Brynäs IF

715005 inlägg ˇ 7953 ämnen

Frölunda - Brynäs 25/9-10

« ˇ 1282210 ˇ » Till forumet


Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Huge: Jag skrev bara ut orden i deras rätta namn istället för att linda in dom som du gör för att det inte ska raderas, att trycka ner och använda nedvärderande ord o uttryck gör ju du till alla som inte tycker Brynäs IF är ofelbara, dagligen!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
70 Rodrigues: Så du menar att bara för att det mot förmodan skulle finnas 4-5 stycken som tycker att allt är bra, så är det Ok och fruktbart för att få till ett bra debattklimat härinne att du ex kallar folk för F***A, rövslickare eller att man raljerar kring spelare och ledare genom att använda nedvärderande öknamn osv?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Bissett19: Det är en som tycker att allting är bra hela tiden sen är det väl 3-4 st som inte är så långt därifrån :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
70 Rodrigues:

Finns det verkligen 4-5 stycken som tycker ALLT är bra?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
JanT: Sen finns det 4-5 st som tycker att allting är bra hela tiden, det är lika patetiskt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
mk: "Pajkastning och skitprat, det är ju 80% av inläggen här inne.
Om dom försvinner har vi snart ingen Brynäs bok;)"

Huvudet på spiken!

Finns ett antal personer härinne som inte klarar av att skriva ett inlägg utan att smutskasta CZ, Lauritzen, Hansen eller Sundlöv.

Finns bara ett ord för det beteendet; Patetiskt!

Man kan bara le åt eländet....
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Svartgulröd: Men vad kom isf först: hönan eller ägget?  ;-)

Om fler som tröttnat på skitsnacket och pajkastningen istället valde att skriva lite mer härinne så kanske nivån vi efterlyser automatiskt höjs efterhand?

Som sagt: vad är lösningen?
Att ignorera skitsnacket och pajkastningen och hoppas att det blir bättre,
eller överrösta den med fler skribenter som uppträder vettigt och har lite högre ambitioner än att bara gnälla och klaga på allt och alla?

Eller finns det andra förslag på lösningar?
Som jag ser det så är det den tysta majoriteten, den som inte gillar hur det ser ut härinne men som inte orkar göra nåt för att det ska bli bättre, som sitter på lösningen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
mk: Nej kanske inte. Men å andra sidan så kanske det finns många som inte skriver här just på grund av att det är som det är.

Jag vill tro det i alla fall.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Svartgulröd: Pajkastning och skitprat, det är ju 80% av inläggen här inne.
Om dom försvinner har vi snart ingen Brynäs bok;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Huge: Man brukar ju säga att "tala är silver".. Visst läser man saker här emellanåt som får en att fundera om det verkligen är Brynäsare som sitter här. Ibland så får man läsa synpunkter som man inte ens förväntar sig av motståndarnas supportrar. Men det är väl kanske så att man agar den man älskar.

Jag tror nivån på inläggen höjs automatiskt på sikt om man slutar att hacka på varann.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10

Gurra88: "Problemet är ju att man inte får ha en åsikt. för då är man okunnig och onyanserad alternativt läktarcoach."

Verkar som att problemet är av en helt annan art.
Du vill ha en åsikt men helst ska ingen få kritisera den.
Om du vill syssla med monologer så rekommenderar jag nån stand up comedy-klubb.
Men även där får du isf vara beredd på att få kommentarer från publiken om dina "åsikter"....

Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Svartgulröd: Vi är alla olika. Personligen har jag lite svårt för att bara ignorera saker som jag "inte håller med om för fem öre".
Det är väl en läggningsfråga skulle jag tro.
Att det skulle handla om att vara nån sorts talesman för andra stämmer inte.
Jag argumenterar för MIN åsikt och sen får andra argumentera för sina.
Om jag sen argumenterar envetet och envist genom att svara på exakt allting så kan jag ju inte gärna hjälpa om nån irriterar sig på det?
Men jag förstår din poäng om att det kanske är bättre att besvara inlägg från dom man tycker är vettiga.
Problemet är väl isf att det inte finns så många att svara.
Jag svarar iaf på dina inlägg och sen får du tolka det som du vill...  ;-)

Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Gurra88: Du går absolut har en åsikt, ingen har väl hindrat dig från att skriva?
Men du kanske får räkna med att bli kallad för onyanserad eller okunnig ibland om jag nu tycker att du är det när det gäller det vi för stunden diskuterar.
Läktarcoacher är vi alla härinne, mer eller mindre.
Uttrycket används främst när det handlar om saker där det görs jämförelser med ex CZ och hur han sköter sitt jobb eftersom han är bl.a coach för laget.
Och då kanske det faller sig naturligt att du eller jag får räkna med att kallas "läktarcoacher", eftersom vi de facto är sådana i jämförelse med en erfaren ES-tränare.
Svårare är det inte.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Huge: "Du har visst glömt bort alla som jag tvingas svara, där det förekommer både det ena och det andra vad gäller nedsättande kommentarer och åsikter."

