Brynäs IF

714120 inlägg · 7953 ämnen

FBK-BIF 091123

« · 1205625 Till forumet


FBK-BIF 091123

Dags att börja titta på nästa match.

Hur vinna i Karlstad?

Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
rackham: 25 nya spelare och 2 nya tränare! Svårare än så är det inte! =)
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123

Anders Berg:

Är det inte att göra det lite svårare än vad som behövs...

Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123

rackham: Hur vinna?

Plötsligt händer det?

Markström med 7 insläppta mot FBK på drygt 3 perioder UT - Läck som höll nollan i 25 minuter IN, är iaf en bra start.

Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
rackham: Vad är oddsen för hemmavinst? 1,00012?

GävleLasse: Spekulera å tycka är väl högst normalt men ingen här har givetvis hela bilden. Det som känns korkat är alla: "nu ska jag fan bojkotta Brynäs", "nu måste Czarnecki/Sundlöv avgå". Kan ju finnas, hör och häpna, goda skäl nån gång till hur Brynäs agerar. Även om dom historiskt genomsnittliga besluten är korkade.
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123

Jajjen: "Kan ju finnas, hör och häpna, goda skäl nån gång till hur Brynäs agerar."

Kan det vara så enkelt?
Att dom som jobbar tillsammans med spelarna dygnet runt och som är erfarna tränare, oftast har goda skäl att agera som dom gör?
Och att besluten man då tar kan te sig konstiga för oss läktarcoacher hemma i sofforna, som har exakt noll insikt och kunskap och som bara kan spekulera?

Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123

Huge:"Och att besluten man då tar kan te sig konstiga för oss läktarcoacher hemma i sofforna, som har exakt noll insikt och kunskap och som bara kan spekulera?"

Nu är det ju så att vissa kanske har mer information än andra...

PÅ tal om det. Jag såg att du har börjat skriva om psykologi i Exoressen.

Det vore högintressant att få veta vad du har för belägg och vad grundar sig dina slutsatser på vad gäller hur Markan mår?

Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Ingen som har kommenterat Czarneckis skickliga och effekfulla time out 4 minuter från slut igår?
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Huge: "Och att besluten man då tar kan te sig konstiga för oss läktarcoacher hemma i sofforna, som har exakt noll insikt och kunskap och som bara kan spekulera?"

Å va fan vet du om det?
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Jajjen: Den var kanon men skulle ha kommit efter Markans andra mål. Så kanske laget hade spelat lite mer än 4 min i sista och visat inställning.
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123

sylf: "Å va fan vet du om det?"

Jag bara VET att du och vi andra härinne har minimal eller ingen utbildning alls vad gäller tränande av ett hockeylag på elitnivå.
Men om du eller den som känner utpekad vill försöka motbevisa mig så varsågod. Bara att visa upp meriterna för den som känner sig manad.
Och även om just DU inte kan presenetera några konkreta bevis så räcker det med att läsa dina inlägg härinne.
En person som uttalar sig som du ofta gör i sakfrågor kan omöjligt ha tränat ett lag eller haft nån annan befattning i ledarställning inom idrotten.
Och om det ändå mot förmodan skulle vara så att du tränat nåt hockeylag så undar jag om det laget öht överlevde ett träningspass?
Antingen måste spelarna ha lagt av efter en träning pga allt skitkastande eller pga att du genast blivit genomskådad som en blufftränare.

Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Huge: Och när blev det så att bara för att man har en utbildning så är man mest kompetent på området? Skulle vilja säga att så inte är fallet alls många gånger..
Du kan gå ut på vilken arbetsplats som helst och se killar som inte gjort annat än utbildat sig, men som är så pantade och inkompetenta att man blir mörkrädd. Och bara för att CZ har någon form av hockey, ledarutbildning så vet inte jag varför det per automatik skulle innebära att han är mer kompetent än alla här inne..
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Grattis Färjestad till 3 poäng! (Ps. Ni kan vila halva laget om ni vill, det räcker ändå för seger! Ds.)
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Anders Berg:" Grattis Färjestad till 3 poäng! (Ps. Ni kan vila halva laget om ni vill, det räcker ändå för seger! Ds.)"

Du menar som i serieavslutningen förra säsongen, då dom ställde upp med G-laget och vann en för Brynäs del, skitviktig match?
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
sylf: Ja, just det! En klassisk Brynäsinsats! =)

Nä, fy fan så tragiskt egentligen, hur länge till ska Brynäs vara ett skitlag? Skulle vara så kul om man fick glädjas lite emellanåt. Vet inte ens om jag vågar ta mig till Hovet på torsdag - för jag menar, hur kul kommer det bli? (Finns ingen värre klack än DIF-klacken, de klagar som kärringar när det går dåligt och skriker som jubelidioter när det går bra. "Gör inte alla lags supportrar så?" Nej, inte som DIF-fansen...)
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Anders Berg: "för jag menar, hur kul kommer det bli?"

