Brynäs IF

713726 inlägg · 7953 ämnen

Frölunda - BIF

« · 1226611 · » Till forumet


Sv: Frölunda - BIF
HF: helt säker??
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
HF: Källa på att han är avstängd??
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF

HF: Hur i helvete motiverar disciplinnämnden detta?

(såg just detta på Brynäs Facebook sida)

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
65selander: Dixon är avstängd idag, det är fan värre än skandal!
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Bissett19: Det förklarar saken varför det inte stod något mera om avstängningen.
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Bissett19: Helt rätt! Fan vad skärpt du är Jocke. Det gillar jag.. Då kanske Dixon är med trots allt =)
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
65selander: Men Bagarn har inte avtjänat sitt matchpenalty ännu eftersom Färjestad inte spelat sen i Lördags.
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
65selander: Ja då kan vi räkna med att Dixon är borta ikväll också då! Helt otroligt. Vi får väl förmodligen se Järnkrok i förstafemman ikväll igen då, vilket är kul! Men jag hade helst sett att Dixon kom in i laget den här matchen..
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF

MarcusElving: Ang Dixon så är inte Andersson med i FBK heller ikväll.

Färjestad saknade Emil Kåberg (magmuskel) och Ari Vallin (feber) på träningen. Dessutom får Johan "Bagarn" Andersson står över efter sin knytnävsfight med Brynäsforwarden Stephen Dixon. Kåberg och "Bagarn" är borta från matchen, Vallin är ett frågetecken.

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Kämpa på med pappersarbetet nu Sundlöv så vi får se OPG på isen ikväll.
För övrigt blev jag full i skratt när jag läste artikeln om Ossi-Petteri i GD.

"• Har du druckit Gevalia-kaffe då?

– Usch, det är inget gott kaffe. Fy! Nej förresten, är det härifrån? frågar han ängsligt och tittar på flickvännen Juuli som nickar med ett stort leende på läpparna.

– Det är okej kaffe. Ganska gott. Jag tar tillbaka det där, säger han med ett förläget skratt."


Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huss: Har inte Brynäs fått besked än så är det skandal tycker jag! Är Dixon avstängd en match till är det också skandal. När Goren och Printz likvärdigt slogs blev det inte någon avstängning. Att Dixon då ska få flera matcher känns inte konsekvent för fem öre.
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huss: Nåt ditåt ja, även om jag inte tycker det lät speciellt motsägelsefullt.
Jag säger ju samtidigt att osvuret är bäst, dvs att ev trötta ben på Rödin/Silfver kan bero på många saker som nödvändigtvis inte har med JVM att göra öht.
Samma gäller självfallet med Markan. Han kanske har blivit ännu mer taggad av besvikelsen över missen därborta, vem vet.
Alla hanterar ju såna här saker individuellt och på olika sätt.
Från det ena till det andra: hur kan Hansen ha kommit så snabbt på fötter:
Specialskydd?
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
MarcusElving: Måste ha missat det, men har disciplinnämnden fattat något beslut ang Dixon, och i sådana fall får han spela ikväll?
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: Hahaha! Hur som helst är det återigen riktigt viktiga poäng ikväll. Hoppas killarna är lika taggade som mot Frölunda. Det sista vi ska göra är att bjuda bottenlag på poäng, speciellt på hemmaplan. Avståndet neråt är viktigt att behålla.

Linus x 2 oroar dock alltid! Klasen och Videll...
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: "Hans ev erfarenhet av jetlag sen tidigare tror jag inte han har så stor nytta av i det här fallet"
"Tror isf mer på att han mognat efterhand och lärt sig hantera såna här besvikelser på ett bättre sätt. Han har ju trots allt blivit 1 år äldre med allt vad det innebär av erfarenheter som han börjar samla på sig."

Med detta lätt motsägelsefulla inlägg antar jag att du indirekt på en sub-nivå menar att Markström lärt sig skaka av sig besvikelserna från ett missat guld medan det är samma besvikelse som satta sig i benen på Rödin/Silfver?
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
MarcusElving: Var inte för säker nu.
Om CZ stoppar in Rödin i ngn av dom första kedjorna ikväll så sitter vi där med skägget i brevlådan....    :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF

70 Rodrigues: "Kommer ett svar om 1 tim ungefär, ungarna kommer in från rasten nu."

Hälsa Gurra och säg att han inte får busa så mkt på rasterna...    :-()

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huss: Nä, jetlagen som orosmoment i nuläget tror jag inte mkt på.
Den ser däremot ut att ha påverkat Silfver som sett "slöare" ut än vanligt sen han kom hem.
Omöjligt att säga varför ex Markan då i motsats sett piggare ut än vanligt, trots jetlaggen. Hans ev erfarenhet av jetlag sen tidigare tror jag inte han har så stor nytta av i det här fallet, men osvuret är bäst.
Tror isf mer på att han mognat efterhand och lärt sig hantera såna här besvikelser på ett bättre sätt. Han har ju trots allt blivit 1 år äldre med allt vad det innebär av erfarenheter som han börjar samla på sig.
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: "Alla härinne, jag själv inkluderad, är ju överens om att han inte bör få chansen ikväll."


