1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742255 inlägg · 7967 ämnen

Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Såhär med en dags perspektiv på saken så är väl oavgjort ett rätt bra resultat ur en västsupporters synvinkel. Man vill ju inte att Frölunda skall hamna i kvalserien eller rent av åka ur efterssom Scandinavium även är vår HEMMAPLAN eller hur?

GävleLasse: Jag måste hålla med, tycker Boork misslyckats med anfallsspelet. Precis som förra året är det backarna som gör mål. Att inte Malmström spelare istället för Herman, Salmonsson eller Karlsson är snudd på skandalöst. Boork i all ära men det känns som en nya tränare nästa år vore bra för laget.

mok: På webbradion hördes mest Vinnerborgs visselpipa när han skickade ut Brynäsare på Brynäsare till utvisningsbåset:))

Bissett19:
"Nyblivne heltidsdomaren Marcus Vinnerborg gjorde bort sig i Scandinavium.
Han vek ner sig för publiktrycket. Han var en hemmadomare av värsta sorten."

"Enda anledningen till poäng mot Brynäs var den värsta hemmadomare jag sett på flera år."

Bissett19: Och han skall vara proffsdomare.... men oavsett hur många utvisningar han tog så var säkerligen en del befogade eller? Eller när ni hade för många spelare på isen såg la han dubbelt eller räknade fel :)

Annars blir man skrämd när dom blåser för klockrena tacklingar o tar utvisning för att minutern senare släppa liknande saker. Frågan är vart hockeyn är på väg.

mok: Beredd att hålla med dig där,var fan är hockeyn på väg? Förr hette det att spelarna förstör hockeyn med ideliga hakningar osv.Nu gör domarna det ÄNNU värre.Blundar för rena utvisningar men blåser så fort det blir kamp om pucken eller en ren och snygg tackling.Jag tror spelarna har lärt sig den nya nivån,men det är en omöjlighet att lära sig domarnas ojämna bedömningar.När dom sen kliver in och ska dominera matcherna blir det bara patetiskt!

mok: Mycket tråkigt med alla utvisningar och med hemmadommare så blir det ännu värre.
Angående den nya nivån, ingen vill ha den förrutom förbundet men varför protesterar inte lagen eller spelarna?
Kanske dax att fixa en bandyroll och visa vad fansen tycker...
Allt för mycket krypande för amerikanerna måste jag säga.

arnio:

Domarna, spelarna och tränarna?

Men publiken då? Som förmodligen vill betala 250:- för att se spelarna åka runt och bogsera varandra med klubborna i midjehöjd i 3 x 20 min...?

Släpp lirarna loss!

Såg tex inte att open-ice träffen på Ryno ledde till utvisning.

Det skrämmande är att 99% av spelarna är avklädda när det gäller att spela med kroppen istället för för med klubban. De vet inte hur man tacklas utan att först gå in med klubban i situationerna.
Har man klubban i isen blir det dessutom ingen hooking.

Fram med lirarna. Bort med hakarna!

Fan, det var ju Brynäs som "uppfann" klapp-klappspelet...

rackham: Ja, det är en trevlig tanke och absolut den idealiska situationen. Men så länge domarna inte klarar av att hålla en jämn nivå så blir det ändå bara pannkaka av alltihop.

Peja:
Möjligt.
Men hellre ett försök att låta spelarna lira och en ojämn domarnivå än att "tillåta" spelförstörande moment och en ojämn domarnivå...

Rätt kul att vi äger en arena även fast bara 10% sjunger i klacken.

DMartinssonBSKV: Ska det på nåt sätt hänga ihop?

« · 763436