Brynäs IF

714121 inlägg · 7953 ämnen

Försäsongen 2007.

« · 910276 · » Till forumet


Sv: Försäsongen 2007.
Jajjen: har du varit djupfryst?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Jajjen: ? Man spelar med tre femmor. Var resten av gänget är vet jag inte.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Jajjen:
har inte det varit boork-taktik hela försäsongen? att gå runt på 3 femmor?

snacka om att brendl verkar få sparsamt med istid nu under försäsongen.. antar att ni spar honom till PP sen?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Jompe: Fattas tre femmor?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Jajjen: Tre femmor?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Jompe: Det fattas en femma?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Teppo: Sperrle

10, 7, 27, 24, 28

3, 9, 23, 36, 21

22, 32, 29, 33, 20

2, 34
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Teppo: no
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
prosten: Skulle vara skoj att se hur femmorna ser ut. Har du koll på det?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
prosten: Grötintensiv hockey, enligt Rackham Online.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
BIF-MIK 0-1 efter 2:a, skott 6-9, Brendl åter i spel.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Bissett19: Var hittar ni infot?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Lindström:

Japp.1-0 till Mora

9-6 i skott till Mora.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Så står det 0-1 än??
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Bissett19:han åker väl omkring på en Räkmacka å glider som vanligt!
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
20 Lindgren: Ja vad tror du?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
prosten: Avses därmed Brynäs IF–Mora IK 0–1 efter första, trots 10–4 i skott. Pavel Brendl ut och Emil Sandin in i slutet av perioden. ?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Bissett19:

Bänkad, Boork tappade nog tålamodet med honom redan...

;-)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
prosten:

Har du nån uppgift på att brendl är skadad eller?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
0-1 efter 1:a, skott 10-4, Brendl ut och Sandin in i slutet av perioden.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Jajjen: Martin Jansson förslagsvis.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Jajjen: Martin Jansson antar jag.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
prosten: Vem fan är Jansson?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
BIF-MIK 0-1 3:38 Jansson
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
brynästigern:
Det e lugnt. Jag står själv för totalt onödiga inlägg till 99%.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Huge:


Rent nöje att åka med.

För din kännedom vill jag berätta att jag sammanställer alla era diskussioner och kommer att publicera dem i boken:

"Statler och Waldorf - Brynäs-snillen spekulerar"


Förlag Rackham räknar med stora intäkter... = )

Fire away, för guds skull, fire away!
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
brynästigern: Det verkar det heller inte vara informeras vi som både läser och delar ut lokaltidningarna (i slumpvis oordning). Ett slumpvis utvalt angellknä är blått, gult (eller svart på amerikanska) och svullet så Brad Angell jr synes missa en match för tampongerna. Nicholas testar att gå på is idag torsdag.
Kommentera


Sv: Försäsongen 2007.
claesw: Onödigt inlägg eller inte...det är väl upp till moderatorerna att radera mitt inlägg i sådana fall.

Jag skrev bara vad jag och troligen alla andra Brynäsare hoppas på: att det inte är någon större fara med Angell.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
rackham: Och det är bara försäsong ännu.... :-)

Statler - not surprised
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
rackham: Snarare Humle o Dumle. Vem som är vem får du klura ut. :)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Huge:

Vad vore livet utan Statler och Waldorf!

Fire away! Fire away!



Ankan - surprised
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
GävleLasse: "Så du går runt och tror att det inte är några spelare som har haft en säker plats i laget under Boork?"

Självklart finns det spelare som känt sig mer eller mindre säkra på en plats.
Men då har det enligt min mening handlat om spelare som enligt tränarens bedömning verkligen har varit givna i laget och det pga sina prestationer på isen.
Din teori verkar ju gå ut på att det finns spelare som i stort sett kan göra bort sig i match efter match och fortfarande få förtroende.
En teori som känns mer än lovligt korkad.
Än mer befängt blir det när du exemplifierar det hela med ex Dannes bakåtpassning och att Lavins minsann skulle bli bänkad om han gjort samma sak. Sicket kvalificerat trams.
Blir man bänkad så har man förtjänat detta och att en tränare i dagens hockey skulle bedriva ngn sorts favorisering gentemot vissa spelare av andra skäl än att dom faktiskt rent kvalitetsmässigt har gjort sig förtjänta av en favorisering låter mer än lovligt konspiratoriskt.
Bäckis var helt klart kall efter jul men enligt min mening ändå så pass het att han lätt tog en plats som center.