Tvingas? Är det så att du känner dig påhoppad personligen så förstår jag att du "försvarar" dig. Men om du tar på dig rollen som någon slags talesman för andra så kommer ju detta resultera i att du blir påhoppad av fler och fler.

Är det bra för nivån i den här gästboken. Jag är ny här men jag börjar redan tröttna. Det finns många som skriver saker som jag inte håller med om, inte för fem öre. Men det är bättre att låta det stå för dem och besvara inlägg som man tycker är vettiga.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Huge: Problemet är ju att man inte får ha en åsikt. för då är man okunnig och onyanserad alternativt läktarcoach.

Ingen som tvingar dig att svara..
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10

faceoff: "Försök för en gång skull att förstå vissa härinne,några kanske bara har radio andra ser matchen just DÅ när det händer,,dom är inne i matchen som en spelare,frustation just i varje situation JUST DÅ... Men du oftast i efterhand kommer med annalyser eller läst tidningenkomentarer o dissar ner många här inne..du är jävligt duktig att skriva/komentera andras åsikter på ett ned värderande sätt..jag gillar inte det....."

Jag talar inte om personer som lyssnar på radio och som skriker i frustration, mkt kanske beroende på att man inte ser vad som händer eller pga att man är inne i matchen sas, och skriker av upphetsning över ett missat mål etc.
Jag talar om det eviga gnället före, under och efter match.
Vad får vissa ut av sitt supportande, kan man undra?
Och när sen gnället och matchen är över så gäller det att försöka hitta alla fel som spelarna gjort, framförallt de hatobjekt vissa har bestämt sig för att ha.
Det är sånt jag dissar och inget annat.

Vad mina matchanalyser i efterhand har med saken att göra begriper jag inte.
Brukar du själv analysera en match innan den startat, eller vad menar du?
Jag analyserar i efterhand vad som hänt och delger min syn på matchen, inte konstigare än att andra analyserar utifrån sina iakttagelser.
Vad är problemet?

"du är jävligt duktig att skriva/komentera andras åsikter på ett ned värderande sätt..jag gillar inte det....."

Den som själv skriver på ett nedvärderande sätt riktat till mig personligen, nån spelare/ledare eller annan skribent, får räkna med att bli bemött på samma sätt emellanåt.
Så lägg ner det där prinsessanpåärten-skitsnacket.
Du har visst glömt bort alla som jag tvingas svara, där det förekommer både det ena och det andra vad gäller nedsättande kommentarer och åsikter.
Du kanske hade blivit tagen på lite mer allvar om du samtidigt hade skrivit att du inte gillar det heller....

Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Bara en kommentar angående straffar.
Jag har länge predikat om vansinnet att ens ha sådana dumheter, poäng ska spelas om inte kastas tärning för vilket straffar egentligen är.
Med det sagt, Brynäs val av straffläggare, jag utgår från att man på träning sett vilka som är bäst att lägga straffar och väljer utifrån det. Att man är hetast under match betyder inte att man automatiskt är bästa straffläggare, vore det så borde man kanske satt Svedberg att slå samtliga straffar?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Lindström: Håller med där,vi har Silver,Dackell med puck är en avES bästa,allt kan hända..
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Lindström: Skulle kunna se Dackell mer offensiv när Hansen tänker bakåt..
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
faceoff: Så sant men ingen där i Silver linan är ju några blixtrar på rören menar jag?!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Lindström: Tycker att alla skulle kunna prestera,våga göra saker,visa att vi vill va offensiv,varför ha liner som ska in o döda när vi kan vinna???
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
faceoff: Ser oxå bra ut, men Silver lina skulle då vara en checking line?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Sandin-Calle-Ero

Larsson-Nordqvist-Rhödin

Silver-Hansen-Dackell

Kana-Granis-Lauritz

Det här tror JAG på!!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Pettisbif: Blir tårögd över hur vis du är!!!

Fast det där faller pga;
Dacke ska spela i 1á linan oavsätt...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
SH:
Har sagt det förr och säger det igen..

