Brynäs IF

713373 inlägg · 7953 ämnen

Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07

« · 930027 · » Till forumet


Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Lindström: Går det inte att göra något åt det här?
Kan vi inte sluta oss samman och rösta på en ny styrelse som sedan bringar lite ordning i leden?

Det jä-liga är ju att hamnar man i Brynäs på något sätt (spelare, styrelsemedlem, "whatever") så blir man "fat'n'happy" för att man blir kung i Gävle. Sedan ser man inte längre perspektiven. "So what" om vi ligger sist? Man är själv i alla fall kung i Gävle. Och om man har varit det tillräckligt länge så ska f-n ingen rookie komma och säga åt en hur man ska göra! Inte ens om han heter Leffe Boork!
Det här resonemanget håller sä länge som Brynäs endast är en Gävle-angelägenhet. MEN - det är det inte. I dag har BIF en av sina trognaste supporter-skaror i Göteborg. Själv är jag inte heller från Gävle men skulle vilja se mig som en mycket trogen och luckrativ anhängare. Det finns många, många andra som också är Brynäs-anhängare utanför Gävle. OCH, det är minst lika viktiga supportrar det, inte minst nu när hela Läkerolen ska fyllas för att hänga med i ekonomin. SÅ, slutsatsen är att den lokala småpåve-mentaliteten inte längre håller.

Jag tror att det finns två alternativ:
1. Fortsätt och kör som tidigare med lokala småpåvar, och sluta i bästa fall i Allsvenskan.
2. Vidga vyerna, ta in världsvana män och kvinnor i ledningen som redan har sitt eventuella behov av ego tillfredställt på en mycket högre nivå än vad en plats i Brynäs kan ge - men som ändå har Brynäs hjärta, och utveckla till en storklubb igen.

Valet är väl medlemmarnas?
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
GävleLasse: En 10;e-plats skulle kännas som en gudagåva i nuläget. Men var det där Brynäs skulle befinna sig 07/08 enligt den långsiktiga satsning klubben utfäste för 2-3 år sen...??
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Clarence: Nej, man har ändå lyft ekonomin ett ganska rejält snäpp på ett par år. Men frågan är om det räcker. Det handlar ju i slutändan att sälja en bra produkt, och det har inte Brynäs idag. Frågan är om man gör likadant igen och sparar sig ur trångmålet eller om man vågar satsa sig ur densamma. Nu har man en arena at fylla, gör man inte det så kan man lika gärna spela i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Jajjen: Ska DU gå på moramatchen?
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
GävleLasse: Och så var det det här eviga med ekonomin, förstås ja. Den lär ju aldrig komma att ge Brynäs de bästa förutsättningarna, precis...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Clarence: Det tror inte jag heller, men det räcker med halvskum framtid. 10:e plats räcker gott för att generationsskifta rejält i laget.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Jajjen: Jag SKA gå på Mora matchen!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
GävleLasse: Det får va slut med allt letande efter syndabockar och tjat om att alla ska avgå! Ingen utomstående har en jävla aning om det blir bättre om man sparkar tränarn eller nån annan. Lätt för oss att kräva Boorks avgång och sen slippa allt ansvar när det går åt helvete. Oansvarigt, simpelt! Stötta laget! Gå på moramatchen! Ingen blir hjälpt av att vi gapar om att alla ska dra åt helvete!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Någon mera än jag som tycker att herrarna Sjödin, Lind varit något annat än klapp kassa på slutet?
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
GävleLasse: Ja, jag tror inte Brynäs IF har förutsättningar för någon ljus framtid förrän Sportchef Sundlöv och hans närmaste medarbetare byts ut.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
pastorn: "Eller kanske ännu bättre som sportchef så han verkligen får riva kontrakt på en gång så slipper han gå omvägar genom frysboxen."

