1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 758652 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
Horace76c: Storsinthet hade inte varit speciellt om alla hade haft det. Bara att inse att somliga ser vad de vill se. Alla som förstår sig på hockey inser ju att Brynäs inte spelar så kallad ful hockey.

{7603}: Vad håller du på med? Vad lider du av...? Är det avundsjuka...? En psykologs analys skulle nog landa i det...

Fan vad jag skulle må bra av lite sällskap just nu. Vi mår förjävligt allihopa och det värsta som finns är att sitta själv i en lägenhet och stirra upp i taket...

bradberry: Han är förmodligen från Skellefteå.

Jesse100: Jag brukar sitta ganska nära isen och kan säga att särbarn inte är något särskilt i sammanhanget. Kan informera om att er kära Thörnberg håller enormt låg nivå i snacket på isen, likaså Petrasek när han spelade. Davidsson var däremot fair play personifierad.
Med det sagt, jag tycker hv är värdiga vinnare och gratulerar er till guldet. Det är ju positivt för svensk hockey att två klubbar som satsar på egna spelare går så långt. Egentligen påminner ert och vårt lagbygge mycket om varandra, med den viktiga skillnaden att er sportchef prickade rätt i sin målvaktsvärvning.
Brynäs kunde ju lika gärna ha vunnit guld och fy fan, det känns surt och kommer nog att fortsätta göra så ett bra tag till.

Brynäsgubbe: Bara att bryta ihop och komma igen. Jag tror det var mitt fel. Hade inte matchtröjan på framför tv'n eller så var det fel strumpor eller något annat av jinxen jag missade. My bad hursomhelst.

Mitt sista inlägg, jag orkar inte med detta längre efter det som hände med Tommy.

{2064}: Och jag bytte till en annan brynäskaffemugg precis innan matchen

{5915}: Medskyldig!!! 😉

{Carl Lejonkräk}: Vad hände?

JohnnyKnoxville: En Timråit - exotiskt. Otroligt svårt att bli provocerad av någon med din lagtillhörighet. Blir i det närmaste komiskt

{7603}: dumfan.!

JohnnyKnoxville: Haha. Var det HA ni spelade i sa du?

Vem har sagt vad sa du?

Stolpskott...

JohnnyKnoxville: Timrå däremot är ett riktigt fint hockeylag. (Det är ok att skratta nu.)

Bifbiffen: Spännande att lagtillhörighet har någon betydelse. Tyder på svagbegåvning.

JohnnyKnoxville: Antar att du har "LIvets hårda skola" under "Utbildning" på Facebook. Det räcker ju att läsa din historik på Hockeysnack för att se dina egna kommentarer om homosexuella exempelvis.

JohnnyKnoxville: mmm, stod det i tidningen är det förmodligen sant. Sa du dumfan?

JohnnyKnoxville: Självklart kan det vara så att någon i Brynäs sagt detta till Linus och det är självfallet oacceptabelt. MEN det fjantigaste i detta läget är väl att Linus inte bara sväljer det och hånar Brynäsarna med sitt guld runt halsen.
Detta visar till att börja på dåligt psyke.
MEN det bevisar också att det är ord mot ord. Vem har sagt detta? Hur har personen sagt det osv.
Jag försvarar inte OM någon sagt det eller så. Men trots allt så är det något Linus hört - men hur ska han bevisa det?

Jag är ganska övertygad om att Granström tex fått höra en hel del idiotiska ord från Hv-spelare osv. Men det är väl bara svälja?
Sen är det självklart skillnad på ord och ord.

JohnnyKnoxville: Jag tror du har hamnat alldeles rätt. I en liten skitförening, utan ambitioner som ingen bryr sej om. Grattis!

JohnnyKnoxville: Din förbannade jävla internetkrigare! Du lyckas reta upp mig ordentligt nu! Har du några bevis på att Söderström har blivit kallad "särbarn"? Vem i Brynäs har sagt det? Om någon i Brynäs har sagt det så är det inte OK men just nu känns det som att Söderström försöker föra någon talan åt alla som lider av Aspbergers.

Peja:

Du har en poäng i det men tycker ändå nånstans att man går över gränsen när man hånar någons handikapp eller exempelvis hudfärg. Speciellt till en 20-åring. Nu kan det mycket väl vara så att HV-spelare har sagt liknande saker och det är minst lika illa.
Men men skitsamma, jag kanske överreagerar. Fick bara tillbaka vissa minnen från när LHC-fansen skrek en massa skit om att Stefan Liv inte hade en mamma osv i den finalen.

Har sett många SM-finaler i mitt liv men detta var den absolut den bästa jag har sett.
Jag sa det (till en vän) innan slutspelet började att om det är något annat lag jag kan möjligtvis kan unna ett guld förutom HV så är det Brynäs. Dels för att jag gillar Bulan, er kapten men inte minst er offensiva hockey. Sen att ni slog ut Silverköping gjorde ju inte mitt liv sämre direkt :)

JohnnyKnoxville: ja du har ju inte mycket att välja på.

Pigalle: Haha, jag har betydligt större historik under diverse användarnamn än du. Om det nu skulle ha någon betydelse. Har en del homosexuella vänner. Du förstår inte lyteskomik märker jag.

{7853}: Lider man av Aspbergers? Bitch please!

