1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

Frölunda HC-Brynäs IF 15-10/13

Sv: Frölunda HC-Brynäs IF 15-10/13

Zzz:

Ok, om vi nu är inne i en svacka...när befann vi oss på en spelmässig topp med god poängavkastning...?

Jag har inga direkta krav på placeringar bland slutspelsplatserna och det är inte nu som säsongen kan/ska sumeras

Men jag, flera andra (i viss mån även TJ) blir förbannade och frustrerade när det inte går att få ut mer ur detta material, i 60 hela minuter, i fler än en match...

Jag vidhåller att vi efter 13 omgångar bara gjort 2-3 bra matcher, och det är oroande

tjugo8: Du har rätt, i dom matcher Brynäs faktiskt spelat bäst har man fått med sig minst poäng. Speciellt dom inledande matcherna på hemmaplan, vilket är en svaghet. Sen när man spelat sämre har man lyckats plocka med sig poäng, vilket är en styrka. Men jag är mindre orolig nu än jag var inför säsong, jag trodde det skulle gå åt helvete i år. Men Scott, Rödin, Thuresson och till viss del Sweatt har överträffat mina förväntningar och vi har tagit många fler poäng än vad jag räknat med. Sätter jag min oro nu i realation till vad jag trodde inför säsonen så känner jag mig relativt lugn.

Och om vi pratar om matchen igår så tycker jag att reaktionerna är överdrivna.

Zzz:Reaktionerna kanske är överdrivna men det är dock oroande att vi bara har vunnit 4 matcher under ordinarie tid och nu har vi fått stryk tre matcher i rad. Det gäller att vända trenden snabbt så att spelarna inte tappar självförtroendet. Modo är inget att leka med sedan Cuminsky kom tillbaka.

Igår saknade jag aggressivitet i spelet. I tredje perioden tilläts Brynäs att ta över då ställningen var 3 - 0.

DavyDjoos: Jag håller med, men samtidigt visar det hur sårbart Brynäs är på försvarssidan vid hög press. Likaså att vi saknar centrar som, likt Järnkrok, kan avlasta backarna genom att hålla pucken den där extra sekunden för att sedan sätta den på ytterforwards med fart. Våra nuvarande backar, med några få undantag, håller inte riktigt för det spelet. Sunken, Löf och Djoos har oerhört svårt när ingen avlastar dem, t.o.m. Jacobsson fixar det i flera lägen bättre än den trion.
Djoos har hur mycket potential som helst men i år verkar han av någon anledning ha problem med tempot eller så är han bara mer ambitiös med passningarna vilket gång efter annan får honom att hamna i tidsnöd.

tjugo8: i situationen som gör att Sunken tjurrusar framåt och försöker hjälpa till? Jag hann aldrig se repris så långt bak, så kan inte återskapa den bilden i min skalle till fullo, minns att det slarvades, ev. av Lauritzen i mittzon, men för den saken skull borde Sunken säkra bakåt, framförallt då hans backkollega inte riktigt håller på denna nivå... Det är sådana beslut av Sunken som gör att han också ifrågasätts titt som tätt också...

Påminn mig gärna om situationen innan med Lauritzen...

DavyDjoos:

Tycker Sunken varit mkt svag länge, men vill ändå försvara honom lite här

Han gör ngt som jag tycker vi varit svaga på i år...när vi är samlade i försvaret o i numerärt övertag, våga kliva fram...jag har sett 1-2 man få anfalla långt in i vår zon trots att vi är samlade 4-5 spelare...

De Basse gör är att han spelar ett egoistiskt, oansvarligt, nonchalant back-check...Han är "3:e man hem" men tar inte sitt ansvar och täcker upp när Sunken går bom...

Första bilden på play.shl.se är väldigt komisk...Basse är den enda som har ryggen åt en 50/50-situation strax före vår blå...

Blir mer tragikomiskt när stressen kommer för honom och han faller i en piruett

Inspelningsbara hårddisken är bästa investeringen på länge...

tjugo8: ja, håller med, det är väl endast Bertilsson som brukar våga gå fram, men då har det gått bra för det mesta, överlag är vi värdelösa på just det... Lite som Bertilsson avstängning för huvudtackling då ha stod upp på offensiv blå - bra grundintention...

I detta fall är skulle jag ändå inte ha litat på Lauritzen och Löf bakåt, så hade önskat att Sunken säkrat...

Men, som sagt, överlag önskar jag detta beteende, men då måste alla kugga - nu blev det fel pga Lauritzens förkastliga agerande och att Sunken agerar som att han har medspelare som gör sitt jobb...

Svårt fall för doktorn...

DavyDjoos: Löf kan heller inte lastas för målet när han blev ensam med två riktiga hockeyspelare men nån gång borde han komma ivägen för pucken.

Har Brynäs drabbats av nya sparkrav? Försäljningschefen ersätts av intern sökande. "Jag älskar utmaningar och att lära mig nya saker så det här känns fantastiskt inspirerande" säger den tillförordnade försäljningschefen. Brukar inte vara billigt att anställa chefer som måste läras upp.

Bertil in
Brodin ut, skottet på foten

tjugo8: Skadorna duggar tätt som vanligt i Brynäs tyvärr! Vet du om det gick sönder något i foten på Brodin?

« · 1593703