Somervouri lever mycket på sin fart varför inte utnyttja den med snabba kedje kamrater. Dacke passar in med Hansen. Dessa två skulle vara kanon mot tex:Davidsson,Thörnberg,Voutalainen eller Hlavac-Hlinka-Håkansson ni fattar.. Så här vill och tror jag man får ut mest:

Svedberg(Bjurling)

Jonsson-Andersén
Somervouri-Järnkrok-Rödin

Clarke-Sundqvist
Kahnberg-Nordquist-Sandin

Ekholm-Bertilsson
Silfverberg-Granström-Wännström/Rensfeldt

Dackell-Hansen-Lauritzen

Extra:Berglind,Larsson
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
SH: Ja för nu funkar det verkligen inte, testa med Larsson-Nordan-Sandin, eller ja alla med lite fart under grejerna för sämre lär det INTE bli.

Om nu Nordan är våran 1ā center å lyfter den lönen han gör måste det till något.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Lindström: Nordqvist verkar fundera för mycket. Jag har ingen lösning på det men ett miljöbyte kanske skulle funka?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Bissett19: Tycker han ser så ut oftast,förra säs..försökte man skylla på skadan,jag tycker det ser lika ut i skridskoåkningen ännu....
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Lindström: Nja dom gjorde ju ett pp-mål i andra perioden så helt usla var dom väl inte.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Bissett19: Ja tyvärr så verkade det låsa sig big time för Nordan, straffen rundade av hans insats kväll.
Att inte Granis har ett A på bröstet stör ivf mig..
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Lindström:

Idag såg Nordan 10 äldre ut än Dacke.,,

Granis kung idag.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Bissett19: Så illa som PP med Dacke & co såg ut idag har jag nog aldrig sett..
Hoppas hopppas NC ger dom som visade vägen idag MERA istid.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Lindström:

Håller med,skönt att nån diskuterar matchen och inte vad nån skrivit...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Pettisbif: A M E N  ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
Klockren analys som vanligt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Tommy: Jag trodde att du förstod att mitt svar till dig helt enkelt var ett inlägg i den allmänna debatten, svårare var det som sagt inte.
Det är ju rätt ofta som nån först skriver ett inlägg och sen får ett medhållande svar.
Sen kommer en tredje person (i det här fallet jag) och lägger sig i debatten och då kanske det inte är så viktigt vem man specifikt riktar svaret till eftersom ni båda ju hade ungefär samma åsikt i era resp inlägg.

Att jag nu förklarar mig beror väl bara på att jag inte vill att du ska tro att det var ett försök till påhopp.

Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Huge: Försök för en gång skull att förstå vissa härinne,några kanske bara har radio andra ser matchen just DÅ när det händer,,dom är inne i matchen som en spelare,frustation just i varje situation JUST DÅ... Men du oftast i efterhand kommer med annalyser eller läst tidningenkomentarer o dissar ner många här inne..du är jävligt duktig att skriva/komentera andras åsikter på ett ned värderande sätt..jag gillar inte det.....
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
pastorn:
Tycker defenitvt att fler bör få godkänt.. efter en svår match, där Frölunda hade en 3-1 ledning med 4 min kvar! Men Brynäs visar hjärta och slutar aldrig kämpa. Dessutom saknades Kahna som betyder mkt mkt i PP och Matte i som är otroligt viktig i tek och BP.

Sammanfattning:
Svedberg-Tog chansen och visar att han är en bättre målvkat än Bjudning. Visade Markan klass stuntals idag.. Grym plock!

Jonsson-Gjorde en mkt bra match, bra pass, skott som ledde fram till 3-2 och även stark skridsko åkning.

Andersén-Grym i defensiven. Fläckfri

Clarke-Tycker jag visade varför han blivit värvad till Brynäs. Dock vill jag se mer slagskott!

Sundqvist-Som vanligt en av dom bästa.

Ekholm-Tycker jag gorde en bra match, visar att att hela tiden vill ha puck och lägga ett konstuktivt pass.

Löf-Njaa... forfarande alldeles för seg och valpig.

Somervouri-Förutom målet så kan Eero mkt mer..

Nordan-Som jag sagt tidigare, otoligt seg och dålig puck känsla.. =/ känns konstigt tycker jag.. skärpning. Straffen var ett enda skämt!

Dacke-Helt ok, men jag håller med, som någon tidigare sa. Dacke ska inte lira PP. PUNKT SLUT!

Larsson-OK, men försvann i stora delar av matchen

Granis-Bäste forward enl.mig.