Och för vilka pengar skall han bygga det nya laget då? Glöm Boork, han är historia nu. Det bästa man kan göra är att se framåt.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
pastorn: Å därmed basta!!!!!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Att skylla på Boorks nya hockeytänk är bara en simpel anledning utåt för veterankärringgänget för att få bort Boork och åter få spelarmakten i Brynäs. Tragiskt så har de lyckats ännu en gång. Anställ Boork igen som tränare och låt han göra städjobbet på riktigt denna gång! Eller kanske ännu bättre som sportchef så han verkligen får riva kontrakt på en gång så slipper han gå omvägar genom frysboxen.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Jajjen: Visst har Boork en stor det i de tillfälliga "framgångarna" men har är precis lika delaktig i det lag vi har idag. De lallare son alla skäller på nu.


Varför är det inge som kräver Sundlöfs avgång? Dt är ju i alla fall han som byggt laget, förlängt kontrakten osv.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
sylf:

Men det tyckte inte Sundin.Men jag håller med dej om att Angell var bra,sprudlande av självförtroende,men hur länge då?

Men Sjödda,ojojoj,vad sakta det går.......
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
AVGÅ: Instämmer till fullo! Tragiskt att "yrkesmännen" i Bif inte har någon heder i alls..
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Peja: Jo det var en klockren tackling, men det hjälper föga.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Peja: Ja, det var en klockren tackling!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
StoltBrynäsare: Eh, jag vet inte vilken planet du befunnit dig på de senaste månaderna, därför ska jag vara mild i min kommentar.

Det som du nu ser resultatet av har ingenting med målvakter att göra. Det har inte ens med hockey att göra. Det har med prestige och oförmåga att inordna sig under det gemensamma ansvarets krav att göra.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Peja: Inte vad en utvisning menar jag ;) Det VAR en klockren tackling!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
kacken: Det höll för Sandlin.

Bara jag som inte tycker att Widing "elbowing" var en klockren tackling?
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
GävleLasse: Ingen skandal att förlora där nere, men sättet som man börjar matchen på är pinsam, var är moralen ...? visst ja den försvann för länge sedan!
Slog över och tittade på Luleå mitt i bedrövelsen, vi bestämde oss för att köra sa Harju efter att vänt 0-3 och 1-4, vad säger våra "hjältar"???

hur tänkte man när man tillsatte en 28 åring som är helt oprövad... ingen skugga på Östblom men det håller inte.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Jajjen: BRA!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Jajjen: Kom just på det enda positiva med matchen. Angell, han var brynäs klart bäste spelare(inte så svårt kanske) och kommer att betyda en hel del i framför allt offensiven! Vi kanske kan ta ett par pinnar till innan KS.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
GävleLasse: Kan ju vara så att det är Boorks hockeytänk som gjort att det här laget hållit näsan över vattenytan i två år? Vem vet? Du?
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Bänka DJ och Sjödda, kör på tre backpar. Aye.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Det ända felet o det står jag fast vid är att Brynäs tror att dem kan anfalla på utav egen kraft, då får vi genast baklängesmål i röven bakom våra patetiska målvakter(ÄLSKADE KRISTAN). Att börja vinna igen ska göras genom att inte anfalla utan bara kontra på misstag. Funkade ju så bra förra året
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
pastorn:
”Jag gillar för övrigt inte glidare. Jag vill att man ska göra rätt för sig. Du saknas lika mycket som hålet är stort efter din hand när du lyft den ur vattnet. Ingen är oersättlig. Du ska stå för något oavsett konsekvenserna, eller in i döden som Platon sa. Ha en god tur hem. Hälsar Leif Boork”
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Ja det är verklgen skandal att man inte bra åker ner och hämtar tre poäng i Scandinavium, Frölunda är ju så dålga. Vad gjorde Olle på sin enda träning? Vad hände med allas berömda tålamod som florerade här när Boorken var kvar? då var det sju torskar på raken och klackarna i taket.

Att många spelare inte fann sig i Boorks "nya" hockeytänk var ju inte så konstigt. "jag och spelarna är överens = Inge vågar säga nåt för då bänkar jag dem på obestämd tid"

Det ska bli intressant att följa utvecklingen. Men lite mer tålamod måste man nog visa. Jag har inte sett en sekund av matchen så det kan säkert vara så at de gjorde en skitmatch men, det har varit turbulent några dagar nu och att detta kommer som följd, borta mot ett av sveriges bästa hockeylag kanske inte är så konstigt.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
JanT:

Ja vad ska man säga, Dackell i slutet av karriären och finner sig inte att bli behandlar så... haha!

