Brynäs IF

715601 inlägg · 7953 ämnen

Frölunda - BIF

« · 1226479 · » Till forumet


Sv: Frölunda - BIF
Bissett19: Självklart ska Rödin ha en gräddfil. Nyss hemkommen från ett iofs lyckat JVM men säkerligen lite halvseg, och dessutom efter att ha  spelat ett helt annat spel än vad som spelas i ES.
Att ens komma på tanken att han skulle ersätta Molin i dagsläget är så otroligt korkat att man saknar ord.
Fast Guran kan tydligen tänka sig Rödin i en tredjefemma nu, efter att tidigare ha placerat honom som stenklar i en förstafemma.
Snart har väl Rödin halkat ner ordentligt och är nere i J20 igen, och det var väl ändå inte Gurras tanke från början? 
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Bissett19: Det handlar väl inte om gräddfil..Det handlar ju om att få chansen att producera , chansen att spela sitt spel..likt järnkrok gjorde och se hur det gick..
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
mk: Rödin, Hansen och Nolander, dessa är de som kommer åter efter skada. Ingen av dessa är särskilt tung och den som bör spela är Nolander. Hansen kan väl matchas in försiktigt, i Mora eller nåt.
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: vet inte om jag sagt det tre gånger till dig, att de bör vara de, men långt ifrån alltid som du tror.. Boork är ett exempel på att tränarna inte alltid har rätt. Och jag tror INTE att cxarnecki tar ut exakt det bästa laget alltid.. Däremot har han en rad med andra kvalitéer.. Det handlar mer om att ge spelare som inte fått nån chans förtroende, för att nå ännu bättre resultat med laget..Prova rödin på sandins plats, eller flytta ner ove i en defensiv femma
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
sylf: Nä, men du tog upp bedömningen av Nordan när vi talar om Rödin, så nån sorts koppling måste du väl ändå ha gjort mellan de båda.
Eller vet du inte själv vad du vill säga?
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge:

Lät som Guran ville flytta ner Ove i hack i formationerna...

Har sett matchen igen på eftermiddan,Ove var tamefan bäst på isen igår.
Men Rödin ska ju enligt en del härinne ha nån gräddfil i dom två första formationerna,vilket jag inte förstår.



Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: Tycker man ska spela dom som funkar bäst för dagen.
oavsett om det är tunga pjäser på väg tillbaka efter skada.
Typ Hansen som ev är aktuell.
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Gurra88: Har du redan glömt att du själv sagt att du inte är lämpad att bedöma vilka som ska spela, utan att det är tränarna som har bäst koll på den biten?
Att Rödin ska få chansen förr eller senare ställer väl alla härinne upp på, men nu gällde det matchningen mot SSK imorrn.
Vilka tycker du ska petas av de som gjorde en kanonmatch mot Frölunda och av de skadade tunga pjäser som nu är spelsugna som fan?
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: Nej, inte vad jag vet. Jag har inte nämt hans namn ens.
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
sylf: Så Rödin har också varit knäskadad en hel säsong, eller vad menar du?
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
sylf: Haha precis;) Allt enligt Huges filosofi. Men den gäller inte alla spelare.! Viktig detalj
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Gurra88: Eller Nordan, som vi inte ska döma förrän nästa säsong.........
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: Jasså..? Jag anser att han bör få chansen.. En rad med matcher i förtroende.. Varför inte som du förespråkar 25 matcher så man verkligen kan döma honom hur bra han varit , likt kahnberg??
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF

Gurra88: "Jag vet inte heller varför du har så mycket emot honom?"

Om du har missat det så kan jag förklara för dig att det inte är Rödin jag/vi har nåt emot utan hur DU resonerar kring honom.

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Bissett19: Spela sig uppåt i formationerna kan bli svårt om man får spela 5 minuter per match. Han måste någon gång få en rad matcher med mer speltid för att kunna bevisa något.. Det är bara det jag väntar på. Skulle ingen veta vem Peter Forsberg var skulle han inte kunna spela till sig en plats på 5 min per match heller, eller jo det kanske han skulle. Men du fattar poängen.

Känns korkat att erbjuda en spelare kontrakt för att sedan inte någon gång ge honom möjlighet att spela in sig..

Men, med tanke på hur det ser ut med spelare nu så får han nog vänta ett tag till. Men det bör komma framöver. Annars är det "misshandel".
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: Istid får man inte ,den förtjänar man.

