1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743194 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
{7713}: Faller ihop? Vi håller ihop det bra fram till Felix släpper två fladderpuckar.

SWEATT: jaaaaaa!

ÖLUUUUUUUND HERREGUUUUUD

Jaaaaaaaaaa!!!

JAAAAAAAAAAAAA!!!! FAN VAD RÄTTVIST!

Tackar fan gud för det där!!!

SWEATT: vi har precis allt innan Felix vill göra det lite spännande. Icke godkänt.

Men mål och total lycka oavsett!

Rautio nästa annars säger jag upp medlemskapet. Fifan.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA JAG VA Å PISSA

Bifbiffen: Fy fan vad skönt!!!

JAAAAAAAAA!!!

Jaaa! Rättvist och nödvändig seger.

Gud bevare mig... tack, tack, tack!

{7800}: Dessutom samma målvaktspar nästa säsong, eller?

Härligt med en seger! Hade verkligen hoppats att Felix skulle kommit upp på en jämnare nivå i slutspelet. Kan vara riktigt bra men sedan dimper någon enkel puck förbi. Och det verkar som Brynäs kommer ha samma målvaktsbesättning nästa år!

Guldet ska hem till Gävle igen!!! Detta ska vi ta, fan vi ska fan ta detta!!! Faaan vi ska ta detta!!

Kan man inte övertala Philadelphia att ta Felix så vi kan satsa på Limpan+Rautio?

Egentligen, om man flaggar för Philly att vi kommer satsa på 2 andra målvakter, då blir de ju typ tvugna att ta över ansvaret för annars kommer han ju definitivt inte utvecklas.

Underbar vinst men ni som sköter hockeysnack gör något åt alla jävla haverier på sidan!

Varifrån kommer detta snack om att det "är klart" att vi har samma målvaktspar nästa säsong?

mk: Jag håller med dig fullt ut. Tycker den ser ut att ta på Pudas ganska tydligt. Sen är det ju svårt att sia i hur mycket det ställer Felix eller ej.
Men det syns ju på hans samtal med Pecka också att det antagligen ställer honom en aning.
Det första målet fattar jag inte hur man kan lasta Felix för. Då tycker jag att alla här inne ska testa att ställa sig i ett mål själva. Säger inte att skottet är otagbart MEN inte ett skott jag tycker man ska lasta honom för. Det är ett svårt läge där Thörnberg trots allt är en mot en mot Felix.

Vi gör en fantastisk match i 50 minuter idag där Hv knappt är ur egen zon. Men sen backar vi hem lite väl mycket samtidigt som jag tycker exakt som Bulan också nu säger att toppgubben i forecheckingen viker av för fort.
Samt att Hv sätter sina puckar tidigt på blad så de får ner pucken i vår zon.
Enkelt spel, men ack så grymt tryck man kan få då. Samma tryck som vi har i 50 minuter.
Grymt skön vinst!

Hockeysnack-servern.
Uppladdat:

500x0-brokenpc.jpg

Forsberg 1978: Första gången jag verkligen känner att vi kan ta detta....jag är så jävla sugen på guld nuuu fy fan.

{7800}: alltid när det brakar åt helvete med matchen! Haha

HV är en lagmaskin som kört på med sin bredd hela säsongen och det har funkat bra. Men det känns inte som att man ska kunna vinna SM-guld på det sättet. HV har en bra bredd, men Brynäs har fruktansvärt mycket mer spets och man kan tycka det ska vinna i slutändan. Finns mycket mer matchvinnare i Brynäs som kan avgöra matcher med individuella prestationer. Det är väl nästan bara Tedenby som är jokern i HV men i Brynäs finns massor.

{7981}: Som jag brukar säga:
Med Felix i mål så vinner vi de matcher. Fast idag var det nära att det blev tvärtom...

Tycker att det var otroligt rättvist att Linus fick avgöra. Han gjorde en riktigt bra match och man kommer bl a i håg när han nitade CP två gånger på 5 sekunder...

Steenm: Det undrar jag också. Felix kontrakt går ju ut i vår. Svårt att se att han ska få ett nytt. Jonas måste väl isåfall vara närmre ett kontrakt.

