1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739112 inlägg · 7967 ämnen

För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
{2064}: Sista smällen såg inte ut att vara så farlig heller - ett riktigt varningstecken ju. Sjukt läskigt med dessa hjärnskakningar. Hoppas han blir helt återställd. Som du är inne på, kanske bäst att avsluta karriären nu.

Chanzone: Precis det jag tänkte på när jag såg honom få smällen. Konsekvenserna kan bli ödesdigra. Har sett flera exempel på närmare håll där tidiga karriärer släckts pga flera hjärnskakningar.
Nog för att hockey är ett fysiskt spel men hastigheten och tempot är så mycket högre nu än för bara 10-20 år sedan.

{2064}: 8 backar, 12 anfallare, lite skevt nu

{8399}: japp, men det ordnar säkert en yrkesman som Sundlöv.

{8399}: Vilken bredd!
Blir det kanske Rohdin eller Alcen i andrafemman imorgon då? Kul! Det hade man aldrig trott innan säsongen, att de skulle utvecklas till spelare för en andrafemma i SHL.
Hv är varnade!

munkas: Som alltid i brynäs vi kör sossehockey

Trallgöken: Ni verkar äntligen ha blivit av med Lundgren.

majk: Kan vi inte få Nässén i byte?

majk: Lundgren duger då alltså inte ens till att agera ”kropp”, som Sundlöv uttryckte det i den desperata jakten på backar.

munkas: Även om det bara var några månader kvar av Lundgrens kontrakt så är det ju ett antal hundra tusen kronor man sparar på att skicka honom till Växjö... Vi får se om Brynäs tar in ersättare men känns det inte som att Sundlöv redan bygger nästa säsongs lag?

Peja: Det gör han absolut, däremot ska vi ha ett lag att spela klart säsongen med oxå och undvika kvalspel. Hoppas det är något vettigt på ingång.

Peja: Jo, lite så känns det. Lundgren, Brodecki, Forslund ut. Persson och Björk in.
Känns dock inte som nån jätteförstärkning av laget just nu iaf. Det borde rimligtvis komma in nån till spelare.

munkas: Ganska tydligt att någon är på väg in.

Lundgren mot Shinnimin. 😅

Nej, fyfan. 🤮

Brynäsgubbe: Nä nu tar du tillbaka det du skrev

Marcus Davidsson hellre

munkas: Det tunnas ut i leden. Vad har "mormor" i bakfickan?

JanT: En tom maläten plånbok?

{8399}: Är inte han skadad? Väldigt svårt att se Växjö släppa honom.
Men skulle vara en perfekt värvning för er såklart.

munkas: tio små vadsägermannupojkar....

släpper man Lundgren också så måste det ju komma in mer. samlar man in 5.4 millar som det enligt hockeynews kostade att värva spooner?

inte ens jag tror på det. Men tänk om Brynäs faktiskt kunda chocka en igen. Har inte blivit förvånad över en värvning sen Salmela typ

Charles: Jag gillade Bailey som spelade med Mora ifjol. Skulle gärna trejda honom mot Jaedon.

De här trejderna har öppnat upp silly season till nya nivåer :-)

Charles: Minns när Sundlöv värvade Somervuori och Kahnberg dagarna efter varann.... Då var man i himlen...

Charles: Salmela och Brendl måste vara de två enda riktiga draåthelvetevärvningar Brynäs gjort.

Tror ni Sundlöv är med och hugger på Rob Bordson i Västervik?
Han ska vara helt återställd från sin knäskada.
Men Sundlöv lär knappast ta in någon annan än Boqvist för resterande del av säsongen.
2 års kontrakt? På bekostnad av Ölund?
Tycker det är kul att Brynäs visar aktivitet och att det fortsätter med dessa trader med spelare mot spelare.

Charles: Man blir ju lite betänksam . Sudlöv pratade ju om ?kroppar? på backen.
Kommer det inte in någon ny blir det ett nollsummespel...
Det borde innebära att ytterligare en back är på G, men man man är ju inte helt säker då det gäller BIF. Man kanske chansar på att det ska hålla- som så många gånger förr...

Samsung: om Brynäs ska ta in en forward hoppas jag denne har betydligt starkare cv än Bordson. Under 1p/match i allsvenskan och i Tyskland nådde han inte ens upp till 0,5p/match.

