1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743527 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
Brynäs vinner med 4-2 i serien och blir svenska mästare på hemmaplan den 25;e, På tal om ngt helt annat, visst får BIF en massa lök nu när Lööke har skrivit på NHL-avtal va?

F.ö tycker jag Alcén är årets Johan Lindström. hashtag//harsaknatenLindström

micke: Håll koll på tvillingarna nu. Vill inte vara negativ i denna underbara stund. Men jämför dem i denna serie där ingen av dem varit involverad i en närkamp över huvudtaget. Lär vara samma retstickor som vanligt mot HV. Det sitter som en tagg i mig. Visst, de producerade förra matchen, men brukar vara stök, tjaffs och annat gött. Inte varit något sådant mot deras kommande arbetsgivare.

Låter bilden tala för sig själv.
Uppladdat:

500x0-img_6320.jpg

Jag landade för 6 timmar sen..är så jävla full nu...såg sista 10 i gaten. Fyfan vilken underbar jävla känsla att slå ut indianerna!!

{5915}:
Vilken fantastisk match vi bjöds på igår kväll. FHC körde sitt intro som är en riktig pulshöjare. Kan tänka mig hur den är för fansen. Jag kände ett lätt illamående innan nedsläpp, nerverna var på utsidan. Så startar matchen, pp och Ikonen frälser oss direkt, fantastiskt.

Vi satt bredvid klacken och de gjorde ett grymt jobb som vanligt. Eftersom vi satt så nära hängde vi på och vi klappade och sjöng matchen igenom, vilken stämning.

När slutsignalen väl gick blev det vilt firande och spelarna bjöd tillbaka. Efter 5-10 minuters sjungande kom laget ut på isen igen och tackade för stödet. Zanetti och Zaborsky tog selfies med klacken i bakgrunden och likaså gjorde Carlsson och Eersson.
Sammanfattningsvis är nog detta den enskilt största liveupplevelsen med Brynäs under mina 40-45 år som supporter. Vilket lag och vilket drag!
Vi syns i Gävle den 22 april.

Vuollerim: Vilken underbar morgon!!!

Zappaholic: Fantastiskt !!

Idag mår man mumma på ren göteborsksa.

Biljetter bokade. Nu kör vi :-)

Nu har BZ löst logistiken också. Laget bor kvar i Götet till söndag sen buss till Jönköping... Blir bra det tror jag.

bradberry:
Blir det nån träning också? Eller hänger de i baren? 😃

bradberry: middag på avvenyyyn ikväll och sedan städar man av Håve på hemvägen. Som en lite längre pisspaus ungefär 😂

Att man drar till Cypern på måndagsmorgon känns sådär, att missa största delen av finalspelet är tungt. Bara hoppas att vi inte avgör detta för tidigt utan att det går till minst 6 matcher så att man hinner se avgörandet på plats! :) Blir det en 7e avgörande i Jönköping så är det bara att dra dit.

{6984}:
En dos hybris till frukost? 😃.
Say after me please:
HV är favoriter
HV är favoriter

Men de kanske kan ta Ullared på vägen... 😎

Auchinleck: Haha.. Näe. Ingen hybris men väl gott förtroende i våra krigare.

{6984}: Blir underbary att få fortsäta se våra iskrigare . .Känns så underbart efter denna svarta vecka . .Måste ge BZ en stor eloge vilket krigargäng han fått ihop . Så mycke hjärta när det som bäst behövs . .ÄLSKA BRYNÄS 😅😅😅

En fundering. Ni som är medlemmar hur många biljetter kan ni köpa på erat medlemskap?

Dallemas: 4st :)

Inkazar: räcker de att man har ett medlemskap för att köpa 4? Å hur många kan man köpa om man har familjemedlemskap i så fall?

Nackdelen med att vara otroligt passionerad och bo i en trappuppgång med icke hockeyintresserade pensionärer är att man får gå omkring och knacka på för att be om ursäkt för allt oväsen under gårdagskvällen. :D

Jan Grismöbel: Lite andra tongångar från din sida idag, jämfört med hur det lät för några veckor sen.
Här kommer ett litet axplock från dina tidigare så tvärsäkra "analyser" om både våra målvakter och Bulan:

"skriva positivt ??? Då ljuger man för sig själv och andra .. bara inse .. ännu en säsong åt helvete . . Börja för fan bygga laget bakifrån . 2 nya målvakter behövs . Till att börja med ."

"Nej Nej Fel . Vi har bra målvakter . Det har bz sagt . Då är det så . Men vi läktarcoacher som följer laget fattar inte det ."

"Du får försöka fråga bz . För det går över mitt förstånd . Bulan längtar hem å han är ju i luleå i morrn .så för att spara peng kan han väl stanna kvar när laget åker hem efter matchen ."