"Nej, vad är det egentligen som säger att inte Boork vill se hur Sperrle reagerar på att få förstaspaden"

En sak bland många andra som talar emot är väl att det isf är ett mycket märkligt agerande gentemot Korhonen.
Att på förhand och utan några riktigt klart påvisade anledningar ge förstaspaden åt en målvakt som väl knappast överglänst Markus så mkt att det motiverar en klart uttalad förstaspade.

Men visst finns det en möjlighet att Boork vill testa och se hur Sperrle reagerar på utnämningen till förstemålis.
Skulle dock bli oerhört förvånad om det stämmer.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
20 Lindgren:

Nicholas Angell spelade inget mer efter det, fast domaren Teemu Salminen delade ut ett överdrivet hårt straff (5+20 minuter).

Du menar alltså att det var på grund av det hårda straffet Angell inte spelade mer ;) ;) ;)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Bissett19 @ Spökstad: Här har du din spökstad. Se Linkan.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Bissett19: Angell skadad – Tuomainen in i duschen
Det första anmärkningsvärda i matchen inträffade fem minuter in i första perioden under ett byte. Storvuxne Lukkoforwarden Mikka Tuomainen utdelade en synnerligen lätt tackling på Tapparabacken Nicholas Angell vilken föll som en klubbad säl – och reste sig inte upp efter det. Nicholas Angell spelade inget mer efter det, fast domaren Teemu Salminen delade ut ett överdrivet hårt straff (5+20 minuter).
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
64Waern:

Kiitos

;)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Bissett19: Enligt min tolkning så har Angell fått en inte allt för hård tackling mot sargen och blivit liggande ett tag och spelade ej vidare i matchen, och straffet för store Toumainen var för högt gentemot det han gjorde enligt texten.
Det står dock inte om Angell är skadad.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Huge: Så du går runt och tror att det inte är några spelare som har haft en säker plats i laget under Boork? Driver du med mig? Detta är ju precis Boorks svaghet, att han inte fixar att implementera en grunförutsättning som gäller ALLA spelare. Bäckis var iskall efter jul.. fick han mindre förtroende? Nej, DJ gör konststycket att slå pucken i egen kasse från OFFENSIV zon, hade det varit t ex Lavins så hade han fått packa och åka hem omendelbart. Molin missar en markering mot Modo med 33 kvittering som följd. Då hette det att Molin tagit det så hårt att han skulle få vila. Molin, då med en bra bit över 600 matcher i Brynäströjan. Skulle han verkligen ta åt sig av en sån grej i en sån utsträckning att han inte är kapabel att spela nästa match? Mycket trovärdigt. NOT! Hade det varit i en kvartsfinal så kanske.

Nej, vad är det egentligen som säger att inte Boork vill se hur Sperrle reagerar på att få förstaspaden. Boork är ju onekligen nöjd med Sperrles utveckling och kanske är det ett fullt normalt steg i densamma.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
GävleLasse: "Det enda jag bestrider är ditt envetna besvarande av vissa skribenter, oavsett vad de skriver så hugger du emot."

Nu är du ute och generaliserar igen.
Och det är exakt det som jag bland annat vänder mig emot i mitt "envetna besvarande" av "vissa skribenter".
Din generalisering består nämligen i att jag skulle hugga emot oavsett vad som skrivs. Fel. Jag hugger emot när jag själv anser att det som skrivs är generalisering, överdrift eller rentav felaktigt.
Konstigare är det inte.

"För tre år sedan hade en "Brendlvärvning" varit helt otänkbar, men inte idag. Vad får dig att tro att Boork inte kan göra samma kappvändning när det gäller målvakterna?"

