1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736627 inlägg · 7967 ämnen

Honken kvar eller inte ?

Sv: Honken kvar eller inte ?
GävleLasse: det sägs att LHC ska satsa på Fransson som gjorde bra i från sig dom gånger han fick chansen + att värva in en målvakt till... dock troligen ingen given förstekeeper

Db_04: Franssons stats...

2005-2006 Linköping Elitserien 16 Matcher GAA 2.48 PCT:91,2%

Det är ju inga dåliga siffror, fast med tanke på att det endast är 16 matcher han stått i vet man ju inte vilket motstånd som bjöds. Men satsar de på honom som nummer 1 så ska det bli spännande att se hur det blir för honom. Norrena bidrog ju helt klart till att Linköping var top 4 förra säsongen.

Här komer en jobbig nyhet.

Honken till Tampa
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=167572&hubname=nhl

hellge: men knappast oväntad

hellge: Ähhhhh Jag tror inte att man ska överdriva spelarflykten alltför mkt.....*skär mig i handlederna*

Gusten: Man kan spy åt de där stenrika klubbarna som inte betalar för sig. Det är bara oarkeringspengar som de pröjsar för våra stjärnor. Mellan 15-30 miljoner anser jag Honken är värd.

hellge: ja tror inte de hade låtit så om nån motståndar klubb hade blitt av me sin keeper :)

Ja tycker dom bästa lirarna ska va i NHL....

Det är en sorgens dag idag. Känns otroligt tungt att tappa Honken. Extra tungt med tanke på tidpunkten. Inte oväntat på något sätt, men bara sååå tungt.

Men man kan inte göra annat än att önska lycka till och hoppas att han en dag återigen drar på sig den klassiska tröjan i Läkerol Arena.

Db_04:

"Ja tycker dom bästa lirarna ska va i NHL..."

Självklart, men de ska betala för spelarna. För övrigt håller jag på MoDo. Man kan hoppas att de inte behöver fler målvakter där borta nu.

Vem fan ska vi ersätta med nu? :(

Namtrac: Håller med, det känns otroligt tungt att tappa Honken. Men får väl önska han lycka till i alla fall.

Nu får vi se om våran sportchef är värd namnet, annars så får vi väl köra med 4 backar och 1 forward!!

Gusten:

Blir roligt och se om BIF satsar på Sperrle som först målis nu! Målen lär ramla in om inte BIF skaffar en bra målis nu!

70 Rodrigues: Ja,många fler än så blir väl inte kvar till september...Fan,det här börjar likna en fars.Danielsson,Halvardson,Almtorp etc etc etc.När får Jonas Finn Olsson ett envägskontrakt med Detroit?

mattias - 74: No shit Sherlock!!!

Lika bra NHL tar hela Brynäs-laget. Plocka spelare från SM-vinnarna istället! Nu när också "Honken" är förlorad känner i alla fall jag total vanmakt. Ingen kan ersätta honom. Och Sundlöv tror förstås det här ordnar sig ändå, kan man tro. Brynäs kommer inte ha en chans att hävda sig i elitserien kommande säsong. But who mind any longer...?

70 Rodrigues:

hehe

mattias - 74: "Målen lär ramla in om inte BIF skaffar en bra målis nu!"

Hur ska målen börja trilla in nu? Det är ju 4 månader kvar!!

70 Rodrigues: Nu har även Sportbladet hittat nyheten.

sylf:

Jaja jag menade inte nu direkt =)

sylf: D e lungt, Sundlöv och Boork har säkert någon ung lovande målis på G, kanske från IK Huge :-) Skämt å sido, om Brynäs överhuvudtaget ska ha en chans att undvika dom lägre regionerna i tabellen så måste en målvakt av MYCKET hög klass värvas samt att Widing och Almtorp ersätts med bättre spelare, det går inte att bara bredda. Good luck Sundlöv!!

70 Rodrigues: På nåt sätt så var det här väldigt väntat så jag förstår inte all denna klagosång. Det har talats om strutsar och dysterkvistar här länge nu och vad det verkar så har en stor skara dysterkvistar agerat strutsar och kört någon slags önsketänkande.

Se det positiva, Honken gav besked tidigt vilet ger Sundlöv två extra veckor att leta fram en ersättare.

Innan vi dömer ut Brynäs så tycker jag att vi avvaktar och ser vad som kommer in för ersättare, för det gör det...

GävleLasse: Klart som fan att det var väntat och visst kommer "Honken" att ersättas, men inte fan blir det någon målvakt i "Honken" klass iaf, det vet båda du och jag.

70 Rodrigues: Givetvis så blir det ytterst svårt att hitta en målvakt av Honkens kaliber. Men det finns många exempel på lag som tagit in målvakter som skött sig väldigt bra. Så varför misströsta ens innan ett namn har presenterats. Jag tror det är läge att installera ett apotek i Läkerol Arena... affärerna kommer att gå lysande ;)

GävleLasse: Jag tycker ärligt talat att det inte är nån katastrof om Honken sticker,han var aldrig den vinnarmålisen vi hoppats på när det drog ihop sig till slutspel.Ej heller i KS när han kastade in puckar i parti och minut.Tycker det är värre att Widing sticker,en sån spelare var precis vad vi skulle behövt.Men det värsta scenariot kvarstår.BÄCKIS!!! Han FÅR inte dra,då är vi buttfuckade å det grövsta.