Dessutom, varför ställer man Dackell i båset när Jonas fortfarande är vår spelare?

{7800}: Eller hur, skulle gnälla precis innan målet. Är det 4-5e gången under slutspelet sidan kraschar? Vad händer??

mattiask: Bulan säger nu att pucken tar på Pudas handske och ändrar riktning

Nu tar vi dom skelheliga jävlarna i Bibelbältet! Jag vill se alla HV fans få äta upp sina korkade kors dom har runt halsen!

{7800}: men fortfarande är målvaktsfrågan väldigt oroande. Jag vill nog ha rautio på torsdag.

{7800}: Hörde dom löst ny server!!
Uppladdat:

500x0-img_3443.jpg

Nåt är ju klart fel med Rautio...

Steenm:
Artikel om Lindblom och Felix! Philadelphia planerar på att låna ut Felix en säsong till Brynäs
www.gd.se/ishockey/shl/avslojar-nhl-klubbens-plan-for-oskar-lindblom-och-felix-sandstrom#Ishockey

SWEATT: Dessutom, varför ställer man Dackell i båset när Jonas fortfarande är vår spelare?

Jonas åkte över för att ansluta till AHL när Almtuna hade spelat klart sin säsong. Kommer inte ihåg vilket lag.

Rumpelstiltskin: Ja perfekt läge att låta Rautio ta spaden i nästa. Dels så tror jag att Felix kan behöva vila efter urladdningen i Semin. Sen är det ju ett perfekt läge för Rautio att stjäla en bortavinst med storspel.

Zappaholic: Rättvisa skipad, borde ha varit avgjort mkt tidigare.
Söderström äntligen mänsklig (felplacerad)
på 3-2.
Felix gör en ny bra match.
Hopslag/halvträff på första, skymd och styrning via Pudas handske på andra, inte mkt att göra åt.
Kilas stabil och och säker, viktig fysisk pjäs ihop med Zanetti när Bertil saknas.
Kan vi sno en match därnere på torsdag?
Jag tror det....

Wesley: Kilström! Har han inte kontrakt så förläng fort som fan!

Vem var det som gnällde som en idiot på Kilas här inne förresten? Skulle bänkas osv. Haha.

{7981}: Man får ju hoppas att inte NHL-lagen har sån makt att de kan låna ut till oss oavsett om vi vill det eller inte.

Rumpelstiltskin: Håller med, Sandström tappade matchen i Jkpg på Öneruds skott och han släppte två puckar som en SM finalist målvakt måste ta.
Söderström är klasser bättre än Felix (utom i närspelet).

mattiask: Att lasta Felix för målen vittnar bara om osedvanligt uselt hockeyöga.
Kul att en hugekille får avgöra.....👊😀

Forsberg 1978: korsen ska upp i arslet! det ska bli ett jävlans krig på torsdag!

Huge: Servern pajade i rätt tid så vi slapp ännu fler påhopp på Felix, bla det jag var på väg att skriva.

Huge: Snarast Sandströms hockeyögon som skulle behöva ett par glasögon 🤓

Huge: Felix gjorde en stor jävla räddning på slutet i alla fall 👍👍

Steenm: pettisbiff tror jag 😂

Huge: för att inte ha sett matchen lyckas du få ihop en skapligt lång text! 2 tavlor och Rautio in om han inte är "sjuk"

{7225}: Japp, den gjorde att han fick över 85% i varje fall....

Bifbiffen: Var lite glad istället för att provocera.

Huge: Äsh då.. Första målet ett fladderskott från kanten som dimper ner i bortre hörnet. Andra målet är det som det brukar han tillåter sig att bli skymd. Måste röra på huvudet och leta puck bättre. Sen touchar den visserligen pudas handske. Tkr ändå det är puckar man måste ta. Byt plats på målvakterna idag, Linus i våran bur och Felix i deras så hade det nog med största sannolikhet blivit 5,6-0. Han är ju absolut inte usel, men inte en toppmålvakt heller.
Nog om det, vi har den målvakt vi har. Bara att försöka stötta han och hålla så rent framför han som möjligt.

Forza!
Uppladdat:

500x0-3f144e3e9b804d0ba682b3edc6fd50ea.jpg

« · 1822190 · »