JohnnyKnoxville: Lägg av med rökat

JohnnyKnoxville: Snygg meningsbyggnad...skriv så vi normalbegåvade kan läsa.

Och vad i hela helvete är aspbergers?

Går det inte att stänga av den här pajasen?

JohnnyKnoxville: "Större historik under diverse användarnamn"? Hur korrelerar det med mitt inlägg? #läsförståelse

JohnnyKnoxville: Förlåt, jag stavade fel. Du glömde "citationstecken".

Jesse100: tycker iaf du ser situationen bra, troligtvis tar Brynäs denna diskussion internt inom organisationen. men den där knoxville grabben är värsta typen av SJW. vi Brynäsare hade troligtvis också varit kritiska om det hade varit ombytta roller. Sen klarar vissa av att hantera informationen på ett sansat sätt vilket jag tycker du gör men den andra figuren inte gör

Jesse100: Och du tror att HV är helt oskyldiga i trashtalket? Sånt där lämnar på isen. Nog att det kommer ut om HV torskat men nu har ni vunnit och han har mage att sparka en motståndare som fallit. Bara för att han får samma typ av glåpord som varenda spelare på isen.

JohnnyKnoxville: Haha, jag har betydligt större historik under diverse användarnamn är du.

Du går från klarhet till klarhet.

Bifbiffen: riktigt om imponerad av hur ni krigade i detta slutspel, det var en fröjd att se! Verkligen synd ni inte fick ta guldet, flera spelare jag verkligen unnar det efter denna fina säsong. alltid kul med underdogs, även om det var en jämnare säsong på länge!
hylla era spelare när de kommer hem nu!

Den här krigaren hade vi behövt. Härligt att han blir kvar.

Nu bygger vi för att bli ett topplag över tid.
Bengtzen kommer att bygga ett lag som kommer att vara så jävla svår att slå så fler än en spelare kommer att måste offra pungen i motståndarlaget.
Vår lagmaskin kommer tugga ner varje jävla motstånd vi får.

FRAMTIDEN ÄR LJUS

Zappaholic: Aspergers är en funtionsnedsättning som kan te sig på många olika sätt. Dom flesta ligger över normalbegåvning men har problem med sociala samspel och begränsad förmåga att uttrycka sig. Dom flesta ligger över din intelligensnivå(normalbegåvade). Det är ett tecken på svagbegåvning att klanka på människor med speciella behov.
Grattis till silvret förresten.

JohnnyKnoxville: Aaah, du har hittat Wikipedia

Jaha..Carl Lejonkräk borta från HS också...

{5915}: Nej, bara allmänbildad och med en del erfarenhet. Fick just en bild av din begåvningsnivå.
Det var en ex-TIKare som avgjorde. <3

JohnnyKnoxville: Jaa, hade han spelat kvar i tik hade han aldrig fått avgöra nåt stort.

bifhjärta: han dyker snart upp med nytt namn. Aarnio, Carl Lejonkräk och snart ett tredje.

{5915}: Skönt att du kan glädja dig över det, själv så ser jag bara hur han bärgade hem guldet till Jönköping. Sa jag grattis till silvret?

bifhjärta: Även jag snart. FarbrorBarbro och JohnnyKnoxville gör så att jag lämnar. Skämmes ta mig fan. Vilka idioter! Till Inkazar, Huss, Peja, Brynäsgubbe,.Zappaholic, Huge, Bratwursten, Forsberg och alla ni andra, tack för den här tiden. Skål på er Brynäsbrothers!

JohnnyKnoxville: Jag kan förmodligen jävligt mycket mer om Aspergers än vad du kan, det bör du ju ha jävligt klart för dig.

Ska du slänga dig med uttryck så för du väl för fan se till att skriva rätt ord. Finns inget som heter Aspbergers, din jävla obegåvade sate.

Alla människor, även du, klarar att googla upp en definition på vad Aspergers är. Men att stava ordet, det gick tydligen inte.

JohnnyKnoxville: Hahaha

Zappaholic: Haha, det slank med ett B. Jag kan garantera dig att du vet inte mer än mig om Aspergers-syndrom. Jag lever med det dagligen. Du antar, inte begåvat.

JohnnyKnoxville: Nej. Men grattis till nytt allsvenskt kontrakt. Det är ni nog värda. Men det kommer många lag underifrån som pockar på. Västervik, Säffle, Mariefred m.fl.

Zappaholic:
Allvarligt, kan vi inte hålla högre nivån så här?
Man MÅSTE INTE ha sista ordet i alla (löjliga) diskussioner.
Nån av er får banne mig ta och vara den större mannen och lägga ner....

mattiask: Antingen har Söderström nån diagnos och isf förklarar det att han inte förstår att han bryter mot den oskrivna regeln: det som sägs på isen, stannar på isen.
Eller så har han ingen diagnos och isf har Blomman rätt: ett fjantigt utspel av en ung kille som inte vet bättre.
Speciellt med tanke på att hans lagkamrater uppträder på samma sätt mot SINA motståndare.
I övrigt klassar jag Bertilssons förlängning som viktigare än att ta guldet idag.

{5915}: Tack! <3
Och grattis till silvret! 😘

Horace76c: Ett alternativ är att göra som på andra HS-sidor. Där tar moderatorerna bort allt som inte är positivt.

« · 1826106 · »