Alla måste göra ett visst "hundgöra".
Vissa klarar det, andra inte. Pallar Rödin inte det kan
han glömma
NHL genast.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Bissett19:

Somervuori - Dackell
Kahnberg - Molin
Silfverberg - Rödin

det mest realtistiska.. men hade även hellre sett rödin byta med molin..För att få ut max av alla..
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: Jag vet inte heller varför du har så mycket emot honom?
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
MarcusElving:
"Du kanske tycker att vi ska skicka han till Mora och skita i honom innan han ens har fått chansen att spela in sig i laget?"

Har jag ens antytt det?
Jag tycker att han som alla andra får spela sej uppåt i formationerna genom bra spel i Brynäs,det gäller även Silfverberg som just nu ser seg ut i skridskoåkningen,kan nog vara så att JVM tagit hårt på dom.


Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Bissett19: Bra, då är vi 3 som frågar samma sak.
Varför kommer jag att tänka på en fanatisk jihad-självmordsbombare som dyrkar Allah och förkastar allt annat, när jag hör Gurra tala om Rödin?  :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Gurra88:

Frågar dej också,vem plockar du bort i dem tre första linorna?
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Bissett19: Just i detta läge är det nog dumt att stoppa in honom i en av tre kedjor. Skrev inte att jag kräver att Rödin ska gå in nästa match eller i någon av de 5 kommande matcherna. Skrev ju att det är svårt nu när vi har så mycket spelare att tillgå. Helt okej att vänta in rätt läge och sedan ge honom en ärlig chans...

Chansen ska han ha i alla fall.. Du kanske tycker att vi ska skicka han till Mora och skita i honom innan han ens har fått chansen att spela in sig i laget?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Bissett19: Nog för att man inte vill att han ska ingå, det är en sak.. Men du har knappast sett honom tillräckligt för att kunna göra bedömningen att han inte bör få chansen bland tre femmor..
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Bissett19: Ok. tänkte inte på han, orkade inte heller leta så..
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
MarcusElving:

Men vem tar du bort då?Om du vill ha in Rödin.

Just nu går inte Rödin in mina tre första formationer i alla fall...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: Jag vill fortarande att Rödin ska få chansen. De som gör bra ifrån sig ska spela helt enkelt, så resonerar jag. Järnkrok har gjort det bra nu, då tycker jag att han ska ha speltid. Rödin var bra i JVM och fick ingen riktigt chans första svängen innan utlåningen. Han borde också få visa upp sig, det är ju dock svårt när vi har så mycket spelare att tillgå.
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: Skulle inte falla mig in, du får gärna tro att du omvänt folk här inne, för det är säkerligen det du tror. Jag hävdar fortfarande att han ska vara i en producerande.. absolut minst i en tredje..
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
faceoff: Okej, kanske han reagerat.. Men långt ifrån så mycket som andra i laget.. Tror inte gärna hansen ser sig petad, inte heller dixon.. Vilket han kanske inte heller borde.. men jag tycker mycket väl Kroken skulle kunna vara andracenter..
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Bissett19: Lite gulligt att Rödinkramarna helt glömt bort sin käpphäst och nu sadlat en annan...   :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Bissett19: Om man nu ska önska något, så vore det väl trevligt om Wännström och Rohdin fick namn på tröjorna.
Är Brynäs IF segast på den biten??
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
mk: Alla skulle säkert vilja ha en sån som Järnkrok,han uppträder som en fullfjädrad senior+lite till,har sett han i många år sedan pojklaget han har alltid haft det lilla extra,har hört många säga och säger det själv,det är den största talang Gästrikland haft
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
MarcusElving: Huvudsaken är tre poäng :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
mk:

Anton Lander i Timrå är ju också 91:a...

Sen är det kul att se Calle,han är så annorlunda mot dom andra junisarna som kommit upp,dem är mer energispelare som ofta tutar och kör.
Calle är ju mer mogen i sitt spel med ett otroligt fint spelsinne,bra på rören och har fina händer.
Han är helt enkelt en korsning mellan Janne Larsson och Bäckis;)

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Gurra88: Får Järnkrok begränsat med istid imorgon är det väldigt tråkigt och ingen stake från Czarnecki och Jonsson. Våga bänka de äldre också
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
faceoff: Finns det nått lag i övre seriesystemet som har en
sån ung center som Järnkrok?