GävleLasse: Den bästa medicinen vore ett bra lag :-)

sylf: Jag tycker att det är rätt konstigt att alla är så oroliga över att några spelare försvinner. Baserat på det man läst hittills med "Brynäs inte slagkraftigt nog" etc.

Jag ser detta som ett tillfälle att förstärka laget. Görs inte detta så är saken en helt annan. Men innan man tar fram sågen så måste man ju ge det ett försök.

GävleLasse: "Jag ser detta som ett tillfälle att förstärka laget. Görs inte detta så är saken en helt annan"

Vis av erfarenhet är jag rädd att saken då blir en annan.....

70 Rodrigues: Ja absolut... Ett bra lag är alltid den bästa medicinen. Vi får se vad de tar in för ersättare. Blir det floppvärvningar så kommer vi att kunna ha egen toalett på Läkerol arena, för fler lär inte komma på matcherna... Å de skal ju bygga några toaletter extra nu ;)

GävleLasse: Några spelare? Tyvärr så tror jag att spelare som Månsson och Malmström också ligger i farozonen och det skulle inte förvåna mig ett dugg om Penguins sockra budet till Salmonsson, då drar han utan att ha tagit ett skär i Brynäströjan. Och drar "Bäckis", ja då är det riktigt kris!! Summa summarum, vi har inte sett den sista Brynässpelaren lämna för NHL säsongen 06/07.

70 Rodrigues: Ja det finns många spelare som är i riskzonen att lämna, Vi får se vad som händer under de kommande 14 dagarna.

GävleLasse: Det värsta är väl att NHL-klubbarna kan fortsätta att plocka spelare efter den 15 Juni,men då blir dem ju tvungna att pynta 100.000 dollar.O det är ju ingen summa för en NHL-klubb!!

Ointressantare elitserie än den som kommer 06/07 har inte upplevts under 32 säsonger. För att inte tala om Brynäs lag. Känns verkligen ovärdigt och tragikomiskt med ny, fin arena och allt. Även om jag aldrig "köper" Brynäsledningens snålsatsningsfilosofi måste jag ikväll delge ledningen min medkänsla och sympati efter de senaste dagarnas brandskattning av spelartruppen. Det känns för jäkligt alltihop, helt enkelt...

Clarence: snålsatsning... dom kanske satsar efter sin budget????

Bissett19: Sant, men det är med största säkerhet nu under dessa två veckor som de flesta försvinner, sedan kan det bli lite väl kostsamt för NHL lagen.

Clarence: Klart man måste ha sympati för ledningen,dom hade en strategi och den slås i spillror.Bara hoppas att dom har en plan B.Eller var plan B att ha 28 spelare under kontrakt redan nu?

sylf: Jag skulle tro att ledningen haft mycket mer information om vilka som varit i "riskzonen". Jag hoppas givetvis att de inte varit alltför blåögda utan varit igång och scoutat marknaden hela silly season.

Visst finns det anledning att misstro Sundlöv och de andra med tanke på historien men nu lär det ju finnas en hel del pengar att lägga på ersättare. Widing som var Sundlövs "drömspelare" lär ha kjostat en hel del just med tanke på att han var en "drömspelare" Honken lär ha varit Brynäs bäst betalda spelare med råge så där lär det finnas en hel del att lägga på en ersättare.

Jäkligt synd att HV71 värvade Langcow. Tror han hade varit en bra ersättare.

GävleLasse: Det är väl ändå det enda positiva med Honkens flytt,att man frigör en stor hacka,o nu får vi hoppas att Sundlöv redan har varit igång några veckor o tittat på ersättare!!

Eller kör han med "marknaden är död" som vanligt?......:)

Falken: Langkow heter han och inget annat...

70 Rodrigues: Nästa gång du skickar sms så kan du väl skriva något man blir glad över :-))

Det är väl bara att önska honom bättre lycka till denna gång och att han inte glömmer bort oss.

Världen kan ju inte vara tom på bra målisar men frågan är ju om det finns några okontrakterade?

Falken: Ja han är en av de målvakter som jag hade som en tänkbar ersättare. Men jag tror man får vara försiktig när det gäller att kolla på målvakter från SM Liiga. De matcher jag såg på Canal+ i höstas så sköt de mycket mycket mer än här... vilket renderar i bra räddnings%

Faaan!! man vill ju att en sån bra målvakt som honken ska få en chans igen i NHL men de e bittert! nu e de tungt!:(

IN MED TAVELRAMEN!!!!! Slut upp: JAMIE RAM TILL BIF!

21olsson:
Precis så kände vi TIK-are det förra säsongen när Hedströ, Gunno och Hagos drog relativt sent.

Bissett19: verkar vara ganska dött... kan inte ett topplag som Hv hitta en bättre keeper än så..... så läre bli svårt för Brynäs att göra det

Sperrle fixar biffen.

GävleLasse: Jo, han kunde vara en bra ersättare.

Ingen som vet en sida där man ser alla lediga spelare i olika ligor i Europa?

immelmann: Nu är det inte en kock vi behöver....

ja vet inte hur de skulle vara me Sinuhe Wallinheimo från JYP dom har ju tre målvakter så de kanske inte gör nått om man tar han de stog tyvärr ingen statistik.

« · 720996 · »