1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743180 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
Bratwursten : Fast det gäller ju HV också, det är första gången på sju år som de tagit sig förbi kvarten..

Inkazar: dräpande visst men hur många gånger har vi haft så här bra lag under den perioden?

{6984}: tror vi tar det nästa torsdag 4-2 i matcher om det nu är tillåtet att som Brynäsare sticka ut hakan och tro på sitt lag ;)

{6984}: och givetvis avgör Lindblom i Sudden på ett långskott från kanten. 👍

{7225}: Det kommer att bli hela vägen till game 7 i Jerusalem. Genom ödets ironi så kommer HV tvingas ställa sin oprövade backup målvakt i kassen i den matchen. Vi vinner och vi får tillbaka guldet HV stal från oss 95 😊😉

{7225}: vi har en 3 poängare i kyrkan sedan den byggdes. 2001. Det är dräpande statistik.

Bifbiffen: Du hejar för dåligt, skärpning!

{7225}: nä de vill jag lova. Har väl varit på princip samtliga matcher, och vi har otroligt svårt i Kinnarps arena

Vi har alltså inte vunnit i JKP sedan 2011 (en straffvinst 2014) och detta bör vara tändvätska om något...

Forsberg 1978: Läge för 0-6?

GAAAAAMEEEEE DAYYYYYYY! Lets kick some bibelases!!!

Haha kollade på veckans PowerPlay där Björn Oldeen gästar, kom ut precis innan match nr 2 i finalserien.
Alla fyra i studion var tvärsäkra på att HV kommer slå ut Brynäs. Uffe Bodin sträckte sig så långt att han sa att Brynäs inte kommer orka med HV i 7 matcher, kanske att Brynäs tar en eller två matcher, men inte mer än så.

Skulle vi ro hem guldet så kommer jag skratta åt det där och trycka upp det i ansiktet på Bodin! TÄNDVÄTSKA!!!!

Gunde är fantastisk och fortfarande vår bästa back. Men saknar ändå det lilla extra från 2012 då han var vårt vassaste pp-vapen

Leonardo: Jag var där med samt i Kempehallen 1999 👍🏆🏆

{7225}: Japp då var man där, det var det senaste, men inte det sista :) Synd att Simon inte är hel dock, hoppas han bli bra efter den smällen.....

{7225}: kopian som jag snackade om är mållåten som vi har just nu. Exakt samma låt använder Luleå när de gör mål.

J'adore Hardcore heter låten vi har snott...

Exakt fem år sedan i detta nu som det hände senast.....guldet ska bara hem till Gävle igen! I morgon kopplar vi greppet boys 💪🏆🥅🏒

Lunkan: SAIK?

de är väl i gruvan och jobbar hårdare än alla andra lag i den här serien. Bert ska vara så stolt att han gråter...

Skrubben: Exakt och därför vet jag också att Frölundaanhängare är besviken på hur Frölunda värvar :)

Lunkan: Idag för fem år sedan var det en helt underbar dag!

bradberry: Varje gång jag ser situationen blir jag bara förbannad. Hur de kan bedöma det som en olycka är ju helt jävla sjukt.

{7225}: Bertil inte med på bussen till Jönköping... Skit!

{7225}:
Vi får hålla tummarna för att han är tillbaks på lördag i stället.

Någon som vet vad SAIK sysslar med idag?

De har väl inte semester?

bradberry: Faaaan

Forsberg 1978: Bertil var inte på is idag och det verkar högst osäkert med hans medverkan imorgon...

Fan!

Hur går det med Bertil kommer han att spela i morgon?

Berge: kan bara hålla med att de ibland kan blixtra till men det är allt för sällan.

{7981}:

Grejen med Westerholmarna är att de när som helst (oftast när vi klagar på dem som mest) kan göra kanonmatcher där de påminner om Sedinarna rent av.

Men jag håller med. De har inte förstärkts sina aktier på slutet. Jag gråter inte blod om de går till Frölunda.

Behåller hellre Ikonen och Boqvist.

{7981}: bänka både PoW och PaW. Men vem skall då köra center? Skulle Johnson eller Boqvist klara det? Eller måste man lyfta upp Blomqvist? Vem skall då gå in i 4e (Asklöf Johnson Manberg Boqvist) och vem skall mer in i 2a?

Skrubben: Märks ju också tydligt att slutspelshockey inte passar Westerholmarna. När det går lite fortare och blir lite tuffare har de svårt att åstadkomma något. Och de är ju inte särskilt vassa defensivt heller. Tror att ersättarna kommer vara mycket bättre.