Kan nog bli rätt skoj, DIF brukar ju i alla fall försöka spela ishockey, men å andra sidan behövs det 2 för att dansa tango.
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
sylf: Ja, Brynäs är väl bra i ungefär varannan match på Hovet, å 4-4 matchen var ju som helhet halvbra, så det är alltså 50/50 om det blir en bra match på torsdag! ;-)
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Har varit ledare på en dygnet-runt fotbollsturnering här där jag bor ihelgen så har ej sett gårdagens match. Hur såg matchen ut? Rättvist resultat? Hur var Kokko i sin första match? Någon spelare som utmärkte sig?

Har bara sett highlightsen på hockeyligan och där ser det ut att vara ruskigt billiga mål där tex Hietanen går bort sig på två mål.
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123

Huge:"Och även om just DU inte kan presenetera några konkreta bevis så räcker det med att läsa dina inlägg härinne."

Nu är vi där igen... nu kräver du alltså bevis. Men hur vore det om du själv producerat något som styker dina teser.

"Jag bara VET att du och vi andra härinne har minimal eller ingen utbildning alls vad gäller tränande av ett hockeylag på elitnivå."

Jag tycker att du får ta och lugna dig en smula när det gäller dina epitet och hur du försöker förlöjliga andra skribenter här. Exakt VAD gör dig mer kvalificerad till analyer än andra? Du har enligt egen utsago ingen erfarenhet alls av tränarrollen.

Exakt VAD ger dig rätt i dina analyser? Om du är samma kålsupare som oss andra så har du ju knappast kunskaper nog att varken hissa eller dissa ett inlägg. Allt du har att gå på är åsikterna och Här inne kommer jag inte att tillåta hur mycket som helst när det gäller att sätta epitet på andra bara för att de har en annan åsikt.

Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123

Läck in, annars samma lag sen sist...

Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
rackham: 8-1, stackars Läck!!
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123

Lindström: Cz kör på med samma lag som igår...

Sandin är fortfarande utanför laget. Är han näste spelare som blir utfryst av Cz måntro.

Om det är en bänkning baserad på hans insatser defensivt så ställer man sig frågan om vad som skall til för att bänka någon annan.

Hansen: Modo -2, Frölunda 0 SSK -2
Lauritzen: Modo -2, Frölunda 0 SSK -1
Sandin: Modo 0 Frölunda -2

Jag kan ta i princip vilka som helst och det är precis samma över hela laget. Nej jag tror att Cz har valt ut Sandin som någon slags syndabock.

Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
GävleLasse: OK om varvsarbetaren från Gdansk hade en poäng med sina utlåningar, bänkningar etc, men det blir ju inte till det bättre. Andra spelare är lika dåliga, eller i Hermans fall 3000ggr sämre. Där måste man ge cred till Boorken, som i alla fall bevisade nåt med sina dumpningar!
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
GävleLasse: Tror du inte det blir lite tunt om spelare om Cz bänkar 4-5 stycken? Måste han inte välja ut nån av alla som inte är elitseriemässiga? Skulle han plocka alla av allsvensk klass ryker t.ex. alla juniorer (ja, utom Markström förstås).
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Jajjen: Sant men samtidigt så har ju tex granis inte visat bot och bättring utan spelade -2 även igår. Då med nya kedjekamrater...
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
GävleLasse: Jag kan räkna upp 5-6 brynässpelare som inte borde spela i Elitserien. Det kan säkert Czarnecki också. Men till skillnad från oss härinne måste han ställa ett fullt lag på benen varje omgång. Peta Granström, Hermanssson eller Sandin? What´s the difference?
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123

Jajjen:

Ja, vi skall inte glömma att det är en annan person som ansvarar för kompetensen i laget.

Däremot är det en en skakig väg att ge sig in på att börja disciplin-bänka spelare...

Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
rackham: Och sen är det väl en tredje person som ansvarar för ekonomin. Det är svårt det här med ansvarsutkrävande. Det är tur att det finns några härinne som är tvärsäkra var skulden till Brynäs förfall ligger.
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Jajjen:
Hansen.
Herman.
Sandin.
Molin.
Kahnberg.
Sundström.
Löf.
Andersen.
Lauritzen.

Dessa herrar är av hygglig allsvensk klass. Bidrar knappast till att leda svensk hockeys utveckling.

Resterande i truppen håller knappt medelmåttig ES klass, så när som på 2-3 st som KANSKE skulle kunna slå sig in i en 4:e lina i t.e.x FBK.

Markström undantagen, han tillhör toppskiktet.

