1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753943 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
Står verkligen Felix igen?? Han känns så jävla flaxig... Fattar inte.

Brynäsgubbe: Vaa, vart står det ??

Bratwursten : GD... Står förvisso inte att han står. Bara att han är frisk.

Brynäsgubbe: Klart Rautio ska stå, tycker det är ett felbeslut annars.

Tyvärr känns det som Bertil kommer missa hela finalserien. Fan vad jag lider med honom. Hoppas Stålberg känner sig jävligt stolt och nöjd med sin tjyvsmäll.

Skapligt nervös..

Honken: Var ju ganska väntat med tanke på smällen, han lär väl inte spela i någon av finalmatcherna...känner jag en vibb av :(

Undrar om de varit noga med Önerud, känns som att de stressar lite. Hur stor är risken att han kliver av en bit in i matchen?

Försöker tänka positivt kring Zanetti...Hoppas han steppar upp lite.

Det var inte längesen vi satt här och gnällde på Blomman. Kommer ni ihåg det? När han mest gled runt i många matcher..som han har steppat upp!

Önskar jag kunde njuta av matchen men man mår fan illa av nervositet!

Forsberg 1978: Jag har tur som jobbar 😂pallar inte med denna nervositet ..Får smygkolla i appen

Blir fan rörd när jag se Blomman fira efter sitt mål i BP sist..och när han täcker skott med huvudet. Blir fan rörd

Forsberg 1978: Tror det blir en svår match idag när HV "måste" vinna. Hoppas på en darrig Söderström!

bifhjärta: har blomman glidit runt?? Du förväxlar inte med Granström nu?

Bratwursten :
Blomman var riktigt jävla dålig i början när han kom till Brynäs men han har växt enormt på alla sätt. Kanske kände han för stor press i början men har på senare år kunnat slappna av mer.

{7800}: Usch snart hockey..

Lever Stisse än? (tror han kom från Karlstad). Det var länge sedan jag såg honom...

CMore tror att Brynäs kommer bli trötta ju längre serien lider. Ågren håller nog inte med.

{7800}: ah jo det kan jag känna igen mig i, tänkte på denna säsong.

Hjärtinfarkter varannan dag kan inte vara hälsosamt!😅 Kom igen nu Brynäs!👊👊👊

micke: Ja det gör han. Är på alla matcher som vanligt 💪

Bratwursten: Ja, man glömmer fort. Blomman var absolut inte bra i början.

Undrar vad Tigern har i månadslön.

{7800}: Oj vad det ska pratas om Kilströms tackling och Önerud. När Persson headhuntade höll alla smaklöst nog käften.

Zappaholic: Önerud kan nog räkna att ha siktet inställt på sig.

Zappaholic:
Jag ser det som en hyllning till Kilström när plötsligt hela hockeysverige använder honom som exempel för hur man delar ut en hård och schysst tackling, vilket få spelare i Sverige klarar av.

Men håller med om att man bör diskutera de fula tacklingarna mer och inte mörka det.

FRÅGAN ÄR; Om Önerud får samma läge idag, kommer han vika av eller vågar han ge sig in där ännu en gång?

{8212}: Kom igen nu brynäs💪💪💪💪💪

Svagt tempo i inledningen?

Skulle vilja se samma fysiska spel på HVs backar som man inledde förra matchen med. De klarar inte av det.

Känns som en väntad inledning....

Brynäs känns inte helt påslagna.

Svag start, HV ser hetare ut.

Jävlar vad såsiga de är... Och Lindblom?? Perfekt skottläge.

Brynäs känns inte alls vakna i första. Forecheckingen är inte där, någon borde gå in och MOSAi något byte.

Brynäsgubbe: Nervigt o slarvigt spel av Brynäs...uscha

Söderström på vift idag igen..skjut massor med skott på honom idag.

Ahrgggggg! Skjut direkt!

Helvete.

Brynäsgubbe: Granström och Ölund kedjorna är bäst, kom igen nu förstakedjan!!

Vad fan? Det där måste väl ha varit offside?

bifhjärta: Tycker inte det här ser bra ut just nu..vi vinner få närkamper....uscha

Steppa upp nu för fan Brynäs

Varför låter de HV bara vandra in??

Ska man se något positivt i detta så är det ju att HV inte är bra heller. Om Brynäs vrider upp tempot och slutar spela på 70% så kommer det vara massiv klasskillnad, likt förra hemmamatchen.

Vad fan, Visa lite vilja Brynäs. Vi ger ju Hv initiativet helt i onödan.

{7800}: Bra westerholmarna!

{7800}: kan vara nervositet, Brynäs har varit underdog i mångt och mycket men inte längre och sen hemmaplan, en lördag och fullsatt. Klacken drar igång och sjunger "guldet ska hem" efter tre minuter i första perioden, väldigt dumt tycker jag.. Jaja kom igen nu Brynäs tror vi höjer oss!

Bratwursten :
Reagerade också på det, hur jävla korkad får man vara när man börjar sjunga "Guldet ska hem"?

{7800}: Nu ser vårt spel lite bättre ut

Alltid en extra pass nu.

Bra Ölund! Steppa upp nu boys!

« · 1823328 · »