Som sagt, det verkar svänga fort i branschen när man är läktarcoach.
En liten fråga till dig: är det nån lärdom du anser att man kan dra av dina ovanstående uttalanden, efter att just tagit oss till final med hjälp av både Bulan och våra målvakter? ;-))

AnteA:
"Nackdelen med att vara otroligt passionerad och bo i en trappuppgång med icke hockeyintresserade pensionärer är att man får gå omkring och knacka på för att be om ursäkt för allt oväsen under gårdagskvällen. :D"

Ett tips, lämna spelordningen till dem innan matcherna kombinerat med en ursäkt så behöver du bara göra en uppföljning då och då 😂😂

Huge: Mr Facit i hand slår till igen. Hur såg det ut när hans inlägg skrevs?

{6984}: Biljetter till nästa lördag fixade..sektion J 👍👍

Huge: Nu ska vi inte vara långsinta i segerns stund.

Eller jo förresten låt oss vara det. Vi är nu i final mot HV71. Ett lag som vi har revansch att utkräva mot för finalförlusten -95. Är det förresten enda laget vi har negativa finalstat mot?
Det som gör det hela ännu bättre är att tränaren, Johan Lindbom, var den som avgjorde i sudden det året. Verkligen ett bra tillfälle att få balans i tillvaron.
"The Force is with us"

{7225}: Många resor upp senaste månaden för egen del. Lika bra att fortsätta med det, tisdag och lördag säkrade 👍🏻🏒

Snacka om att man går på moln denna dag, borde va rejält bakis idag men segerns sötma måste ha tagit bort bakfyllan peppar peppar :-)

{2064}: Jag har sett gulden tas live både 99 och 12 så jag hoppas på detta med...

Suttit i kö nu i snart en timme för biljetter. Verkar inte bli någon livematch i finalen :(

atilla: Ge inte upp, stanna i kön min vän...

{7225}: Jepp, men känns mörkt tyvärr

atilla: Samma här :(

atilla: samma här :(

Nyp mig i armen någon...

{2064}: Nu går man hemma och nynnar på Heja Heja Brynäs Brynäs IF är dom bästa. Hela tiden. 👍👍

Man vaknade Såå glad imorse😀

bradberry: Känner samma glädje idag när man kör reprisen som igår kväll, fan vad livet kan vara underbart ibland !!

atilla: efter en timmes kö...
Uppladdat:

500x0-screenshot_20170415110322.png

Lördagen är helt slut, Tisdagen finns det iaf lite skybar biljetter kvar

Stibe: Ja.... Nu har d varit mycket åsikter om att Gavlerinken är för stor. I dagsläget skulle jag nog hävda att den skulle behövt vara större...

Tar Brynäs för vana att passera kvartsfinal minst 4 år av 5 och Gå till final 1-2 år av dessa så är Gavlerinken lagom stor tycker jag... Problemet har ju varit att de sportsliga resultaten hållt publiken borta...

Lycka till med biljettjakten!

Haha jag fick tag på två till lördagen. Efter massa uppdateringar av sidan, errors när jag hittat platser och klick på varje sektion så blev det två biljetter i skybaren. Lättad

bradberry: det lär väl bli till att sitta framför tv:n i år, har lagt in om medlemskap men inte fått allt klart så jag kunde fixa biljetter igår :( men det får väl bli till nästa år istället :P

bradberry: "problemet" är ju att massa personer som aldrig eller i stort sett aldrig går på match helt plötsligt jagar biljetter när det är dags för final. Klart det blir biljettbrist då.

{7225}: Den här finalserien tar vi hem som 93, 99, 2012..95 förlusten kunde slutat hur som helst...den tar vi revansch på 2017 :)

KalleTeodor: Ja så var det, Linbom skickade iväg en puck som Lasse Karlsson borde tagit, ett ytterst turligt mål.....det flög spritflaskor runt huvudet då på en på ståplatsläktaren av besvikna fans...

Jaha, efter 1 1/2 timme i kö fanns det inte någon vettig biljett kvar, så det får väl bli TV'n istället. Lite surt när man vet att en massa människor som egentligen inte ens är hockeyintresserade köper på sig biljetter enbart på grund av att det är final.

Peja: Jepp, satt och var riktigt sur över det tidigare när jag inte fått biljett. Nu har man stöttat laget hela säsongen och så kommer det nå lufsar och ska gå på sin första match typ

{2064}: Nu går man hemma och nynnar på Heja Heja Brynäs Brynäs IF är dom bästa. Hela tiden. 👍👍

Man vaknade Såå glad imorse😀

Redan nu ligger biljetter ute på Blocket... En säljare har flera annonser ute med biljetter till Brynäs hemmamatcher med förklaringen "fått bättre biljetter från en kompis" eller "dålig kommunikation så vi köpte för många biljetter". Tveksamt då man enligt Facebook bor i Örebro och håller på Leksand.

Huge: Finns det något sämre än dåliga vinnare?
Leta fram gamla texter från tid när vi spelade uselt och Sandström läckte som ett såll. Du är verkligen patetiskt.

« · 1821297 · »