Wännström-Inte så bra som tidigare, men slutar aldrig att åka grillor eller att kämpa

Rödda-En av dom bättre! Otroligt stark att skydda puck.

Järnkrok-Två nya poäng idag.. annars visade han inte upp det jag är van vid att se.. förlorade otroligt många tek.

Silver-Bra match. Viktigt mål för både han och Brynäs

Sandin-En av dom bättre, idag igen! Kämpar och sliter och är värd mer rubriker.

Sundström-OK match

Lauritzen-Tycker jag (igen) totalt osynlig och en anning nonchalant visar upp ett taskigt kroppspråk.. Skärpning!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Svartgulröd: Lugn, Bertilsson är snart tillbaka. Han saknas absolut som defensiv klippa.
Clarke får vi ha lite tålamod med, men det är mkt möjligt att han är lite uppskriven. Så här långt har han iaf blandat och gett, mest blandat.
Tycker inte att han läser spelet på bästa sätt i vissa lägen.
Skickar iväg puckar när han ska hålla i, och vice versa.
Har förmodligen med bl.a omställningen från finsk hockey till svensk att göra.
Skulle tro att det är lite mer att hålla reda på för en back i ES, där spelet är lite mer "komplicerat" än vad transatlanter kanske är vana vid.
Löf har jag haft rätt så höga tankar om men han har ännu inte riktigt infriat mina förväntningar.
Nåja, vi har som sagt så här långt mött riktigt bra motstånd så det kanske är lite för tidigt att ge ett någorlunda säkert omdöme var dom egentligen står.

Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Svartgulröd: Jo fortfarande är största problemet att man så otroligt svårt att få ut pucken. Även när man ser ut att ha bra kontroll får motståndarna stopp vid sargen/blålinjen och kan börja om.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Huge: Då kan man med fördel ta bort namnet och rikta inlägget till ingen eller alla. Jag kände mig aningen påhoppad. Lite typiskt att du nu också måste förklara dig, en massa timmar senare när det är vatten under broarna...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Huge: Men att sitta o slicka röv under en hel säsong, d e helt OK menar du??
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Huge: Jag skulle verkligen vilja ha en defensiv back till det här lagbygget. Löf har stora problem och Clarke tar ofta felbeslut i egen zon.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
faceoff: Men att många inte har nåt annat att göra under matchtid än att sitta vid datorn och gnälla eller kasta skit vid minsta motgång och tro att man supportar på det sättet, det tycker du inte alls är så konstigt?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Huge: Att du alltid har ngt att göra under matchtid tycker jag är konstigt...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10

SH: "Hansen får en massa skit men en sådan här match med så mycket bp märks det att han saknas."

Ja, även om kritiken ofta är överdriven och felaktig så saknar man inte kon förrän båset är tomt.
Frölunda verkar ha fått till det riktigt bra, och man förstod att vi skulle få det svårt efter deras fina insats och vinst mot Färjestad borta.
Tyckte att dom uppträdde stabilt även i försvaret, ngt dom haft problem med en längre tid.
Imponerande att vi ändå lyckas knipa en pinne, som matchen nu utvecklade sig. Enormt viktigt för moralen i laget och en sån här "vinst" känns nästan skönare än en trepoängare där man kanske inte behövt jobba så hårt för poängen.
Kul att Svedberg tar chansen och jag har alltid trott att han kommer att ta förstaspaden. Kvällens insats ändrar knappast på den profetian.
Lugn och placeringssäker, lite Markanstuk över det hela.
Synd att vi inte tar extrapinnen, tänker främst på Dackells frispelning av Clarke i förlängningen.
Sen är det som sagt lotten som avgör och även där gör Svedberg ett lugnt intryck.
Nu har vi mött två av våra skräckmotståndare borta och fått med oss 2 poäng hem därifrån.
Ser lovande ut så här långt....

Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
HV:s idiotröta tog tydligen slut ikväll. Världen gråter.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
SH: Det var nog en sån han åkte på och som avslutade hockeykarriären.
Nån medspelare lessnade väl på hans eviga gnäll och klagande på isen och delade ut en rejäl stoppsmäll...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
SH: Go figure ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
70 Rodrigues: Är det en försvenskad variant av "open-ice-hit"? Eller är det en bussterm eftersom du frågar Huge??
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10

Huge: Vet du vad ordet "stoppsmäll" innebär"?

Detta inlägg har redigerats av en Forumledare

Kommentera

« ˇ 1282210 ˇ »