Jag begriper inte logiken i jämförelsen mellan de 2 sakerna.
För 3 år sen befann man sig i en uppbyggnadsfas där framrörallt försvaret prioriterades och där det gällde att bygga från grunden. I det läget hade väl Brendl fullt naturligt kanske varit ett dåligt alternativ som nyförvärv.
Idag befinner vi oss i ett annat läge rent lagmässigt och då känns Brendlvärvningen inte lika okontroversiell, snarare naturlig till viss del.
Följaktligen såkänns det i detta fall inte som ngn ev form av kappvänding från tränarens sida.
Däremot känns det som en kappvändning att Boork nu helt plötsligt, mot sina tidigare principer att aldrig ge någon eller några spelare en säker plats i laget, skulle ha utsett Sperrle till uttalad förstekeeper.
Det rimmar helt enkelt illa med hela hans generella filosofi som tränare.

Är det inte mer sannolikt att SVT:s reporter övertolkat det Leif ville ha sagt?
Det är min enda undran i sammanhanget.
Vem av våra målvakter som verkligen är den bäste har jag lite svårt att svara på eftersom jag anser att skillnaden mellan de båda är i stort sett marginell. Att Boork dessutom skulle ha upptäckt ngt som verkligen motiverar en utnämning till uttalad förstemålvakt, baserat på det som dom hittills uträttat under försäsongen, känns inte heller riktigt trovärdigt.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
claesw: "skitnödiga inlägg" är det fullt av, precis som det här och ditt ;)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
brynästigern:
Näääää det vill vi inte
"avd onödiga inlägg"
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Bissett19: Får väl hoppas att det inte är någon större fara för Nick...vill ju inte att han ska vara skadad när han väl ansluter til Brynäs.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
20Finsktalande Lindgren:

Nu vill vi ha en översättning på länken angående Angell,som jag förstått har åkt på en smäll av Toumainen o fick lämna matchen.

"Angell loukkaantui, Tuomainen suihkuun"

Toumainen fick 5+20,Nick utgick efter att varit på isen i 1.25
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Huge: Det enda jag bestrider är ditt envetna besvarande av vissa skribenter, oavsett vad de skriver så hugger du emot.

Personligen så tycker jag att Sperrle gott och väl kan ha fått jobbet som förstekeeper. Han är den bäste av Brynäs två målvakter.

Exempel. För ett halvår sedan så var det väldigt få människor som kunde se Boork ta in en sån som Brendl till Brynäs. Jag vet att det finns skribenter här som ideligen har tagit upp Brendl som ett skräckexempel på spelartyper som Boork aldrig skulle ta in till Brynäs. I och med att dessa skribenter inte tillhör den skara som du nitiskt bemöter med dina inlägg, det ger intrycket av att du har hållit med dem. Nu spelar Brendl i Brynäs och Boork chockade många med den värvningen. För tre år sedan hade en "Brendlvärvning" varit helt otänkbar, men inte idag. Vad får dig att tro att Boork inte kan göra samma kappvändning när det gäller målvakterna?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
GävleLasse: "Stämmer uttrycket så är det inte mycket att orda om, sen kan du sitta på kammaren och spekulera i generella tolkningar och alternativa innebörder av ordsbetydelse."

Ja, varför skulle inte jag få sitta på kammaren och spekulera kring ev feltolkningar när du själv gör exakt samma sak?
Du har tyvärr ingen ensamrätt på spekulerandet, min vän.
Du spekulerar ju själv när du påstår att uttalandet mkt väl kan stämma och att Boork verkligen utnämnt Sperrle till förstemålvakt, trots att i stort sett allt pekar på att det handlar om en ren feltolkning från reporterns sida vad gäller det Boork verkligen ville ha sagt.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
rackham: Vilka lag med "två jämnbra målvakter" har vunnit SM-guld de senaste åren...?

Ni drar er till minnes 2003. Bravo. Mitt kortsigtiga minne plockar upp tre år senare. Daniel Hentosević och Hej då, Lindberg 2006. Ett år senare var det Hej då, Hentosević och Heja Lindberg!
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
sylf: Likväl så var det Norrena som "vann" guldet åt Frölunda. Ja, förutom Kallio som avgjorde tillställningen då.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
SpökstadsBissett19: Lunqvist den klart bättre.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2007.
Bissett19:

"få undantag" + vem stod egentligen + vem flyttade på sig för att få mer speltid...? ;-)
Kommentera

« · 910276 · »