Dackell är en större kärring än jag trodde, ut och snickra på garaget i sälgsjön pajas!

Som du säger JanT, veterankärringarna måste bort ur klubben.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
AVGÅ: Jooooo DJ han ska va kvar ;) Han borde spelat Allsvensk hockey för längesedan
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
JanT: Att det är ja! Skicka hela bunten åt h-vete om det stämmer! Vi kommer ändå att hamna i AS med dom kvar, så då är det bättre att statuera exempel och hamna i AS med nödvärvningar. Då har vi köpt oss ett år då vi kan bygga upp ett nytt fräscht lag igen. (Där INGEN från dagens lag skall vara kvar!!!!)
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
" It´s fun to make another- F-I-A-S-C-O
great to be heading to the A-L-L-S-V-E-N-..." ääh, jag orkar inte.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Jajjen: Japp, så är det! Han fick t.e.x Bäckis att inbilla sig att han är en ny Foppa osv. Nu verkar det som om alla inbillar sig att dom är Steven Hawkins!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
JanT:
...vad skönt att Ove var tillbaka i laget...!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
sylf: Boork har i alla fall skrämt dom att prestera över sin förmåga i två år.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
70 Rodrigues: Östblom har ju varit med i hela Boorkens race! Men det hjälper inte om det så är Fleming,Mao,Stalin,Tina Sjödin,Huge som står i båset,spelarna suger getarsel!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
70 Rodrigues: Stämmer tidningsuppgifterna har jag helt tappat respekten för det här laget. Vilka j-a primadonnor!

Är tvärförbannad!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07

70 Rodrigues:

Det är väl ingen som sågat Östblom.Däremot har spelarna fått sej en skopa,o det med all rätta.


Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
sylf: Jo!

Tror på en topp tre placering!

I kvalserien... :-(
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
JanT: Var någonstans är jag positiv? Det suger getpung hela jävla skiten, men det som är så roligt är att Boorken skulle ha hur jävla många chanser som helst medans Östblom blir totalsågad efter en träning samt match.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Jajjen: Finns det NÅN här som har nåra förväntningar?
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
sylf: Nu är råttet tamejfan mågat! Läste snyfthistorierna i dagens GD och blir tvärförbannad;

"Var är Ove liksom?" samt herr Dackell som inte "finner sig i att bli behandlad så"

Rötan i klubben var uppenbarligen värre än jag trodde, om det inte hjälpte med Boorkens chockterapi så vete fan om det hjälper med någonting överhuvudtaget. Inför nästa säsong skall hela j-a "veteranlaget" sparkas åt h-e!

1-5 i röven mot FHC och broder Rodrigues är helt plötsligt positiv....

Hallelulja

Nu är jag övertygad om att det blir KS till våren.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
AVGÅ: Själv är jag ganska nöjd. 5 mål i arslet på dom första 9 skotten kunde ha blivit mycket värre om det fortsatt i den takten. Vi vann dom sista 38 minuterna. Och det utan en riktig tränare. Nu handlar det om att dämpa förväntningana.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
pastorn: Sperrle är bra var 10:e match,Korhonen vet jag inte när han är bra.Bort med dom!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
AVGÅ: Skärp dig nu,Boorken är ju borta! Det här blir skitbra!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
sylf:

Ungefär samma spelare jag skulle vilja sparka, dock så tycker jag att målvakterna inte är så dåliga som våra utespelare har gjort dom denna säsong.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
tjugo8: Vi har INGENTING att göra i ES! Börja om på nytt med bas i J20 i trean eller nåt. Jag vill INTE se någon av dom förrädarna som pissat på klubbmärket i kväll (och sedan säsongen började) i Brynäs färger igen!!!!!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
tjugo8: "28-åriga Olof har tappat bort sin mamma och väntar på henne vid McDonalds i Scandinavium..." Jag brukar inte skratta åt inläggen här, men detta var elakt och *svordom* roligt! *ha-ha*
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
GävleLasse:
...vill du att jag ska berätta vad tungt är...?
Kommentera

« · 930027 · »