1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743178 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
Puckarna måste ur zon, sånt där är för svagt.

Nu slängde vi bort en puck till på egen blå. PUCKDISCIPLIN GRABBAR!

Jensen sprider puckarna friskt i båda zonerna

{7981}:
Räknar med en kompsenations-utvisning snart då

Steenm: Som sagt Rautio ser fin ut, lugn och cool

Steenm: Ser stabil ut!

bifhjärta: oohhj så viktigt med första målet

Vår kapten!!!

Och vilken fin start av Rautio!

mk: JAAAAAA ÄLSKA BRYNÄS

KAPTEEEEEN❤❤❤

{8212}: Jaaaaaaa!!

In your face, Tedenby

Zappaholic: Så snyggt!!

JAAAAAAAAAAAAAAA

Zappaholic: Så ja!!!!!!!

Brynäsgubbe: Hahaha..."han tappar luften".

Brynäsgubbe: Jävla tomtar både i studion och på isen.
Kör klubbjävlarna genom huvet på idioterna!!!

Brynäsgubbe: Jag tycker också att tacklingen är en aning hård. Pudas sätter sig själv i en dum sits.
Sen behöver inte Tedenby tackla på det sättet utan visa mer respekt!

Hur kan Wikegård säga att han såg honom?? Solklar boarding.

Zappaholic:
Ja idag blir det en skada på nåt av lagen..tro mig.

INTENSIVT!

Forsberg 1978: Älskar hur vi spelar fysiskt direkt!!

Brynäs fortsätter med fysiskt spel. Det måste vara uträknat och scoutat. Tydlig gameplan.

Lindblom och Clark direkt. följ med dem nu resten!

Kom igen nu!!!!!!!

Skönt o slippa falsett Johan...vad han nu heter i efternamn...kommentera

Kom igen nu Brynäs tryck ner korsen i halsen på dom skelheliga jävlarna!!!

HitTheLights: Efter att man gått av värmningen, så kommer Pecka och stöter till Berglund när han ska sätt på sig skydden. Ojdå förlåt...säger han bara😀😀

Bratwursten :
Jag måste erkänna att jag inte gillade duttandet med målvakter under serien och tyckte att Brynäs borde ha satsar på en uttalad 1e målvakt.
I dag är jag jävligt glad över att vi har två målvakter som har spelat många matcher under säsongen.

{8212}: Ajdå. Sören "hemmaärbäst" Persson dömer. Illavarslande.

Måtte alla i Bif nu stå upp i det fysiska spelet!!
Kör igång matchen nuuuuuu då!!!

Hur gammal är Linus Söderström.? 11 år ?
#babyface

HitTheLights: Som sagt...Vi är under skinnet på dom!

{7800}: Han känns lite desperat och tvåa på pucken. Vad har han egentligen att markera emot. Granström stod upp för en ful tackling sen kommer Berglund och ska göra något liknande matchen efter. Fjant...

#2 i HV kanske de ska dopingtesta. Snubben roid-rage:ar ju.

Hoppas att vi tar detta i 3 raka nu. Mina nerver pallar inte att kolla på finalerna utan öl och jag vill inte att mina kollegor tror att jag är alkad 😮

{8212}: kom igen nu Rautio gå in och dominera så river vi kinnarpsspöket !!

Bratwursten : Först transkribera sedan transpirera och till sist triumfera!

Fyfan har transkriberat hela dagen, finns nog inget tråkigare på denna jord... Äntligen Hockey!

Zappaholic: Nu har vi nog tagit oss in under skinnet på dom tror jag....

{7225}: Tror Gunde avgör.

{6984}: Guldmatchen från 2012 på Cmore nu 🏆🏆👍

ellis: petitesser 😉

ellis: Just det! där hör du Powerfade!

{6984}: "Vi vinner och vi får tillbaka guldet HV stal från oss 95 😊😉"

Nja, nu ska vi inte vara stöddiga. "Stal"? Man kan inte stjäla nåt från nån som inte innehar eller äger. Brynäs ägde inget guld -95.

Var lite orolig att Hv skulle gå ut och ta taktpinnen i Sudden med tanke på slutet av tredje perioden. Nu varade inte förlängningen speciellt länge men tyckte ändå det var Brynäs som gick ut och tog tag i spelet i Sudden , säger en del om detta laget efter att ha åkt på en sådan käftsmäll i slutet av tredje med tanke hur matchbilden såg ut.

Såna saker som gör att jag tycker det ser ljust ut och har en bra känsla inför fortsättningen.

Peja: man kan se det så också absolut och hade dom lyckats vinna sedan i Sudden hade nog det tankesättet varit än mer giltigt. men spelar Brynäs likadant i fortsättningen tror jag det bara är en tidsfråga innnan islossningen kommer även fast de har en bra vakt där vak.

Bratwursten : Spelmässig kross, målmässig seger i sudden. Det är nog ganska skönt för HV att veta att de kan bli totalt utspelade i 50 minuter men ändå ha en chans att vinna... men ur deras perspektiv förstås ändå lite oroväckande att de trots allt har gjort två ganska dåliga insatser.

Såg förresten i Hv- forumet att de länkade till denna tråd.

Hej Hv-fans vill bara passa på att välkomna er till världens vackraste lags forum :)

Tyckte vi mosade Hv spelmässigt senast, tror de fick sig en tankeställare.. synd bara att vi inte kunde gå ifrån mer målmässigt, men vinsten i Sudden var nödvändig!

{7225}: de vann ju SM guld 2004,2008,2010 och har varit mer av ett topplag under perioden 2001-2017 undantaget lite på senare år. Vi vann ju 2012 men stötte inte på Hv då. Hv har ju slagit ut oss i flera kvartsfinalserier sedan 2001 om jag inte missminner mig. Dessutom flera seriesegrar och en finalförlust 2009 och semifinalspel något/ några år.

Jämför den statistiken med våran så blir det lite tydligare vad jag menar med mitt förra inlägg.

Bratwursten : Som det såg ut senast där nere så känns det väl som sviten snart är bruten.
Redan ikväll förhoppningsvis.

« · 1822656 · »