Med det spel som han visar upp så får man bara glada
miner. Speciellt med tanke på hans storlek.
Han är ingen smurf, men han uppträder som en riktig sådan.
Det kan bara båda gott!
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Gurra88:

Det är klurigt läge för NC imorrn,sex tillgängliga centrar i laget,om nu Dixon får klartecken från DIFiplinnämnden.

Dixon
Nordan
Granis
Järnkrok
Hansen
Sundström
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Gurra88: Järnkrok skulle reagera!tro mig!
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
faceoff: Det gör väl inte någon förvånad om Järnkrok spelar i fjärde imorgon.. Lättast så, så slipper han ha sura veteranare i laget.. Järnkrok lär inget säga vid petning..
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Partyjack: Skulle det bli så är det sånt tjänstefel att man skulle kräva hans avgång,är man så här bra som Kroken är nu ska man ha den speltid man förtjänar,har sagt det förr härinne att får man förtroende så växer man så enkelt är det,vad det gäller Kroken ska han enligt mitt tycke lira i 1:a el.2:a som center!
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
arnio: vi har inte förlorat mot ssk, rbk, tik & lhf hittills den här säsongen..
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Dixons avstäning, hur jävla lång tid skall det ta innan man vet om han blir avstängd ytterligare...Skandal att nämnden kan ta så lång tid innan man ger ett besked..
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF

teddykgb:

Jag kan tänka mig att det är den sändlista som Brynäs använder från de som köper Brynäs-biljetter via Ticnet.

Eftersom både Huss och jag fått mail så är det förmodligen för att vi älskar Ticnet... = )

Sedan finns det en annan för sponsorer osv.

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huss: För att vara fair mot Sundström, så hänvisar han nog till Aftonbladets plusskala, där 2+ väl är godkänt, 3+ bra. Inte vårt gamla system, som är sååååå 1900-tal.
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Saxt ur Wennnerholms blogg "En åskådare blev utkastad också, då han satt och bländade Miikka Kiprusoff med en laserpenna från läktaren. Jag har aldrig sett något liknande."

Kanske en tanke om det börjar gå åt helvete...blända motståndar målisen HAHA..
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huss: Dum fråga, men nyhetsbrev...vilka får det..?
Räcker det att vara medlem, i såfall är jag sur över jag inte får ngt nyhetsbrev...
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huss: 5/2=2,5.
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
65selander: Det vore ju trist. Speciellt när Brynäs skickar ut nyhetsbrev inför torsdagen och lockar med OPG.

Undrar vilken betygsskala som Sundström hade i skolan?
(Från intervjun på Brynäs hemsida)
"Vad ger du dig själv för backbetyg mellan 1 och 5?
– Jag tycker det har gått bra och är ganska nöjd med de matcher jag gjorde som back. Jag får väl ge mig 2,8. Lite över godkänt."
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Bra för Brynäs i alla fall att Foppas revben(läs fot) inte håller för utan Foppa så håller Modo kvalklass och med Foppa slutspelsklass.

Ganska stor risk att vi tappar Dixon tror jag, han börjar nog bli attraktiv för lite mer penningstarka lag och han vill säkert tjäna en slant till pensionen.
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Bissett19:
:)...modohockey.se here I come!!
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Här är fördelningen i poäng hittills mot alla lag (med Brynäs poäng först).

Södertälje.. 7-1
Luleå........ 7-2
Rögle....... 6-2
Timrå....... 5-2

Frölunda... 6-6
Djurgården 4-4
Skellefteå. 4-4

Linköping. 4-7
Modo....... 4-7
HV 71...... 4-8
Färjestad. 2-10

I och med bragdsegern i går så har vi nu kommit upp i ett snitt
på 1 poäng/match mot de 4 rika. Det tycker jag är godkänt,
så länge som vi fortsätter plocka lika många poäng mot de
övriga lagen som vi gjort hittills.

Skulle det bli kryss mot både SSK och Rögle så behåller vi
i alla fall den poängmarginal vi skaffat ner till dem.
Men en ännu bättre utdelning mot dem skulle så klart sitta fint.

Om inte mer än ett av lagen Timrå, SSK och Rögle tar mer
än 1,6 poäng/match (alltså mer än medelbra) i resterande
matcher, så bör 70 poäng räcka ganska klart för att slippa
kvalserien. För slutspel räcker det nog med 74-78 poäng.
Kommentera

« · 1226479 · »