Vi har således EN spelare som följer klubbens mål, att leda utvecklingen.

Bra jobbat mormor!!
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123

Jajjen:

Det sker en utveckling på alla områden, men problemet är att det gör det även hos konkurrenterna. Man måste alltså utvecklas mer än konkurrenterna för att det skall hända nåt positivt när det gäller ekonomi och sportslig utveckling.

Där är vi inte idag... och ingen verkar ha en tydlig plan för hur det skall gå till heller...?

Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123

sylf:

Lyft Hansen och Molin till gruppen medelmåttig ES-klass. Kanske Kahnberg om han vaknar till. Annars stämmer det...

Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Jajjen: Om mormor hade råd med sin 425 mannatrupp för 2 år sedan, borde han rimligtvis haft hyggligt med stålar att laborera med. Istället för att kontraktera alla dessa skulle man ha skurit ner till typ 23-25 gubbar, bättre gubbar. Istället körde han på med Boork, sparkade honom för att han va så jävla dum, återanställde honom, sjukskrev sig under KS, kom tillbaka när slutsignalen gick i Rocklunda!!

Patetiskt!
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123

sylf:

Det är en jävla skillnad på 425-manna bredd och ES-topp.

Dit är det 20 mille.

Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
sylf: Din uppräkning tänker jag inte invända mot. Saknar kanske några. Men det där innebär väl också att Czarnecki har alibi för Brynäs prestationer på isen? Eller förväntas han kunna trolla med alla dessa allsvenskar? Tacksam för svar.
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Jajjen: Han ska spela de minst dåliga, inte skeppa dom till div AS klubbar!
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
sylf: Med all respekt för Anton Rödin men jag tror inte att han avgör var Brynäs spelar nästa säsong. Inte ens Thegel eller Alcén tror jag hade bidragit till fortsatt elitseriespel. Brynäs problem är inte att vi använder för få juniorer.
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Jajjen: Nej, det fundamentala problemet stavas MORMOR, lagbyggaren! Däremot kan man ju göra det bästa av situationen.
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
sylf:

Mormor borde ringa den här snubben;)
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
sylf: Isåfall är problemet Sundlövs uppdragsgivare, dvs. styrelsen. Det är dom som ska hängas eftersom dom anställer en sportsligt ansvarig som ansvarar för Brynäs ständiga kräftgång. Alltså, dags att vända fokus mot Bosse Bylund.
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Jajjen: Förresten, det är väl klubbdirren som anställt Sundlöv. Alltså, alla mot Karlsson!
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Jajjen: Tveksamt, mormor får en påse pengar att använda till nåt vettigt, det gör han inte!
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
sylf: Hamnar vi efter Rögle när serien är slut, håller jag med. Det är ju enda elitserielag som har lägre spelarbudget än Sundlöv.
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Jajjen: HGK´s morsa då?? Det är ju ändå hon som låtit honom se dagens ljus.

ALLA MOT MORSAN KARLSSON!
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
sylf: Karlsson morsa har också en morsa...
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Jajjen: Frågan är om inte hon är oåtkomlig.........
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
sylf: Kan vi ta hänsyn till det?
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Jajjen: Tveksamt....
Gubben då? Ska han bara gå fri?
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
Bissett19: Sjukt, 20 påsar av Edlund/Muhren. Låt dom spela ist för Herman/Sundström.
Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123

sylf:

Murren tränade med Brynäs på is en försäsong för ett gäng år sedan, men det är inte samma sport vilket blev tydligt både för honom och andra.

Edlund har jag ingen aning om...

Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123

GävleLasse: "Exakt VAD ger dig rätt i dina analyser? Om du är samma kålsupare som oss andra så har du ju knappast kunskaper nog att varken hissa eller dissa ett inlägg. Allt du har att gå på är åsikterna och Här inne kommer jag inte att tillåta hur mycket som helst när det gäller att sätta epitet på andra bara för att de har en annan åsikt."

Ånyo ett förvånande inlägg från din sida.
Intressant att du vänder dig just till mig och inte till nån annan.
De "epitet" jag ev har satt på andra härinne är såvitt jag vet inte mer allvarliga och förlöjligande än de förlöjligande epitet som många satt på mig och spelare/ledare.
Så du kan väl isf precisera lite mer exakt vad du menar, gärna med nåt exempel.


När har jag påstått att mina okvalificerade analyser är dom rätta?
Jag presenterar mina analyser som vilken annan läktarcoach som helst och så får andra ta ställning till dom och svara eller ignorera dom. Allt det här kallas att ha en diskussion där olika åsikter får komma fram, om du inte visste det.

Kommentera

Sv: FBK-BIF 091123
rackham: Herman har ju tränat med Brynäs i flera år:-)
Kommentera

« · 1205625