Dessutom är han 31, och center. Vi behöver en ung och hungrig ytterforward som gillar blir kvar och skapar kontinuitet. Är det allsvenskan som gäller röstar jag för Karlsson och Forsberg i Bik, Lööke, Lundin och Dahlen från Timrå eller Linus Andersson från Vita hästen.

Mattson: Skulle vilja lägga till Scerban till den listan - även fast det var många år sedan.
Denisov, Boldin och Davydov var inte heller kattskit. Väldigt duktiga spelare!

Berge: Jag håller med. Då hade vi kunnat lika gärna lyfta upp en junior med utvecklingsmöjligheter.

munkas: Tråkigt nog verkar ju inte heller Björk vara en bra defensiv back - trots sin "hydda".

Mattson: Cody Franson och Robin Rahm var också riktiga "f-ck off"-värvningar, men på lite olika sätt.

"Fransson är ingen lockoutspelare eftersom han inte har NHL-kontrakt" var ju komiskt :-)

Att ta in en dopingavstängd spelare var också att gå mot strömmen, även om de mest drabbade i slutändan blev Brynäs målvaktsspel och ekonomi. Det kanske var den allra sämsta Brynäsvärvningen genom tiderna. Många har floppat, men Rahm köptes loss från en annan klubb och PR-mässigt var det en katastrof.

Peja: var inte Franson free-agent?

Charles: Franson var kontraktslös.

Charles: Det var han... men alla förstod ju att han skulle skriva på för NHL-klubb så fort lockouten var över. Så det var egentligen bara ett lite småfult sätt att kringgå reglerna.

Peja: Brynäs blev friade i alla fall och gjorde ingenting fel.

{8399}: Om jag inte missminner mig var han RFA (restricted free agent). Så han var visserligen kontraktslös, men tillhörde fortfarande sitt lag genom rättigheterna. Så det var givet att han skulle lämna när NHL startade.

{8399}: Ja, Brynäs följde reglerna. Alla fattar det. Men alla borde också fatta att det var ett småfult sätt att kringgå reglerna och absolut inte ett scenario som var meningen att det skulle kunna ske när reglerna infördes.

Sportnisse: Fick en sån här "tänk om" känsla. Ryktades om en spelare från khl här tidigare. Inte säkert det behöver vara en forward, tänk om Bertil kommer!!! Boken på det så är vi nöjda en stund, eller? Långt ifrån troligt, men en kul tanke.

Kopenga Kickass: Berra kommer inte. Hans kropp var sliten.

Peja: Än värre var jo Modo och Frölunda som tog in spelare med NHL kontrakt.
Vilken soppa den där säsongen var med världsspelare runt om i europa men stopp i Elitserien...

Dyngklumpen: Glädjedödare 😜
Nä men allvarligt så förstår jag ju att han mest troligt inte kommer, men man kan väl få drömma...

{8399}: Det var idiotiskt att stoppa NHL-spelare genom att förbjuda korttidskontrakt. Sedan sa de att korttidskontrakt var tillåtna om någon blev skadad. Så om man fick en fjärdecenter skadad kunde man ta in en NHL-center. Det var så MODO gjorde med Steen så även MODO följde reglerna.

Publiken blev de stora förlorarna på att NHL-spelarna inte kom hem. Personligen förlät jag aldrig Brynäs dåvarande klubbledning för att stå bakom det beslutet. Som säsongskortsinnehavare förväntar jag mig att Brynäs ställer ett så bra lag på isen som möjligt men det gjorde man inte då.

Brynäsgubbe: Hade lätt sett Shinnimin i Brynäs. Ingen annan??

Sama: de släpper inte honom. Jag tror inte de släpper någon alls. Det är troligare att Sundlöv har någon annan på gång.

Berge: Får hoppas på det, 6 backar utan lundgren varav 2 är Lindelöf och Norin, räcker inte långt det. Förhoppningsvis är det en vass forward påväg också

{8399}: Glöm inte att det var Matt Duchene som Frölunda tog in, gjorde 14 poäng på 19 matcher..

Sama: Modo tog in Alexander Steen som gjorde 23 poäng på 20 matcher....

« · 2032913 · »