Plåtar fixade till Kinnarps. Kräver att vi leder med 3-1 inför den matchen och avgör i Jönköping ;)

Skrubben: gäller att tighta till det framför Felix imorgon och spela som vi gjorde i semi 6 och 7.

Leonardo: Sant. Däremot är det synd att han kräver att vara PaWs bihang. Jag hade gärna bara behållit PaW. Om Madhawks uppgifter stämmer så kräver dom att båda ska ha samma lön (vilket är helt absurt egentligen) och det gör det till en omöjlighet att behålla dom. PaW har spelat i landslaget och ska säkert ha 200 k/mån. Det innebär att hela paketet kostar 400k/mån om man vill behålla dom. Solklart val att inte förlänga.

Tänk om vi kan knipa en vinst imorogn.. då ser det nästan för bra ut!

{7510}: Ha, ha, men så fort PoW får pucken och får lite mothugg så sticker han å byter....en sån spelare är jag bara glad att Frölunda tar......

{7981}: Alcén har å andra sidan inlett finalspelet väldigt bra, tror det är bättre att låta honom spela vidare på den inslagna vägen istället för placera honom med tvillingarna där ingen verkar kunna prestera. Skulle gärna byta ut #7 mot Nick Johnson.

{7981}: Bänkar man PoW blir ju PaW sur och spelar sämre...

{2064}: Om Alcen kör med Twinsen kanske den kedjan blir bättre i försvar-zonen då Alcen jobbar hårt och bra. Och Zab har kännslan för mål så tror ha skulle funka bättre i 4e. och kanske bänka PoW och som du skrev testa Boqvist. eller Johnson

mk: en 🖼är en 🖼oavsett avstånd. 😉

{2064}: Så femtio centimeter är det som avgör?

Om det hade vart 40 eller 45 centimeter då, är det ok då?😀

mk: Inget av målen är otagbara. Första hamnar han fel, antagligen för att Thörnberg tappar pucken för en sekund innan skottet. Den går in precis vid stolpen men från den vinkeln ska den inte gå in.
Andra tar ju en förrädisk båge efter touchen på Pudas. Tycker absolut han ska ha första ändå.
Spännande att se vem Bulan väljer.
Känns som Felix kan göra fler idioträddningar men släpper oftare "lätta" mål.
Rautio vet man mer vad man får med.
Men man vet ju också att han ofta släpper välplanerade höga skott.
Vet inte vem jag vill se i mål på torsdag. Lutar ändå åt Felix...

Qvarre: Tycker det var försvarets fel sist. Han förtjänade inte att bli utbytt.

{7981}: Spot on, skapa utrymme och fart hos twinsen och vi får en mer skapande fjärdelina.
Något bör göras i vilket fall. Bänka PoW eller Zab ett annat alternativ.

{2064}: Om det inte vore slutspel och 4e linan funkar bra skulle det vara intressant och skifta Alcen och Zab. Alla tredjelänkar med twinsen försvinner. Alcen är bra utan puck och Zab hamnar i en mer kreativ miljö.

Det här var ganska kul!

mk: Han har gott om tid att justera sin position. Hade touchen varit en halvmeter framför hade det varit tuffare.
Vinner HV den här serien är det tack vare Söderström. Vinner Brynäs är det trots Sandström.

Zappaholic: Hur ska han kunna vara tät mellan benen om han ska vara beredd på det på det skottet som avlossas?

Förövrigt så är det intressant att läsa kommentarerna före och efter 2-2. Innan hänger alla Felix i kulorna. Efter att man sett repriser och höra vad som hänt , så är det väldigt tyst ändå.

Orerhört viktig seger igår, nu siktar vi på nästa match imorn.
FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️

Huge: bra observation, lägger till Johan Alcen på listan. Han har imponerat storligen.
Frågetecken för twinsen och Zab. För plottrigt framåt och för dåliga i backcheckingen.
Läge för Johnson o Boqvist?
Målvaktsfrågan intressant, står inte Rautio så spelar han inte hos oss nästa säsong.
Motsvarande kan sägas om Sadström.
Vågar BZ satsa på en keeper med rent bedrövliga stats? Om Lindbäck är uttalad 1a ja, men då lär han gå till AHL istället. Knivigt...

rafalski:
Jag tycker att vi ska köra vidare med Felix. Tycker att han gjorde ännu en stabil insats i går.
Senast Rautio vaktade kassen så var han ju långt ifrån stabil.

If it ain't boke, don't fix it.

« · 1822518 · »