Här är ju till och med du och jag på samma lag Huge! Känns faktiskt riktigt bra =)
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: Kommer ett svar om 1 tim ungefär, ungarna kommer in från rasten nu.
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huss:"Ang smittorisken, det borde väl gälla Nolander också då?"

Tänkte mer på det fysiska. Nolander är back och dom har vi ju inte alltför många av just nu, så han måste spela :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
70 Rodrigues: Ja, men isf verkar ju du, jag och alla andra härinne vara överens i den här frågan.
Varför hävdar du då att jag skulle älska Rödin om så alla härinne hade hatat honom?
Det stämmer inte rent logiskt.
Alla härinne, jag själv inkluderad, är ju överens om att han inte bör få chansen ikväll.
Hade jag nu varit tvärtemot bara för sakens skull, vilket du vill få det till, så hade jag väl isf argumenterat för att Rödin skulle spela ikväll, eller...?
Nåt som inte stämmer i din logik, som sagt...   ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
70 Rodrigues: Ang smittorisken, det borde väl gälla Nolander också då?
Skillnaden mellan Rödin/Silfver och Markan i detta fallet är väl att Markan varit med om att hantera jetlag tidigare. Samtidigt så borde det inte vara något problem för killar i deras ålder. Brukar vara dag två och tre som är besvärligast sen brukar det inte vara några problem.
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: Tycker inte att Rödin ska spela ikväll pga magsjukan han hade för ett par dagar sedan, för det tar mer än ett par dagar att återhämta sig fullt ut och sen tror jag att J-VM fortfarande sitter kvar i både ben o psyke för både Rödin och Silfverberg. Sen tycker jag som vanligt när det gäller matchandet av laget, dom som är hetast ska spela oavsett namnet på tröjan.
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF

70 Rodrigues: Självfallet...

Men bortsett från det: vad anser du själv i sakfrågan?
Har du inga egna åsikter utan måste du som vanligt vänta på facit?

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
70 Rodrigues: Alla hatade ju Stalin........
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: Hade alla hatat Rödin så hade du älskat honom!
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Gurra88: Det handlar nog inte om pondus, utan om vilken ledarskapsfilosofi man använder sig av. Czarnecki tror på att ge spelarna förtroende, precis som Roger Melin gör, och inte på extrem konkurrens a la Leif Boork.

Jag tycker att det är svårt att säga vad som är bäst i det långa loppet, men det är självklart bra att coachen är konsekvent i sitt agerande (oavsett vilken typ av ledarskapsfilosofi han nu tillämpar) även om det naturligtvis finns gränser för hur konsekvent man kan vara utan att det blir dåraktigt.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Peja: Hade helt klart varit det bästa.. Det kan man kalla aktiv coachning.. Men CZ har inte pondus nog att peta underpresterande stjärnor..
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
micke: Leaf var också bra igår. Ofta kritiserad här inne men igår gjorde han det riktigt bra, tycker jag.
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
För guds skull. Glöm inte bort att han heter Ironhook from igår. Sedan har vi Silvermountain och en hel drös av stjärnor i Brynäs IF....
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: Varför ska man egentligen alltid sätta nummer och på så vis rangordna kedjorna? Jag skulle gärna se fyra kedjor, och att de som är hetast offensivt för dagen/kvällen ges mest istid i powerplay. Då är det naturligtvis en förutsättning att kedjorna är uppbyggda med bra rollfördelning spelarna emellan.

