnad av vad man ser på Brynäsmatcher...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
GävleLasse:

På dig låter det som om ni måste byta ut hela laget.

vad händer om Flemming kommer ? Tror du han kan få fart på det här laget??

Det som förvånar mig mest är ju det att ni inte bytt ut så många spelare sedan förra året och då nådde ni väl slutspel ??
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
GävleLasse: "Jag klippte ner mitt medlemskort till plektrum igår kväll, äntligen lite nytta med den plastbiten."
Det var väl lite överilat, tycker du inte det så här i efterhand?
Vad skall du nu ha och skrapa rutorna på bilen med?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
mattias - 74: Sådär skrev ni i er gb det året ni åkte ur, Så skrev man i vår gb senast vi spelade ks. Det är bara att inse. Som det ser ut idag så vänder inte skutan, det måste till drastiska förändringar.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
AVGÅ: Det allvarliga är det faktum att vi medlemmar endast ska hålla käften. Det visar lite på hur odemokratisk föeriningen är. Det var samma visa inför årsmötet. Då var det antingen gå på valberedningens linje eller kuppmakare.

Jag klippte ner mitt medlemskort till plektrum igår kväll, äntligen lite nytta med den plastbiten.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
AVGÅ:

Jag hävdar fortfarande att ni har en chans att ta er ur det här. Vad är det kvar ? 30 matcher ? Alltså hela 90 poäng kvar att spela om. Ge inte opp, dock förstår jag hur många av er känner er. Fråga oss leksingar.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
mattias - 74: Inte omöjligt, men lika tragiskt. Vi får väl morsa på varandra när vi byter serier framåt våren. Ett käckt "lycka till" sådär som när fotbollsspelare gör ett byte i 89:e minuten.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
AVGÅ:

Leksands upplaga när vi åkte ur senast är sämre än årets upplaga av Brynäs. Lovar dig.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
GävleLasse: Dom gör ju som dom vill. Olof sa väl att dom skulle åka redan dagen innan för att vara fokuserade, men det var väl nån ur "gamla gardet" som sa att bussen skulle gå kl 13:00 i går. (Gissa vad det blev?)

Ja herrejösses, historieböckerna kommer inte att vara nådiga mot det här gänget som på något år bara förnedrar och sänker en så anrik klubb.

Själv så kan man i egenskap av "tonårsläktarcoachdysterkvist" stolt tala om för barnbarnen om 40 år att farfar tillsammans med några till försökte tala om vad som pågick, tyvärr utan gehör.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
AVGÅ: Enligt uppgift så åkte laget från Gävle 13.00 och anlände 90 minuter före match.Jag tvivlar på at detta äe det vanliga sättet. Fan de måste haft fler pisspauser än BT.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
Citat Olof Ö om gårdagens match:
" • Dålig uppladdning?
– Nej, den var som alltid. Vi har inga ursäkter alls förutom att vi spelade dåligt. "

Eeh, Lasse Anrell, analyze this!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
JanT:
Enligt din presentation har du lösningen.
Spelarmaffian bestämmer, men vilka det är får vi ej veta.

Varför då vilja ha en lösning från Huge:-) ?
Kommentera


Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
Bissett19: Det var det fräckaste!!
Vad är detta, om inte kritik:

"Ja, skriver han att vi gör en godkänd match så är han oseriös och inkompetent."

En kataklysmisk sågning för att komma från mig..... :-))

Angående mitt Bomhuslag så såg jag dom i fredags i LA.
Dom blev bortdömda och hade otur.
Dom också.... ;-)
Kommentera


Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
AVGÅ: "Det var bara att plocka fram kulramen!"

Keb i högform....

Gammelgubben visar ingen nåd i sin krönika!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
Jag kan glädja er med att snart har vi en bock att ösa ut all aggression utöver! Tändvätska någon?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
mattiaskarlgren: Men snälla du - slutspel??? Det slutade jag att tänka på efter 10 omgångar. Nu är jag överlycklig om raset stannar i Allsvenskan. (Kom ihåg det finns fler serier under AS!)
Kommentera

947614 · »