Specialuppställningar i powerplay är bra, men om någon i "andrakedjan" har en riktigt tung kväll medan någon i "fjärdekedjan" gör en jättebra match ser jag inget fel i att låta fjärdekedjespelaren ta den svala spelarens plats i pp.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
sylf: ofan!
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
faceoff: Säker källa!
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
sylf: Hur kunde du veta det!??
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
faceoff: Får ta till ett Hugesvar, Hur vet du det, har du varit inne i hans hjärna?
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Gurra88: Rödin har glömt att det är stor skillnad på J-20 o seniorhockey!
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
mk: Järnkrok är större talang , abslout.. men Rödin driver på mål, något vi saknar.. och har målsinne, om han bara fått komma in i de ordentligt..
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: monstercoach.. sorry glömde dina svenskasvårigheter..:)
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Gurra88: Jämföra Järnkrok med Rödin är som att jämföra
äpplen med päron.Det är stor skillnad på att åka fort i
anfallszon och iofs jobba stenhårt, på att likt Rödin i sin första säsong i eliten gå in och leda förstalinan. Det måste väl till och med du tycka?
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Gurra88: "mostercoach" ??
Du menar väl mormorcoach?
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: Du får alltid CZ att låta som en sån mostercoach.. Han vet mest, han vet bäst, han tar rätt beslut om rödin.. så funkar det inte.. Då hade vi aldrig behövt byta coach..
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF

Gurra88: " Jag sa återigen att tränarna inte ALLTID har rätt.."

Ja, och det säger jag också.
Eller läser du inte mina inlägg innan du svarar på dom?
Frågan gäller vem eller vilka som har bäst förutsättningar att ta ett så korrekt beslut som möjligt, eftersom det är det enda som är intressant.
Eller har du hört talas om NÅN tränare som på förhand alltid vet att det beslut han tar är det rätta?
Isf vill jag gärna ha namnet på den tränaren och tipsa Sundlöv...

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Så här vill ivf jag se laget mot SSK om nu alla 5 blir tillgängliga..

Målvkater:
Markström(Läck)

1a femma:
Hietanen-Andersén
Somervouri-Dixon-Dackell

2a femma:
Sundqvist-Bertilsson
Kahnberg-Nordquist-Molin

3e femma:
Grönholm-Nolander
Järnkrok-Granström-Sandin alt. Sundström

4e femma:
Löf-Sundström
Rödin-Hansen-Silfverberg

eller:

3e kedja:
Järnkrok-Hansen-Granström

4e kedja:
Rödin-Sundström-Silfverberg

Avbytare:
Löf-Sandin
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: Ja.. i det delar folk din tanke.. men om j20 och grejer.. Alla här inne tycker han borde få en chans.. Men som sagt, jag räknar inte mer med dig.. Jag vet att du inte är som alla andra..
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF

Gurra88: "Ingen delar din tanke.."

Vet inte vilka inlägg du läst men om du tittar lite på vad många andra skriver så kommer du att märka att jag inte är speciellt ensom om mina åsikter om Rödin i det här fallet.
Skulle iaf bli otroligt förvånad om Rödin går in i nåt annat än en fjärdefemma imorrn.

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: Hahaha.. Du läser iallafall inte vad man skriver.. men det räknar jag inte med.. Jag sa återigen att tränarna inte ALLTID har rätt.. inte Alltid huge,, såg du det?? och syftade på hans växlande av femmor..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF

Gurra88: "Boork är ett exempel på att tränarna inte alltid har rätt."

Hur menar du?
Boork drog upp Brynäs ur skiten och räddade föreningen från undergång.
Hade han fel tycker du?
Eller menar du att en tränare (och nu snackar vi lite mer konkret, dvs laguttagningar, matchning osv) inte har rätt bara för att han i vissa fall tar fel beslut, lika gärna som han i andra fall tar rätt beslut?
Oavsett om en tränare tar ett beslut som med facit i hand visar sig vara rätt eller fel, så är det väl ändå tränaren som har dom bästa förutsättningarna för att ett så korrekt beslut som möjligt tas?
Vad tror du?

Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: Ingen delar din tanke.. men du bestämmer dig bara för att sätta dig emot alla. för du får väl någon egen tillfredställelse i det.. Och då är det bara säga grattis till ett meningsfullt liv. Jag tycker Rödin bör fåchansen, likt alla andra fått.. Likt Kahnberg fått, likt Lauritzen fått.. Om rödin inte producerar fine, då ska han heller inte spela, det har jag aldrig heller påstått.. Jag ser han gärna i första eller andra så han får spela sitt spel, och ge honom en chans.. jag sa senast för en halvtimme sen att jag ser honom helst i en producerande femma eventuellt i en tredje. men det ignorerar du för att styrka dina argument som vanligt..
Kommentera

Sv: Frölunda - BIF
Huge: "Eller vet du inte själv vad du vill säga?"

Jodå.
Kommentera

« · 1226611 · »